Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • Manu82

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mar 2013

  • Mesaj Privat
Salut, am citit toate discutiie legate de probleme asemanatoare cu ceea ce are masina mea dar nu gasesc raspunsul, poate ma puteti ajuta. Am un Vectra B din 2001 cu motor Z18XE. Masina a inceput sa mearga in 3 pistoane cand se incalzeste, la rece timp de aprox. 10 minute merge bine. Am schimbat bobina de inductie si a mers bine 8000 Km dupa care iar a inceput sa mearga in 3 pistoane. Am desfacut-o si am gasit o bujie care era arsa si slabita, asa ca ieri am schimbat toate bujiile, am miscat si mufa de la debilmetru care nu era fixata foarte bine si am facut o proba, a mers minunat...5 minute, si ne-am intors de unde am plecat, adica iar merge in 3 pistoane. Acum mi se aprinde masina cu cheita aprox 5-10 secunde, se stinge si apoi se apinde Check-ul in bord (nu cel de la MID) - lucru care nu s-a mai intamplat pana acum. Am desfacut-o iar si am gasit o piesa fixata pe carcasa filtrului de aer intre clapeta de acceleratie si debitmetru, piesa este conectata cu niste furtunele si o mufa, poate cineva sa imi zica si mie cum se numeste piesa asta si ce rol are? Nu o gasesc nicaieri, am cautat pe toate site-urile de piese dar nu dau de piesa asta. Problema cu piesa este urmatoarea: ca urmare a frecarii furtunului care vine deasupra, piesa s-a subtiat exact unde vine furtunul pana s-a facut o gaura in ea, o sa pun poze sa vedeti. Nu cred ca asta e problema, pt ca piesa e clar ca nu s-a mancat asa adanc in 4 luni de cand am masina dar ma gandesc ca de cand s-a format gaura aia in ea a putut afecta alte piese, nu stiu, nu ma pricep foarte bine, stie cineva cum se numeste piesa despre care vorbesc si ce rol are, sau cu ce afecteaza daca are gaura aceea.


Ultima modificare facuta de Manu82 la Sam 22 Jun, 2013 10:41 pm, modificat de 2 ori in total
Skip ads

  • Brook

  • Mesaje scrise: 759
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2010

  • Mesaj Privat
valva de purjare cumva? pune o poza.
  • Manu82

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mar 2013

  • Mesaj Privat
poze
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Seamana cu valva de purjare vapori benzina din rezervor.


Skip ads

  • Manu82

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mar 2013

  • Mesaj Privat
Da, multumesc, aia era. Am gasit astazi una aproape identica de pe un Z12XE, doar prinderea difera putin. Cea de pe Z16XE nu seamana deloc, nici mufa nu e la fel.
Intrebare: merge pusa pe Z18XE cea de pe Z12XE? In principiu nu cred ca sunt setate sa functioneze in alti parametri, nu?
  • Manu82

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mar 2013

  • Mesaj Privat
Am facut in final si testul agrafa si iata pomelnicul:

P0202- Cilynder 2 injector circuit open
P0302- Cilynder 2 misfire detected
P0100- Mass air flow circuit malfunction
P0110- Intake air temperature circuit malfunction
P0443- Evaporative emission control system purge control valve circuit malfunction
P0135- Lambda probe heating open
P0130- O2 sensor circuit malfunction

Acum - P0202 si P0302 sunt explicate (cred) de bujia 2 care era aproape topita - le-am schimbat pe toate + bobina
- P0443 se explica cu gaura pe care o am in dracia aia de valva
- iar restul, tinand cont ca am scos pe rand mufele la debilmetru, la sonda lambda si tot ce mi-a cazut in maini ca sa le curat, e posibil sa fie de la asta, sau chiar nu functioneaza in parametri?

Cum pot sterge erorile, ca sa refac testul, pentru ca in mod normal daca am schimbat bujiile si bobina ar trebui sa se stinga macar eroarea asta, nu?
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
vezi ca una din erori iti spune de injector, circuit intrerupt. Nu mai tot da cu bujia aia. Ai scos cumva mufa de la injector? Ai obiceiul sa speli motorul?

Valva ar trebui sa aiba codul GM 9195667 (5807447).

La Z12XE valva are codul GM 9199149 (5807458), deci nu e la fel cu cea de la Z18XE.

le: si tacerea e un raspuns ....
  • Manu82

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mar 2013

  • Mesaj Privat
Motorul nu il spal niciodata, iar la injectoare nu am ajuns inca, de-aia "ii tot dau cu bujia" ca pe aia am schimbat-o si daca stiam mai multe nu mai intrebam.
Deci imi dau si eu cu parerea in limitele cunostintelor si a parerilor citite pe acest forum.
Acum, ca sa fim constructivi in discutie, cum ajung la injector? Cum il probez? Cum sterg erorile ca sa refac testul dupa ce schimb injectorul cu altul?
Skip ads

  • Manu82

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mar 2013

  • Mesaj Privat
Valva eram sigur ca nu are acelasi cod, dar avand aceeasi mufa, aceeasi forma, aceeasi marime (volum), nu are aceeasi functie?
Am gasit de pe mai multe motoare, dar restul nu se potrivesc deloc.
Momentan nu sunt in tara si asta e tot ce am gasit aici.
  • cristi_bv

  • Mesaje scrise: 346
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Insignia 2015 A20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Ecu defect pe iesirea de injector,posibil si pe debitmetru.
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Ca sa fim constructivi in discutie, hai sa impingem lucrurile mai departe.

P0202: scoate mufa de la injector, nu stiu cum se ajunge acolo dar te orientezi tu. Cu un ohmmetru, trebuie sa ai intre 13 si 19 ohmi.
Apoi, cu mufa scoasa, pune contactul, masoara pe voltmetru curent continuu, intre pinul 1 si masa trebuie sa ai intre 10-15V, cat mai aproape de tensiunea bateriei.

Mai poti verifica continuitatea pinului 2, se duce la ECU motor, pinul 61, vezi in poza numerotarea. Pui ohmmetrul si masori, in mufa ECU bagi un ac in pin, trebuie sa ai cat mai aproape de zero ohmi (are si aparatul o eroare mica, de 1,2 ohmi).

Pentru valva de control evaporare, masoara rezistenta, sa fie la fel cu ce vrei sa pui tu. Macar atat poti sa faci, daca o fi bine sau nu, nu stiu exact. Nici pentru stergerea erorilor nu sunt sigur, unii zic sa scoti bateria juma de ora.

Cam pe unde esti in Germania?


  • viforel

  • Mesaje scrise: 882
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Pt Manu ... te sfatuiesc sa astupi gaura de la supapa de purjare cu Poxilina ... faci un cocolos si l pui acolo ...cand se intaraste se face ca piatra ... si nu mai dai banu pe alta...ca e doar o supapa care e atrasa de vacumul de aer...
Skip ads

  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Pt Manu, daca vrei sa-ti bati joc de masina, pune poxilina. Daca tii la masina, pune poxilina cat sa rezolvi masina apoi da-ti comanda de o valva noua.
  • Manu82

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mar 2013

  • Mesaj Privat
Mersi Liviu, dar dupa cum spuneam nu dispun de toate sculele necesare, de aparate de masura nici nu mai zic.
O sa incerc initial sa schimb injectoarele intre ele sa vad daca se muta eroarea pe alt piston, iar daca nu, e clar ca e de la mufe sau fire, nu?
Iar cu valva o sa o lipesc cu ceva provizoriu, macar sa anulez eroarea.
Sunt in Franta nu in Germania.
  • viforel

  • Mesaje scrise: 882
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Nu mai tragediati atata ... e o gaura care trebuie astupata (pe deasupra)... si daca masina nu mai are probleme cu pierderi de aer pe la furtune de vacum se rezolva. Am spus ca se poate astupa gaurica aia ... se asteapta 1-2 ore pana se intareste ca betonul si du paia ... spor la drum. Am lipit pastila de oglinda interioara la 2 masini ... cu adeziv bicomponent si a rezistat. Am lipit piese mici cu lipsa de material cu Poxilina. Am astupat pierdere de gaze la toba de esapanent. Sa intrit de ... nici cu pila nu putea fi pilit. Asa caaa sa nu mai exageram.Daca din punct de vedere electronic nu este iesit din parametri se astupa si gata. Pana face rost de una din dezmembrari poa sa mearga fara probleme Unde e posibil ...
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Nu tragediem foarte mult, depinde de el daca e "carpaci" sau nu.

Cum s-a scris si mai sus, problema poate sa fie de la injector, mufa, cablaj sau ECU.

Abia ce am fost prin Franta, in zona de nord est. Vezi ca nu e scump un aparat de masura, trebuie sa gasesti la un magazin ceva.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
liviu2004 a scris:

Pentru valva de control evaporare,
Oare,poate fi controlata evaporarea...?!
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
la auto deloc. valva recuperare vapori benzina din rezervor.
  • Manu82

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mar 2013

  • Mesaj Privat
Salut, am reusit pana la urma sa "repar" valva, acum merge cum trebuie (cred) adica tacane, lucru pe care inainte nu-l facea.
Am reusit deasemenea sa scot injectoarele (am curatat toata mizeria care era prin orificiile din motor, am curatat mufele si m-am uitat pe la fire) si am schimbat injectorul 2 cu 4 si daca tot erau toate afara, de "distractie" l-am schimbat si pe 1 cu 3.
I-am facut o mica proba pe loc vreo 15 min si merge ok, dar nu imi fac sperante, asa mergea si inainte putin si dupa aia facea figuri.
Ideea e ca am refacut testul si imi da fix aceleasi erori ca inainte deci nu cred ca problema e injectorul 2.
Bateria e deconectata de vreo 4-5 zile, deci erorile nu se sterg asa.
O sa mai caut daca e vreo metoda de stergere a erorilor, daca mai aveti idei, le astept...
Maine m-as apuca sa demontez ECU sa ma uit pe la pini si ce mai e pe acolo, dar am inteles ca sunt multe chestii microscopice prin el si nu am nici macar o lupa, deci cred ca il desfac degeaba, dar ma dispera, nu stiu ce sa-i mai fac.
  • Manu82

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mar 2013

  • Mesaj Privat
Salutari, revin cu noutati.
Am desfacut ECU degeaba, nu are nimic intrerupt, am verificat si toate firele de la injectoare catre ECU, nimic. Adaug cateva poze cu ECU.
Dupa ce am explicat problema mea unui specialist in Opel-uri, m-a lamurit: supapele pistonului 2 trebuie schimbate, sunt arse (una sau mai multe) si de aia se arde si bujia 2.
Am comandat toate piesele necesare (supape evacuare+admisie, simeringuri supape, garnitura chiulasa, suruburi chiulasa), ajung saptamana viitoare si sper sa si rezolv in week-end. Ramane de vazut daca intr-adevar asta e problema.
Voi reveni cu detalii.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR