Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa C/Combo C
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Inspirat de modificarea facuta de jE, de cateva luni am tot cautat o posibilitate sa trec la sistemul de franare cu discuri pe spate. Nu neaparat pentru franare mai buna, doar pentru aspect.

Acest sistem de franare s-a montat doar pentru Corsa C GSI. Conversia se poate face in 2 moduri:
1. se schimba puntea cu totul, luata de pe o Corsa C GSI, impreuna cu cablul franei de mana;
2. se schimba doar componentele de la fuzeta pana in roata, puntea ramane pe loc, pentru motorul de 1.4.

Metoda 1 se poate aplica pentru motorizarile de 1.0, 1.2 fara pachet de drumuri grele, la diesel nu stiu, depinde de punte, daca e modelul de pe 1.8. Surubul de prindere al amortizorului poate fi de M10, va trebui sa schimbati si amortizoarele pentru M14. Trebuie verificat de fiecare.
Metoda 2 se poate aplica doar pentru motorizarea de 1.4 sau toate celelalte motorizari cu suspensie de drumuri grele.

Ferm convins ca am sa merg pe solutia 2, am incropit o lista din EPC4 cu preturile aferente. Care la total au dat o suma prohibitiva. Cel mai greu de gasit in dezmembrari e fuzeta. Restul pieselor se pot gasi si aftermarket. Dar sa incepem:
- fuzeta dreapta cu abs, cod GM 9196296, pret bucata € 118.27, 1 bucata; (poza are mai multe incluse, cam greu de gasit pe net o poza buna)

- fuzeta stanga cu abs, cod GM 9196295 , pret bucata € 118.27, 1 bucata;

- kit reparatie cu rulment, piulita si capac protectie praf, cod GM 9196298, pret bucata € 237.58, 2 bucati;

- generator impulsuri punte spate abs, cod GM 9156203, pret bucata € 15.05, 2 bucati;

- aparatoare discuri punte spate, cod GM 9156910 , pret bucata € 11.32, 2 bucati;

- suport furtun frana catre etrier, vine montat pe aparatoare discuri spate, cod GM 9191261, pret bucata € 4.78, 2 bucati;

- surub hexagonal, M8, pentru suport furtun frana etrier, cod GM 11102001, pret bucata € 0.33, 2 bucati;
- suport plastic pentru cablaj abs, cod GM 9191642, pret bucata € 0.71, 2 bucati;

- clema fixare furtun frana etrier, cod GM 90498320, pret bucata € 0.65, 2 bucati;

- suport plastic pentru cablaj abs, vine fixat pe furtunul frana etrier, cod GM 90374504, pret bucata € 2.42, 2 bucati;

- etrier dreapta, cod GM 9200128, pret bucata € 198.97 , 1 bucata;
- etrier stanga, cod GM 9200127, pret bucata € 198.97, 1 bucata;

- flansa etrier dreapta, cod GM 9200130, pret bucata € 100.01, 1 bucata;

- flansa etrier stanga, cod GM 9200129, pret bucata € 100.01, 1 bucata;

- set placute frana, cod GM 9200132, pret set € 79.00, 1 set;

- disc frana 240x10, cod GM 9196592, pret set € 176.06, 1 set;

- surub prindere disc, cod GM 11093893, pret bucata € 0.33, 2 bucati;
- suport cablu frana de mana, partea stanga, cod GM 13129996, pret bucata € 25.85, 1 bucata; codul este de la tigra B si se potriveste cu cablul de frana;
- suport cablu frana de mana, partea dreapta, cod GM 13138604, pret bucata € 12.37, 1 bucata; codul este de la tigra B si se potriveste cu cablul de frana;
- cablu frana de mana stanga, 1427 mm, cod GM 13138929, pret bucata € 58.71, 1 bucata; eu am luat aftermarket pentru punte de tigra B 1.8, Triscan 8140 24199, 1426/756+307 mm

- cablu frana de mana dreapta, 1149 mm, cod GM 13138930 , pret bucata € 33.84, 1 bucata; eu am luat aftermarket pentru punte de tigra B 1.8, Triscan 8140 24198, 1143/307 mm

Cablurile de frana de mana trebuie masurate de fiecare, eu mi-am luat gresit un set! Depinde de suportul de pe punte si sunt multe variante!
- furtun frana etrier, cod GM 9191264, pret bucata € 26.64, 2 bucati;

- vaselina, 3G, cod GM 9163321, pret folie € 1.70, 1 folie;

- pasta blocare, 50 ml, cod GM 90542117, pret flacon € 13.16, 1 flacon;

- surub fuzeta - punte, cod GM 24400619, pret bucata € 0.68, 8 bucati;
- surub flansa etrier catre fuzeta, cod GM 93175488, pret bucata € 2.74, 4 bucati;
- surub prindere suporti cabluri frana de mana, pentru partea dreapta si stanga, cod GM 11102031, pret bucata € 0.74, 4 bucati;
- teava frana pentru sistemul de etrier pana la caroserie, nu se gaseste cu cod GM, doar 93171004, teava 4.75mm la 10 metri si cuple cod GM 90576008, 4 bucati.

Total aproximativ € 1933.69, cam mult pentru o punte cu discuri cu piese originale.

Avand in vedere pretul total, am cautat in paralel si componente mai ieftine, cat si o punte completa. Care punte poate fi de Corsa C, dar se pare ca si de Tigra B (jE a scris pe forum ca se poate, eu am preluat ideea si am verificat in EPC4, e acelasi cod).
Pe ebay nu am gasit decat un vanzator in Germania, dorea minim 400 eur pe punte completa, la licitatie, sau 600 eur cumparare pe loc. Plus ridicare de la fata locului.
Dar, am avut noroc si am gasit la dezmembrari o Tigra B lovita in fata. Am vorbit rapid cu omul, a zis ca vrea 250 de eur pe punte completa, impreuna cu amortizoarele (nu eram sigur de marimea surubului, asa ca am luat-o toata). Si de azi dimineata, puntea e in debara, trebuie pregatita pentru montaj. Dar am de schimbat placutele de frana, comandat TRW pe ebay, trebuie schimbat cablul de frana, protectiile de cauciuc sunt coapte. Dar nu le schimb noi pana nu ma asigur ca acest cablu poate fi functional pe masina, (dimensiuni, reglaje, etc.). In Haynes am inteles ca puntea nu se schimba asa, plug and play, mai trebuie sa ai grija si la pozitia de montaj si inca 2 lucruri care nu le-am inteles inca.

Doresc sa schimb puntea, in acelasi timp sa instalez si abs-ul, si senzorul de regaj inaltime faruri. 3 in acelasi timp. Sper sa pot face cat mai multe poze si sa le pun aici. Tutorial video nu o sa fie posibil, e destul de mult de munca.


Ultima modificare facuta de liviu2004 la Sam 29 Jun, 2013 11:21 pm, modificat de 38 ori in total
Skip ads

  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,486
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Varianta asta cu punte completa de Tigra, inclusiv amortizoarele si arcurile a folosit-o si jE.
Astept sa vad foto si detalii.
Spor la treaba Liviu.
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Deocamdata am doar o poza, cu puntea asteptand o decizie.



Astazi am luat o decizie, nu voi schimba puntea cu totul, nu am capre pentru masina, nici cric hidraulic sa ma ajute sa o pozitionez la 100mm inainte sa-i strang suruburile. Drept pentru care merg pe planul B care ar insemna asa:
- ridicat masina la o roata, scos roata;
- desfacut surub amortizor (stie cineva ce numar e la cheie? e ceva mai mare de E18, trebuie sa cumpar o tubulara), ridicat amortizor sa nu stea in drum;
- desfacut capac rezervor lichid frana, pus folie plastic, strans capac la loc (pentru a minimiza scurgerile de lichid frana);
- desfacut furtun hidraulic pentru frana, partea dinspre caroserie;
- desfacut doua suruburi de la suportul de cablu frana de mana si furtunul hidraulic;
- declipsat conducta de frana de pe punte;
- desfacut 4 suruburi de la fuzeta, loc este pentru ca amortizorul sta ridicat;
- scos tot ansamblul cu tambur si lasat jos sub masina, inca este tinut in cablul de frana de mana;
- montat ansamblu cu disc, in ordine inversa;
- procedat la fel pe cealata roata;
- scos folia de la rezervor;
- in acest moment ar trebui sa am discurile montate, mai putin cablul de frana de mana, trebuie scos de la maneta cel de tambur, montat cel de discuri, scos tamburi de sub masina;
- pozitionat cablu abs si senzor nivel.

Ca sa ma pot apuca de toate cele de mai sus, trebuie sa comand toate suruburile noi (6 pe fiecare parte) plus pasta de blocare (pana acum tot ce am demontat de pe punte are pasta de blocare albastra, cred ca originala).

Puntea de pe masina are urme de rugina puternice. Drept pentru care, puntea ramasa, vreau sa o curat bine si sa o vopsesc. In momentul in care prind un elevator la un service, o voi monta.
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,486
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Liviu la frana de mana pun o foto si poti rezolva daca scoti bucata mica de cablu 15 sau 16 (unul pe dreapta celalalt pe stanga) din agrafa 17 si pui cablul care iese din fuzeta cu tambur. Te uiti atent pe imagine si vei intelege. Cablurile au pastile metalice cilindrice si sunt fixate in acele agrafe stanga si dreapta.

Skip ads

  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Da, se poate si cum zici tu. In acest caz trebuie sa folosesc suportul de cablu de frana de mana pentru partea dreapta a masinii pentru ca are si suportul de senzor reglaj xenon.

Dar, din cate am vazut eu cu lanterna in seara asta, la puntea de pe masina, cablul e chiar mai rau si ruginit rau pe acolo. Si as prefera sa am tot sistemul de puntea gsi, e mai consistent si mai usor la comandat piese de schimb. Ma voi hotara cand ma apuc de montaj.
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,458
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Liviule, zic ca te complici
Fa transplant direct de punte
Ridici masina cu cricul, si o pui pe niste caramizi/whatever, nu iti trebuie capre

Tu faci cum vrei, insa daca te apuci sa desfaci puntea bucati, o sa muncesti o zi... asa, in 2 ore schimbi puntea singur
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Un mic update. M-am sucit. Adica, decat sa muncesc de doua ori, sa pun discurile pe puntea existenta, sa reconditionez puntea ramasa, apoi sa fac iar schimbul, am decis sa aman putin montajul si sa fac totul cap-coada.

Pus mana pe telefon, tras cateva poze sa-mi aduc aminte cum sa pun toate piesele astea inapoi. Pus mana pe cheie, facut puntea "bucati", dusa in curte si la frecat cu Cif si apa. Lasat sa se usuce, vizitat magazin de biciclete si auto, cumparat spray vopsea neagra mata, spray Plasti-Dip (un fel de cauciuc la spray), spray vopsea neagra mat rezistenta la 800 grade celsius. Intors acasa, dat cu spray vopsea, lasat uscat, spray cauciuc, lasat uscat, spray vopsea.
Aparatoarele de la discuri le-am scos in seara asta, acelasi tratament, Cif si apa, uscat, vopsit negru mat (cea de 800), lasat 1 ora la soare, 30 minute la 160 grade in cuptor. Facut blat, sa nu vada sotia, aerisit bine bucatarie.

Intre timp, comandat pe net cheie dinamometrica 20-200Nm, toate suruburile de la etrier (am uitat de 2 buc.), 2 suporti de plastic pentru conducta frana, sub punte, le-am facut bucati cu ocazia demontarii puntii, plasticul era foarte casant, bucse punte (nu le schimb acum dar sa le am, cele de pe puntea inlocuitoare arata bine), suruburi noi punte si piulite, inele pentru arcuri, sub si deasupra, 2 amortizoare Sachs, cu tot ce mai trebuie la ele, bucse, piulite, etc. Plus 2 furtune de frana (la ..., trebuiau 4, asta e, le schimb putin mai tarziu), plus cablurile de frana, marca ATE, vedem ce-o fi cu firma asta, m-am riscat la lungime si m-am luat dupa EPC4. Plus niste cleme de plastic care in EPC apareau pentru discuri spate, vedem daca trebuie sau nu.

Deci lista din primul post va fi revizuita, sunt cateva greseli. Cateva poze:


  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,486
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Multumesc @liviu! Spor la treaba! Cablurile si in general componentele pentru sistemul de franare produse de ATE sunt bine cotate pe piata.
Skip ads

  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
corsablue, mersi de sfat. Numai ca magazinul asta online a luat o decizie unanima, fara a ma informa, sa schimbe furnizorul. Drept pentru care pentru cablul de frana de mana m-am trezit cu TRW, la fel si pentru furtunasele de frana. Aici am o problema, lungimea celor de la TRW este de 238 mm in loc de 210 mm ca cele ATE si precum da EPC4. Cand le primesc, vad la montaj cum vin, daca nu-mi plac, le fac vant inapoi sa se spele cu ele pe cap.

Am reusit sa demontez etrierii, suportii lor, discurile de frana si suportii de la cablul de frana de mana. Ieri seara am frecat cu cif si apa la etrieri si suportii lor. In seara asta am trecut la vopsit. In ultima poza vopseaua e data proaspata. Altfel, cand se usuca, vopseaua este mata. As vrea maine sa vopsesc si partea centrala a discurilor, e cam ruginita treaba pe acolo.


  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,486
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Si TRW fac piese de calitate, multe componente de prima echipare sunt TRW.
Diferenta de 28 de mm cred ca poate fi tolerata la montaj, dar tu vei vedea "ce si cum" si vei decide.
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
S-au aranjat si discurile cu putina vopsea. A ajuns si cheia dinamometrica.


  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Cateva progrese si astazi, ar mai fi de pus 2 suruburi noi la un etrier, comandat alte cabluri de frana de mana, cele primite acum nu se potrivesc si inca 2 furtune de frana, cele de la punte la tevile de pe masina.


Skip ads

  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Astazi au sosit cateva piese, un cauciuc sus la arc, suruburile si piulitele de la prinderea puntii de caroserie, 2 suruburi noi pentru un etrier, 2 cleme de plastic pentru sustinere conducta de frana pe punte, o bucsa pentru sustinere arc partea de jos, cele de pe masina sunt pur si simplu distruse, amortizoare noi Sachs. In seara asta puntea a zburat de pe masina. Maine sper sa pot scoate cablul de frana tot. Apoi sa incep reconfigurarea tevilor de frana pentru ABS, de scos regulatorul de presiune ..... si multe altele.




Ultima modificare facuta de liviu2004 la Lun 29 Apr, 2013 10:05 pm
  • kinderasu

  • Mesaje scrise: 1,613
  • Locatie: Suceava
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2011

  • Mesaj Privat
like:)
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Astazi a zburat si regulatorul de presiune de la puntea spate. Cu tot cu tevile de frana. Am reusit sa scot si cablul de frana de mana, foarte greu de ajuns, trebuie putin tras de protectia la caldura deasupra tobei intermediare. Rezultatul a fost un surub rupt din caroserie, era foarte ruginit. Sper sa pot suda altul la loc, undeva intr-un service. Am scos din cutie tevile de frana pentru masini cu ABS, panica, care si cum vin montate?


  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Si astazi s-a lucrat putin la masina. Am schimbat pompa de frana si servofrana cu cea de la Tigra B. Nu e foarte greu de schimbat. Trebuie demontat asa: stergatoare, scos plasticul de sub stergatoare, ansamblul cu motor stergator. Teava de plastic de la servo se scoate cel mai usor prin ungere cu WD40 si inclinare repetata sa poata intra lichidul. Apoi tras sanatos cu 2 maini si iese in 2 pasi. Se mai scoate usor si mufa de la senzorul de nivel lichid frana. Pentru suruburile de la servo, e mai complicata treaba. Se scoate ornamentul de la genunchi sofer, sub volan, apoi ornamentul de la pedale. Am pus o poza cu ce combinatie de chei se pot scoate piulitele, cu altceva pur si simplu nu ai acces. Sau poate asa e numai la mine din cauza cutiei automate, nu stiu cum arata la cutia manuala. Si cam atat, se da totul afara. Am pus cele de Tigra B la loc si am avut o surpriza neplacuta. Una din tevile de frana catre modulul ABS nu se potriveste la filet. Pompa de Corsa are un diametru filet mai mare catre fata masinii si diametru filet mai mic catre spatele masinii. Pompa de Tigra B are acelasi diametru mic la filete. Nici nu pot folosi teava de frana de la Tigra B pentru ca pompa de ABS e diferita si ca marime si ca orientare. Sunt intr-un punct mort. Imi trebuie teava noua si o trusa de bercluit. Unde le pot gasi de cumparat?


  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Puntea spate e absolut completa si gata de montaj. Bine, lipsesc niste chestii mici de metal, care ar trebui sa vina undeva pe placute dar am uitat sa le pun. Pentru semnalizare acustica cand sunt uzate placutele. Data viitoare le pun, daca aflu si pe unde s-ar monta. M-am dat putin in spectacol si am pus de forma amortizoarele, arcurile si flansele de cauciuc de deasupra lor. Cam asta e rezultatul. Din pacate in urmatoarele 4 saptamani nu sunt acasa, deci pauza de munca la masina. Sad

Cablul de frana de mana marca Triscan m-a impresionat putin, mult mai calitativ decat TRW, aluneca mai bine si pare mai gros in carne. Desi ambele nu se compara cu cel original, unde GM are piese de metal, Triscan si TRW au piese de plastic.


  • gabi m

  • Mesaje scrise: 57
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2006 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Imi cer scuze, piesa din poza 76 exista si pe puntea veche?
Pompa era necesar sa fie schimbata?
Multumesc.
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Da, piesa de la poza 76 exista si la puntea veche, dar vezi poza 85, ce a mai ramas din ea. Era varza!

Pentru modelul meu de masina, din 2002, EPC4 nu e clar, nu face nici o diferenta intre punte cu discuri sau tamburi. Nici pentru servofrana. Acum, pot fi 2 explicatii, nu s-au montat pe 1.4 discuri spate pana la facelift sau alta varianta, nu e nici o diferenta.

Eu am mers pe varianta mai sigura, am luat de pe aceeasi masina si pompa si servo si punte. La Tigra B se face diferenta la pompa si servo intre discuri sau tamburi, intre ESP sau fara ESP. M-am gandit sa nu fie diferente de presiune exercitata de pompa pentru puntea spate, mai ales sa nu se blocheze prea repede discurile (doar limitatorul de presiune in functie de sarcina pe punte nu mai exista).
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Sa reinvii topicul. Am fost plecat cu jobul, vreo luna si jumatate, n-am mai putut face nimic la Corsa. Astazi am reluat lucrarile, in plan am avut pregatirea contra-aripelor, pregatirea zonelor unde vin amortizoarele si arcurile. Era putina rugina in zona si nu suport sa o vad. Plus putina rugina intr-o zona sub masina. Pe scurt, am facut cam asa: spalat foarte bine zona, era mult noroi, praf. Am lasat sa se usuce, am prelucrat putin zonele cu rugina (cu un burete cu smirghel pe el), sters bine cu carpa. Am pus apoi pungi de plastic pe caroserie, sa nu gazez vopseaua. Am dat cu spray cu zinc in zonele cu rugina, am lasat sa se usuce, apoi am dat cu spray cu un fel de bitum, special pentru auto. Urmatorul pas ar fi sa fac aceeasi operatiune si sub masina, in zona spate, am cateva suruburi in atentie, plus zona unde sunt mufele de conexiune in masina. Cand este gata, nu mai am decat sa pun puntea spate, conectat furtunele de frana si cablul de frana de mana si o pot da jos de pe suporti.


Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa C/Combo C

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR