Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • costi petrescu

  • Mesaje scrise: 380
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1991 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Nov 2006

  • Mesaj Privat
de alte doua ore incerc sa gasesc unde se afla valva EGR. Din pacate nu am gasit ceva mentionat pentru pozitionarea acesteia pe tipul meu de motor. Si chiar sunt multe lucruri interesante, care m-au convins sa incerc curatarea valvei, nu de alta dar numai eu am aprox 38.000 km parcursi.Cine stie inainte ???.
Trebuie sa-mi fac timp intr-o zi sa curat de asemenea toate contactele, neaparat. M-au motivat aceste discutii... Asa ca la treaba cu mine.

Multumesc
Costi
Skip ads

  • mctoto

  • Mesaje scrise: 1,846
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2006

  • Mesaj Privat
ne-u nu are egr
  • daniel12bal

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Giaveno (TO)
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2007

  • Mesaj Privat
MULTUMESC MULT PENTRU RASPUNSURI !!!!!!!!!!!!!!!
  • costi petrescu

  • Mesaje scrise: 380
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1991 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Nov 2006

  • Mesaj Privat
mctoto.....multumesc de raspuns. In weekend ma voi concentra asupra celorlalte componente sa le curat. Voi face si ceva poze. Cred ca vor fi de bun augur pentru alte opelisti.
COsti
Skip ads

  • Thunder_02

  • Mesaje scrise: 111
  • Locatie: Arad
  • Masina: Vectra 1991 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Hmm... am tot stat pe ganduri daca sa ma bag sau nu.. Very Happy si am decis sa zic si eu ce am de zis mai ales ca ma confrunt cu o problema asemanatoare.
La mine relatiunl e neregulat (cu diferente de pana la 1000 de turatii) doar cand e rezervorul pe gol... sa fie doar de la benzina?? Masina mea nu merge nici cum cand alimentez de oriunde altundeva decat de la MOL... nu o fi si problema ta de la benzina?? Incearca o solutie de curatat injectoarele si fa un plin de la MOL (daca iti pernmiti, ca eu unul nu Smile) ) poate se mai remediaza problema.
Insa vara, de exemplu cand vreau sa pornesc la cald, masina nu o ia din loc din prima... uneori nici din a doua incercare... si de data asta nu e de la benzina... ce ar putea fi?? Daca e rece motorul, masina porneste si vara la prima cheie.
Mentionez ca bujiile sunt bune... Porneste masina la sfert de cheie, iar capitala la motor a fost facuta anul trecut. Consumul este de 5,5/100km in exterior (2 pers. in masina) iar in oras cam 12-14/100km. Masina e cu catalizator si alimentez de regula benzina de 95 fara pb.

Aveti ceva idei?? Poate porni masina la prima cheie daca bujiile sunt "murdare"?? - Daca da o sa le verific si le si schimb.
  • costi petrescu

  • Mesaje scrise: 380
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1991 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Nov 2006

  • Mesaj Privat
thunder_02........... nu cred ca este de la benzina.Injectoarele le-am curatat anul trecut, la 2.000Km dupa ce am facut motorul, tocmai pt a incerca si aceasta posibilitate. De atunci nu este nici o schimbare.
Astept si eu de la Dan, sa ma invete ce si cum trebuie curatat. Am sa fac si poze pentru a fi mai usor si altora cu astfel de probleme.
multumesc oricum
costi
PS: referitor la benzina, eu alimentez cu EFIX sau de la AGIP. Am observat ca merge mult mai bine. Alimentam inainte numai de la MOL.Am fost nevoit intr-o zi sa alimentez de la Rompetrol. Si crede-ma ca diferenta a fost mare. Avea din nou viata motorul. ..........iar de facut plinul, asa cum mai recomanda baietii pe aici(ca intotdeauna sa fie peste 1/2 din rezervor), nu poate fii vorba(si imi dau seama de riscuri).
Alimenteze cand sunt avertizat vizual de martorul de la bord.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Ala mic este regulatorul de ralanti.
Ala mare il desfaci si il cureti si pe el. Da o cautare pe throttle body, clapeta acceleratie, ralanti instabil, IAC, motoras ralanti....si vezi cum se face.

Daca desfaci si tulumba mare vezi ca abia atunci o sa mai vezi si restul, poate pui o poza.
  • costi petrescu

  • Mesaje scrise: 380
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1991 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Mi-am luat inima in dinti si sambata am desfacut/curatat pe la motor diverse componente.
Asadar, sa incepem. Scuze pt calitatea pozelor. Sunt facute cu telefonul.

1. Desfacut corp cu clapeta de acceleratie- destul de murdara


a trebuit sa bibilesc destul de mult ca sa arate asa:




A ramas totusi ceva care ma nedumireste. In mod normal acea clapeta ar trebui sa inchida perfect. Ei bine la mine nu. Ramane o mica fanta, care daca o pui in lumina se vede cel mai bine. Singura alternativa era sa slabesc cu doua ture de 180 grade surubul de relanti. Nu m-am riscat sa modific.

2. Am dat si bujiile jos. Am ramas neplacut surprins de cum aratau. Destul de negre. Si toate la fel.






Le-am curatat cu smirghel foarte fin . Oricum trebuie schimbate. Din fisa pe care o tin la masina au deja 13.000 km.

3. Am dat jos si capacul deco. Aici era si mai nasol. Multa afumatura si cei patru elementi "impuscati". Din ce cauza nu pot sa-mi dau seama. Poate stie cineva.



4. Spuneam acum cateva zile ca temperatura apei la mine este undeva la 60-70 gr. In consecinta am dat jos si termastatul. Surpriza a fost ca termostatul are o garnitura de cauciuc care inchide pe corpul termostatului.Scuze pt cacofonie.



in consecinta am curatat corpul care avea ceva depuneri. Cu ajutorul smirghelului ff fin.

5. Si daca tot am dat jos termostatul, am desfacut si senzorul de temperatura. L-am sters doar, cu o carpa uscata.





6. La tijele din foto de mai jos, acolo unde este sageata cred ca lipseste o rotita care ajuta la eliminarea frecarilor in timpul accelerarii. Are cineva o poza ? Cum ar trebui sa arate?




7. Am desfacut toate contactele si am dat cu wd40. Pentru orice eventualitate.Insa la contactul care pleaca de la debitmetru am vazut ca lipseste un contact

ce ar putea sa insemne?

Concluzie:
Dupa toate aceste operatiuni am observat o schimbare, dar nu si eliminarea acelei instabilitati a relantiului. Masina/motorul pare mai ferm, nu mai are ezitari. Temperatura ramane tot la linia dintre zona albastra si lina care indica 90 gr. Termostatul inchide bine, nu se simte caldura pe furtunul care duce spre radiator. Deci este ok. Va trebui schimbat sonda de temperatura.
Am scos si bateria pentru 30 min..Am pornit masina, si am lasat-o 20 min. la relanti.
Va trebui sa schimb, cum spuneam capacul delco si bujiile. Din ce motiv sunt afumate , nu stiu.
Poate ca daca le schimb sa merga si relantiul asta rotund.
Skip ads

  • costi petrescu

  • Mesaje scrise: 380
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1991 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Am uitat de un amanunt.
Cat timp a mers pe relanti, unul din injectoare "tacane". Nu stiu daca este cuvantul bine ales. Inseamna ca este pe duca?
Din cate mi-am dat seama este al treilea, cand te uiti din fata la motor.
  • turbojack

  • Mesaje scrise: 124
  • Locatie: Cluj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jul 2006

  • Mesaj Privat
In poza se vede ca lipseste carbunele capacului delco.Era doar demontat?
  • costi petrescu

  • Mesaje scrise: 380
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1991 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Ai dreptate. Am uitat de carbune. A trebuit sa-l scot pt ca era f f f tocit. Varful lui in mod normal este semirotund. La mine era plat. Este prima oara cand vad asa ceva. De ce? Nu stiu. Probabil din cauza arcului.
  • costi petrescu

  • Mesaje scrise: 380
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1991 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Ieri am schimbat senzorul de temperatura. Scriam mai sus ca temperatura la mine sta undeva la 60-70 grade. Acum, cu noul senzor , temp. sta la 90 grade. Ma astept ca si consumul sa scada.
Pe de alta parte am observat si o schimbare la relanti. Nu mai este atat de balbait. In curand voi schimba bujiile si capacul delco. Va tin la curent daca sunt modificari.
Pretul senzorului este de ........16 lei. Manopera........... o bere pentru mine, si una pentru baietii de aici, care imi dau sfaturi....

Multumesc
Costi
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
A ramas totusi ceva care ma nedumireste. In mod normal acea clapeta ar trebui sa inchida perfect. Ei bine la mine nu.

Nu trebuie sa se inchida perfect ! Ramine o "fanta" si asa trebuie sa fie !
BRAVO!
Incepi sa ai "curaj" si asta e mult...conteaza !
Daca te uiti la capac declo si bujii ai sa vezi legatura !
1. Desfacut corp cu clapeta de acceleratie- destul de murdara

Se face BUCATI si se curata, mizeria o vei gasi in lagarele de la clapeta !
  • cristofer

  • Mesaje scrise: 45
  • Locatie: RESITA
  • Masina: Vectra 1993 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2006

  • Mesaj Privat
domnul costi, de unde ati luat senzorul cu 16 lei? sau nu e nou, m-ar interesa si pe mine
  • costi petrescu

  • Mesaje scrise: 380
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1991 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Nov 2006

  • Mesaj Privat
senzorul este nou. Pe str. Agricultori, chiar linga intersectie este mag. PROMOTOR.Eu numai de acolo cumpar piese. Si preturile sunt ok.
Bafta.
  • costi petrescu

  • Mesaje scrise: 380
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1991 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Nov 2006

  • Mesaj Privat
dan........ai dreptate. Era multa mizerie in lagare. Nu am scris eu mai sus, dar am demontat la clapeta tot ce am vazut ca putea fi desfacut. Am curatat cu acelasi spray cu care se curatata si dicurile de frana.Apoi am uns cu WD40.
Multumesc pentru incurajari.
Zilele acestea o sa desfac si senzorul de relanti. Am incercat in weekend insa imbusul cu care am incercat era din material moale. De altfel si pozitia lui este naspa. O sa revin cu poze.
  • cristofer

  • Mesaje scrise: 45
  • Locatie: RESITA
  • Masina: Vectra 1993 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2006

  • Mesaj Privat
nu gasesc mai ieftin de 60 ron in Resita, astia profita aici ca sunt mai putini si nici parcuri de dezmembrari nu avem, sunt niste nesimtiti Evil or Very Mad
  • costi petrescu

  • Mesaje scrise: 380
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1991 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Nov 2006

  • Mesaj Privat
A venit si randul senzorului de turatie.In ultima perioada pornea din ce in ce mai greu la cald.
Cum nu am rusit sa-l desfac singur,(pozitia foarte naspa) m-am "proptit" cu masina in service.
Surpriza a fost ca a mai incercat cineva sa-l repare, pentru ca era bandajat cu banda izolanta.


Noul senzor este FACET si m-a costat 138 ron + manopera 52ron in care a fost inclusa si o verificare pe tester. Dar fara erori.

Rezultatul:

in bine:
- o crestere a puterii motorului- este mai vioi
- o reducere a instabilitatii relantiului ( tot mai trepideaza, insa mai putin; intreruperile sunt intr-un ritm mai rar)

in rau:
-pana la incalzirea motorului, miros de benizina in interior

Consumul de benzina, deocamdata nu stiu. Este prea devreme. Avand in vedere mirosul din masina, amestecul nu este Ok, probabil ca nu a scazut.

Cand am descis acest subiect, am incercat sa rezolv / sa ajung , intr-un final la identificarea piesei defecte. Din pacate mai este drum lung. Piesele care mi-au mai ramas de schimbat(si care nu le voi schimba datorita preturilor mari-deocamdata, sau pana la aparitia unei ocazii bune dpdv al pretului),sunt urmatoarele: debitmetru, sonda lamda(parca asa se scrie),un injector(care se aude ca bate)si nu ultimul regulatorul de relanti, cu toate ca l-am curatat.

Un sfat mai vreau de la voi: Sa scot fisa de la baterie pt 20 min si apoi sa o las sa mearga 5 min la relanti? Poate sa aiba vreun efect?

Multumesc anticipat
  • costi petrescu

  • Mesaje scrise: 380
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1991 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Am reusit sa rezolv problema relantiului instabil doar cu spirt si unbetisor de ureche.
Aseara cand am schimbat uleiul, si tot asteptand sa se scurga am zis sa desfac si debitmetrul. Am dat jos capacul si am curatat "pista" pe care merge acul.
Dupa completarea uleiului am dat o cheie pt a face circuitul de ulei, si spre surprinderea mea, relantiul mergea rotund.
M-am bucurat ca un copil. Si asta pt ca ma chinui de aproape doi ani sa-i dau de cap.
Multumesc in primul rand baietilor care au avut amabilitatea sa-mi dea sfaturi, dar si celorlati forumisti care prin sfaturilor lor descrise pe forum m-au ajutat indirect in rezolvarea problemei.
Toate cele bune.
Costi
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Noul senzor este FACET si m-a costat 138 ron + manopera 52ron in care a fost inclusa si o verificare pe tester.

Scump doamna scump, dincolo era mai ieftin
Pe al meu am dat 82 ron.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR