Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discutii Generale
  3. Opel vs ...
  • mad2max

  • Mesaje scrise: 795
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Salut
Deschid acest topic deoarece in viitorul oarecum apropiat(sper eu) vreau sa trec la alt nivel fata de astra g.
Iau in calcul intr-o anumita proportie si benzina dar in principal sunt adeptul dieselului.
Buun....pe mine ma intereseaza cel mai mult fiabilitatea, durabilitatea ansamblului motor, ATAT.Nu vreau sa vorbim de viteza, acceleratie, stabilitate etc....doar despre motor cu capacitati pana in 2L!
Asadar am facut cateva sapaturi pe net despre mai multe motoare diesel ce sa gasesc acum pe piata si m-am oprit la urmatoarele:
CDTI - pus pe Opel
TDCI - Ford
HDI - Peugeot
DCI - Renault
Motoarele sunt dintre cele folosite intre 2006-2010.
Acum sa le luam pe rand...eu voi spune ce am citit despre fiecare, si ii rog pe cei care au experienta cu unul din aceste motoare sa intervina cu adaugiri sau corectari.

CDTI :
1.9 - probleme cu injectoarele nu prea am vazut, nici cu turbina, decat izolat.Din ce am citit aici probleme ar fi cu volanta dual-mass,admisia(varianta de 150cp). Am mai citit pe un forum din Anglia cum ca ar mai fi probleme cu pompa de apa care dupa aprox.60k km se blocheaza si rupe cureaua de distributie.Aici ar fi bine de stiut ce sistem de injectie (si ce injectoare)foloseste motorul de 1.9 si ce tip de turbina si cat de rezistente sunt.

1.7- poate si pentru ca e mai raspandit, am citit de multe probleme si cu injectoarele si cu turbina(banuiesc ca sunt diferite fata de 1.9)
Alte probleme ar mai fi: regulatorul de presiune de pe rampa comuna, volanta (dar din cate am vazut sunt mult mai rare cazurile fata de 1.9)
In afara de asta as vrea sa stiu cat mai multe despre motoarele z17dtr,z17dtj despre care nu prea am vazut multe probleme(poate doar cea cu relantiul instabil si cu suieratul care pare sa vina de la pompa de ulei)

TDCI:
1.6 - Am citit pe forum acolo de destule probleme si cu volanta si cu injectoare, turbina si cu fulia de la alternator parca.
Din nou e binevenit cineva care are ceva experienta ( vorbesc de cel putin cativa zeci mii km).De asemenea e bine de stiut ce sistem de injectie si ce turbina echipeaza motorul asta si ce costuri de reparatie sunt pentru aceste componente.

HDI:
1.6- Stiu ca e acelasi motor ca la Ford, insa nu stiu daca injectoarele/turbina sunt aceleasi, acestea fiind cele mai sensibile componente.

DCI:
1.5; - Stiu de problema cu pompa de motorina la 1.5 varianta de 85cp; La varianta de 105cp nu stiu daca s-a rezolvat sau nu...astept opinii.De asemenea e bine de stiut daca au volanta simpla sau dual si ce sistem injectie/turbina folosesc.
1.9 - Am un vecin cu 1.9 dci 120cp luat din Spania, care n-a avut nici o problema majora...insa si aici am citit ca sunt mai multe modele de 1.9 care folosesc sisteme diferite de injectie.

Astept opinii.
Multumesc
Skip ads

  • naghibmahfuz

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mar 2013

  • Mesaj Privat
De departe, cei mai buni in dieseluri sunt cei de la peugeot cu HDI.
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Banuiesc ca te orientezi spre o masina mai noua, 2005-2010.
Toate motoarele enumerate de tine sunt ComonRail si majoritatea au injectia Bosch, suficient de fiabila. Toate motoarele diesel au probleme cu volanta uzual dupa 150000 km.
In clasament pentru mine pe primul loc ar fi 1.9 CDTI/JTD de conceptie Fiat, indiferent de versiune. E unul din putinele motoare de generatie relativ noua care tine 200000 km fara probleme, inclusiv pe partea de volanta. In plus, probleme DPF, EGR, admisie se rezolva ieftin. Mai ramane partea de volanta la care te vei lovi la orice alt motor tot in jurul pragului 200000 km. Un mare avantaj e ca poate avea 210 CP cu un consum mai mult decat multumitor Very Happy.
Pe locul 2 ar urma 1.6 HDI/TDCI pe care multi le lauda pana au probleme cu ele si nu gasesc rezolvari ieftine... Consumul se pare ca nu mai e rezonabil dupa atingerea pragului de 100000 km fara sa am o explicatie anume. In plus, masinile pe care sunt montate sunt un adevarat fiasco pe partea electrica dupa ceva vreme...
Pe locul 3 1.7 CDTI sunt de conceptie Isuzu, si culmea, sunt mai fiabile cele cu Denso(DTJ/DTR) decat cele cu Bosch... Din pacate la cele cu Denso solutiile de reparatie sunt cam scumpe. 1.7 este un motor puternic cu un consum decent.

Deja se termina clasamentul dar o sa incerc sa expun parerea mea si despre restul.
1.3 CDTI preferabil sa nu il iei in calcul doar decat daca este la un pret neasteptat de bun. Se preteaza foarte bine cel de la Corsa D insa rar atinge 250000 km fara interventii notabile.
DCI cu 1.5 este un motor bun la consum si cam atat. E suficient de pretentios sa nu il iei in seama doar decat daca vei cumpara masina noua.
DCI de 1.9 sau chiar 2.0 sunt motoare acceptabile insa nu impresioneaza prin nimic. Nu exceleaza la nici un capitol, nici macar fiabilitate.
2.0HDI cu injectie Bosch sunt bune, chiar foarte bune, dar cam lenese si gurmande. De evitat cele cu Siemens chiar daca sunt mai puternice

Cireasa de pe tort ar fi TDI unde e mult de discutat. TDI bun la anii aia ar fi cel de 1.9 cu E4 si 105 cp doar ca e un motor prea mare si mult prea lenes. Restul, 2.0TDI cu PD umbli cu piese in portbagaj, 2.0 TDI cu CR foarte bun dar nu il gasesti ieftin, 1.6 TDI pilaf cu ce vrei tu, 100000 km e un prag critic pentru el se pare, cel putin pentru cele din prima generatie. Chiar ieri am incercat un DPF OFF la un Golf 6 1.6 HDI cu doar 130000 km. Dupa volanta a inceput sa faca figuri DPF. Prin garantie a mai umblat si pe la injectie... Solutie de DPF nu am gasit, asa ca dat jos, spalat si asta e, cat o tine.

LE: In functie de buget poti lua in calcul orice CDI de la Mert peste 2.0, unele motoare de 2.0 D de la BMW si toate peste 2.0 tot de la BMW
  • florin71

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Astra 2004 1,7cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Daca vrei un motor diesel foarte fiabil atunci orienteaza-te spre cele fabricate de Honda , de 1,6i sau 2.2 i-DTEC AT.
Skip ads

  • UNHleaSHD

  • Mesaje scrise: 1,356
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2010

  • Mesaj Privat
naghibmahfuz a scris:De departe, cei mai buni in dieseluri sunt cei de la peugeot cu HDI.

Uite ca eu stiu un HDI care nu e deloc fiabil.
  • mad2max

  • Mesaje scrise: 795
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Angi, multumesc de sfaturi....orice ar fi va fi caravan, buget in jur de 6-7000....si sunt destul de intrigat de z17dtr/dtj despre care chiar nu am citit de probleme pe partea de injectie si nici cu turbina....chiar asa de bun e sistemul Denso? Si apropo ce turbina e pusa pe motoarele astea?
De asemenea , am mai citit de bine si de 1.5 dci de 105cp de pe Renault...mai multe detalii cineva care a condus ceva vreme?
Deocamdata oscilez intre 1.7 110/125 si 1.9 de 100/120(8v)...
@florin71....honda cu motor de 1.6 diesel nu gasesc sh si nici caravan...si oricum depaseste bugetul


Ultima modificare facuta de mad2max la Mie 03 Apr, 2013 10:45 pm
  • cangri

  • Mesaje scrise: 5,415
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2010

  • Mesaj Privat
1.5 dci sa fie neaprat cel de generatie noua.Care in curand va fi montat si pe Clasa A de la Mercedes.Si-l gasesti si pe Loganurile cele noi.
Cel vechi are destule bube.
  • mad2max

  • Mesaje scrise: 795
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jul 2007

  • Mesaj Privat
@cangri....ai condus sau cunosti pe cineva cu 1.5dci cu ceva km? Ma incanta cilindreea mica....taxe si impozite mai mici.
Si ce vrei sa zici de generatie noua? Incepand din ce an....da-mi mai multe date despre motor sa ma mai documentez.
Mersi
Skip ads

  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Marius, avand in vedere ca tocmai am trecut la caravan cu Z19DTH pot spune ca e un motor de care nu trebuie sa-ti fie frica. Merita cel putin pentru senzatie.

Z/A17DTR/DTJ stiu despre el ca nu se poate DPF OFF cu usurinta, si intra putin peste 5 litri de ulei. Turbo banuiesc ca e ceva de la Mitsu. Fiind sa spunem o ultima versiune a clasicului 1.7 lansat in anii '90, banuiesc ca s-a incercat eliminarea problemelor.
Probleme notabile la ele, DPF, EGR, admisie, volanta, la fel ca la toate.

1.5 DCI si de pe Laguna 3 si de pe Megane 2 cunosc indeaproape si sunt versiuni cu peste 100 CP. La Megane e deja schimbat motorul pentru ca am asistat la niste complicatii privind noul motor cu instalatia electrica. La Laguna banuiesc ca urmeaza o reparatie capitala a lui. Cauze la ambele se pare ca functionarea defectuoasa filtru de particule-ulei-motorina. Pentru pretul cortect sunt de vanzare amandoua in secunda urmatoare Laughing

Acum mai depinde si de noroc Wink
  • cangri

  • Mesaje scrise: 5,415
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2010

  • Mesaj Privat
1.5 dci se fabrica din 2001 si are diferite puteri pana la 110CP. S-a pus si pe Logan versiunea mai slaba.
La noi in tara motoarele diezel au probleme din cauza carburantului care nu e tocmai de calitate.
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
1.9cdti e un motor foarte fiabil pentru ceea ce ofera, singura chestie care ar trebui schimbata la fiecare 15-20mii de km ar fi convertorul de presiune turbo (2mil in diverse magazine online, Pierburg). Evident ca si EGR ar trebui curatat la fiecare 15-20mii de km, dar asta costa doar un tub de carb cleaner. Asta o spune un om care are remap la 200CP de la 7mii km, acum are 104mii km si care a schimbat turbina si galeria de admisie aer pe la 80mii de km, dar asta doar pentru ca remapul scoate eroarea de suprapresiune si nu-ti mai arata cand electrovalva s-a dus. Iar ca fapt divers, am cel putin o bujie arsa si totusi a pornit fara nici o problema iarna asta. Pana pe la 30mii a vazut numai 5W30 de la GM, apoi numai Mobil1 si Castrol Edge. Motorina doar din aia scumpa de la OMV si Rompetrol, foarte rar ceva ieftin.
Nu stiu de faza cu pompa de apa. I-am schimbat distributia si pompa de apa la 80mii de km si, in afara de crapaturile inerente de pe curea, nu s-a semnalat nimic spectaculos.

Nu vorbesc de restul, stiu doar un Focus 1.8TDDI care are vreo 200mii de km si merge ca uns. Bine, au trebuit schimbate bujiile incadescente si bateria la un moment dat. Ca veni vorba de bujii, este la munca un Seat Exeo 2.0TDI cu 70mii km reali care nu mai porneste sub -16 grade. In bord nu arata nica...
  • octaviantomescu

  • Mesaje scrise: 133
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2016 B16DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2009

  • Mesaj Privat
cangri a scris:1.5 dci se fabrica din 2001 si are diferite puteri pana la 110CP. S-a pus si pe Logan versiunea mai slaba.
La noi in tara motoarele diezel au probleme din cauza carburantului care nu e tocmai de calitate.


1.5 dci s-a fabricat in foarte multe versiuni. Exista mai multe generatii (1,2,...6), variante cu sistem de injectie Delphi, Siemens (Continental) si Bosch. De asemenea, pentru acelasi tip de injectie, exista "n" tipuri constructive, la partea de admisie, turbo, evacuare; DPF. In Romania, Loganul a fost echipat in principal cu sistem Delphi, mai putin Siemens, care apare in general pe Duster. Bosch se regaseste in principal pe modele Renault. A gasi un motor bun din gama 1.5dci, este o loterie in marea diversitate de variante...
Skip ads

  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
dodo_13 a scris:singura chestie care ar trebui schimbata la fiecare 15-20mii de km ar fi convertorul de presiune turbo

Din curiozitate. Nu inteleg la ce te referi cand spui convertor. Cumva senzor presiune admisie?
  • florin71

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Astra 2004 1,7cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2007

  • Mesaj Privat
cangri a scris:1.5 dci sa fie neaprat cel de generatie noua.Care in curand va fi montat si pe Clasa A de la Mercedes.Si-l gasesti si pe Loganurile cele noi.
Cel vechi are destule bube.


In urma cu circa 2 ani, prin anul 2011, se vehicula prin presa de specialitate ca noul motor de 1,6 dci va echipa si Mercedesul clasa A.Motorul de 1,6 dci este folosit mai nou pentru a echipa noile modele de Renault.
  • florin71

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Astra 2004 1,7cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2007

  • Mesaj Privat
mad2max a scris:,
@florin71....honda cu motor de 1.6 diesel nu gasesc sh si nici caravan...si oricum depaseste bugetul


Honda este o marca foarte fiabila insa prea scumpa.
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
@db
Piesa am gasit-o sub doua denumiri: convertor presiune turbo si electrovalva turbo. Banuiesc ca convertor e mai corect pentru ca converteste semnal electric in vacuum.
  • mad2max

  • Mesaje scrise: 795
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jul 2007

  • Mesaj Privat
@dodo_13...Multumesc de sfaturi...daca in final ma voi orienta pe 1.9cdti cred ca voi alege dtl sau dt...pentru mine e destul, sunt foarte multumit de cum trage y17dt remapat asa ca 120cp(eventual cu 160cp be buton) sunt suficienti....oricum pe mine ma intereseaza in primul rand fiabilitatea, care la CR e cam sub semnul intrebarii....la y17dt in 7 ani alea cateva probleme care le-am avut s-au rezolvat destul de ieftin si relativ usor.
Oricum astept si parerile unor posesori de z17dtr/dtj cu ceva km la bord.
Si inca un motor care merita adus in discutie zic eu....CRDI-ul de pe kia/hyundai....am intrat pe forumul lor si sunt destul de putine probleme semnalate...poate si pentru ca sunt mult mai putine comparativ cu restul motoarelor?
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
CRDI?!? Majoritatea posesorilor nu au ajuns la peste 100000 km, de aici si faptul ca sunt foarte fiabile.

Dodo, mi se pare inexplicabil sa fi nevoit sa schimbi electrovalve sau pompe vacum la 20000 km... Cunosc cateva Z19DT(x) cu sau fara remap, unele mult peste pragul critic de 350000 km si nu am auzit despre aceasta electrovalva.(Sper sa nu aud la mine Very Happy)
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Nu are nici o legatura remapul si nici pompa de vacuum. Probabil ca e mult prea mult praf pe unde merg eu, alt motiv nu gasesc.
  • mad2max

  • Mesaje scrise: 795
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Nu e nimeni cu 1.7 de 110/125cp care sa ne impartaseasca cate ceva despre motoarele astea?
Din ce am citit am tras concluzia ca injectoarele Denso ar fi cele mai rezistente, e adevarat?
Dintre turbinele care echipeaza motoarele in discutie care ar fi cea mai rezistenta?
Skip ads

  1. Home
  2. Discutii Generale
  3. Opel vs ...

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR