Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Si eu am avut Castrol SLX 0W30 cu specificatia GM pe el, o porcarie, cum faci drum lung si ceva turat motorul afuma teava imediat, am aruncat banii degeaba, dupa mai putin de 1000km l-am dat jos. De asta am si inceput rectificare post.
Ce merge bine si sigur este Mobil1 0W40 si 5W50. Daca nu se anunta o iarna friguroasa tare cu temperaturi de sub -20grd se poate folosi al doilea si acum. Cristi a vazut la Baile Felix teava mea de esapament, curata dupa 600Km si nu am mers chiar batrineste Laughing .
Mai este ceva Castrol cu W40 (fostul TXT) care este acceptabil. Aral nu recomand, este cam fluid (chiar cel W40) si nu prea curata motorul.
Skip ads

  • szilid

  • Mesaje scrise: 479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2002 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Sunt perfect de acord cu Dan, eu am folosit Castrol EDGE 0W30 si sincer dupa 500km am dat jos uleiul ca nu eram nicicum multumit de el. Eu deocamdata am in masina 10w40 dar in zilele astea trec pe 5w50, stand in Timisoara este ok 5w50 de la Mobil 1
  • crilups

  • Mesaje scrise: 215
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Agila 2004 Z10XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Eu am acu acel SLX 0W30 dar teava e prastie de negreala...O sa-l schimb urgent...
  • rak
  • *
  • 12 mesaje
  • din 24 Oct 2007
  • Agila 2002 1.20 z12xe
  • Gorj
  • rak

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Agila 2002 1.20 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2007

  • Mesaj Privat
multumesc pentru rasp.
PENTRU CRILUPS

agila mea are 117.500 km si revizia facuta de neamt la 116.900 cu ulei aral 10w40 .toba de esapament parca este noua . ce ma sfatuiesti? uleiul trebuie sa lschim acum cu frigurile astea?
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Uite ce am gasit :
OFF-TOPIC - Apropo de ulei, am auzit de la un mecanic ce s-a intors din Germania, una SHOCK !
Cica a lucrat la un atelier de garantii OPEL si majoritatea masinilor venite la revizie cu probleme la motor aveau ulei ARAL. Cand le demontau baile, gasea tot felul de depuneri, inclusiv pompe infundate, canale de ungere, etc.
Patronul lor a spus ca nu mai da garantie la cele cu ulei ARAL, dar dupa ceva scandal, au venit cei de la ARAL si au incheiat un contract in care spuneau ca isi asuma in totalitate cheltuielile de reparatii, daca vor accepta in continuare sa puna uleiul lor.
Si gata...

sau
Si acum sa-ti descriu simptome de la tacheti la masina mea . Deci , tacheti noi , chiulasa veche :
1. Ulei 5 W 30
a) iarna - cu acest ulei la pornire nu bateau , pt ca e foarte fluid si ajunge imediat sa unga componentele . Insa dupa o exploatare de o ora cand se "fluidiza" foarte mult la relanti tachetii se auzeau usor . In putine ture ( de la 1200 in sus ) nu se mai auzea , pt ca pompa isi facea treaba si astupa "imperfectiunile" din chiulasa .
b) Vara - nu se putea circula cu acest ulei , pt ca era prea subtire pt. perioade calduroase ( vezi W30 ) si imediat cand se incalzea motorul si dupa exploatari in ture la relanti se auzeau ca bateau usor .

2. Ulei 10W60 ( Castrol RS )
a) Iarna - La pornire tachetii bat cu acest ulei , ceea ce creeaza o uzura foarte mare a lor . Este un ulei gros care rezista la teperaturi inalte ale mediului inconjurator .
b) Vara - Dupa ce mergeai pe 40 de grade cu masina in ture , o lasai la relanti si vreau sa-ti spun ca nu se auzeau deloc tachetii . Un ulei foarte bun care-si faceau treaba din plin . Insa nu era de mers iarna cu el , dupa cum am spus mai sus...


Considera ca ai spalat motorul cu acel Aral, desi sa stii ca este slab, nu curata. Pune un Mobil1, scump dar merita fiecare banut.
  • crilups

  • Mesaje scrise: 215
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Agila 2004 Z10XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2006

  • Mesaj Privat
No comment. Cred ca Dan ti-a cam raspuns la intrebari...ulei mai subtirel iarna insa nu foarte dc faci drumuri lungi si gros vara...vascozitatea e data de cele 2 cifre dupa w ca si w30, w40, w50...etc...cifra/cifrele din fata literei w se refera la temp... 0 pt temp de pana la -30 grade celsius, 5 pana la -20 ...
  • rak
  • *
  • 12 mesaje
  • din 24 Oct 2007
  • Agila 2002 1.20 z12xe
  • Gorj
  • rak

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Agila 2002 1.20 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2007

  • Mesaj Privat
cu toate astea deci sa bag ulei MOBIL 1 5W30 ? syntetic?
corect?
si pana la schimbul de vara mai vorbim.multumesc de raspunsuri !
  • crilups

  • Mesaje scrise: 215
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Agila 2004 Z10XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2006

  • Mesaj Privat
N-ai inteles: Daca faci numai drumuri scurte e ok ca nu ajunge sa se incalzeasca suficient si motorul nu ajunge sa consume ulei. Insa dupa primul drum mai lung teava ta se face neagra ca un furnal(eu am masina din 2004, motorul XEP mai nou si tot consuma ulei dc e prea subtire). Dc faci drumuri lungi mai multe mai bine pune un 5w40 sau 5w50. In Gorj nu cred ca e extra frig iarna deci ar fi ok unul din cele 2. Totusi dc uleiul este curat si esti sigur ca masina are km reali si revizia s-a facut in urma cu 600km(desi ma indoiesc ca din Germania pana aici sunt mai mult de 1500km) atunci poti sa-l lasi si pe cel care-l ai si eventual il schimbi in primavara cand pui un 5w50. Foloseste Mobil1, am mai auzit persoane multumite de ei si nu doar de pe acest forum. Si numai sintetic sa pui!
Skip ads

  • rak
  • *
  • 12 mesaje
  • din 24 Oct 2007
  • Agila 2002 1.20 z12xe
  • Gorj
  • rak

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Agila 2002 1.20 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2007

  • Mesaj Privat
PENTRU CRILUPS
mutumes ma am lamurit.
masina a fost adusa pe platforma cu care service si cu toate. s ar vedea ca ar fi ok. uleiul pare a fi curat pe joja si la nivelul normal.
  • crilups

  • Mesaje scrise: 215
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Agila 2004 Z10XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Atunci lasa-l asa si schimba la vara cu unul putin mai gros...Daca a fost adusa pe platforma se explica cei 600km Very Happy
  • alunu

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2009 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2007

  • Mesaj Privat
salut!

imi place modul in care se discuta aici, de aceea ma gandesc sa va zic cu ce probleme m-am confruntat (una o am acum):

1. simptome: pierdut lichid racire pe la rulmentul pompei de apa. in consecinta am cumparat (cu talonul in mana) pompa de apa pentru agila z10xep! surpriza a fost ca nu s-a potrivit... si masina era in provincie. m-am intors cu pompa demontata si mi-au spus la magazin ca ei mi-au dat conform talonului, dar ca eu am alt model. deosebirea consta in pozitionarea sondei (masina avea varianta cu sonda atasata, iar ei imi dadusera una pe care se ataseaza o flansa cu sonda) si costa mai mult..
In fine.. problema a fost rezolvata! Dar nu stiu unde s-a gresit: in talon sau cei de la magazinul de piese?!?

2. simptome: cand e motorul pornit se prelinge ulei din partea stanga (cum privesti) a motorului, de undeva de sub pompa de apa. cantitatea este f mica, pt ca am verificat nivelul si e ok.. totusi nu e normal.
As vrea sa-mi spuneti daca credeti ca e sonda de ulei sau poate fi ceva mai grav... culmea e ca nu se prelinge in spate, ci pe furtunele de sub/langa radiator.

3. tacaneli "ca de tacheti" .. din posturile voastre sunt aproape sigur ca e vorba de lantul de distributie. am 65.000 km si pana acum am vazut ca in principiu se schimba la 110.000-120.000km..

4. martor bord (cel care se aprinde si la actionarea franei de mana) aprins de cand am schimbat uleiul. era aprins si inainte, cu uleiul vechi (0w30, acum am 5w30 - aral). becul se stinge sau palpaie in viraje!
Ce sfat imi dati?

Multam

Alin
  • petrecila

  • Mesaje scrise: 1,096
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2007

  • Mesaj Privat
1.Codurile corecte trebuie sa le stie cei din magazin luand datele din talon.Evident ei sunt de vina
2si4 Sonda de ulei este defecta.Trebuie schimbata.Posibil bec aprins din cauza ei
3.Schimba uleiul si filtrul.Pui Ulei Mobil 5w40
Dupa toate astea daca mai umecteaza ulei posibil pierdere pe la semeringul fata vibrochen.Daca nu se stinge becul probleme cu pompa de ulei si circuitul sau.Tacaneala ar trebui sa se reduca daca schimbi uleiul si circuitul sau este OK.Masina zici ca are pana in 70000.Deci ia-le pe rand.

Inca o precizare: cand pui uleiul normal capacitatea la agila este de 3L.Pui intai cca 2.5L si vezi la joja unde a ajuns.Daca a ajuns spre maxim si tu inca mai ai mult de pus ai mal in baia de ulei care se va desface si se va curata.Este o posibila explicatie a faptului ca tinde sa se stinga becul la viraje.La schimb de ulei trebuie sa intre 3L si sa ajunga la semnul de sus al jojei.Strict alfel trebuie sa scoti daca a depasit.Uleiul pe care l-ai pus nu este ok.pentru clima noastra.Citeste atent toate posturile pe tema asta si la schimbarea sondei.
Skip ads

  • crilups

  • Mesaje scrise: 215
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Agila 2004 Z10XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Alunu dc se scurge ulei pe furtune pe langa radiator poate sa curga si de la filtrul de ulei. Vezi poate n-ai schimbat garnitura sau poate nu e strans suficient filtrul. La mine schimb garnitura cu cea noua cu care vine filtru si nu-l strang decat cu mana. Eu pun cheia pe capacul ala ca nu vreau sa-l strang prea tare. N-am pierderi nu curge deloc pe acolo. Poti vedea pe mufa de la sonda lamda dc e murdara cu ulei dc curge de la filtru.
A mea are 72000km(si ma gandesc ca la anu voi schimba si eu distributia). Avem acelasi motor. Deci nu-ti fa griji e normal.
Martor de la frana de mana aprins sau palpaie cand frana nu e trasa: vezi ca s-a scris ceva despre asta. Citeste toate posturile ba citeste si la Corsa. E rezolvabila problema.
Cauta sa scrii la fiecare subiect in parte problemele care le ai sa nu le mixam pe toate la ulei(chiar dc pui 10 mesaje sa zicem). Sunt multe discutii deschise si acopera cam tot ce s-a gasit pana acum.
  • alunu

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2009 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2007

  • Mesaj Privat
ok. merci pt promptitudine!

raman la problema cu sonda de ulei (ca sa nu mai fiu off-topic).
dau acum comanda si o schimb in week-end.
insa abia am schimbat uleiul.. si nu circul f mult cu masina (2-300 km saptamanal). pot astepta pana la urmatorul schimb sa curat si baia?!? ca este evident ca sunt depuneri.

multam

later edit: crilup, nu poate fi de la filtru de ulei pt ca am verificat si oricum fltrul e in cealalta parte a motorului!
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Bine ai venit printre noi alunu, dupa cum vezi suntem activi si uniti dar hai sa iti raspunda si tartorul :

1. Foarte posibil ei sa fi dat pompa corespunzatoare, partea de sus unde vine sonda temperatura si un furtun apa este prinsa de pompa cu 2 suruburi, se da jos de pe pompa veche (atentie ca are o garnitura) se curata si putin silicon de garnituri min. 300grdC dupa care se monteaza pe pompa noua. Numai pompele originale GM vin cu acel capacel si surub+saiba.

2. Sonda ulei dusa, ai aici : Senzor presiune ulei Agila Z10XE/Z10XEP/Z12XE

3. Trebuie sa schimbi distributia, ai aici aproape totul Distributie Agila Z10XE/Z10XEP/Z12XE

4. Completeaza lichid frina dar cel mai indicat ar fi schimbarea lui si implicit aerisire instalatie, ai aici : Bec frana de mana licare

Citeste atent TOATA sectiunea, vei gasi multe informatii de valoare. Problemele tale au rezolvare dar sa nu mai crezi cifrele alea ..citeste si vezi ce ulei pui si ce filtru
  • vyky

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Timis
  • Masina: Agila 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Salut toti opelistii.

Am si eu o intrebare am schimbat uleiul si dupa 2500-3000 Km vad ca pierd sau consuma ulei (cca 2 liniute de la maxim).
Sub masina nu m-am bagat dar m-am uitat sub ea si nu am vazut nici o pata de ulei.E vorba de Agila cu motor de 1,2 si am bagat ulei Elf 10W40.

Va multumesc anticipat.
  • petrecila

  • Mesaje scrise: 1,096
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Cand ai cumparat masina te-ai uitat la nivelul de la joja? Banuiesc ca nu. La uleiul pe care il recomanda neamtul Agila cica ar fi normal sa pape din el 0.6L/1000km. Totusi aceasta problema controversata inca nu a contrazis neamtul pe acest forum.Pareri sunt multe si impartite.Daca spui ca motorul este curat pe dedesubt atunci haleste ulei.Fa un calcul la joja si deja ai mai mult de 400ml in 3000 de Km. Ca regula cu uleiurile lor foarte subtiri nivelul scade vertiginos.Insa trebuie sa iei in calcul ca ai si pierderi.Motorul trebuie urmarit la nivelul de ulei periodic si nu-l scapa sub nivelul minim admis ca-i de belea.In service un mecanic bun si cumsecade trebuie sa curete luna motorul (sa-l spele mai bine zis) sa-l usuce si apoi sa foloseasca praful de creta pentru a vedea umectarile de ulei.In mod cert ele sunt.Pana atunci completeaza cu acelasi tip de ulei si mergi rezonabil in turatii si viteza.Citeste TOTUL ce s-a scris despre ulei.Este problema la Agila.Si eu o am sa stii cu toate ca eu deja am schimbat sonda si simeringul de palier.Problema inca nu este rezolvata 100%.Bafta!


Pentru @alunu acuma daca tot ai facut schimbul de ulei lasa-l pana in primavara.Ocupa-te de pierderile masive pe care le ai!
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
vyky a scris:Salut toti opelistii.

Am si eu o intrebare am schimbat uleiul si dupa 2500-3000 Km vad ca pierd sau consuma ulei (cca 2 liniute de la maxim).
Sub masina nu m-am bagat dar m-am uitat sub ea si nu am vazut nici o pata de ulei.E vorba de Agila cu motor de 1,2 si am bagat ulei Elf 10W40.

Va multumesc anticipat.


Uleiul Elf e bun de uns gardul dupa mine. Verifica daca teava de esapament e perfect curata, asa trebuie sa fie. Daca e afumata pune un ulei bun, poate scapi de consum. Consumul ar trebui sa fie neglijabil, la modul 200ml=o linie la 7-8,000km.
Consum de ulei = sonde lambda afumate si pe duca, catalizator infundat, EGR imputit si predispus la blocare, throttle jegos si gripare clapeta, teava EGR-admisie cu depuneri si numa' buna sa gaureasca admisia, admisie jegoasa cu gauri obturate (una din ele e pentru servofrina si iaca asa apesi mai mult pe pedala)....mai vrei ? Mai am daca doresti....
  • vyky

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Timis
  • Masina: Agila 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Multumesc pt toate sfaturile primite.
In schimb sunt foarte dezamagit de Agila (ma refer la problemele care le-am citit pe forum),spun asta avand in vedere faptul ca am avut inainte un Passat intermediar mai vechi din 95 dar sincer o mers boboc si eram al 4-lea proprietar.Bine acuma si eu sunt poate un pic pesimist dar...........nu pot sa ma pling de Agilutza mea (deocamdata) in afara de problema cu uleiul.

Am uitat sa precizez ca atunci cind am luat masina avea uleiul pe la jumatatea jojei si banuiesc ca o fi mers asa pina o vindut-o si probabil o afectat segmentii (baniesc).
  • emilul

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Aug 2007

  • Mesaj Privat
vyky a scris:Multumesc pt toate sfaturile primite.
In schimb sunt foarte dezamagit de Agila (ma refer la problemele care le-am citit pe forum),spun asta avand in vedere faptul ca am avut inainte un Passat intermediar mai vechi din 95 dar sincer o mers boboc si eram al 4-lea proprietar.Bine acuma si eu sunt poate un pic pesimist dar...........nu pot sa ma pling de Agilutza mea (deocamdata) in afara de problema cu uleiul.

Am uitat sa precizez ca atunci cind am luat masina avea uleiul pe la jumatatea jojei si banuiesc ca o fi mers asa pina o vindut-o si probabil o afectat segmentii (baniesc).



Intru cu o remarca , nu legat de roblema ca sunt afon:D
legat de passat intermediar , nu stiu daca se pot compara , iti si zic de ce:)
am un prieten mecanic care cand l-am intrebat "ce masina sa imi iau" a raspuns promt .passat intermediar eu dinala caut si dinala vreau sa iau Smile, "
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR