Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
Solutie
  • gabrield

  • Mesaje scrise: 2,778
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2004

  • Mesaj Privat
zafirul :
Tot respectul, ai reusit sa ma convingi, asa inteleg eu la cineva sa explice...

Scuze daca am fost un pic cam exagerat, dar scopul scuza mijloacele...

Acum se poate mindri oricine ca are informatii mai mult decit suficiente despre airbag si senzorii...

Dar, asa cum spuneam, nu e locul lor aici...
Aici se aburesc geamurile...
Skip ads

  • duradarius@masini.ro

  • Mesaje scrise: 88
  • Locatie: Baia de Aries (Alba)
  • Masina: Astra 1995 1.7 TDI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Va Salut ,

Stimati colegi , va rog din suflet sa nu va mai certati !!

Si la mine se aburesc geamurile de zici ca-i sauna in masina !
Filtru nou , folie usi verificata si etansa .
Instalatie curatata .

Nu stiu ce palaria mea sa mai fac !

Va pupez !
DDarius
  • mctoto

  • Mesaje scrise: 1,846
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2006

  • Mesaj Privat
vezi cu merge recircularea aerului
  • duradarius@masini.ro

  • Mesaje scrise: 88
  • Locatie: Baia de Aries (Alba)
  • Masina: Astra 1995 1.7 TDI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Salut ,

Recircularea merge (eu asa cred ?!).
Am fost ieri in Alba si in fata mea era un microbus care scotea fum nu gluma . Acel fum intra la mine in habitaclu , bineanteles ca era pornita caldura pe treapta a II-a (dezaburire parbriz si caldura la picioare) .
Daca apasam butonul pentru recircularea aerului din habitaclu nu mai intra fum . Ca sa spun asa , am facut experimentul asta dupa ce am citit postarile de aici si cred ca merge recircularea .
Nu stiu ce sa mai cred ?! Ce draq sa mai desfac si sa mai fac .

DDarius
Skip ads

  • ovidium

  • Mesaje scrise: 1,016
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jan 2006

  • Mesaj Privat
Poate ai caloriferul fisurat si iti baga antigel in habitaclu...?
Verifica nivelul si vezi daca nu ai cumva balta la pedalier.
  • Jacks

  • Mesaje scrise: 175
  • Locatie: Oradea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mai 2005

  • Mesaj Privat
@duradarius, daca comutatorul e pus pe dezaburire geam si caldura picioare sau numai pe dezaburire geam, cand apesi pe butonul de recirculare aer sigur nu se intampla nimic. recirculare aer functioneaza numai pe pozitia frontala, adica in stanga pozitiei de dezaburire geam. se observa ca ti se aprinde ledul de la buton recirculare + ca baga aer mai puternic
  • duradarius@masini.ro

  • Mesaje scrise: 88
  • Locatie: Baia de Aries (Alba)
  • Masina: Astra 1995 1.7 TDI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2006

  • Mesaj Privat
ovidium a scris:Poate ai caloriferul fisurat si iti baga antigel in habitaclu...?
Verifica nivelul si vezi daca nu ai cumva balta la pedalier.


Salut ,

Nu , nici intr-un caz .

DDarius

Jacks , deci este mai bine sa apesi butonul de recirculare a aerului din habitaclu pentru ca dezaburirea sa functioneze mai bine . Mentionez ca , caldura baga foarte bine .

DDarius
  • zafirul

  • Mesaje scrise: 1,444
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2004

  • Mesaj Privat
daca cumva e ars becul martor de la recirculare poti proba (fara sa fie nevoie sa desfaci torpedoul) astfel:
pui contact (fara sa pornesti motorul)
dai pe treapta 1 (ca sa nu faca ventilatorul zgomot prea mare)
pui ventilatia spre fata (sau fata si picioare)
conectezi/deconectezi recircularea dar stai cu urechea cit mai aproape de torpedou.
ar trebui sa se auda cum lucreaza servomotorul clapetei de recirculare.
in cazul meu (aeroterma BEHR) chiar se si aude cind se inchide.
Skip ads

  • duradarius@masini.ro

  • Mesaje scrise: 88
  • Locatie: Baia de Aries (Alba)
  • Masina: Astra 1995 1.7 TDI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Salut Zafirul ,

Merge recircularea , se aude cum cupleaza ceva mecanisme acolo si un fosnait scurt cand apas butonul + ca se aprinde ledul .

Aveam , demult o coaja de Dacie 1300 ara toata coapta la chedare , baga caldura de mama focului dar te si prindea curentul la urechi daca mergeai cu viteza si nu ami amintesc sa se fi aburit geamurile la ea . Nu stiu si cum i-as da de capat problemei ca am verificat cam tot ce se putea verifica si inlocui ?!
Oare sa fie din cauza ce este prea etansa masina , sau este aici o buba cam pe la majoritatea masinilor Opel fie ele mai vechi sau mai noi ? (zic si eu o parere ?!)

DDarius


Ultima modificare facuta de duradarius@masini.ro la Mar 19 Dec, 2006 11:29 am
  • mctoto

  • Mesaje scrise: 1,846
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2006

  • Mesaj Privat
cand se mai abureste lasa intai ventilatia sa mearga doar pe dezaburie(poti sa inchizi manual si aerisirile frontale) pe viteza mai mare 3-4 pana se dezabureste (daca se dezabureste) si apoi da pe picioare sau frontal si vezi ce se intampals.
  • duradarius@masini.ro

  • Mesaje scrise: 88
  • Locatie: Baia de Aries (Alba)
  • Masina: Astra 1995 1.7 TDI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2006

  • Mesaj Privat
mctoto a scris:cand se mai abureste lasa intai ventilatia sa mearga doar pe dezaburie(poti sa inchizi manual si aerisirile frontale) pe viteza mai mare 3-4 pana se dezabureste (daca se dezabureste) si apoi da pe picioare sau frontal si vezi ce se intampals.


Ok , perfect .
Am incercat si asa , daca fac asa cum spui tu se dezabureste 90 % si totul Ok dar trebuie sa pun pe aer cald (treapta a III-a) pana ma sufoc in masina .

DDarius
  • mctoto

  • Mesaje scrise: 1,846
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2006

  • Mesaj Privat
zafirul a scris:
si ar mai fi si
4. aerul din habitaclu tre' sa iasa pe undeva...
in spatele rotilor din spate, pe dedesubt , sint 2 grile (seamana cu branhiile de rechin..)
trebuie verificat tot asa - din cauza mizeriei din tara asta - sa nu fie obturate..


uite ce zicea zafirul mai pe prima pagina ...eu nu stiu unde sunt alea sau daca tu ai dar merita incercat
Skip ads

  • zafirul

  • Mesaje scrise: 1,444
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2004

  • Mesaj Privat
difera de la masina la masina
insa in esenta e cam aceeasi chestie...
ca sa nu se intimple ce se intimpla la dacia nova cind daca inchideai usa soferului mai puternic se deschidea cea a pasagerului si invers (presiunea aerului care nu avea pe unde sa iasa...proasta proiectare si in plus proasta finisare a inchiderii usilor)
  • duradarius@masini.ro

  • Mesaje scrise: 88
  • Locatie: Baia de Aries (Alba)
  • Masina: Astra 1995 1.7 TDI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Salut ! ,

Sa sti ca la asta nu m-am gandit !!!! . Ar putea fi asta buba "4. aerul din habitaclu tre' sa iasa pe undeva...
in spatele rotilor din spate, pe dedesubt , sint 2 grile (seamana cu branhiile de rechin..)
trebuie verificat tot asa - din cauza mizeriei din tara asta - sa nu fie obturate.. ".
Azi dupa-amiaza cercetez problema si o sa postez aici .

DDarius
  • lucian123

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Toata lumea de aici vorbeste de folia aceasta care "etanseizeaza" usile si n-am vazut pe nimeni sa tina cont de "gaurile" din usi care au rol de evacuarea apei din portiera !!!
Cum poate un airbag sa functioneza pe baza ca acea folie "etanseizeaza" usa cand EXISTA ORIFICII DE EVACUARE (CIRCULARE) A APEI IN USI ?
Atata timp cat exista acele gauri de scurgerea a apei care se infiltreaza in portiera nu exista etansietate in portiera ! Deci practic cand o usa esta lovita presiunea aceea care se formeaza este evacuata prin aceste orificii (care oricum sunt situate pe partea dinspre exterior,deci locul unde ar trebui sa se formeze acea presiune rezultata in urma unui impact)
Dupa mine folia are rolul de a dirija apa infiltrata in portiera catre orificiile de evacuare si apa infiltrata in usi sa nu ajunga la(in) "masca" usii, adica practic sa nu ajunga umezeala in interiorul masini.

Deci sunt adeptul ca folia NU este o componenta a AIRBAG-ului ci o simpla bariera in calea apei.

Referitor la aburirea geamurilor cred ca ar trebui verificate / curatate si aceste orificii de eventualele acumulari de mizerie.
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
La un impact puternic (deformare serioasa), orificiile alea sunt prea mici pentru egalarea instantanee a presiunii.
Senzorul de presiune reactioneaza mult mai rapid decat cel inertial.

Am urmarit acest topic de la inceput si cu parere de rau am observat ca useri cu vechime pe acest forum cad in patima contrazicerii de dragul conversatiei. Am rugamintea ca pe viitor sa cititi cu mai multa atentie informatiile care vi se pun la dispozitie (Zafirul a fost nevoit sa citeze DE TREI ORI din TIS). Incercati sa intelegeti ca nu detineti adevarul absolut si NU MAI JIGNITI.


Ultima modificare facuta de maiandrei la Mar 19 Dec, 2006 1:04 pm
  • zafirul

  • Mesaje scrise: 1,444
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2004

  • Mesaj Privat
lucian
mai zic inca o data (nici tu n-ai citit prea atent toate explicatiile si citatele din TIS, repet TIS, adica GM, adica fabricantu' )
FOLIA are rol de DEFLECTARE A APEI (spre gaurelele alea de scurgere)
SI
contribuie la BUNA FUNCTIONARE A AIRBAGURILOR.
NU DECLANSEAZA.
Centrala ACU (Airbag Control Unit) ia in calcul mult mai multe informatii PRINTRE CARE si o modificare BRUSCA si peste un anume NIVEL a presiunii in usa (deci nicidecum o boxa data mai tare)
  • gabrield

  • Mesaje scrise: 2,778
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Doresc sa revin, pentru ca ma stiu initiatorul "conceptului" folia de etansare.
Eu am fost primul care am adus in discutie acest obiect si care are rolul de a impiedica umezeala si curentii de aer sa intre in habitaclu.

Nu discut acum despre airbaguri, deoarece parerile sint impartite, cine sustine ca are importanta in declansarea lor, se gindeste la masini ultimul tip, restul vorbesc de masini mai vechi...

Vreau sa vorbesc de aerisirile autovehiculului, care se gasesc in partea de sub bancheta din spate...
Pe acolo intra si iese aerul si daca in portbagaj e un mediu umed, se poate sa contribuie la aburirea excesiva...
  • violafinest

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Astra 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Aceeasi problema o intampin si eu la opelul astra al meu, de curiozitate cand am circulat cu ea prin oras ma-m uitat la alte opeluri cum arata, am vazut vreo 30, toate aveau geamurile aburite cu exceptia uneia care erau impecabil de curate, imi venea sa-l opresc si sa-l intreb cum se poate asa ceva, am sa incerc toate metodele postate aici poate voi mai reusii sa opresc din aceasta aburire mai ales a geamurile laterale din spate...si mai am o problema pe "gurile" de aer de pe mijlocul bordului mie imi sufla aer rece cand e pornita caldura, doar pe cele laterale sufla cald, de ce ? si indiferent cum asez butonul sa sufle aerul spre parbriz sau picoare, aerul vine cu aceeasi viteza si spre aceste "guri" de pe bord chiar daca eu am stat sa bage aer in alta directie.....care e problema? asa e la toti?...Am un astra din `94 1,7D
  • l_stoian79

  • Mesaje scrise: 602
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2006

  • Mesaj Privat
violafinest a scris:Aceeasi problema o intampin si eu la opelul astra al meu, de curiozitate cand am circulat cu ea prin oras ma-m uitat la alte opeluri cum arata, am vazut vreo 30, toate aveau geamurile aburite cu exceptia uneia care erau impecabil de curate, imi venea sa-l opresc si sa-l intreb cum se poate asa ceva...


poate ai vazut la mine geamurile curate Very Happy
acum iarna in general merg cu ventilatia la 2 si caldura la maxim... este pus din comutator sa bata catre parbriz, dar nu am blocat orificiile total, asa ca vine aerul cald si direct catre habitaclu...ptr luneta in general nici nu mai trebuie sa pornesc dezaburirea din buton. jetul de aer de pe parbiz "curge" pe plafon pana in spate pe luneta. si apropo, vezi sa nu ai recircularea pornita, ca atunci nici cu slujbe nu scapi de "ceatza"

violafinest a scris:...si mai am o problema pe "gurile" de aer de pe mijlocul bordului mie imi sufla aer rece cand e pornita caldura, doar pe cele laterale sufla cald, de ce ?


la mine la fel... deobicei sufla mai rece decat cele laterale Neutral e drept ca atunci cand motorul se incalzeste suficient si aerul din ventilatie devine fierbinte nu mai simt nici o diferenta intre ventilatiile centrale si cele laterale. probabil traseul prin zona centrala nu este la fel de bine izolat termic si exista ceva pierderi de caldura. nu sunt sigur dar la altceva nu ma pot gandi.

violafinest a scris:indiferent cum asez butonul sa sufle aerul spre parbriz sau picoare, aerul vine cu aceeasi viteza si spre aceste "guri" de pe bord chiar daca eu am stat sa bage aer in alta directie.....care e problema? asa e la toti?...Am un astra din `94 1,7D


la mine e la fel..in manualul de utilizare al masinii se specifica ca trebuie inchise gurile de ventilatie catre habitaclu cand vrei sa-ti sufle pe parbriz. cred ca comutatorul acela cu aerisirea catre parbriz doar deschide un canal care directioneaza aerul catre parbriz, in acelasi timp nu il inchide pe cel care sufla spre habitaclu Sad ...culmea la Cielo lui taica-meu care are vreo 14 ani vechime masina, blocarea asta se face automat, in momentul in care comut catre parbriz tot aerul se duce in directia respectiva...
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR