Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra F
  • marius_f

  • Mesaje scrise: 552
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 1994 c18nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2008

  • Mesaj Privat
salut
mai mult ca sigur s-a mai discutat despre problema incingerii acestor tipuri de motoare si nu numai
m-ar interesa insa ideea sau solutia unui electrician sau electronist, sau cineva care a mai facut asa ceva
ulterior am sa o pun eu in practica si am sa fac un post mai amanuntit la sectiunea ''cum sa'' sau ''tutoriale''

observam cu totii sau majoritatea posesorilor de astra f, ca vara ni se cam incing motoarele, uneori si la peste 100 grade, chiar 105 - 110 grade
lucrul acesta este dealtfel normal, conform manualului masinii, precum si indicatiior pieselor (termostat, termocupla) luate din magazin.

Insa la motoarele astea destul de vechi pe care le au masinile noastre parerea mea este ca nu ar strica sa avem o temperatura mai mica putin

Asa ca :
descriu din experienta proprie
- am constatat ca termostatul deschide la 92-93 grade - exact conform specificatiilor din manual si din magazine
(recunosc ca nu stiu prea bine sa verific functionarea lui, dar cred ca functioneaza)

- am constatat ca termocupla insa porneste (trimite informatia) ventilatorul abia la temperaturi de 105-110 grade celsius, racindu-l pana pe la o temperatura de cca 94-95 de grade.
lucrul acesta este absolut normal, conform manualului tehnic si specificatiilor piesei in magazine
insa eu unul nu cred ca ar strica daca ventilatorul ar porni la o temperatura mai mica, umdeva la 97-98 grade celsius si s-ar opri undeva la 88 - 90 de grade, pentru aceste motoare, destul de uzate zic eu

M-ar interesa daca are cineva vreo idee cum am putea face ca atunci cand temperatura urca pe la 97 - 98 de grade celsius, termocupla sa fie ''pacalita'' si sa creda ca sunt 105-110 grade celsius, astfel incat sa porneasca ventilatorul, racindu-l in acest fel pana la o temperatura de cca 90 de grade celsius.
Adica o improvizatie facuta cu vreo rezistenta/dioda (nu ma pricep sa spun cu ce anume), pusa acolo pe firul/firele termocuplei, astfel incat sa fie data jos relativ usor cand va incepe sezonul rece (iarna).

Astept pareri
Skip ads

  • AIin

  • Mesaje scrise: 558
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2003 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mar 2012

  • Mesaj Privat
cumperi o termocupla care deschide la ce temperatura vrei tu si o pui in locul alei tale. principiul este acelasi la toate, filetul la marea majoritate este la fel.
ce nu inteleg este de ce vrei sa o schimbi? e foarte bine sa deschida cand a zis producatorul ca atunci are loc arderea eficient, ai si consum mic de combustibil. ca nu e dacie sa mearga la 60 de grade.
  • marius_f

  • Mesaje scrise: 552
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 1994 c18nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2008

  • Mesaj Privat
sa inteleg ca tu propui sa cumpar o alta termocupla pt un alt tip de masina ?
cum se va potrivi la mufe ? cum vei sti cum vin firele pe ea ?
ai avea incredere 100% in ea ?
ceea ce spui tu legat de ce a zis producatorul, este absolut corect - si eu as fi de acord cu tine ...
dar acum hai sa fim sinceri
la asemenea motoare, cu o asemenea uzura si imbatranire a tuturor pieselor si anexelor lui, chiar crezi ca ar trebui sa mai suporte asemenea temperaturi ?
  • RAMsys

  • Mesaje scrise: 127
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1993 c16nz2
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jun 2009

  • Mesaj Privat
... dc nu a pus constructorul ala batut in cap o termocupla sa declanseze la 70 grade? pt ca au fauct teste!
daca vrei sa schimbi termocupla cu alta mai mica nu te opreste nimeni dar nici nu te sfatuieste.
ma intreb ce o sa faci iarna daca pui termocupla mai mica, ai sa pui benzina incalzita pe calorifer?
eventual pune un buton pe radiator si il pornesti cand crezi u de cuviinta, asa am la a mea- nu uita sa pui si o siguranta pe fir.

drumuri bune!
Skip ads

  • marius_f

  • Mesaje scrise: 552
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 1994 c18nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2008

  • Mesaj Privat
salut
nu contest ca acel ''constructor batut in cap'' nu a facut teste
sigur ca da, a facut teste, dar a facut teste pt o masina nou construita
''constructorul ala batut in cap'' a facut teste pe masina, ca si cand am fi trait intr-o lume ideala, o lume in care toata lumea ar fi facut reviziile ca la carte, ar fi schimbat piesele eventual uzate cu unele noi si de origine, indiferent de vechimea masinii ...
nu cred ca sunt singurul, singurul posesor de astra f cel putin, care a mai cumparat din cand in cand cate o piesa second, care a mai depasit cateodata nr de km ai uleiului de exemplu ...
si exemplele pot continua ...
asa ca treaba cu ''constructorul'' este departe de realitatea in care traim noi, zic eu ...

Despre shimbatul termocuplei cu alta mai mica, nici nu s-a pus vorba. Eu unul nu asta am vrut ...
Oricum toate termocuplele, pt acest tip de motoare cel putin, c18nz, deschid pe undeva la 100/105 sau 110 grade si inchid toate cand se ajunge la temperatura de 95 de grade.
Mai sunt unele care deschid la 88 grade si inchid la 83 grade, dar sunt prea mici temperaturile, consider eu .
Oricum nu vreau sa declanseze la 70 de grade, dar daca tu asta ai inteles ...
Repet, nu vreau sa schimb termocupla ...
Eu am intrebat cu totul si cu totul altceva - mai citeste o data primul meu post pt a te lamuri
Buton, nici vorba sa ii pun asa ceva. Nu vreau sa procedez ca la daciile alea vechi
Iarna nu cred ca as avea vreo problema, referitor la ceea ce as vrea eu sa fac de fapt
Mai explic o data
M-ar interesa daca are cineva vreo idee cum am putea face ca atunci cand temperatura urca pe la 97 - 98 de grade celsius, termocupla sa fie ''pacalita'' si sa creda ca sunt 105-110 grade celsius, astfel incat sa porneasca ventilatorul, racindu-l in acest fel pana la o temperatura de cca 90 de grade celsius.
Adica o improvizatie facuta cu vreo rezistenta/dioda (nu ma pricep sa spun cu ce anume), pusa acolo pe firul/firele termocuplei, astfel incat sa fie data jos relativ usor cand va incepe sezonul rece (iarna).

Nu cred ca ii urca cuiva temperatura apei, iarna, mai sus de 95 de grade celsius. Aici fac referire la gerurile alea cumplite ...
Eventual dau jos acea rezistenta/dioda sau ce o trebui acolo ... (nu ma pricep sa spun cu ce anume)
O data pe an (iarna) si o data pe an (vara) nu cred ca ar fi mare efort ...

Referitor la pusul benzinei incalzite pe calorifer ... nu stiu ce sa iti zic
Eu unul nu te-as sfatui nici macar sa incerci sa incalzesti benzina .
Eventual poti sa torni apa calda pe calorifer, iarna, dar cred ca va fi nonsens
In primul rand, apa din motor ar trebui sa cea care sa se incalzeasca prima, nu cea din radiator. Senzorul care iti citeste temperatura apei se afla pe motor, nu pe radiator ...
Oricum, radiatoarele in esenta lor, au rol de a raci, nicidecum de a incalzi. Li se mai pune un ventilator pe ele pt o racire mai buna si mai rapida ...

Apa mai intai sta in motor, pt a se incalzi mai rapid motorul, apoi ajungand la o temperatura mai ridicata, termostatul ii da drumul in radiator pt o incalzire mai greoaie a apei, eventual pt racire, iar cand nici radiatorul nu mai face fata, termocupla de pe el da drumul la ventilator pt racire.
Eu unul asa stiu, sa ma corecteze cineva avizat daca gresesc
Oricum, merci de

Am o rugaminte
Daca si numai daca are cineva vreo idee sau un sfat referitor la ceea ce as vrea eu sa fac de fapt, numai si numai atunci sa scrie.
In caz contrar nu va rezulta nimic bun, decat discutii nesfarsite si inutile ...
Sarbatori fericite tuturor
  • paul-tm

  • Mesaje scrise: 212
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2011

  • Mesaj Privat
Colegul Marius are dreptate , am vorbit si cu un mecanic si asa sunt ele din fabricatie .Problema intervine ca nu mai e ca si in anul 1993 traficul si clima . Si intervine si uzura la garnitura de chiulasa.Sunt curios de un motor refacut cu chiulasa stransa ca la carte cum se comporta la racire dupa reparatie.
Vara in aglomeratie apa sta intre 95 si 100 de grade la mine.Oricum datorita temperaturii motorului mare intervin alte probleme:
-uleiul se degradeaza mai repede si intervine uzura, apar depuneriile
-garnitura de chiulasa
- furtunele imbatranesc
Cei de la opel au mai gresit si cu pozitia termostatului la motoarele 8V.

Rezolvarea e o termocupla care sa porneasca la 90-95. Ar trebuie sa se potriveasca la filet.
  • marius_f

  • Mesaje scrise: 552
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 1994 c18nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2008

  • Mesaj Privat
salut paul-tm
ai cumva idee ce alta tremocupla s-ar potrivi ? - de la care alta marca de masina s-ar potrivi ?
atat la filet cat si la mufa, daca s-ar putea. parca nu as vrea sa stric / modific mufa originala a masinii ...
de unde mai stiu cum ar trebui sa vina firele la o alta termocupla ? nu cred sa aiba indicatiile ''+ - " pe ele
  • astraopel

  • Mesaje scrise: 275
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mai 2011

  • Mesaj Privat
Eu nu inteleg exact ce vrei;vrei sa faci o improvizatie dar nu vrei sa schimbi mufa.Vrei sa schimbi ceva dar nu vrei.
Bineinteles ca se poate face orice.Poti pune un controller pe care-l poti regla intre anumite plaje,dar nu este vorba de o diodasau rezistenta ci de circuite integrate si cablaje(electronica).Parerea mea este ca te scarpini degeaba.Parametrii la cere functioneaza orice piesa din motor au fost testati si stabiliti pentru niste plaje de uzura.Cand acele plaje se depasesc se numeste ca s-a stricat si trebuiesc reparate/inlocuite .Restul este vrajeala pe margine.
Skip ads

  • marius_f

  • Mesaje scrise: 552
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 1994 c18nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2008

  • Mesaj Privat
ok
merci frumos de raspuns. mai ales de sfatul ala cu ''vrajeala de pe margine''. merci inca o data
daca nu intelegi ce vreau sa spun, mai citeste o data primul post, dar cred ca ai inteles foarte bine
exact asta vroiam sa ii fac, ceea ce ai descris tu mai sus cu microcontroler-ul (electronica aia cu circuite integrate) - am spus de mai multe ori ca nu ma pricep la electronica
vroiam doar sa stiu ce anume sa ii cer unui electronist sa imi faca, cat mai exact.
sper in continuare,ca va scrie si cineva care a realizat asa ceva sau care cel putin a vazut asa ceva ...

pareri si sfaturi cu ''vrajeli si scarpineala'' ... m-am cam saturat de cand am deschis postul ...
cred ca o sa le cer cat de curand moderatorilor sa inchida postul asta

sunt ferm convins ca producatorul a testat motoarele astea, dar mare mi-ar fi mirarea cum a reusit sa le testeze pt o uzura de 300.000 km, chiar sunt curios ...
in fine, nu despre asta este vorba in postul meu
nu am nimic stricat la motor, deocamdata. doar ca vreau sa ii mai reduc din temperatura, atata tot
sunt convins si de aceeasi parere cu tine, ca de multe ori, ''se numeste ca s-a stricat'', dar nu este cazul la mine.
dupa cum spui tu, ar trebui totul schimbat ca la carte (producator), cu piese noi si de origine, eventual schimbat tot motorul , eventual o masina noua ... dar deh ... incet incet ajungem la finante, care de multe ori ...

repet (desi urasc sa ma repet la fiecare post)
eu nu am nimic defect (termostat, termocupla, radiator sau ventilator)
vorbesc strict despre o uzura a motorului, capatata in timp, si despre o imbatranire la modul general a tuturor pieselor si anexelor lui, de aici si dorinta mea de a avea o temperatura mai mica
ma mai scarpin sa stii, poate totusi reusesc ... Smile
poate totusi nu isi vor mai da multi cu presupusul, total pe langa subiect dealtfel ...
poate totusi vor lasa spatiu si cuiva care stie intradevar si vrea intradevar sa scrie ceva concret referitor la ce as putea face
merci oricum, dar nu mai tineti postul sus degeaba, daca nu aveti intr-adevar o solutie concreta


Ultima modificare facuta de marius_f la Vin 03 Mai, 2013 9:33 pm
  • paul-tm

  • Mesaje scrise: 212
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2011

  • Mesaj Privat
Nu cred ca trebuie sa umblu la mufa termocuplei.O sa ma duc la electrician sa vad daca poate sa imi faca fire cu papuci.Eu am termocupla cu 2 fire.Filet M22X1,5
Am gasit de opel commdore termocupla 95-90 cu filet M22X1,5.
  • marius_f

  • Mesaje scrise: 552
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 1994 c18nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2008

  • Mesaj Privat
merci frumos paul-tm
termocupla ai luat-o din magazin ? pt ce tip de motor de opel commodore ?
lasa-mi mai multe detalii, te rog, in pm pt a nu se considera ca faci reclama aici
  • deleted-61307

  • Mesaje scrise: 750
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Termocupla de Vectra A, 2 fire, pentru motor C20NE.
Deschide la 95-98, inchide la 92.
Teoretic ar trebui sa se potriveasca si in mufe si in filet.
Skip ads

  • paul-tm

  • Mesaje scrise: 212
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2011

  • Mesaj Privat
https://www.epiesa.ro/comutator-temperatura-ventilator-radiator-febi-bilstein-03080-parts-182420765.htm

Sper sa nu se considere reclama. Eu nu am luat inca termocupla, dar o sa iau ca se anunta calduri mari vara asta.
  • marius_f

  • Mesaje scrise: 552
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 1994 c18nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2008

  • Mesaj Privat
multumesc tuturor
in special mariod si paul-tm
mai am cateva intrebari (2 sau 3 maxim)
dar as vrea sa va las nr meu de telefon in PM sa discut mai clar (maxim 2-3 minute am sa va retin)
in functie de dorinta si bunavointa fiecaruia imi puteti raspunde, bineinteles
merci frumos oricum
astept mesajele voastre de accept / refuz pt a va trimite nr meu de telefon
un paste fericit
  • RAMsys

  • Mesaje scrise: 127
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1993 c16nz2
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jun 2009

  • Mesaj Privat
temp de 70 de grade era o valoarea oarecare prin care am vrut sa specific o temp mult mai mica decat cea scrisa de tine, eu ti-am dat un sfat nu trebuia sa il iei in considerare daca nu ti-a placut.
Multumesc pentru toate informatiile legate de mecanica , Iti Multumesc ! Mi-ai luminat mintea!
Am citit post-ul tau , sper sa-l duci cu zaharelul sau ce vrei u sa faci la senzorul ala!
Spor la Pacaleala !

Imi cer scuze daca ti-am stricat post-ul!
Un Paste Fericit !


marius_f a scris:salut
nu contest ca acel ''constructor batut in cap'' nu a facut teste
sigur ca da, a facut teste, dar a facut teste pt o masina nou construita
''constructorul ala batut in cap'' a facut teste pe masina, ca si cand am fi trait intr-o lume ideala, o lume in care toata lumea ar fi facut reviziile ca la carte, ar fi schimbat piesele eventual uzate cu unele noi si de origine, indiferent de vechimea masinii ...
nu cred ca sunt singurul, singurul posesor de astra f cel putin, care a mai cumparat din cand in cand cate o piesa second, care a mai depasit cateodata nr de km ai uleiului de exemplu ...
si exemplele pot continua ...
asa ca treaba cu ''constructorul'' este departe de realitatea in care traim noi, zic eu ...

Despre shimbatul termocuplei cu alta mai mica, nici nu s-a pus vorba. Eu unul nu asta am vrut ...
Oricum toate termocuplele, pt acest tip de motoare cel putin, c18nz, deschid pe undeva la 100/105 sau 110 grade si inchid toate cand se ajunge la temperatura de 95 de grade.
Mai sunt unele care deschid la 88 grade si inchid la 83 grade, dar sunt prea mici temperaturile, consider eu .
Oricum nu vreau sa declanseze la 70 de grade, dar daca tu asta ai inteles ...
Repet, nu vreau sa schimb termocupla ...
Eu am intrebat cu totul si cu totul altceva - mai citeste o data primul meu post pt a te lamuri
Buton, nici vorba sa ii pun asa ceva. Nu vreau sa procedez ca la daciile alea vechi
Iarna nu cred ca as avea vreo problema, referitor la ceea ce as vrea eu sa fac de fapt
Mai explic o data
M-ar interesa daca are cineva vreo idee cum am putea face ca atunci cand temperatura urca pe la 97 - 98 de grade celsius, termocupla sa fie ''pacalita'' si sa creda ca sunt 105-110 grade celsius, astfel incat sa porneasca ventilatorul, racindu-l in acest fel pana la o temperatura de cca 90 de grade celsius.
Adica o improvizatie facuta cu vreo rezistenta/dioda (nu ma pricep sa spun cu ce anume), pusa acolo pe firul/firele termocuplei, astfel incat sa fie data jos relativ usor cand va incepe sezonul rece (iarna).

Nu cred ca ii urca cuiva temperatura apei, iarna, mai sus de 95 de grade celsius. Aici fac referire la gerurile alea cumplite ...
Eventual dau jos acea rezistenta/dioda sau ce o trebui acolo ... (nu ma pricep sa spun cu ce anume)
O data pe an (iarna) si o data pe an (vara) nu cred ca ar fi mare efort ...

Referitor la pusul benzinei incalzite pe calorifer ... nu stiu ce sa iti zic
Eu unul nu te-as sfatui nici macar sa incerci sa incalzesti benzina .
Eventual poti sa torni apa calda pe calorifer, iarna, dar cred ca va fi nonsens
In primul rand, apa din motor ar trebui sa cea care sa se incalzeasca prima, nu cea din radiator. Senzorul care iti citeste temperatura apei se afla pe motor, nu pe radiator ...
Oricum, radiatoarele in esenta lor, au rol de a raci, nicidecum de a incalzi. Li se mai pune un ventilator pe ele pt o racire mai buna si mai rapida ...

Apa mai intai sta in motor, pt a se incalzi mai rapid motorul, apoi ajungand la o temperatura mai ridicata, termostatul ii da drumul in radiator pt o incalzire mai greoaie a apei, eventual pt racire, iar cand nici radiatorul nu mai face fata, termocupla de pe el da drumul la ventilator pt racire.
Eu unul asa stiu, sa ma corecteze cineva avizat daca gresesc
Oricum, merci de

Am o rugaminte
Daca si numai daca are cineva vreo idee sau un sfat referitor la ceea ce as vrea eu sa fac de fapt, numai si numai atunci sa scrie.
In caz contrar nu va rezulta nimic bun, decat discutii nesfarsite si inutile ...
Sarbatori fericite tuturor

  • marius_f

  • Mesaje scrise: 552
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 1994 c18nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2008

  • Mesaj Privat
salut
am gasit rezolvarea, multumita altor colegi de mai sus.
merci oricum
ma bucur oricum ca ti-am fost de un real ajutor
nu mi-ai stricat postul, doar ca vroiam si eu niste raspunsuri mai la obiect, nu doar pareri si discutii inutile, fara sfarsit
toate cele bune
  • marius_f

  • Mesaje scrise: 552
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 1994 c18nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2008

  • Mesaj Privat
salutare tuturor
Revin cu rezultatul
Am schimbat zilele acestea termocupla, facand in prealabil o spalare a radiatorului cu apa + sare de lamaie
Termocupla cea veche era saraca din 04.'94, anul de fabricatie al masinii. Consider ca isi traise de mult traiul ...
Rezultatul este unul extraordinar
Temperatura apei urca mult mai greu in trafic, ajunge pana la 97 de grade, dupa care ventilatorul o raceste pana pe undeva la 92-93 de grade celsius.
Motorul merge mult mai frumos.
Toate cele bune
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra F

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR