Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • Alex001

  • Mesaje scrise: 233
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Dec 2011

  • Mesaj Privat
salut la toata lumea ....
in primul rand vreu sa specific ca nu am folosit functia "cauta" si vreau sa imi cer scuze ca am inceput o discutie noua dar ma cam grabesc si astfel sper ca voi primi un raspuns mai repede.
Acum problema mea este faptul ca mi se ridica apa in bord pana pe la 90 si ceva de grade dar nu imi porneste termocupla (sau cum ii zice la ventilatorul ala Very Happy) si imi este cam frica sa nu imi "fiarba" motorul. Am observat si faptul ca daca opresc motorul 10-15 minute imi scade temperatura la apa in bord sub 80 de grade dar motorul este tot fierbinte de nici nu poti pune mana pe el la fel si radiatorul.( Termostatul l-am schimbat in primavara deoarece a ramas blocat pe deschis.).
Astazi uitandu-ma putim pe la masina am observat o mufa sub radiator care nu era conectata nicaieri....nu stiu daca are sau nu vreo legatora cu termocupla ....daca are va rog sa imi ziceti cam pe unde trebuie conectata ...daca nu are legatura va rog sa imi ziceti (daca stiti) din ce cauze poate sa nu imi porneasca termocupla si cam ce ar trebui sa verific la ea.
Va multumesc anticipat.
aici aveti poze cu acea mufa.
Skip ads

  • TazzDeejay

  • Mesaje scrise: 107
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2001 20dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Apr 2011

  • Mesaj Privat
salut.mie imi seamana a senzorul care iti arata temperatura in bord.el normal ar trebui sa fie bagat in bara de torsiune din spatele barii...
  • Alex001

  • Mesaje scrise: 233
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Dec 2011

  • Mesaj Privat
oare care este bara de torsiune? Embarassed ....bara aia metalica pe care este prins si spoilerul fata? Embarassed ....si ce parere aveti?are legatura cu termocupla?din cate am vazut are un piciorus de fixare rupt(mufa) (masina a avut un mic impact frontal ....nu foarte mare.....a trebuit sa schimb numai intaritura din spatele spoilerului)...
daca ati avea o poza sau ceva cu bara de torsiune ar fi perfect.
mersi.
  • TazzDeejay

  • Mesaje scrise: 107
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2001 20dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Apr 2011

  • Mesaj Privat
da.bara aceea este cea metalica din spatele barii de plastic.insa pe la jumatatea ei ar trebui prins senzorul asta de temperatura.insa ceea ce priveste problema ta si eu am acelasi motor.iar ventilatoarele plec la 92-93 de grade.(cel putin la mine) asa ca nu ar trebui sa ii faci probleme in jurul valorii de 90.sa nu uitam ca un motor diesel in jurul acestei temperaturi functioneaza corect!
Skip ads

  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Deja topicul o ia razna.
In poza ai pus senzorul de temperatura in care daca te uiti cu atentie intra o mufa. Locatia lui este in grila centrala din bara fata.
Bara de torsiune leaga intre ele amortizoarele unei punti si in curbe le face sa lucreze impreuna. O gasesti montata de caroserie/lonjeroane iar prinderea poe amortizor este realizata cu o bieleta.
La Y20DTH porneste rar ventilatorul de racire, undeva la 105-110 grade ale lichidului de racire. Stai relax pana la ajungi la acea temperatura, atinsa cam greu de acest tip de motor.


Ultima modificare facuta de DB77AAA la Sam 04 Mai, 2013 8:51 pm
  • Alex001

  • Mesaje scrise: 233
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Dec 2011

  • Mesaj Privat
ok. mersi mult . poate ca din cauza barii after market nu a mai fost prins senzorul unde trebuie... o sa incerc sa il pun din nou la locul lui....
si inca ceva...nu as putea sa fac cumva sa pornesc termocupla (alimentata de la baterie) doar pentru linistea mea sa vad ca functioneaza? Smile
@DB77AAA mersi mult de informatii, m-am lamurit. Din partea mea se poate inchide discutia.
multumesc inca odata colegilor pentru ajutor!
  • TazzDeejay

  • Mesaje scrise: 107
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2001 20dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Apr 2011

  • Mesaj Privat
personal nu stiu cum se alimenteaza termocupla direct de la baterie pentru ca nu a fost nevoie.insa tind sa-l contrazic pe colegul DB77AAA pentru ca la 105grade motorul fierbe.precizez inca o data ca la mine la temperatura de 92 de grade imi pleaca ambele ventilatoare.iar aceea este bara antiruliu care este prinsa cu 2 bielete de ansamblul amortizor.numai bine
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
@TazzDeejay
Daca atunci cand iti pleaca ventilatoarele, pui Opcom-ul pe masina ai sa vezi ca temperatura motorului este 100-102 chiar daca in bord iti arata 92 grade.
Skip ads

  • TazzDeejay

  • Mesaje scrise: 107
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2001 20dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Apr 2011

  • Mesaj Privat
asta nu am incercat sincer sa fiu.in bord arata 90.asa ca nu pot sa contrazic.orice sfat nou e binevenit.insa de ce nu urca si in bord?
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Dupa 80-85 grade nu prea mai indica bine.
La mine asa e si am mai probat vreo 5-6 Vectra, aceeasi situatie.
  • TazzDeejay

  • Mesaje scrise: 107
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2001 20dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Apr 2011

  • Mesaj Privat
ehhh...mama lui...bine ca pornesc.deci nici colegul nu ar trebui sa isi faca probleme.in esenta incercam sa ii rezolvam si lui problema si sa il sfatuim
  • Alex001

  • Mesaje scrise: 233
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Dec 2011

  • Mesaj Privat
Va multumesc pentru raspunsuri....am inteles ca nu am de ce sa imi fac griji in privinta termocuplei dar mai am o intrebare legata de acel senzor...nu ar fi mai bine sa fie prins cumva mai aproape de radiator? Din cate am inteles trebuie prins in grilele de la spoiler? Acolo nu influenteaza si vantul din timpul mersilui temperetura pe care o afiseaza in bord? M-am gandit ca daca ar fi langa radiator nu ar afisa temperatura mai precisa?
Skip ads

  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,223
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Ala este senzorul care indica in bord temperatura DE AFARA. Daca il pui langa radiatoate ai sa citesti in bord (pe ecranul din consola) vreo 50-70 grade desi afara sunt -8.
  • vali_c

  • Mesaje scrise: 114
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2010

  • Mesaj Privat
Alex001 a scris:Va multumesc pentru raspunsuri....am inteles ca nu am de ce sa imi fac griji in privinta termocuplei dar mai am o intrebare legata de acel senzor...nu ar fi mai bine sa fie prins cumva mai aproape de radiator? Din cate am inteles trebuie prins in grilele de la spoiler? Acolo nu influenteaza si vantul din timpul mersilui temperetura pe care o afiseaza in bord? M-am gandit ca daca ar fi langa radiator nu ar afisa temperatura mai precisa?


senzorul de temperatura exterioara are locul lui in bara fata, SPOILER, exista un locas in care se pune acel senzor.
  • Alex001

  • Mesaje scrise: 233
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Dec 2011

  • Mesaj Privat
eu am crezut ca este senzorul care indica temperatura lichidului de racire Embarassed
  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,223
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Am banuit eu. Smile
  • laur_astra

  • Mesaje scrise: 86
  • Locatie: Spania
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH Stage 1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2012

  • Mesaj Privat
la y20dth cand ajungeti la 80-85 de grade temperatura anticongelantului este de 90 si electroventilatorul la mine la astra g sare pe la 92 de grade dupa ceasul din bord
  • ciniparu

  • Mesaje scrise: 150
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Astra 2001 YDTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2010

  • Mesaj Privat
daca nu ma insel, senzorul de temperatura antigel este situat in partea stanga a motorului, la vedere, si intra in el o mufa. deasupra termostatului.
  • rolland

  • Mesaje scrise: 433
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Iaur_astra. pune OP-COM-ul si acolo poti sa verifici temperaturile reale. Intr-adevar este o usoara neconcordanta intre cea ce iti arata ceasul si temperatura reala (pot sa-ti scriu un roman despre asta). Senzorul de temperatura este de fapt un senzor care isi modifica rezistenta .Modificarea acesta de rezistenta face ca sa se modifice tensiunea si schimbarea de tensiune este transformata de ECU in grade pe care il poti vedea cu OP-COM. Tot cu OP-com poti sa-ti verifici si ceasul daca lucreaza corect si nu ai probleme de genul ca se agata. Temperatura de deschidere la Y20DTH este de 95 grade la termostat iar termocupla intra in functiune in jur la 101 grade. Practic sistemul fiind sub presiune apa ar incepe sa-ti fiarba la 110 grade ,asa ca nu trebuie sa-ti faci griji daca vezi la un moment dat ca ai 100 grade la temperatura. Daca nu-ti convine faptul ca apa din acesta cauza urca la 100 grade poti sa-ti schimbi termocupla care are punctul de cuplare la temperaturi mai joase 85-95 grade . Daca nu ma insel la o temperatura de 20 grade trebuie sa ai o impedanta de 1.3 ohmi. dupa care cum se incalzeste apa aceasta impedanta scade.In schimb daca nu-ti arata bine temperatura la motor (ceasul) inseamna ca senzorul este pe duca.

pentru @ciniparu ,asa este ;senzoru este deasupra la termostat si intra o mufa cu doua fire.
  • Flash28

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mar 2010

  • Mesaj Privat
Va salut stimati colegi! Astazi am schimbat termostatul...pentru ca imi dadea apa afara din borcan...dupa ce l-am schimbat am stat cu motorul mai bine de 1 ora cu el pornit, am bagat si OP-COM pe ea sa vad mai bine temperatura si cand mi-a ajuns la 112 grade a inceput iar sa fiarba si sa imi dea antigelul afara(nu aveam busonul pus la borcan) si spre surprinderea mea am vazut ca radiatoarele nu imi pleaca...l-am mai lasat pornit ceva timp pana a ajuns apa la 120 grade si l-am oprit dar radiatoarele tot nu au pornit...apoi le-am pus pe direct si functioneaza amandoua dar numai cand nu e pus contactul...daca il pun sau pornesc motorul si pun pe direct nu mai pornesc radiatoarele....
Care o fi buba acum?Termocupla eu spun ca e buna din moment ce am pornit motorul si am pus pe direct si nu a miscat nimic....sa fie oare releul din HACM? Orice parere e binevenita
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR