Ai uitat parola?


Atentie!

Discutiile despre uleiuri sunt mereu tinta vanzatorilor si distribuitorilor de uleiuri sub acoperire.

Luati recomandarile userilor ca atare.

Si fiti suspiciosi in special fata de userii care va abordeaza prin mesageria privata.

Facem tot posibilul pentru a le bloca accesul acestor indivizi.

Ne puteti ajuta raportandu-ne orice user care va trezeste suspiciuni.

— Echipa ClubOpel.com
  • buldozer2

  • Mesaje scrise: 824
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra A14NET din 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 01 Feb 2011

  • Garaj Mesaj Privat
Salut! Am si eu o nedumerire! Am o vectra C motor 2.0 turo (z20net) care vine echipata cu cutie de viteze F40! Am de gand sa schimb uleiul in cutie dar o mare nedumerire cu cantitatea de ulei ce trebuie pusa! Am intrebat la magazin si cica ar intra 3.2 litri ulei, dar "navigand" pe net am gasit o discutie pe un forum SAAB (care are aceleasi motor si aceeasi cutie de viteze) cum ca, au studiat cei de la SAAB/GM si e bine sa nu mai pui 3.2 litrii de ulei ci doar 2.4 pentru ca au aparut ceva probleme! Acum intrebarea mea este, stie cineva ceva legat de acest lucru si cat ulei sa pun pana la urma! Precizez ca aceasta cutie de viteze nu are Buson de verificat nivelul ci doar de scurgere si completare!
Pun mai jos linkul unde am am gasit aceasta informatie (primul post)!
http://www.saabscene.com/fo...ay-2.0-Turbo-B207
  • deleted-46863

  • Mesaje scrise: 443
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Mar 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Daca nu-ti face probleme nu-l schimba dar daca vrei sa-l dai jos cauta in TIS 2000 acolo vei gasi cat ulei sa pui si pe unde sa-l bagi toate au pe unde sa-l bagi, unele cuti de viteza nu au pe unde sa-l golesi decat daca desfaci niste capace , daca nu ai tis-ul descarca-l si apoi il instalezi .
  • catalinpav66

  • Mesaje scrise: 742
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra z30dt din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 29 Oct 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Manual transmission fluid

Standard fluid
Transmission fluid, Catalogue No./Part No. (container size)
19 40 768 / 09 120 541 (1 litre)

19 40 769 / 09 120 542 (55 litres)

19 40 710 / 09 194 349 (60 litres)

Filling quantities
Manual transmission with differential

F 17 – 1.6 litres

F23 – 1.55 litres

M32 - 2.4 litre

F35 – 1.9 litres

F 40 – 2.2 litres



Note: As the transmission is factory-filled by weight, the oil level - except in the F40 and M32 transmissions - is always below the control opening. If no leaks are evident, there is no need to correct the level during service.
  • cyberbob

  • Mesaje scrise: 1,285
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra Z19DTH din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Nov 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Salutare!

Si uleiul din cutia manuala e un consumabil si trebuie schimbat. Acolo in linkul postat de buldozer2, spune ca GM aproba reducerea cantitatii de ulei de la 3.2l la 2.4l, iar aceasta operatiune are ca rezultat o schimbare mai lina a treptelor, dar nu si ca ar fi daunator pentru cutie sa pui tot 3.2l.
@buldozer2 Chiar sunt curios, sa vezi ce cantitate scoti, si daca pui 2.4l sa ne spui si noua diferentele.
Eu in F40 a mea, cand am facut schimbul, m-am uitat intr-o versiune mai veche autodata si am pus 3.2l. Am folosit motul motylgear 75W90, singura diferenta care am simtit-o e ca intra mult mai usor in a 1 a, cand e uleiul rece. Am schimbat uleiul pentru ca nu stiam daca mai fusese schimbat.

Adi G.
  • catalinpav66

  • Mesaje scrise: 742
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra z30dt din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 29 Oct 2008

  • Garaj Mesaj Privat
In autodata scrie tot 2,2 litri la fel ca in tis. De unde 3,2 sau 2,4, aici e vorba de f40 ?! GM spune ca nu se schimba uleiul in cutia manuala si daca nu exista pierderi nici nu se completeaza, dealtfel daca ai sa cauti ai sa gasesti la opel mai vechi ,cutie f 10 din 1980 la care nu afost schimbat uleiul si acesta arata foarte bine, este rosu deschis si transparent, zici ca abia afost schimbat. Niste nemti care fac lucruri proaste !
  • deleted-46863

  • Mesaje scrise: 443
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Mar 2010

  • Garaj Mesaj Privat
In tis scrie: cutia pe masina de noua se pune o anumita cantitate de ulei cand il schimbi se pune mai putin deoarece busonul de golire este un pic mai sus si mai raman in cutie cateva sute de ml. de ulei .Eu l-am schimbat la zafira b cand am schimbat burduful la planetara si cantitatea am aflat-o din tis acolo da si desenul cu cutia si busoanele umplere /golire .
  • cyberbob

  • Mesaje scrise: 1,285
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra Z19DTH din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Nov 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Salutare!

@catalin, ai dreptate, in autodata 3.38 scrie 2.2l. Dar cand am schimbat uleiul, acum 2 ani, pe piata era autodata 3.24, in care scria 3.2l pentru cutia F40. In schimb, nu sunt de acord cu neschimbarea uleiului in cutie, adica pe bidoane scrie termen de valabilitate, deci e clar ca dupa o anumita perioada, proprietatile uleiului incep sa scada.

@daniel, la cutia F40, daca imi amintesc bine, busonul de golire e undeva in partea de jos, si curge tot uleiul cand se desface acesta.

Oricum ar fi, nu cred ca dauneaza cu ceva schimbarea uleiului din cutie la un anumit interval de timp.


Adi G.
  • deleted-46863

  • Mesaje scrise: 443
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Mar 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Am cutie m32 si are 3 busoane unul sub baterie unul pe la mijloc pe partea frontala si unul jos sub capaul de planetara cand am schimbat uleiul cel vechi era rosu un pic tulbure si am pus pe cel nou dupa inf. din tis unde sunt scrise 3 nivele de ulei nu mai stiu cat exact ca m-ia tradus fiul meu ca-i in engleza era ceva intre 1,8 si 2,4 si scrie ca ramane ulei in cutie chiar daca golesti pe la cel mai de jos buson, nu mult dar sunt 2sau 3 sute de ml.
  • buldozer2

  • Mesaje scrise: 824
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra A14NET din 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 01 Feb 2011

  • Garaj Mesaj Privat
Uite in link in care scrie clar ca intra 3.2 litri, acum nu stiu cat de veche e informatia
http://www.opel-infos.de/getriebe/f40.html
  • deleted-46863

  • Mesaje scrise: 443
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Mar 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Uite ce am gasit asa la repezeala la motorul tau ,mi-a tradus baiatul meu printre altele ca trebuie sa-ti curga aproximativ 2,2 l intr-un vas curat ,deci se poate refolosi. ai cumva cutia cu 6 trepte?
Transmission Fluid Level, Check and Correct (F 40)

K638500

Note: The transmission fluid level is not checked at the fluid checking bolt, if fitted. To check the transmission fluid level, the entire quantity of transmission fluid must be drained into a clean container.


The self-tapping oil drain bolt (without seal ring) installed at the manufacturing plant must be replaced by a new oil drain bolt (with seal ring).

Remove

1. Remove lower engine compartment cover (diesel engines only)

2. Drain off transmission fluid
Note: Drain transmission fluid into a clean container. Approx. 2.2 litres of transmission fluid should flow out.
 Unscrew drain bolt for transmission fluid (arrow)

 Wait until the transmission has drained

 Tighten transmission fluid drain bolt 50 Nm




3. Top up with transmission fluid
 Remove battery case (except Z 20 NET)

 Unscrew top-up bolt for transmission fluid (arrow)

 Top up quantity of fluid in measuring container to 2.2 litres

 Top up with transmission fluid





Install

4. Tighten transmission fluid top-up bolt (arrow) 50 Nm



5. Install battery case (except Z 20 NET)

6. Connect battery

7. Program volatile memory

8. Install lower engine compartment cover (diesel engines only)
  • cyberbob

  • Mesaje scrise: 1,285
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra Z19DTH din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Nov 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Salutare!

@daniel, informatiile postate de tine, confirma ceea ce nu eram sigur, la F40 nivelul nu se verifica la buson. Treaba asta cu 2.2l, m-a facut atat de curios, incat o sa ma apuc sa-mi refac PC unde am o versiune veche de TIS, unde sunt sigur ca am citit 3.2l

Adi G.
  • catalinpav66

  • Mesaje scrise: 742
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra z30dt din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 29 Oct 2008

  • Garaj Mesaj Privat
in 2008 , cand mi-a crapat rulmentul de presiune, tot 2,2 l scria in tis.( z30dt are tot f40). La vremea aia am verificat si acolo unde s-a intamplat(in Grecia) si in Romania, am sunat la fostii colegi de la dibas.
  • cyberbob

  • Mesaje scrise: 1,285
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra Z19DTH din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Nov 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Salutare!

@catalin, inseamna ca ori am eu o versiune foarte veche de TIS, ori am citit in alta parte treaba cu 3.2l. Totusi e ciudat ca in multe surse, inclusiv autodata versiuni mai vechi, pentru F40 se da 3.2l. Acum de unde o fi contradictia asta, naiba stie... Totusi tind sa cred ca primele F40 au plecat cu 3.2l in ele, si cum scria mai sus, ulterior GM au venit cu un update pentru folosirea a 2.2l. Eu acum in a mea am 3.2l, acum la revizie, o sa scot 1litru sa vad cum se comporta masina Smile

Adi G.
  • deleted-46863

  • Mesaje scrise: 443
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Mar 2010

  • Garaj Mesaj Privat
cyberbob@,vezi unde ai busonul de golire poate sa nu curga tot uleiul din ea,si 3,2 sa fie cantitatea de noua fii f. atent, eu inainte sa ma apuc de treaba am tot sunat si intrebat pe la dibass si pe la radacini si nici-un mecanic nu a stiut cat ulei intra in cutie mi-au zis sa pun cat ulei curge atat sa pun inapoi, dar daca cutia pierde ulei ce faci ?
  • cyberbob

  • Mesaje scrise: 1,285
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra Z19DTH din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Nov 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Salutare!

@daniel, la F40, busonul de golire e undeva in partea de jos a cutiei. Cantitatea din cutia mea acum e 101% 3.2L, pentru ca am schimbat uleiul in ea acum 30.000km. Spre norocul meu nu-mi pierde ulei cutia, ca am mai schimbat una alta pe la masina si n-am vazut nicio pata in zona cutiei. Deci, la revizia care urmeaza s-o fac, o sa scot 1l de ulei din cutie, sa raman cu 2.2 cum zice mai nou GM, si apoi sa vad diferentele.

Adi G.
  • deleted-46863

  • Mesaje scrise: 443
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Mar 2010

  • Garaj Mesaj Privat
CE MASINA AI CEA DIN SEMNATURA? uite ce zice in tis la cutia M32,CARE ESTE PE ZAFIRA B Datele sunt din versiunea tis iulie 2009.
Note: A residue of approx. 0.2 litres remains in the gearbox.
 M20 transmission and M32 transmission 2.2 litres transmission fluid
Note: If a new gearbox is installed during servicing, this must be filled with 1.8 litres of transmission fluid because the new gearboxes are already filled with 0.68 litres of transmission fluid in the works.


7. Tighten fluid filling bolt 30 Nm
 Use new bolt

Standard fluid
Transmission fluid, Catalogue No./Part No. (container size)
19 40 768 / 09 120 541 (1 litre)

19 40 769 / 09 120 542 (55 litres)

19 40 710 / 09 194 349 (60 litres)

Filling quantities
Manual transmission with differential

F 17 – 1.6 litres

F23 – 1.55 litres

M32 - 2.4 litre

F35 – 1.9 litres

F 40 – 2.2 litres



Note: As the transmission is factory-filled by weight, the oil level - except in the F40 and M32 transmissions - is always below the control opening. If no leaks are evident, there is no need to correct the level during service.
  • cyberbob

  • Mesaje scrise: 1,285
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra Z19DTH din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Nov 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Salutare!

@daniel, da, masina din semnatura o am, cutie F40. Deci foarte tare ce scrie in TIS, eu m-am luat dupa autodata 3.24 in care scrie ca in F40 se pun 3.2L, daca citeam si in TIS, alta era situatia. Nu am masurat cat ulei am scos din ea, am lasat sa se scurga pana s-a oprit, dupa care am pus 3.2L. Singura diferenta care am observat-o dupa schimb, a fost ca treptele se schimba mai lin chiar si cu uleiul foarte rece (revizia am facut-o iarna).

Adi G.
  • deleted-46863

  • Mesaje scrise: 443
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Mar 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Nu cred ca se poate intampla nimic grav daca este prea mult ulei in cutie decat sa-ti strice simeringurile ,stiu ca are o supapa pe unde elimina presiunea asa aveam la o nova prin 1998 ,arata ca un gresor si i-am bagat cu o pompa de la serviciu si cand m-am uitat dupa o perioada mi-a aruncat numai ulei pe cutia de viteza pe la acel gresor,verifica si tu pe la simeringuri daca nu ti s-a scurs ceva ,in cutia de logan intra vreo 4,5 l si este la fel de mare.
  • cyberbob

  • Mesaje scrise: 1,285
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra Z19DTH din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Nov 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Salutare!

@daniel, am 30.000km de cand am pus 3.2l in cutie, si in tot timpul asta am mai schimbat una-alta, si n-am vazut pete pe cutie, deci cred ca e in regula. Smile

Adi G.
  • mephisto

  • Mesaje scrise: 344
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Signum Z19DTH din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 07 Dec 2010

  • Garaj Mesaj Privat
confirm cele spuse de Adi, azi am vrut sa verific nivelul de ulei, asa ca am dat uleiul jos, aveam 2,8L, ultima oara am schimbat uleiul acum 2 ani. Mentionez ca am un signum 1.9dth cu F40.

Discutii similare

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata