- petrecila
- ****
- 1,096 mesaje
- din 25 Apr 2007
- Bacau
petrecila
- Mesaje scrise: 1,096
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2007
- Mesaj Privat
- constantin tabacaru
- *
- 21 mesaje
- din 24 Jun 2009
- Agila 2001 z10xe
- Neamt
constantin tabacaru
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Neamt
- Masina: Agila 2001 z10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2009
- Mesaj Privat
Dl.petrecila,va asigur,motorasul cu cheita se aprinde odata cu celelalti martori din bord.Dupa pornirea motorului se stang toate mai putin martorul de la airbag care se stinge la interval de 2 sec.Culmea este dupa cum am spus, la scoaterea mufei de la debitmetru nu ramane aprins motorasul cu cheita,cum ar fi normal.
- cocosai
- **
- 292 mesaje
- din 02 Feb 2008
- Zafira 2006 Z19DT
- Alba
cocosai
- Mesaje scrise: 292
- Locatie: Alba
- Masina: Zafira 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Feb 2008
- Mesaj Privat
Eu zic sa dai bordul jos, desfaci cablajul (este relativ usor) si sa vezi daca nu cumva becul (motorasul cu cheita) este dezlipit din soclul lui si legat in paralel cu un altul care functioneaza normal(nu am un bord la indemana dar dupa cate imi aduc aminte acesta nu este bec normal care se prinde prin ,,infiletare,, ci este un fel de led deci este lipit de cablaj) Daca este totul OK......
- StefanTolos
- ******
- 4,224 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,224
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
- constantin tabacaru
- *
- 21 mesaje
- din 24 Jun 2009
- Agila 2001 z10xe
- Neamt
constantin tabacaru
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Neamt
- Masina: Agila 2001 z10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2009
- Mesaj Privat
- petrecila
- ****
- 1,096 mesaje
- din 25 Apr 2007
- Bacau
petrecila
- Mesaje scrise: 1,096
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2007
- Mesaj Privat
Domnu Tabacaru, nu te contrazic insa pentru linistea mea (eventual a noastra) fa te rog urmatoarele, apoi vii si spui:
- la punerea contactului, martorul masinuta cu cheita trebuie sa se stinga inainte de a da la demaror. Este singurul martor care se stinge in aceasta faza. Daca nu se stinge, motorul nu porneste. Inainte de a se stinge (deci de a da cheie) el are doua posibilitati: clipeste de cateva ori apoi se stinge, sau ramane aprins continuu apoi se stinge. In primul caz este situatia normala, in cel de-al doilea se indica prezenta unui cod de eroare stocat. In care situatie te incadrezi?
- te rog sa revezi atent metoda pedalelor si sa spui daca martorul masinuta cu cheita clipeste constant (adica spune ca nu ai cod de eroare stocat). Cum e?
- la punerea contactului, martorul masinuta cu cheita trebuie sa se stinga inainte de a da la demaror. Este singurul martor care se stinge in aceasta faza. Daca nu se stinge, motorul nu porneste. Inainte de a se stinge (deci de a da cheie) el are doua posibilitati: clipeste de cateva ori apoi se stinge, sau ramane aprins continuu apoi se stinge. In primul caz este situatia normala, in cel de-al doilea se indica prezenta unui cod de eroare stocat. In care situatie te incadrezi?
- te rog sa revezi atent metoda pedalelor si sa spui daca martorul masinuta cu cheita clipeste constant (adica spune ca nu ai cod de eroare stocat). Cum e?
- constantin tabacaru
- *
- 21 mesaje
- din 24 Jun 2009
- Agila 2001 z10xe
- Neamt
constantin tabacaru
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Neamt
- Masina: Agila 2001 z10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2009
- Mesaj Privat
- petrecila
- ****
- 1,096 mesaje
- din 25 Apr 2007
- Bacau
petrecila
- Mesaje scrise: 1,096
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2007
- Mesaj Privat
Da Dom' Tabacaru, multumesc, martorul deci este valid si ca atare trebuie sa se comporte ca la toate masinile Agila. Fac o mica rectificare la afirmatia mea de mai inainte> inainte de a se stinge martorul indica cod daca clipeste, deci invers de cum am scris. De data asta chiar din neatentie. Scuze, oricum voi stiti, asa ca nu-mi mai fac probleme.
- constantin tabacaru
- *
- 21 mesaje
- din 24 Jun 2009
- Agila 2001 z10xe
- Neamt
constantin tabacaru
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Neamt
- Masina: Agila 2001 z10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2009
- Mesaj Privat
csongi
- Mesaje scrise: 67
- Locatie: Mures
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2007
- Mesaj Privat
Am fost cu Agila pe la reprezentanta Opel azi dimineata si cat pe ce sa fac un stroke.
Problema: masina merge OK (am Z10XE, fara turometru), dar cand apas mai hotarat pe acceleratie, da in nas si se aprinde martorul cu cheita (defectiune electronica motor). Daca opresc motorul si o pornesc din nou, martorul se stinge.
La contact martorul arde continuu, se stinge la demaraj. La incercarea de citire unui cod eventual stocat (pedale+contact), tot la fel, arde continuu.
La service: se constata defectiune ECU, cca 4000 RON+manopera pt. inlocuit. Se pare ca n-are coduri stocate, cel putin nu mi-au dat nici coduri eroare, nici rezultate masuratori, ca la ei nu se obisnuieste (Tg. Mures). Ceea ce m-i se pare total aiurea.
(Am curatat de curand clapeta de la acceleratie - arata jalnic - problema a aparut dupa aceasta operatiune).
Cum o sa am putin timp la dispozitie, ma apuc sa desfac EGR, MAF etc., imi iau un multimetru, si tot o sa-i dau de capat. O mananc, daca nu.
Intre timp as aprecia tare mult orice sfat sau idee.
Mersi.
Problema: masina merge OK (am Z10XE, fara turometru), dar cand apas mai hotarat pe acceleratie, da in nas si se aprinde martorul cu cheita (defectiune electronica motor). Daca opresc motorul si o pornesc din nou, martorul se stinge.
La contact martorul arde continuu, se stinge la demaraj. La incercarea de citire unui cod eventual stocat (pedale+contact), tot la fel, arde continuu.
La service: se constata defectiune ECU, cca 4000 RON+manopera pt. inlocuit. Se pare ca n-are coduri stocate, cel putin nu mi-au dat nici coduri eroare, nici rezultate masuratori, ca la ei nu se obisnuieste (Tg. Mures). Ceea ce m-i se pare total aiurea.
(Am curatat de curand clapeta de la acceleratie - arata jalnic - problema a aparut dupa aceasta operatiune).
Cum o sa am putin timp la dispozitie, ma apuc sa desfac EGR, MAF etc., imi iau un multimetru, si tot o sa-i dau de capat. O mananc, daca nu.
Intre timp as aprecia tare mult orice sfat sau idee.
Mersi.
- umblaretz
- ***
- 975 mesaje
- din 20 Jan 2008
- Corsa 2002 Z12XE
- Bucuresti
umblaretz
- Mesaje scrise: 975
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2008
- Mesaj Privat
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
csongi a scris:.........Am curatat de curand clapeta de la acceleratie - arata jalnic - problema a aparut dupa aceasta operatiune....................
...........Cum o sa am putin timp la dispozitie, ma apuc sa desfac EGR, MAF etc.,............................................
...........Cum o sa am putin timp la dispozitie, ma apuc sa desfac EGR, MAF etc.,............................................
Aproape sigur defectul provine de la Throttle (clapeta de acceleratie). De exemplu atunci cand am curatat-o pe a
mea, la montare am reusit sa indoi un pin de la mufa.
Demonteaz-o din nou , verifica ce ai facut si lasa deocamdata celelalte subansamble in pace.
- andrei arian
- **
- 127 mesaje
- din 10 Dec 2007
- Agila 2002
- Neamt
andrei arian
- Mesaje scrise: 127
- Locatie: Neamt
- Masina: Agila 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2007
- Mesaj Privat
- andrei arian
- **
- 127 mesaje
- din 10 Dec 2007
- Agila 2002
- Neamt
andrei arian
- Mesaje scrise: 127
- Locatie: Neamt
- Masina: Agila 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2007
- Mesaj Privat
- petrecila
- ****
- 1,096 mesaje
- din 25 Apr 2007
- Bacau
petrecila
- Mesaje scrise: 1,096
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2007
- Mesaj Privat
Aici ai dat la cheie da a gasit-o dracii. A supt din baterie pana a intrat in balarii. Incarca din nou bateria si vezi daca revin codurile de injectoare si EVAP. S-ar putea sa nu ai presiune suficenta in alimentare, sau injectoare colmatate. De fapt pot fi mai multe, dar revino cu ce ti-am sugerat.
LE Intre timp revezi si verifica conform celor aratate pe aici:
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=8739
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=36197
LE Intre timp revezi si verifica conform celor aratate pe aici:
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=8739
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=36197
- andrei arian
- **
- 127 mesaje
- din 10 Dec 2007
- Agila 2002
- Neamt
andrei arian
- Mesaje scrise: 127
- Locatie: Neamt
- Masina: Agila 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2007
- Mesaj Privat
- petrecila
- ****
- 1,096 mesaje
- din 25 Apr 2007
- Bacau
petrecila
- Mesaje scrise: 1,096
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2007
- Mesaj Privat
- lucci
- **
- 236 mesaje
- din 04 Aug 2009
- Agila 2003 z10xe
- Galati
lucci
- Mesaje scrise: 236
- Locatie: Galati
- Masina: Agila 2003 z10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2009
- Mesaj Privat
Zero00SM
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Nov 2008
- Mesaj Privat
Salutare la toata lumea.Am si eu cateva probleme si as fii profund indatorat daca as reusi sa ma lamuresc.
Ca simptome si probleme :
Este vb de o Corsa Z12XE 2001
1.Deja prea mult discutatul tacanit de diesel (din ce am inteles se rezolva cu schimbarea distributiei...nu am reusit sa mai gasesc topicul in care dancuciureanu vroia sa o schimbe si sa ne spuna exact).
2.Un delay cam mare la plecarea de pe loc.
3.In mers daca iau piciorul de pe acceleratie cam da in nas (viteza scade repede si drastic).
4.La pornirea masinii am impresia ca motorul porneste cam subturat.Porneste bine la prima cheie dar parca ma obliga sa apas putin acceleratia.
5.Evacuarea afumata si in unele momente scoate un fum cenusiu (am inteles ca de la consumul ridicat de combustibil) pe care uneori il simt si in masina (posibil vreo gaurica?)
6.Consuma exagerat de mult zic eu (11-12 in Bucuresti si cam 9 la drum lung).
7.Check engine aprins bineinteles.
8.La tester s-au citit erorile:
P0130 O2 sensor circuit malfunction (Bank 1 Sensor 1)
P0170 Fuel trim malfunction (Bank 1)
P0115 Engine coolant temperature circuit malfunction
P0135 O2 sensor heater circuit malfunction (Bank 1 Sensor 1).
Ce e bolduit am identificat pe forum ca o posibila problema cu egr-ul.Intamplarea este ca astazi dupa a doua diagnoza in ultimele 3 zile, mecanicul pe care il si cunosc mi-a spus ca el banuieste ca cele 4 erori ar putea aparea impreuna din cauza egr-ului insa mi-a spus sa il mai las 2 zile sa se asigure de asta.
As mai vrea o parere, si daca aveti idee de la ce ar putea aparea cele 4 impreuna,pentru ca acum 2 zile mi-am sters erorile si la o zi au aparut 0130 si 0170 fiecare de 2 ori si dupa inca o zi au mai aparut si 0115 cu 0135.
Si daca aveti informatii cam la ce pret gasesc un egr nou in cazul in care nu putem sa-l curatam pe asta(350ron?).Am gasit la cineva aici pe forum la 250 ron.
Scuze de topic atat de lung insa sunt cam disperat.
LE: Si am omis o mica variatie de turatie la relanti.Uneori se duce pana pe la 550-600 si tremura.
Ca simptome si probleme :
Este vb de o Corsa Z12XE 2001
1.Deja prea mult discutatul tacanit de diesel (din ce am inteles se rezolva cu schimbarea distributiei...nu am reusit sa mai gasesc topicul in care dancuciureanu vroia sa o schimbe si sa ne spuna exact).
2.Un delay cam mare la plecarea de pe loc.
3.In mers daca iau piciorul de pe acceleratie cam da in nas (viteza scade repede si drastic).
4.La pornirea masinii am impresia ca motorul porneste cam subturat.Porneste bine la prima cheie dar parca ma obliga sa apas putin acceleratia.
5.Evacuarea afumata si in unele momente scoate un fum cenusiu (am inteles ca de la consumul ridicat de combustibil) pe care uneori il simt si in masina (posibil vreo gaurica?)
6.Consuma exagerat de mult zic eu (11-12 in Bucuresti si cam 9 la drum lung).
7.Check engine aprins bineinteles.
8.La tester s-au citit erorile:
P0130 O2 sensor circuit malfunction (Bank 1 Sensor 1)
P0170 Fuel trim malfunction (Bank 1)
P0115 Engine coolant temperature circuit malfunction
P0135 O2 sensor heater circuit malfunction (Bank 1 Sensor 1).
Ce e bolduit am identificat pe forum ca o posibila problema cu egr-ul.Intamplarea este ca astazi dupa a doua diagnoza in ultimele 3 zile, mecanicul pe care il si cunosc mi-a spus ca el banuieste ca cele 4 erori ar putea aparea impreuna din cauza egr-ului insa mi-a spus sa il mai las 2 zile sa se asigure de asta.
As mai vrea o parere, si daca aveti idee de la ce ar putea aparea cele 4 impreuna,pentru ca acum 2 zile mi-am sters erorile si la o zi au aparut 0130 si 0170 fiecare de 2 ori si dupa inca o zi au mai aparut si 0115 cu 0135.
Si daca aveti informatii cam la ce pret gasesc un egr nou in cazul in care nu putem sa-l curatam pe asta(350ron?).Am gasit la cineva aici pe forum la 250 ron.
Scuze de topic atat de lung insa sunt cam disperat.
LE: Si am omis o mica variatie de turatie la relanti.Uneori se duce pana pe la 550-600 si tremura.
- petrecila
- ****
- 1,096 mesaje
- din 25 Apr 2007
- Bacau
petrecila
- Mesaje scrise: 1,096
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2007
- Mesaj Privat
@Zero00SM foarte multe s-au adunat. In primul rand diagnoza amanuntita cu verificarea parametrilor si codurilor conform TIS. Nu stiu in conditiile aratate cine poate sa dea informatii precise in amanunt. S-au scris, deci aveti ce citi. Eu personal m-as axa pe sistemul de evacuare si sonda lambda. Sistemul in primul rand nu trebuie sa sufle nicaieri, iar sonda se verifica si daca nu corespunde se inlocuieste. Atentie: sonda poate da informatii eronate pentru ECM daca evacuarea scapa pe undeva inainte de ea sau de cea de a doua. In legatura cu celelalte probleme, trebuie sa verificati amanuntit linia de admisie aer (MAF, pierdere vacuum,etc.) deoarece este clar ca motorul este total pe dinafara. In primul rand, nu intra in bucla (sonda lambda sau circuit in pioneze). In al doilea rand, motorul merge puternic inecat ( de aici consumul exagerat de mare). Tot aici concura si senzorul de temperatura care va seteaza cod. Cupla, circuitul sau senzorul in sine pot da informatii false de temperatura care influienteaza consumul. Se verifica deci amanuntit si aici. Verificati throttle si curatati conform articolelor scrise aici. Verificati (eventual schimbati) filtrul de aer. Linia de aer trebuie adusa urgent in parametri (am presimtire ca aveti probleme cu aerul). EGR nu e rau de curatat ( lucrarea ar permite, ca aveti treaba) cu toate ca nu aveti cod aici. Se curata, daca ati citit atent, inainte sa va aruncati la cheltuieli. Ar mai fi, dar incercati sa le luati metodic si nu dati branca (mecanicul daca nu va convine il puteti schimba). Ulei de calitate, daca nu l-ati schimbat. Majoritatea sunt scrise, deci info exista pentru (novice?) dvs.
In incheiere, nu cred ca este corect ca noi sa va spunem si mecanicul x sa execute, facand practica de diagnoza (cel putin) pe masina dvs., fie el si prieten. Nu suntem service online, iar informatii detaliate pot primi doar amatorii DIY membri club Opel (adica cei care stiu si teorie si practica in afara service-urilor de pe teritoriul Romaniei). Ramane sa decideti in timp unde va incadrati. Multumesc de intelegere.
Posibil ca alti colegi, mult mai priceputi si mai in tema ca mine, sa va ghideze punctual. Insa nu cred ca sunt dispusi sa-i invete pe astia din service. Parerea mea. Deci , mult succes in documentare.
In incheiere, nu cred ca este corect ca noi sa va spunem si mecanicul x sa execute, facand practica de diagnoza (cel putin) pe masina dvs., fie el si prieten. Nu suntem service online, iar informatii detaliate pot primi doar amatorii DIY membri club Opel (adica cei care stiu si teorie si practica in afara service-urilor de pe teritoriul Romaniei). Ramane sa decideti in timp unde va incadrati. Multumesc de intelegere.
Posibil ca alti colegi, mult mai priceputi si mai in tema ca mine, sa va ghideze punctual. Insa nu cred ca sunt dispusi sa-i invete pe astia din service. Parerea mea. Deci , mult succes in documentare.