Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra C/Signum
  • svg_gabriel10

  • Mesaje scrise: 395
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2012

  • Mesaj Privat
Va salut!
Detin un Vectra C din 2008, Z19DTH, 110kW. Are o sumedenie de simptome si stiu ca s-au discutat pe ici pe colo individual, dar eu le am pe toate si nu pot gasi rezolvarea.
Probleme: Exclamation
- cand motorul e in sarcina, mi se aprinde ESP (acceleratie in rampa, acceleratie brusca pe drum drept, acceleratie in viraj dreapta) -> de obicei in sarcina imi palpaie aleatoriu ABS si SERVO, dar se sting
- cade acul de km
- imi taie curentul (sporadic, dureaza o secunda...imi da in nas), dar isi revine - cateodata isi revine acuL de la km cand face asta
- Exclamation mi se opreste motorul in mers cand e in sarcina dupa ce se intampla cele enumerate mai sus (palpaie masina cu cheita si moare)
- o data mi s-a intamplat sa nu porneasca masina (venind din casa, am pus contactul...masina cu cheita palpaia si nu pornea). La a doua incercare a mers
CIM-ul a fost schimbat de Opel acum 3 luni, mi-a mers perfect 10.000km, dupa care a inceput circul acesta.
Am fost la diagnoza la Opel in Madrid, iar ei au diagnosticat unitatea ABS defecta (gresit)
ABS imi functioneaza indiferent daca acul de km e cazut sau daca ESP e aprins.
Drept urmare m-am apucat de verificari:
- bateria e buna
- senzorii de ABS de la roti sunt functionali (indica inclusiv km instant pe op-com invartind de roti cu masina suspendata)
- mufele curate/contacte corecte la ABS,CIM, firele ce duc la senzorii de ABS de la roti, REC, UEC
- sigurantele sunt bune
- claxon, lumini, comenzi volan functionale 100%
- semnalizarea decupleaza corect 100% dupa viraje
In urma celor spuse de Opel ca ar fi defecta unitatea de control ABS, am inceput sa ma ghidez dupa Autodata si TIS2000 pentru verificari electronice. Am facut diferite masuratori de voltaje si rezistente, din care am observat ca modulul ABS nu primeste semnal de la YRS (avand legatura directa pe High Speed).
Am trecut la masuratul mufei YRS, care are 2 perechi de fire de comunicare High Speed (una direct din ABS si una direct din CIM). Din ambele sensuri are continuitate.
Dupa ce am montat inapoi mufa YRS am mai facut o masuratoare de continuitate pe mufa de ABS si SURPRIZA Idea : aveam semnal pe High Speed. DAR am pus contactul cateva secunde, l-am oprit iar si am mai masurat o data mufa ABS. NU mai aveam semnal de la YRS.
Am si rapoarte de diagnoza facute pe op-com si Tech2(la opel)...daca vrea cineva sa ii trimit. Codurile de eroare sunt identice!
Va rog, din suflet...daca stie cineva sa ma ghideze ce sa fac....eu sunt cu nervii la pamant, nu mai am ce sa fac si nici finante, pentru ca nu mai lucrez de cateva luni
In final nu recurg la schimbarea unitatii ABS/ESP, pentru ca daca ar fi fost asa, ar fi trebuit sa imi iasa alte valori la testarea continuitatii pe mufa acestuia.
Cu respect!


Ultima modificare facuta de svg_gabriel10 la Dum 05 Mai, 2013 11:24 pm
Skip ads

  • ToX

  • Mesaje scrise: 1,301
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Salut

Ai IDS+ pe ea sau doar ESP ? Yaw Rate Sensor se ocupa cu controlul stabilitatii CDC si cu ESP-ul. E o cutiuta, dar n-as putea sa spun acum pe unde e in masina. De obicei cand iti cade acul la km, e de la CIM
  • svg_gabriel10

  • Mesaje scrise: 395
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2012

  • Mesaj Privat
Salut!
Presupun ca IDS merge mana in mana cu CDC? La mine in configuratia masinii nu am CDC instalat. YRS l-am verificat si are continuitate pe high speed.
Am mai avut simptomele cu CIM vechi, dar atunci cauza era surubul de sub CIM, nu era strans bine... si si-a revenit 100% .Dar aveam garantie pe masina si am decis totusi sa schimb CIM. dupa 10000 km a revenit problema , doar ca acum imi taie si curentul in mers.
Am verificat cu multimetrul continuitatea si rezistenta pe caile de comunicare high speed de la YRS. Imi vine semnal si din modulul ABS si din CIM. Deduc ca CIM nu da semnal pe high speed, dar iau in calcul pt intreruperea de curent si ECM.
Bafta!
  • ToX

  • Mesaje scrise: 1,301
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2004

  • Mesaj Privat
IDS+ merge cu CDC. CDC nu poti sa ai fara IDS+. Daca ai doar ESP , YRS se ocupa de inclinarea masinii si ii spune ESP-ului ce si cand sa franeze. Treaba cu taiatul curentului nu o inteleg... cel mult ar trebui sa-ti aprinda avariile de esp si abs , si sa te lase in pace.

Ce coduri de eroare ai ?
Skip ads

  • svg_gabriel10

  • Mesaje scrise: 395
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2012

  • Mesaj Privat
Deci nu am IDC+ ...ci doar ESP fara buton.
Legat de YRS, are 6 pini: +,-, si 2 perechi de comunicare high speed, care dupa cum am zis mai sus, una duce direct in CIM la pinii 21 si 22, iar cealalta pereche duce in mufa ABS la pinii 13 si 14.
Dupa cel putin o saptamana de mers defectuos, imi arata urmatoarele (unele se trag de la faptul ca am decuplat bordul/ceasurile cateva minute):
Source Address: CIM
Source Address: 0x00000245
Identifier: 0x0015
VIN: W0L0ZCF3581068201
Part Number:13204146
Software version number: 12244872_
System description: DELPH0400
Hardware key number: H000008237
Alpha code:
Manufacturing date: 120414
Code Index and version: 008 02

No fault codes stored.

******
Source Address: ECM
Source Address: 0x000007E0
Identifier: 0x1319
System name: Z19DTH
VIN: W0L0ZCF3581068201
Hardware number:81012868
Part Number:55566277
Software version number: HNOMS230_S
Hardware manufacturer number: 0281014450
System description: 1037390669P485_O27
System description: BOSCH0100
Type approval number: B07010
Hardware key number: ÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿ
Programming Date: FFFFFFFF
System description: 0x000070B0
Alpha code: HB
Software version: HO27JDB2
ECU variant coding: 0x0000F9C0

Number of stored fault codes: 10

U2108 - <Unknown DTC>
(00) - Not present

U2108 - <Unknown DTC>
(72) - Not present

U2103 - CAN-Bus Circuit Malfunction
(0Cool - Not present

U2103 - <Unknown DTC>
(04) - Not present

U2103 - CAN-Bus Circuit Malfunction
(06) - Not present

U2139 - <Unknown DTC>
(72) - Not present

U2139 - <Unknown DTC>
(00) - Not present

P0606 - <Unknown DTC>
(31) - Not present

P0500 - <Unknown DTC>
(70) - Not present

P1613 - Immobiliser No Or Wrong Signal
(00) - Not present

******
Source Address: ABS/TC/ESP
Source Address: 0x00000243
Identifier: 0x6A05
System name: ESP 430 NG
Hardware number:0
Part Number:12773673
Software version number: 00C2E92F
Hardware key number:
Alpha code: BU

Number of stored fault codes: 6

U2142 - CAN-Bus No Communication with YRS (Yaw Rate Sensor)
(00) - Not present

U2103 - No Communication with CAN-Bus (High Speed)
(00) - Not present

U2105 - Invalid Data from ECM (Engine Control Module)
(72) - Not present

U2143 - CAN-Bus No Communication with SAS (Steering Angle Sensor)
(00) - Not present

U2105 - CAN-Bus No Communication with ECM (Engine Control Module)
(00) - Not present

U2139 - CAN-Bus No Communication with CIM (Steering Column Module)
(00) - Not present

******
Source Address: EHPS
Source Address: 0x00000244
Identifier: 0x0104
System name: EHPS GEN3 TRW
Hardware number:24444336
Part Number:0
Software version number: V21_
System description: TRW 0300
Alpha code:
Code Index and version: 009 03
ECU variant coding: 0x00000105

Number of stored fault codes: 5

U2103 - No Communication with CAN-Bus (High Speed)
(00) - Not present

U2105 - CAN-Bus no Communication with ECM (Engine Control Module)
(00) - Not present

U2105 - CAN-Bus ECM Message Range/Performance
(71) - Not present

U2139 - CAN-Bus No Communication with CIM (Steering Column Module)
(00) - Not present

U2139 - CAN-Bus CIM Message Range/Performance
(71) - Not present

******
Source Address: IPC
Source Address: 0x00000255
Identifier: 0x1004
VIN: W0L0ZCF3581068201
Part Number:13278730
Software version number: 5.47 27/07
System description: VDO 0400
Hardware key number: H000008237
Alpha code: TJ
Manufacturing date: 080211
Code Index and version: 005 05

Number of stored fault codes: 6

P0500 - Vehicle Speed Signal Range/Performance
(71) - Not present

B0550 - Mileage Circuit Range/Performance
(71) - Not present

U2139 - Invalid Signal from CIM (Steering Column Module)
(71) - Not present

U2105 - CAN-Bus No Communication with ECM (Engine Control Module)
(7F) - Not present

U2108 - CAN-Bus No Communication with ABS (Anti-Lock Brake System)
(7F) - Not present

U2111 - CAN-Bus No Communication With EHPS (Electro-Hydaulic-Power-Steering)
(7F) - Not present

******
Source Address: AIRBAG SDM
Source Address: 0x00000257
Identifier: 0x0102
VIN: W0L0ZCF3581068201
Part Number:13186948
Software version number: 0C0D4B11
Alpha code: KM

Number of stored fault codes: 1

U2139 - Invalid Data from CIM (Steering Column Module)
(7F) - Not present

******
Source Address: PAS
Source Address: 0x0000025B
Identifier: 0x0101
System name: PAS
Hardware number:60
Part Number:13181070
Software version number: 0000002D
System description: BOSCH0400
Hardware key number:
Programming Date: 20040614
Alpha code:
Code Index and version: 011 02

Number of stored fault codes: 1

U2139 - Invalid Data from CIM (Steering Column Module)
(71) - Not present

******
Source Address: BCM
Source Address: 0x00000252
Identifier: 0x010B
VIN: W0L0ZCF3581068201
Part Number:13193588
Software version number: D02D11 49041605
System description: TEMIC04
Hardware key number: H000008237
System description: 0x20202020202020303032313136383237
Alpha code: ND
Manufacturing date: 000800010300
Code Index and version:

Number of stored fault codes: 1

B2652 - Instrument Dimming Bulb Output Circuit Open or High Voltage
(05) - Present

******
Source Address: REC
Source Address: 0x00000254
Identifier: 0x0105
VIN: W0L0ZCF3581068201
System name: REC
Part Number:13205777
Software version number: 00000FA1
System description: LEAR 0400
Hardware key number: ÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿ
Alpha code: FS

Number of stored fault codes: 1

B3881 - Rear Left Tail Light Circuit Open
(04) - Not present

******
Source Address: UEC
Source Address: 0x00000253
Identifier: 0x0105
VIN: W0L0ZCF3581068201
System name: UEC
Part Number:13240245
Software version number: 00000FA1
System description: LEAR 0400
Alpha code: JG

No fault codes stored.

*******
Source Address: DDM
Source Address: 0x00000259
Identifier: 0x0310
VIN: W0L0ZCF3581068201
Part Number:13193371
Software version number: OP2D 104000
System description: SIEM 0401
Hardware key number: H000008237
Alpha code: JT
Manufacturing date: 512080
Code Index and version:

Number of stored fault codes: 2

B1605 - <Unknown DTC>
(02) - Not present

B1635 - Passenger Mirror Horizontal Motor Circuit Low Voltage
(02) - Not present

******
Source Address: ECC
Source Address: 0x00000248
Identifier: 0x0201
System name: ECC 0620
Hardware number:13131021
Part Number:13212340
Software version number: C502 V40D201
Alpha code:
Code Index and version: 001 05

No fault codes stored.

********
Source Address: EHU
Source Address: 0x00000241
Identifier: 0x020E
System name: CD 30 MP3
Hardware number:13252460
Part Number:13253511
Software version number: 08.05/-----
System description: BOSCH0400
Alpha code: AX
Manufacturing date: 20080204
Code Index and version: 003 03
Audio Index and version: 042 05

No fault codes stored.

*********
Source Address: DIS
Source Address: 0x00000246
Identifier: 0x1408
VIN: W0L0ZCF3581068201
System name: CID/GID Epsilon
Hardware number:13275008
Part Number:13275277
Software version number: 8.0.1/-----
System description: DELPH0400
Alpha code: BJ
Code Index and version: 014 00
Number of stored fault codes: 1

U2139 - <Unknown DTC>
(71) - Not present

Dupa ce am sters erorile de mai sus, am ramas cu:

Source Address: EHPS
Source Address: 0x00000244
Identifier: 0x0104
System name: EHPS GEN3 TRW
Hardware number:24444336
Part Number:0
Software version number: V21_
System description: TRW 0300
Alpha code:
Code Index and version: 009 03
ECU variant coding: 0x00000105

Number of stored fault codes: 1

U2139 - CAN-Bus CIM Message Range/Performance
(71) - Not present
  • ToX

  • Mesaje scrise: 1,301
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Din ce vad eu cam multe au erori la comunicatia cu CIM si ECM. Eu cred ca ti s-a dus iar CIM-ul ... paste de prin forum de aici:

"Probleme CIM. CIM este prescurtarea de la Column Integration Module. Unul dintre modulele electronice ale masinii. Se afla montat in jurul axului volan si raspunde comenzile date de sofer prin intermediul butoanelor sau maneteleor de pe bord, antidemarajul electronic, senzor de pozitie volan si inca multe altele. Multe dintre masinile de pana la facelift au avut probleme cu acest modul. Manifestari: motorul nu porneste - simbolul cu cheita de pe bord clipeste intermitent. Comenzile de pe volan nu mai functioneaza fie cu farurile aprinse, fie de loc. Rezolvarea, bineinteles se schimba. Daca se manifesta cu nepornirea mototrului, in general scoaterea cheii si reintroducerea ei in contact rezolva problema. Daca nu, deconectati borna negativa a bateriei si asteptati 1 min. Daca nici asa nu mai porneste e timpul sa chemati Opel Asistenta. Dupa o pornire ratata, este normal ca becul galben cu cheita sa ramana aprins mai mult la pornire "

Verifica si aici , poate te ajuta:

https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=93098
  • svg_gabriel10

  • Mesaje scrise: 395
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2012

  • Mesaj Privat
Asa zicem toti, nu o zic in nume de rau...doar ca CIM-ul vechi l-am "re-dresat" prin simpla strangere a surubului de sub el...deci nu a fost defect! L-am schimbat pentru ca am vrut eu... si am bagat pe gat schimbarea lui pe garantia masinii.
Acum insa, tind sa cred ca e el. Astazi (dupa ce am demontat si carcasa superioara a volanului, ca sa ma pregatesc de demontare).... se aude un zgomot slab cand incep virarea spre dreapta, mai precis de la o inclinare spre dreapta de maximum 5-10º.
In fine, azi m-a lovit o idioata din spate in trafic.... iar firma de asigurari m-a trimis pentru constatare tot la reprezentanta Opel care mi-a zis ca am ECU EBS/ESP defecta. Am fost acum la ei si i-am lamurit de ce au gresit. I-am informat ca si eu am urmat instructiunile din TIS2000, asa cum fac si ei... si a ramas sa vorbesc maine dimineatza cu mecanicul care a gresit.
Maine sper sa revin cu vesti bune!
Intrebarea mea cea mare este: Poate CIM sa imi taie curentul in mers?! sa opreasca motorul?

PS: Cand dau calibrare unghi volan din op-com.. imi spune ca s-a efectuat cu succes... moment in care imi aprinde ESP
Cu respect!
  • svg_gabriel10

  • Mesaje scrise: 395
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2012

  • Mesaj Privat
Va salut! Am o intrebare: Daca iau un modul ABS/ESP de la dezmembrari, de exemplu.... tot de pe o vectra C 1.9 dar poate e z19dt...sau tot z19dth cum am eu.... trebuie programat pentru masina mea sau e valid doar daca are in memorie si optiunea ESP?
Cu respect!
Skip ads

  • CristianTM

  • Mesaje scrise: 3,721
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mar 2006

  • Mesaj Privat
Nu e defect nici un ABS, mai intai comanda-ti un kit de reparatie mufa ABS --> Opel Parts - HARNESS - 9012075 si apoi daca nu ti se remediaza problema --> ALT CIM.
Succes.

CristianTM.
  • svg_gabriel10

  • Mesaje scrise: 395
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2012

  • Mesaj Privat
Salut!
Cristi, am mai observat o chestie... Daca pornesc masina cand e in rampa cu inclinatie mare (40º), cand dau drumul la ambreiaj si cupleaza... mi se aprinde si atunci ESP-ul.
Ieri mi-am luat masina de la Opel ( a fost acolo pentru vopsire spoiler spate, am fost lovit) si cu ocazia asta am mai avut o disputa pe tema problemei mele. Aia baga mana in foc ca e unitatea ABS, cu toate ca le-am dat si mura-n gura (foi printate cu pasii urmati din TIS2000 unde explica pasii de urmat pentru verificare si ce nu imi arata bine). Mufa de la ABS e ok, stiu asta pentru ca am facut verificarea de continuitate semnal de pe firele dinaintea mufei.
Eventual, daca nu imi iese si voi lua un CIM de la tine, (scuze de intrebarea prosteasca) ...il poti programa tu si sa mi-l trimiti daca iti dau informatiile actuale?
Cu respect!
Plec acum pana in dezmembrari sa vad daca gasesc o unitate ABS (doar partea electronica)
  • svg_gabriel10

  • Mesaje scrise: 395
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2012

  • Mesaj Privat
Hristos a Inviat!
Va salut, am schimbat unitatea ABS si nu am scapat de problema. In schimb am mai navigat pe forumurile englezesti si unii spun ca din moment ce nu apar erori active in CIM, inseamna ca poate fi doar SAS decalibrat fizic (care cica ar fi instalat independent in CIM, deci CIM nu vede erorile SAS), sau poate fi rupta banda de contacte. S-ar putea gasi doar banda de contacte pe undeva? in afara de eBay Very Happy.
Erori active: ABS/TC/ESP - U2143 - Invalid Data from SAS (Steering Angle Sensor)
(71) - Present
EHPS - U2139 - CAN-Bus CIM Message Range/Performance
(71) - Not present
Cristi, sper sa nu te superi pe mine ca sunt "incapatzanat", dar avand in vedere situatia mea financiara(nu lucrez de jumatate de an) si nu imi pot permite un CIM nou, cu atat mai putin cu cat e inca in garantie! Si asa m-am imprumutat de bani ca sa cumpar unitatea aia de ABS si ca sa platesc "diagnoza" la opel acum o luna.....
Totusi, daca as comanda un CIM din Ro.... la EDS spre exemplu, se poate programa fara sa fie masina prezenta si sa imi fie trimis.... eu doar sa il montez? (pe garantie):-s
Cu respect!
  • florin38

  • Mesaje scrise: 245
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Vectra 2002 y22dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2011

  • Mesaj Privat
poti sa masori circuitul din banda de contacte si daca este intrerupt se poate face punte
Skip ads

  • svg_gabriel10

  • Mesaje scrise: 395
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2012

  • Mesaj Privat
Salut, imi poti spune mai precis cum pot masura daca are continuitate banda? Pe partea de CIM are o cutiutza mica de plastic alb... pe care nu cred ca o pot scoate sa ajung la terminale...
Cu respect!
  • svg_gabriel10

  • Mesaje scrise: 395
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2012

  • Mesaj Privat
Va salut!
Am luat adineauri masina de la reprezentanta... fara un rezultat favorabil. Au programat intr-adevar noua unitate ABS, dar ca cele 2 erori mentionate de mine mai sus sunt prezente si nu au mai putut face nimic altceva Neutral WTF.
Maine dimineata ma apuc de demontat CIM...urati-mi "succes". Avand in vedere ca nu sunt erori pe CIM, tind sa cred ca e doar o problema de conectivitate undeva prin el.
Il citez pe 'nea Caisa de la reprezentanta: "Senzorul de unghi e situat in interiorul coloanei de directie- partea dintre volan si compartimentul motor), de aia nu se vede "
Numai bine!
  • svg_gabriel10

  • Mesaje scrise: 395
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2012

  • Mesaj Privat
Salut!
Revin cu detalii ingrijoratoare... Ieri a fost schimbat iar CIM-ul in reprezentanta Opel Madrid, dar fara nicio schimbare in bine.
Astazi, cum au fost temperaturi mari... aproape la fiecare plecare de pe loc mi se oprea motorul in mers ( dupa 1,2 socuri in care mi se aprinde martorul baterie, ABS, servo). Am circulat pe autostrada cu treapta 1 de viteza si era foarte aglomerat. Mi s-a oprit motorul de cel putin 20 de ori in cativa km.
Am curatat EGR, senzor EGR, CMP sensor, am verificat toate mufele, contactele... totul e ok. Doar atunci cand intra motorul in sarcina.... imi aprinde martorul baterie, ABS, servo (intermitent cu socuri) si moare motorul.
Nu am gasit acest simptom nicaieri pe acest forum ( am citit sute de pagini ), nicaieri pe alt forum (Germania, Spania, Anglia, USA) si nici in service-uri... unde includ si reprezentanta Opel.
Maine sau duminica voi verifica si CKP sensor DACA ajung la el cu masina ridicata pe cric.
Va rog, ajutati-ma si pe mine, nu mai am nicio idee, nicio speranta! Sad
Cu respect!
  • msv_64

  • Mesaje scrise: 862
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Iti pot da un sfat,din experienta doar.incerca sa recositoresti pinii de la instrumente(ipc).cam aceleasi coduri aveam si eu si am schimbat cimul,pt ca mai tarziu sa imi dau seama ca era vorba de pinii de pe placa ipc care nu mai fac contact.Repet,este doar o parere.
  • svg_gabriel10

  • Mesaje scrise: 395
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2012

  • Mesaj Privat
@msv_64, cand am desfacut bordul, totul arata bine acolo la pini. Voi incerca totusi o inspectie mai amanuntita.
Merci pt sfat! Revin cu rezultatul.
Cu respect!
  • svg_gabriel10

  • Mesaje scrise: 395
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2012

  • Mesaj Privat
Va salut! Revin cin ceva detalii...
Am fost astazi la un service unde a ridicat masina pe elevator sa caut senzorul Crankshaft (CKP). Acolo am constatat ca, cutiuta de plastic de la alternator e intredeschisa si ceva coroziune si am batut putin cu un deget in ea.
Apoi am pus mana pe un senzor dar nu sunt 100% sigur daca e CKP sau altul de la temperatura ulei. L-am rotit putin, relativ usor cu o atingere de surubelnita. Am scos masina afara si am lasat-o pornita cat am mai stat de vorba un minut cu mecanicul. Cand sa ma urc in masina s-a oprit motorul (parca inecat) si nu a mai pornit 5 minute. Apoi am dat cheie, a invartit odata si s-a blocat. Am scos cheia din contact, am asteptat inca 2 minute si apoi a pornit.
Sa se traga toate problemele astea de la cutiuta de la alternator sau senzorul acela?
Am atasat pozele aferente, sper sa fie usor de inteles...
Cu respect!
  • cyberbob

  • Mesaje scrise: 1,287
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Salutare!

Nu-mi dau seama exact cum e pozitionat senzorul din prima poza. Avand pinii oxidati la alternator, probabil sa-ti genereze ceva probleme, daca nu acum poate pe viitor. Dupa pozitionarea din a 2 a poza, cred ca este senzorul de turatii de la vibrochen.

Adi G.
  • svg_gabriel10

  • Mesaje scrise: 395
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2012

  • Mesaj Privat
Senzorul de turatii de la vibrochen = crankshaft position sensor?
Cei de ieri de la service au zis ieri ca e un senzor de ulei, nu stiu ce... (nu prea ma bazez pe ei, pentru ca ei apartin unui magazin de piese auto si mai mult monteaza roti, etc), dar acolo fiind ulei imprejurul lui... sa aiba dreptate? E normal sa se roteasca?
Curios e ca nu are niciun surub de prindere....
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra C/Signum

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR