Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • crivas

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Am un Opel vectra din 2003 care mi-a scos peri albi pe partea de butoane. Potentiometrul de la radio a facut figuri din garantie, sarea volumul cum vroia, noroc cu comenzile pe volan. Intr-un final mi l-au schimbat, dupa lungi insistente, adica au schimbat tot radioul. De vreo doi ani face la fel, desi am folosit mai mult comenzile de pe volan. Apoi a venit randul rozetei de la ventilator, cu care in mod nefericit se navigheaza prin meniu. Si aia sarea brambura. Am fost la service la opel si mi-a zis ca trebuie schimbat cu totul si costa vreo 20 mil, asta prin 2005, abia iesise din garantie. N-am vrut sa dau atatia bani pe un contactor. Am demontat blocul din bord si i-am dat cu niste wd40 pe axul contactorului respectiv si a mers bine un timp. Ulterior, cand m-am saturat de figurile lui, i-am dat cu spray de contacte si culmea ca nu a avut nici un efect.
Alta buba. Butonul de la tempomat mergea pe + cand vroia el, de regula deconecta tempomatul. I-am dat si lui cu wd 40-ul minune si a mers si el bine un timp. Cand iarasi m-am saturat de figurile lui, am demontat bratul stergator (unde e si el), am pus pistolul de lipit pe toate lipiturile din zona lui si acum e ok.
Comenzile de pe usa din dreapta nu mai merg de vreo trei ani. Chestia sa zic ca a coincis cu o incarcare in casa a bateriei, deci masina a stat o zi fara baterie. Tin minte ca nici motorul nu mai mergea bine, mi-a zis cineva sa merg cu ea sa-si deat drumul (a re-invatat setarile de carburatie), nu mai puteam sa las geamurile complet printr-o apasare de buton mai lunga, am aflat ca trebuie sa le las o data complet ca sa re-invete si ele cursa. Comenzile de pe usa soferului totusi nu mergeau o frumusete, insa totusi faceu treaba. uneori trebuia sa apas de 2-3 ori. Insa cele de pe usa din dreapta mergeau cand vroiau ele si forte rar. Sotia se ruga de mine sa-i cobor sau sa-i ridic geamul de la comenzile mele. Acuma nu stiu daca e o chestie de soft sau tot de contacte. N-am stiut cum sa desfac masca butoanelor sa ajung la ele si ca atare n-am facut nimic. De curand insa am avut nevoie sa incarc bateria si ca sa nu mai patesc ca data trecuta, am pus o alta baterie de masina cat asta a fost la incarcat. Am incercat cu niste cabluri sa mentin contact permanent la scoaterea bateriei dar se vede treaba ca n-am reusit, devremece radioul mi-a cerut codul. N-am mai iesit de atunci cu masina, am facut doar o proba de pornire la motor si a fost ok, dar azi dimineata, stupoare. Sotia a vrut sa plece cu ea si n-a reusit sa regleze oglinzile. M-a chemat pe mine si cu chiu cu vai am reusit cat de cat. Apasam degeaba pe butoane, oricat de tare. F.f. rar mergea. La fel de prost mergeau si geamurile. Acuma care o fi treaba? Or fi contactele proaste, si n-ar fi o surpriza dupa cate figuri a mai facut, dar de ce toate?. Sau mai e vreun spil ca sa se "deblocheze"? Bateria e buna dar circul mai rar cu Opelul (de oras am un Matiz) si inerent se mai descarca.
Scuze, cam lung postul dar poate experienta mea mai foloseste cuiva.
Multumesc.
  • crivas

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2013

  • Mesaj Privat
NIci o legatuta cu posibilele cauze descrise.
A fost de la contactele propriu zise de pe usi. Blocurile cu contacte de pe usi ies usor in sus, te ajuti cu doua surubelnite. Poti lucra si fara sa scoti mufa cu firele din bloc, mai ales ca la sofer mufa e prinsa mai ciudat si n-am mai insistat sa o scot. Apoi detasezi "fundul" blocului ca sa ajungi la contacte, tot asa cu doua surubelnite mici, sunt 4 proieminente care intra in 4 gauri, trebuie departate ca sa iasa, te prinzi daca vezi. La sofer sunt 6 proieminente plus doua holsuruburi mici, trebuie desfacute si alea. Odata ajuns la contacte, am dat cu putin spray de contacte pe un betisor de ureche, l-am aplicat la locurile respective, am montat si e ok.
Sa vedem cat o tine, ca la partea de contacte reconfirm ca e varza.
La rozeta de ventilator/meniu care sare aiurea cand o invartesc, m-am prins ca la rotire trebuie sa aplic o forta ca si cand as vrea sa o stramb si asa merge mult mai bine. Opel vectra, scula nene.
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
De boala asta sufere multe Vectre, ca de altfel si alte masini, mai ales cele rulate mult in RO. Intai se incearca curatarea, alcool, spray de contacte, degripant, ce avem la indemana. De obicei rezultatele sunt satisfacatoare. Daca nu, nu se insista pentru ce e cam plin la dezmembrari de ele.
  • crivas

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Contactele erau curate lacrima, sunt si bine capsulate, nu stiu de de nu mergeau, sau ma rog, unele mergeau dar foarte rar din prima. Deci practic nu trebuie curatare, sau nu curatare mecanica, probabil e vorba de ceva oxidat.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR