Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B
  • dutzu83

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2012 x16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2010

  • Mesaj Privat
Salutare!
Detin o vectra b x18xe si cred ca intr-un an si jumatate am aruncat vreo 2000 de lei pe cai verzi pe pereti.
Problema este de natura electrica. Am un coleg care are un program de diagnosticare si imi da erorile urmatoare:
*P0100 - Mas air flow si Voltage low;
*P0340 (senzor axa came) - Semnal incorect;
*P0335 (senzor arbore cotit) - Semnal incorect;
La ultimele 2 erori banuiesc ca ar fi probleme de cablaj pt ca am schimbat senzorul de la axa cu came 1 data cu un sh+mufa acestui senzor pt ca intrerupea semnalul , iar senzor arbore cotit de 2 ori (aftermarket).
*Si ar mai fi o eroare O2 senzor (eroarea asta a aparut cam de 1 luna).
Ca simptome ar fi faptul ca se opreste motorul din senin cand scot pe liber, uneori o simt ca ar vrea sa se opreasca si in viteza, si faptul ca odata incalzit motorul si oprit porneste foarte greu (2-7 chei tinute cam 10-15 secunde). Uneori imi ramane si check engine aprins, in cazul asta turatia fiind limitata la 4500 de ture.
Sper ca nu va plictisesc cu postarea mea si va rog sa-mi dati sfaturi, pareri. Eventual daca este cineva din Galati, Braila care se ocupa cu asa ceva si se pricepe platesc cat e nevoie numai sa-i dau de cap, pt ca m-am saturat de 'cred ca ar fi aia' sau 'cred ca ar fi cealalta'. Sau un service bun.
De altfel va doresc SARBATORI FERICITE!
Skip ads

  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Sterge erorile, mergi cu masina si vezi din nou ce erori apar. Schimba/verifica piesa care a dat eroare.
  • dutzu83

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2012 x16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2010

  • Mesaj Privat
Azi cred ca o sa vina un prieten pe la mine care si-a luat si el un program pentru diagnosticare si sa vad ce erori mai apar. Eu sper ca senzorul de la axa cu came si cel dupa arbore sa nu mai apara pt ca aveam la unul dintre ei 2 fire impuscate si s-au sudat intre ele. Iar din cate am observat cei doi senzori sunt oarecum 'legati' unul de altul.
As vrea sa incerc sa curat acel EGR si clapeta. Multi spun ca ar face minuni o asemenea curatare. La un service in Galati imi cereau 300 ron, mi se pare cam mult. Sper sa reusesc sa curat singur.
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Incearca sa le cureti singur. Nu e asa complicat si gasesti ceva informatie aici pe CO.
Primul lucru care l-as face la un mers ciudat al motorului, curatat clapeta acceleratie, admisie, filtru aer si benzina noi, curatat EGR si bujii noi.
Skip ads

  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,723
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
dutzu83 a scris:Azi cred ca o sa vina un prieten pe la mine care si-a luat si el un program pentru diagnosticare si sa vad ce erori mai apar. Eu sper ca senzorul de la axa cu came si cel dupa arbore sa nu mai apara pt ca aveam la unul dintre ei 2 fire impuscate si s-au sudat intre ele. Iar din cate am observat cei doi senzori sunt oarecum 'legati' unul de altul.
As vrea sa incerc sa curat acel EGR si clapeta. Multi spun ca ar face minuni o asemenea curatare. La un service in Galati imi cereau 300 ron, mi se pare cam mult. Sper sa reusesc sa curat singur.


Inainte de operatia de curatare, deconecteaza bateria de acumulatoare(sa nu te trezesti cu alte erori). La EGR ai doar doua suruburi, deconectezi mufa si furtunasele de vacuum si il cureti. La throttle body(carburator), ai 4 piulite, deconectezi mufa de la YAC, de la senzorul clapetei, scoti inainte furtunasele de racire(o sa iti curga ceva lichid de racire), desfaci cablul de acceleratie, indepartezi tubulatura de aer, il scoti si il cureti. Mare atentie pe ''conturul'' clapetei de acceleratie, o sa gasesti depuneri la greu.

  • dutzu83

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2012 x16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2010

  • Mesaj Privat
Multumesc ksper pentru poza si indrumari. Chiar aveam dubii despre pozitia egr-ului. Din ceea ce spui tu pare usor de facut.
Ce imi recomandati pentru curatarea pieselor? (solutie, spray)
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Decarburol sau ceva bennzina, le pui intr-un vas, si piesele metalice le sperli acolo cu pensula. E OK si spray de curatat frane sau carburatoare, ca il arunci putin pe galerie si mai arunca mizeria.
  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,581
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Curatarea EGR-ului si a clapetei va aduce un mare plus mersului motorului. Insa problema e de la unul din acei senzori sau ECU.
Skip ads

  • dutzu83

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2012 x16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2010

  • Mesaj Privat
pirvu_daniel a scris:Curatarea EGR-ului si a clapetei va aduce un mare plus mersului motorului. Insa problema e de la unul din acei senzori sau ECU.

Acum 1 an imi arata doar senzor axa si senzor arbore. Am umblat pe la 4-5 service-uri. Intre timp la Opel Sibiu au gasit ca distributia nu era pusa la punct si au banuit ca de acolo se trageau toate, dar n-a fost sa fie asa.
Inapoi in Galati au crezut ca este ECU de vina, au chemat un nene care repara ECU si l-a tot masurat timp de o ora dupa care ne-a spus ca ECU este bun, de fapt senzorul axa came care l-au comandat cei de la service avea o impedanta de 28 ohmi fata de 14 cat trebuia sa aiba. Tot atunci s-a descoperit ca mufa senzor axa came prezenta o intrerupere dar dpar daca miscam de fire in timp ce masura. In concluzie am schimbat mufa cu una sh, pus inapoi senzorul meu si a fost ok timp de 2-3 luni dupa care iar a aparut problema. Am schimbat cu un senzor sh, am mers vreo 2 luni, iar a inceput sa faca. Acum 2 saptamani am gasit 2 fire de la senzor axa came sudate intre ele, iar sapt trecuta a venit un coleg de servici cu programul si a sters erorile. Astept sa mai vina o data cu laptop-ul sa vad daca mai arata P0340(senzor axa came) si P0335(senzor turatie arbore cotit).
Ma mai gandesc ca am schimbat si senzorul dupa arborele cotot de 2 ori cu aftermarket. Poate sunt la fel de proaste si nu au o impedanta corecta si sa fie si de acolo problema.
Imi este teama ca eroarea de la debitmetru si acel O2 senzor sa nu-mi fi aparut in urma faptului ca masina a mers cu check engine aprins din cauza primilor 2 senzori. Sau este bafta mea de a fi aparut si alta problema pe parcurs. Crying or Very sad
  • bx3m

  • Mesaje scrise: 870
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1997 X18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Salut, cam aceleasi probleme le am si eu. Eu am intrat in posesia masinii de cateva zile, si am trecut prin toate fazele prin care ai trecut si tu - de la nimic in neregula (fostul ii schimbase senzorul axa cu came cu unul Bosch parca asta-vara) - la pornire grea la cald, cu martor aprins (dar fara alte simptome) si pana la oprit motorul in mers, respectiv oprit motorul inclusiv la rece.
Azi a intrat masina in atelierul lui @Mariusnapcori, colegul nostru mecanic din Ploiesti. Ramane in noaptea asta la el, vedem maine ce s-o rezolva. Te tin la curent Smile
O precizare : sa nu ii dai la automat daca ai bateria pe duca - se desincronizeaza cheia cu immo, si trebuie resincronizata (o sa ai nevoie de car-pass).
  • dutzu83

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2012 x16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2010

  • Mesaj Privat
Salut bx3m!
La tine, odata pornit motorul, se limiteaza in 4500 de ture? (ca asa cica ar fi de la senzor axa came)
Dar daca ai o masina diesel se schimba datele.
Bateria o am de un an, deci e buna. Dar multumesc de sfat, ca poate iarna asta o termin.
  • bx3m

  • Mesaje scrise: 870
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1997 X18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Nu se limiteaza tocmai asta e, merge perfect in continuare. Iar opritul in mers nu se intampla niciodata cand accelerez, deci cand e turata, ci doar cand intra in relanti (o lasi pe liber pentru franare, iei piciorul de pe acceleratie, etc.).
Motorul meu e tot x18xe din `97.
Probabil ca Marius o sa ii curete azi clapeta acceleratie si EGR, eventual sa verifice mufa aia de la senzorul axa cu came. Mi-a zis ca si a mea avea eroare la debitmetru (low voltage - ceea ce poate fi de la bateria descarcata), si pe senzor axa cu came. Am gasit, tot pe aici parca, pe cineva care zicea ca pana nu i-a pus senzor original Siemens nu i s-a rezolvat aceeasi problema.
Revin cu detalii pe masura ce le aflu Smile
Skip ads

  • dutzu83

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2012 x16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2010

  • Mesaj Privat
In situatia asta am fost si eu cu senzorul original. Dar am pus unul sh pt ca nou e vreo 7 milioane.
Si totusi din cate stiu daca e senzorul axa came se limiteaza turatia pe la 4500.
In ceea ce priveste 'low voltage' de la debitmetru - eu pot sa spun ca am bateria de un an de zile, deci intr-o stare buna. Dar o sa tin cont si de lucrul asta, poate ca am obosit-o eu un pic cu pornirea greoaie.
Sa-mi spui si mie daca a avut efect curatarea, poate scapi de probleme asa. Am inteles ca o legatura cu mersul motorului o au si niste furtunase de vacuum.
  • bx3m

  • Mesaje scrise: 870
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1997 X18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Exact, trebuie verificat si tot traseul de vacuum (care nu stiu la motorul asta care/unde e). Ca idee, nu e gresita conceptia ca daca pica la relanti poate fi EGR-ul, el functioneaza propriu-zis la relanti, dar ce faci daca il dai jos, il cureti, functioneaza si problema nu dispare ?
Sper sa scap de probleme, azi s-a implinit o saptmana de cand o am, iar de marti sta Sad
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
@bx3m la tine e problema de aer fals sau iac bulit.
am avut aceiasi problema pe x20xev (sunt identice la majoritatea senzorilor). intr-un final am descoperit iac-ul care intrerupea cateodata. simptomele mele: turatie scazuta, se oprea aleatoriu doar in relanti, relanti oscilant. de pornit pornea sfert.
cum mi-am dat seama: cand oscila relantiul dubios am batut cu ceva in iac. rezultatul... s-a oprit motorul instant.

probeaza cu alt iac( poate fi si de x20xev) neaparat original.

egr-ul se blindeaza cu tabla si nu mai ai treaba cu el. eu merg asa de 6 luni.
  • bx3m

  • Mesaje scrise: 870
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1997 X18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2009

  • Mesaj Privat
La aer fals se gandea si Marius, si asta verifica. IAC - ce este ala ? Am masina asta doar de 1 sapt. si ii cunosc nici pe departe motorul cum il cunosteam la Y17DT.
EGR blindat nu face alte probleme ?
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
iac e motorasul de relanti.e prins in lateralul clapetei de acceleratie. la aer fals ai avea valori aiurea la debitmetru.sau asa ar trebui.
iac-ul il descoperi greu daca face aleatoriu.de preferat sa pui altul de proba.
aer fals: sa verifice in special furtunasele de vacum.mai ales coturile de cauciuc.
egr blindat nu face nici un fel de problema.sa pui tabla un pic mai groasa ca aia de cutie de bere s-a spart la mine.
  • bx3m

  • Mesaje scrise: 870
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1997 X18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Noutati : am schimbat azi IAC-ul cu unul de proba, de pe o masina care nu facea probleme. Am mers in ceva probe, am batut si Ploiestiul cap-coada, vad ca deocamdata nu mai face probleme la relanti, maine o sa mai bat orasul in cautare de probleme, ca sa zic asa. Daca nici maine nu mai face nimic la relanti, e clar ca de la ala era si asta e bun.
Cat despre senzorul axa cu came, am unul de proba, dar o sa incep cu inlocuirea mufei, azi de exemplu intr-una din probe aveam limita la 4500 de ture, apoi nu se mai aprindea nici martorul, nici limitata nu mai era ... deci, inlocuire mufa - inlocuire senzor, cam asta o sa fie circuitul. Va tin la curent, cam pe marti-miercuri o sa stiu mai multe, probabil.
  • dutzu83

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2012 x16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2010

  • Mesaj Privat
Aseara am verificat din nou si imi apare doar p0335 ( 8 ) - semnal incorect. Initial am crezut ca acel 8 simbolizeaza numarul de erori de la ultima stergere. Dar s-a oprit si in momentul ala si a verificat din nou dupa erori si la fel apare acea cifra '8'. Ar putea insemna si altceva?
Si mai varia ceva care ne-a atras atentia: air/fuel ratio aparea cand lean, cand rich. Cand era lean arata o valoare de sub 80 iar pe rich peste 3-4 mii. Ar fi si aici o problema?
As schimba acest senzor dar de ce nu face permanent figuri? Pornesc motorul la rece, merg 2-3 minute, dupa care, daca sunt in intersectie si trebuie sa scot pe liber moare motorul si porneste foarte greu inapoi. Deabia la aceasta pornire imi apare check. Daca sunt in mers imi da in nas putin ca si cum ar vrea sa se opreasca, dar fiind in viteza nu se opreste, si in acest caz imi apare check. In ambele cazuri dupa ce apare check, opresc motorul si pornesc inapoi fara nici un fel de eroare sau problema. Ma cam nedumireste chestia asta, de ce nu face continuu?
Senzorul asta l-am schimbat de 2 ori dar cu produse aftermarket.
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Legat de treaba aia cu lean/rich probabil e ceva legat de sonda lambda adica e obosita sau proasta daca nu e prea veche. Legat de problema principala, in general senzorii CKP (de la vilbrochen) "fac urat" la cald cand sunt defecti, nu la rece; cauza de obicei nu este senzorul in sine ci izolatia care se "coace" in timp iar semnalul devine distorsionat. De aceea si porneste greu la cald, pt. ca semnalul primit este aiurea. In cazul tau insa prea se intampla mereu aceiasi chestie, eu ma gandesc la probleme legate de ECU deja.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR