Ai uitat parola?


  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 502
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila Z12XE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Nov 2012

  • Garaj Mesaj Privat
Eu cred ca nu voi inlocui decat beculetul care ilumineaza butonul! De demontat deja am cam priceput si la sfarsit veti vedea ca nu e chiar complicat, poate doar deranjul de a desfileta cateva surubele.
E o treaba prea banala arderea unui bec, multi n-ar lua in seama niciodata faptul ca un instrument de bord nu mai este vizibil pe timpul noptii, nici macar nu folosesc butonul de reglare a inaltimii la care bat farurile. Nu ma regasesc printre ei, de aceea atata zbucium. Rolling Eyes
Aveam de gand sa fac un mic tutorial, doar manat de gandul unui subiect neexplorat. Totusi o discutie libera e mai interesanta, asa ca iata ce am descoperit pana acum:
- micul panou de plastic care incadreaza cele trei butoane din foto se scoate f.usor, doar tragand cu degetele, asa cum il poti apuca, numai sa nu ai mana alunecoasa. Nu se rupe nici un clips, nimic, nici nu se zgarie, caci nu bagi vreo surubelnita;
- se observa trei suruburi pe care, dupa ce le desfiletezi ramane liber corpul comun, de culoare neagra care cuprinde cele trei butoane, toate (asa cred) detasabile. Acest suport negru de plastic cade inauntru, dar e tinut de fire, si e usor de scos din nou la lumina. Pentru a avea in sfarsit in mana butonul reglaj al farurilor, trebuie sa scoti mufa din fundul sau (scuze de expresie).
Intrucat era duminica, m-am oprit aici si am pus totul la loc. Se pare ca trebuie sa dau jos panoul de plastic de sub volan (doar suruburi) pentru a scoate mufa fara sa rup ceva din corpul butonului caci spatiul de manevra e mic.
E simplu acum dar mai intai obtin beculetul si apoi ma apuc iar de demontat.
In afara de doua surubelnite, una cruce si una dreapta, zic eu, nu-mi mai trebuie nimic. Chiar daca beculetul nu se livreaza decat cu buton cu tot, il voi procura de la un alt buton, de la orice marca de auto si il voi inlocui.
E de mestereala, e de mine! Laughing
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 502
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila Z12XE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Nov 2012

  • Garaj Mesaj Privat
Nu a fost foarte greu, doar teama de necunoscut.
Las imaginile sa vorbeasca:

  • danlazar

  • Mesaje scrise: 51
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Agila Z10XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Dec 2013

  • Garaj Mesaj Privat
interesant postul tau si cu lux de amanunte,avand si eu aceeasi problema cu beculetul ce nu se aprinde am desfacut si eu pas cu pas tot ce am vazut in aceasta postare insa ...stupoare, becul este bun !m-am uitat atent la suduri dar nu am gasit nici un contact imperfect,tensiunea de 12 volti ajunge pe comutator ,am observat cateva rezistente in el,oare sa fie de vina una din rezistente? ai cumva o schema a acestui comutator?
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 502
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila Z12XE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Nov 2012

  • Garaj Mesaj Privat
Nu am schema electrica dar daca ai ajuns la beculet cred ca e foarte usor sa urmaresti traseele electrice dinauntrul comutatorului! Nu mai retin daca tensiunea de 12 V vine direct la piciorusele beculetului sau e limitata la 6V printr-o rezistenta! In orice caz, circuitul beculetului este sigur separat de cel al rezistentelor care compun circuitul de reglare a inaltimii farurilor! Cu un voltmetru (multimetru) verifici usor daca vine tensiune pe beculet, trebuie doar sa te dumiresti care sunt "papucii". Nu uita ca beculetul e alimentat doar cu pozitiile aprinse!
  • danlazar

  • Mesaje scrise: 51
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Agila Z10XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Dec 2013

  • Garaj Mesaj Privat
l-am desfacut din nou si am pus voltmetru pe el cu lumini aprinse bineinteles ,am vertificat traseul pana la beculet si este bun dar nu ajunge tensiunea de 12 volti pe el,,reglaraea farurilor merge foarte bine,poate are cineva o schema a acestui comutator,
mi-ar fi de mare folos;)
  • Sandru Mihai

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Alba
  • Masina: Agila 12 din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Jun 2013

  • Garaj Mesaj Privat
Am si eu o problema cu luminile din fata, faza scurta pe stanga lumineaza mai slab. Oare trebuie demontat ca sa schimb farul sau pe undeva nu face un contact ?

  • adi pitu

  • Mesaje scrise: 130
  • Locatie: Alba
  • Masina: Agila 1,2 din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Feb 2015

  • Garaj Mesaj Privat
Farul nu trebuie schimbat , poate becul, cred ca e ars pe faza scurta
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,161
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila z12xe 1.2i din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Mai 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Mai degraba s-a ars filamentul becului corespunzator fazei scurte
(becul are in interior doua filamente).
Achizitionati un bec tip. H4 cu puterea de 60/55W, NU atingeti cu degetele
balonul din sticla si il montati in aceiasi pozitie ca a celui vechi.
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 502
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila Z12XE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Nov 2012

  • Garaj Mesaj Privat
@Sandru Mihai, se observa clar din poza a doua ca faza scurta nu functioneaza deloc. Lumina aia "mai slaba" e tot becul de pozitie care n-are legatura cu cel de iluminarea drumului si ramane aprins si pe faza scurta si pe lunga. Urmeaza sfaturile primite de la @adi pitu si @PL500 ca s-a ars becul sigur. In 99,99 % din cazuri se arde filamentul pt.faza scurta si nu cel pt. faza lunga.
  • ady_maka

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Timis
  • Masina: Agila Z12XE din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 07 Nov 2014

  • Garaj Mesaj Privat
salut,
daca in urma schimbarii becului de faza scurta/ lunga, la demontarea celui vechi, s-a rupt clema de la siguranta(bucata mica de metal de care se prinde siguranta). exista o posibilitate sa se repare fara achizitionarea altui far?
Multumesc
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 502
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila Z12XE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Nov 2012

  • Garaj Mesaj Privat
Exista in mod cert o rezolvare a acestui inconvenient. Chiar mai multe. Una din metode ar fi amplasarea peste bec a unei rozete confectionata dintr-o tabla (decupata dintr-un capac de conserva, de exemplu) cu diametrul putin mai mare decat cel al locasului becului. E mai greu de decupat orificiul interior prin care sa treaca soclul becului dar cu o dăltită merge. Asta presupune eliminarea sigurantei (a sarmei otelite). Ca sa-ti faci o idee, din tabla confectionezi o saiba cu crestaturi atat pe exterior cat si pe interior. Din loc in loc elimini materialul dintre crestaturi, sa ramana un profil gen roata dintata. Pe cele din interior le indoi spre bec iar pe cele de la exterior spre compartimentul motorului. Intra fortat dar intra pentru ca avand crestaturi acestea se pot indoi dupa diametrul locasului iar cele interioare apasa pe soclul becului fixandu-l.
Mai sunt variante de fixare a sigurantei (sarmei otelite) prin gaurirea suportului in dreptul clemei rupte si montarea unui holtzsurub sau pur si simplu prin aplicarea altei bucati de sarma otelita peste siguranta, intepenita pe marginile locasului din spatele farului, dupa montarea becului. Se rezolva cumva. Totul e sa nu se miste becul la trepidatii si sa mai si poata fi demontat cand eventual se va arde si...foarte important sa nu se intervina in niciun fel asupra suprafetei de contact a partii metalice a soclului becului cu farul pentru ca altminteri farul va "bate" aiurea.
  • ady_maka

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Timis
  • Masina: Agila Z12XE din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 07 Nov 2014

  • Garaj Mesaj Privat
Am rezolvat cu o garnitura subtire. Multumesc pentru sugestii.
  • Dany3lLs

  • Mesaje scrise: 112
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila Z10XE din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Jun 2014

  • Garaj Mesaj Privat
Foarte interesant si detaliat tutorialul tau Lyonel , ms , habar nu aveam ca acel buton este iluminat Smile , hi hi , o sa ma apuc si eu sa il repar , dar trebuie mai intai sa fac rost de un beculet dinala
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 502
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila Z12XE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Nov 2012

  • Garaj Mesaj Privat
La magazinele cu profil "electronice". Sunt beculete pentru iluminarea display-urilor casetofoanelor. Ca să fii sigur că nu dai greș ia unul de 12V și unul de 6V (sunt f.ieftine). Poate găsim în TIS ce tensiune cade pe bec. Mie mi s-a ars iar între timp și dacă ar fi sa mă apuc zilele astea de schimbarea becului, fara sa știu cu ce tensiune e alimentat as merge direct pe 12V. Ar lumina mai slab, in caz că ar fi trebuit de 6V dar macar nu mi s-ar arde din prima, in cazul unui bec de 6V alimentat la 12V.
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,161
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila z12xe 1.2i din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Mai 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Din TIS rezulta ca beculetul se alimenteaza la 12V (imi este dificil sa pun foto deoarece
schema se intinde pe 2 pagini).
Rezistoarele ce se vad in poza comutatorului de "leveling" sunt folosite pt. a comanda in
trepte motorasele farurilor.
  • danzog

  • Mesaje scrise: 155
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Agila Z12XE din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Mar 2013

  • Garaj Mesaj Privat
Salut!
De dimineață pe întuneric(ora 3:30) am plecat la drum cu mașina dar după câteva sute de metri parcurși am observat că becul de poziție dreapta față nu funcționa.Am încercat să remediez defecțiunea pe întuneric dar am produs un scurt circuit între cei doi conductori din sârmă ai becului de poziție.
Consecințe:
-sistemul iluminare ceasuri/cadrane de bord,nu mai funcționează;
-luminile poziție față ,nu mai funcționează;
-proiectoarele față,nu mai funcționează;
-luminile poziție spate ,nu mai funcționează;
-lampa iluminare număr înmatriculare,nu mai funcționează;
-buzzer avertizor pt. lumini poziție și faruri uitate aprinse,nu mai funcționează(buzzerul se aude numai la cheie uitată în contact);
Am verificat siguranțele de sub bord din stânga volanului aferente luminilor de poziție față/spate,lumina plăcuță înmatriculare și siguranța de la proiectoare ceață și sunt în stare bună.Siguranțele de la iluminare cadrane bord și buzzer avertizor aș vrea să le verific dar nu știu care sunt. Am citit rubrici de la acestă secțiune dar nu am întâlnit situații asemănătoare ca cea pe care am expus-o.
Solicit sugestiile și sfaturile voastre pentru rezolvarea situației dificile cu care mă confrunt.
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 502
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila Z12XE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Nov 2012

  • Garaj Mesaj Privat
E posibil ca uzura contactelor din blocul de lumini să fi fost atât de pronunțată încât la un curent mai puternic (punerea în scurt a bornelor becului de pozitie) să fi cauzat deteriorarea contactului în bloc, înaintea topirii siguranței fuzibile. Se poate face verificarea prin șuntarea contactelor aferente luminilor de poziție din blocul de lumini sau folosirea unui bloc de lumini de probă apoi alegi depanare sau înlocuire bloc de lumini. Poate s-a produs doar o flamă și a rezultat o peliculă rezistivă pe contacte, ce poate fi îndepărtată cu spray de contacte electrice dar oricum trebuie demontat. Mai întâi verifici prin punerea pe direct a conectorilor din bloc dar nu am studiat problema până acum, nu pot să-ți spun care sunt aceia.
  • danzog

  • Mesaje scrise: 155
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Agila Z12XE din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Mar 2013

  • Garaj Mesaj Privat
@Lyonel ,am verificat așa cum m-ai îndrumat și s-au confirmat cele menționate de tine:bloc lumini defect-contact împușcat la interior pe soclu.
Am făcut comandă la dezmembrări pt. bloc lumini sh și aștept să vină.

Discutii similare

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata