Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • Dac

  • Mesaje scrise: 231
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2005

  • Mesaj Privat
Incep cu un offtopic (desi nu e bine):
E extraordinar forumul asta (din pacate doar azi l-am gasit pe net): am citit 4 ore o gramada de topicuri si mi-am regasit foarte multe din problemele ce le am si eu cu Opelul... e foarte interesant si ma bucur ca exista atatia entuziasti/fani Opel care au solutii pt probleme pe care diferiti 'specialisti' din service nu le stiu rezolva...

Inapoi la topicul meu:
Unele din problemele ce le am au mai fost si in alte topicuri dar nu toate (pt. ca am destule) asa ca as vrea sa le sintetizez aici.
Am o Astra C16NZ din '92.

Cum se comporta motorul (problemele):
1. Scade turatia chiar daca pedala de acceleratie e la nivel constant: o accelerez la 3000 si scade dupa 2-3 secunde lent la ~1500; indiferent de cat de mult accelerez turatia motorului tot va scadea, chiar se opreste daca iau piciorul de pe acceleratie in mometul de turatie minima; se intampla cand motorul este rece dar si cand este cald si merg cu viteza (de ex. la o depasire cand accelerez putin mai tare >100Km/h: e f. neplacut ca dupa o depasire sa-ti scada viteza pe la 80Km/h fara ca tu sa vrei acest lucru): daca motorul este cald si nu a fost pus in sarcina mare atunci aceasta problema nu apare;

2. Nu are putere la turatie mica/ lipsa demaraj, 'da in nas': cand pornesc de pe loc o accelerez rezonabil si dupa ce incepe sa se miste scade puterea/turatia si trebuie sa pun ambreiaj si sa mai acelerez (parca as fi un incepator...);

3. Tremura la ralanti, motor relativ zgomotos. Turatia e de 850-925 in ralanti cu motorul cald, cand e rece e pe la 1200 de ture; daca accelerez puternic din ralanti atunci face cateva mici 'explozii' in zona de turatii sub ~2500;

4. Da rateuri (mai nou) - cand accelerez din I-a in a II-a trebuie sa apas cu destula grija ca sa nu se inece;

5. Consum mare in oras 10%, 6.5% in afara - mi se pare cam mult.

Am fost de mai multe ori la test:
Ultima oara cand am fost a citit un cod de amestec bogat (care e demult prezent si pe care-l stiam: l-am citit cu metoda agrafa) apoi a masurat sonda si a vazut tensiunea de 1V si m-a sfatuit frumos sa merg la un electrician priceput sa caute unde face masa sau contact inperfect... dar e posibil sa fie si ECU. Pt problema asta am discutat in alt topic (al lui ron).

Mi-a mai masurat fisele din care una era dusa de tot, si altele 2 erau slabite, numai cea din dreapta si cea centrala erau cat de cat acceptabile: asa ca mi-a zis ca primul lucru ce trebuie sa-l fac e sa-mi iau un set de fise - pe care o sa le iau azi: un set de fise Champion la 1.100.000 - am citit aici ca sunt printre cele mai bune desi nu mi se par a fi originale cele ce o sa le iau (comparand grosimea fiselor ce le am acum cu cele de la Champion care sunt mai subtiri). Cred ca dupa ce voi schimba fisele nu va mai da rateuri.

Citind si alte topicuri am ajuns sa cred ca pe langa fise mai trebuie sa-mi curat si injectorul pe care nu l-am curatat de vreo 15-20 mii de km (o sa folosesc o solutie/aditiv pt benzina din pacate pt asta); filtrul de benzina l-am schimbat (deja am facut cu el vreo 15mii Km); presiunea la pompa de benzina a fost masurata si e buna, sonda lambda am schimbat-o acum un an.

Ce as putea face? Care sunt sursele problemelor? Ca probabil sunt mai multe...

Multumesc anticipat si am speranta ca ma puteti ajuta.



Skip ads

  • sbirlut

  • Mesaje scrise: 140
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 1997 X18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Salutari,

Tinind sema ca deja ai identificat ca ai probleme cu fisele eu zic ca ar trebuii sa le schimbi si dupa aia sa postezi din nou cum se comporta masina, ce s-a schimbat si ce nu. Problemele tale (de ex. turatia insabila, rateuri, pierdere de putere) pot fii legate foarte mult de fise (mai bien spus de probleme la fise).
  • ron

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2004

  • Mesaj Privat
ar mai putea fi si ceva mecanic prin delcou, ma gandesc la bobina, sa nu aiba joc sau sa aiba momente in care sa nu faca bine contact...
rateurile sau micile 'explozii' pot fi de la distributie sau datorita avansului, care in mare e dat de acea bobina (de pozitia ei, ecu mai corecteaza fin in functie de alti senzori).
  • Dac

  • Mesaje scrise: 231
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2005

  • Mesaj Privat
Am schimbat azi fisele si vreau sa va spun primele concluzii:
multe din problemele din primul post au disparut total sau partial:
- nu mai da rateuri;
- nu mai apar micile explozii cand accelerez puternic;
- parca are mai multa putere;
- parca si motorul merge mai rotund;
- nici scaderea turatiei nu a mai aparut - sper nici sa nu mai apara!
Nu pot sa zic ca am facut un test concludent pt ca am condus doar vreo 15-20 minute.
Oricum sunt foarte multumit de rezultate!

Ce nu s-a rezolvat e codul de amestec bogat care mi-a aparut din nou (cu motorul rece). E posibil ca acest cod sa apara din cauza ca sonda lambda e inca rece (+ putin lenesa) si nu functioneaza la parametrii?
Codul apare imediat dupa pornire in primul minut; cand motorul e cald acest cod nu apare (nici dupa pornire).
Skip ads

  • go

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2004

  • Mesaj Privat
La pornire la rece compul genereaza o tensiune ce inlocuieste tens generata de sonda.aceasta ar trebui sa fie 0,35-0,5V.dupa incalzire sonda genereaza 0,2-0,8V in relanti.tensiunea mai mare de ~1v prezenta minim 25sec duce la aparitia codului 45.
Citeste raspunsurile date de ron in alt topic(parca "tensiunea pe sonda lambda").si el are aceleasi probleme.
  • ktgorik

  • Mesaje scrise: 74
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Am avut o problema similara pe Kadett care avea acelasi tip de motor c16nz. Aceleasi simptome: lipsa putere, rateuri, relanti tremurat si zgomotos, consum mare....pina intr-o zi cand n-a mai pornit deloc (asta era in vara lui 2000). S-au uitat o droaie de "savanti" la ea si nimic.
Am nimerit un particular care a venit la ea, ia dat 2 chei si-a zis ca masina nu are evacuare. A desurubat esapamentul de la catalizator incolo si a pornit intantaneu motorul. A banuit ca este catalizatorul infundat, dar nu era. Era infundata toba finala. In loc de site toba era captusita la interior cu vata de sticla presata de pereti nu niste table subtiri. Tablele alea au ruginit si vata a infundat teava de esapament.
Nu strica sa verifi si tu tot esapamentul.
Bafta
  • Dac

  • Mesaje scrise: 231
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2005

  • Mesaj Privat
ktgorik a scris:Am avut o problema similara pe Kadett care avea acelasi tip de motor c16nz. Aceleasi simptome: lipsa putere, rateuri, relanti tremurat si zgomotos, consum mare....pina intr-o zi cand n-a mai pornit deloc (asta era in vara lui 2000). S-au uitat o droaie de "savanti" la ea si nimic.
Am nimerit un particular care a venit la ea, ia dat 2 chei si-a zis ca masina nu are evacuare. A desurubat esapamentul de la catalizator incolo si a pornit intantaneu motorul. A banuit ca este catalizatorul infundat, dar nu era. Era infundata toba finala. In loc de site toba era captusita la interior cu vata de sticla presata de pereti nu niste table subtiri. Tablele alea au ruginit si vata a infundat teava de esapament.
Nu strica sa verifi si tu tot esapamentul.
Bafta


ciudata toba ai avut ! pt ce era vata de sticla ? "amortizor sonor" ? Smile

eu am schimbat toba acum un an si inca e in stare buna. nu cred sa aiba captuseala de vata de sticla.

e posibil in schimb sa se infunde catalizatorul? stiu ca la verificare noxele 'i-au impresionat' pe specialisti ca erau f. mici.

problemele mele se pare ca au avut ca sursa fisele de la bujii (cum am postat putin mai sus); insa o ma pronunt definitiv peste cateva zile ca sa fiu sigur ca s-au remediat (marea majoritate).
  • axxelBV

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1993 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Am si eu probleme cu o Vectra '93 1.6i. Am relanti instabil si cateodata nu trage de-nici-o-culoare. Problema cu demarajul e k mi se intampla doar cateodata indiferent k e race sau cald motorul. Am schimbat capac delcou, fise si filtru de benzina si degeaba. Mi-a zis un amic ca pompa de bezina mai are un filtru chiar inainte de sorb si sa o scot din rezervor si sa ii schimb filtrul acela. Voi ce parere aveti? pls help! Multumesc anticipat!
Skip ads

  • thejocker

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Vectra 1992
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Apr 2011

  • Mesaj Privat
salutare am un opel vectra a din 92 a mers bine timp de un an si 3 luni are aproximativ 240000 de km dupa care au inceput probleme mi-se aprinde des becul galben cu fulgerulcand se aprinde acest martor nu mai trage zici ca nu mai are vlaga trebuie sa opresc morul si sa pornesc din nou ca sa mearga bine pana se aprinde iar , motorul trage in suturi mai ales in a 2 a si a 3 a treapta si nu ii mai dau de capat am fost multi mecanici si nu ii mai dau de capat nu stiu ce sa ii mai fac i-am schimbat distributia , delcou , injectoru pompa de benzina, bobina de inductie si tot nimic inbunatatiri are toane cand merge bine spui ca nu are nimic dar nu tine mult cam 50 60 de km sau chiar mai putin apoi iar merge in suturi de ma zdruncina rau tare. Va rog ajutatima
  • sorine12005

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2012

  • Mesaj Privat
salut am un opel vectra din 94 c16nz,si am schimbat de curand delcou fise bujii,iar acum intr-o am prinso la drum mai lung si maimult de 80-90 nu vrea sa fuga greu tare pot sa ajung peste 100 iar cand bag in treapta 5 da imi scade turatia la motor in treapta a 4 e ok numi dau seama ce are la mecanic nu o mai duc ca ma tinut cu masina 2 luni de zile pt singurul fapt ca trbuia pusa la punct iar ei nu stiau de asa ceva ma poate ajuta cineva care a mai patit asa ceva
  • sorine12005

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2012

  • Mesaj Privat
salut am vectra c16nz si nu are demaraj dar relanti e ok asta sa intamplat dupa ce iam bagat benzina care puteau so folosesti ca apa de bout am scos toata benzina si iam bagat alta buna dar consuma de rupe iar la deal abia urca cu antaia nu pot sami dau seama ce are consumul nupoate sa fie decat de la sonda lambda darrestul nu mai stiu
  • astrac16nz

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1993 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Delcou l-ai luat de la dezmembrari?vezi sa nu fie deja dus modulul de aprindere sau capacul.In prima faza recomand schimbarea bujiilor si a filtrului de benzina si revin-o dupa cu impresii...
Skip ads

  • sorine12005

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2012

  • Mesaj Privat
nu am scimbat eu tot in el este nou am schimbat si fisele si bujiile de nu stiu cate ori si tot degeaba
  • sorine12005

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2012

  • Mesaj Privat
am incercat mai tot si imi da rateuri in filtrul de aer
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR