Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • florinyk

  • Mesaje scrise: 55
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Salut, am si eu o problema. Opel Astra H Z17DTH !
Pe timpul iernii nu am sesizat, dar odata cu caldura am observat un lucru. Mers oras + afara, in meniul ascuns, Astra H neavand ceas pentru temperatura apa, dupa mers cu masina 30-40 min oras si/sau afara apa ajunge si la 96-97 Grade in stationare, iar in mers nu scade sub 88, asta in cazul in care prind semafoare sau coloane de masini, iar atunci apa e la 92-93-94 grade. Continuand cu temperatura, daca pornesc clima, nu baga aer rece mai deloc pe Low (16 grade), si bineinteles nu se simte/ aude daca porneste Venilatorul de aer/ racire radiator.

Dupa toate aceste aspecte, pe larg vorbiind, vin cu intrebarile:
1. Cum verific daca imi merge sau nu venilatorul de clima, adica cel din botul masinii ?
2. Ce ar trebui sa verific intai ?
3. In ce consta o verificare "totala " ?
Tin sa specific ca nu am pierderi de lichid, vara trecut inghetam in masina, si bineinteles auzeam cum porneste respectivul ventilator. Intre timp in schimb am luam cu dreapta fata un caine, 60 Km/h, pe roata, trecut peste el, etc.
Ce am sesizat tampon de forma unui romb de ghidaj al radiatorului partea stanga cum deschid capota, este rup e din plastic, si putin plasa ce protejeaza elicea are 2-3 "spite" desprinse.

Mentiuni: Toate cele de mai sus le am observat in ultimele 2 saptamani cat afara au fost peste 10-15 grade.

Multumesc frumos.
Skip ads

  • cyberbob

  • Mesaje scrise: 1,287
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Salutare!

Fa-ti griji cand apa depaseste 100 de grade. Si la mine (z19dth) am vazut varfuri de temperatura de 97 grade. Temperatura lichidului de racire nu are legatura cu AC-ul. Probabil ca atunci cand ai lovit un caine, s-a fisurat vreo conducta de la instalatia de clima, sau chiar radiatorul.
-ca sa verifici functionarea treptelor ventilatorului iti trebuie cel putin OP-COM.
-verifica conductele de AC, si radiatorul pentru a vedea daca sunt lovite, strambe, crapate
-verificare totala, daca te referi la instalatia de clima, ar trebui verificata cantitatea de agent frigorific, si etansitatea sistemului...mai mult nu vad ce s-ar putea verifica.

Adi G.
  • florinyk

  • Mesaje scrise: 55
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Salut colegu.
Am inteles, intr-adevar am auzit ca nu e ceva nemaipomenit ca am astfel de temperaturi, dar stiu garantat ca anul trecut nu ajungeam la asa ceva.
Nu am nimic spart zic eu, pentru ca nu am pierdere de lichid, si nici nu observ pete sub masina cand plec cu ea, am loc de parcare si stiu cum arata.
In concluzie voi urma cum ai zis si tu, testare Opcom pentru ventilator si o vizita la incarcat freon si verificat etansitatea sistemului.

Multumesc de sfaturi.

Raman cu intrebarea: Care sunt majoritatea si cam in ce zona se gasesc furtunasele/conductele pe unde circula lichid, sa vad mai atent daca am pierderi totusi ?
  • cyberbob

  • Mesaje scrise: 1,287
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Salutare!

Ma refeream la conductele si radiatorul de la AC sa nu aiba vreo fisura ceva, situatie in care nu o sa vezi pete de lichid sub masina.

Adi G.
Skip ads

  • XEP
  • Suspendat
  • 204 mesaje
  • din 19 Jun 2012
  • Astra 2005 Z16XEP
  • Buzau
  • XEP

  • Mesaje scrise: 204
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2012

  • Mesaj Privat
100 grade Celsius este o temperatura normala de functionare. Cam atunci pleaca si ventilatorul pe prima treapta iar a 2a treapta este undeva la 105 aceasta din urma fiind rar folosita de un diesel doar in cazuri extreme urcat la munte cu viteza 1.
Explicatia este simpla si anume sistemul de racire este presurizat (cam 1 bar) iar din acest motiv bineinteles apa fierbe ABIA la 125 grade celsius.
  • Tiaz

  • Mesaje scrise: 1,069
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2009

  • Mesaj Privat
La diesel ventilatoarele pleca la 98 de grade, la benzina la 104-105. Termostatul la diesel daca lucreaza bine, in timpul deplasarii iti tine apa undeva la 88 de grade atat iarna cat si vara. La masina mea si cam la toate dieselurile de pe h apa uraca pana la 98 de grade apoi pornesc ventilatoarele si o scad pe la 92-93 si tot asa. Vara cand masina sta pe loc e absolut normal sa creasca temperatura apei. Iarna se intampla reversul adica scade.
@florynik tu ai pierdut freonul din instalatie, probabil radiatorul s-a fisurat. Repara-ti cat mai repede instalatia ca altfel risti sa se colmateze si ajungi sa schimbi cam tot ce tine de instalatia de ac. Vara tu folosind ac-ul electroventilatoarele pleaca automat ca sa raceasca radiatorul de ac si din acest motiv temperatura apei era tot timpul constanta 88 - 90 de grade indiferent daca te deplasai sau stationai. Acum de cand nu-ti mai functioneaza ac-ul e normal sa ai aceste fluctuatii de temperatura.
  • danciu_zmk

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Vectra 1999 X20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2013

  • Mesaj Privat
XEP a scris:100 grade Celsius este o temperatura normala de functionare. Cam atunci pleaca si ventilatorul pe prima treapta iar a 2a treapta este undeva la 105 aceasta din urma fiind rar folosita de un diesel doar in cazuri extreme urcat la munte cu viteza 1.
Explicatia este simpla si anume sistemul de racire este presurizat (cam 1 bar) iar din acest motiv bineinteles apa fierbe ABIA la 125 grade celsius.


de unde ai luat informatiile astea?vreau sa ma informez bn si eu......de putin timp sunt proprietarul unui opel vectra 2.0 dti si am patit si eu acelasi lucru...apa normal sta la 88°C dar dak e cald afara sau o forjez putin apa ajunge undeva la 97-98°C de obicei intru in panica si ori o las mai usor ori ma opresc si scade inapoi la 88°C.....de prima data de cand s-a ridicat apa si chiar si in acest moment tot am de gand sa schimb termostatul.....astazi dupa ce am oprit motorul am auzit cum a mai mers cateva secunde termocupla si apoi s-a oprit.....nici nu stiam k are termocupla pt ca la prima vedere am vazut doar k are acea elice cuplata la cureaua de accesorii....daca ma poti ajuta cu mai multe informatii sigure ti-as fi recunoscator.....asa nu as mai baga bani in chestii inutile deoarece eram decis la primii bani sa schimb termostatul,curatat radiatorul,schimbat tot lichidul
de racire
  • danciu_zmk

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Vectra 1999 X20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Tiaz a scris:La diesel ventilatoarele pleca la 98 de grade, la benzina la 104-105. Termostatul la diesel daca lucreaza bine, in timpul deplasarii iti tine apa undeva la 88 de grade atat iarna cat si vara. La masina mea si cam la toate dieselurile de pe h apa uraca pana la 98 de grade apoi pornesc ventilatoarele si o scad pe la 92-93 si tot asa. Vara cand masina sta pe loc e absolut normal sa creasca temperatura apei. Iarna se intampla reversul adica scade.
@florynik tu ai pierdut freonul din instalatie, probabil radiatorul s-a fisurat. Repara-ti cat mai repede instalatia ca altfel risti sa se colmateze si ajungi sa schimbi cam tot ce tine de instalatia de ac. Vara tu folosind ac-ul electroventilatoarele pleaca automat ca sa raceasca radiatorul de ac si din acest motiv temperatura apei era tot timpul constanta 88 - 90 de grade indiferent daca te deplasai sau stationai. Acum de cand nu-ti mai functioneaza ac-ul e normal sa ai aceste fluctuatii de temperatura.


ma poti ajuta si pe mn cu documentatia de unde ai luat informatiile despre temperatura apei
  • Tiaz

  • Mesaje scrise: 1,069
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Ai nevoie de TIS. In link-ul de mai jos gasesti informatii despre cum il poti instala.

https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=59497
  • george_slz

  • Mesaje scrise: 547
  • Locatie: Buftea
  • Masina: Astra 2007 z13dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jul 2006

  • Mesaj Privat
In Grecia, pe autostrada in urcare, in panta destul de abrupta, la viteza de peste 120km/h imi arata si 110 grade. Deci se prea poate sa arate temperaturi mari si la diesel, problema principala fiind conductele de cauciuc care plesnesc destul de usor. Eu de multa vreme merg cu capacul usor desurubat si nu am vazut vreun efect negativ, din fericire.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR