Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G
  • icristi90

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z 12 XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Salut baieti. Acesta este primul meu post aici. Va deranjez cu aceasta intrebare caci niciun electrician nu a reusit sa-mi rezolve problema de doi ani.

Intr-o seara de toamna s-a aprins un martor pe bord (cel de aici https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=98488). Problema este urmatoare:
Ventilatorul de racire al motorului nu functioneaza. Acesta porneste numai cand ajunge la 120C si este defapt calculatorul in regim de avarie care-l porneste. Ventilatorul porneste la comanda data manual din calculator pe ambele turatii. Instalatia electrica este verificata de 3 ori.

Am inteles de la un electrician specializat opel ca exista un senzor/comutator special pentru ventilator si care este ori defect ori are contactul intrerupt.

La toate modelele de astra si vectra acest comutator este pe radiator, in lateral si este legat la calculatorul de clima. La modelul meu de astra senzorul acesta nu este gasit fizic. Practic apare in calculator ca fiind cu problema dar el nu exista niciunde montat pe instalatia de racire.

Ventilatorul a mers foarte bine pana sa se aprinda martorul in bord.

Opel Astra 1.2 16V 2001 - z12xe

Ce pot sa mai fac?

Va multumesc din suflet.
Skip ads

  • maryusuku

  • Mesaje scrise: 175
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Pe radiator nu ai nicaieri un loc pentru o mufa ?urmareste 2 fire care intra in radiator sa zic asa- e vorba de o termocupla -aia trebuie schimbata de obicei in cazuri din astea
Pune o poza a radiatorului cu firele care ies de la ventilator si unde duc ele
  • icristi90

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z 12 XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2013

  • Mesaj Privat
In ventilator imi intra 3 fire, o masa si doua pozitive. Un pozitiv se duce direct bobina ventilatorului si celalalt trece printr-o rezistenta (aceasta fiind treapta 1 de viteza). Nu exista termocupla acolo. Pe suportul ventilatorului si pe radiator se vad locasurile unde s-ar fi putut monta o termocupla dar nu este nimic acolo.

In radiator n-am niciun senzor ... niciun fir nu intra sau nu iese din radiator.

Voi pune poze.

Apropo, am uitat sa spun ca masina are AC.
  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
sonda de apa defecta,se gaseste pe corpu pompei de apa,nu incerca ca suntezi(sa faci scurt) firele in mufa,risti sa arzi ECU
in mufa firele sunt de culoare<maro si albastru>
Skip ads

  • icristi90

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z 12 XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Sonda de apa functioneaza in parametrii. Dupa valorile de rezistenta functioneaza perfect (valori citite si la 40 dar si la 80 grade C). Acul de pe bord indica corect temperatura. Subliniez ca ventilatorul porneste la 120grade, daca sonda nu ar fi functionat atunci nu ar fi pornit deloc.

Daca scot mufa de la sonda de apa atunci acul din bord cade si se aprinde becul de service.
  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
si nu porneste si electroventilatoru ?
  • catalinpav66

  • Mesaje scrise: 759
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 z30dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Ai spus ca ai AC , asta inseamna ca ai engine cooling module ,in cazul asta trebuie citite defectiunile de acolo mai ales ca are si martorul aprins. Intre cooling module si calculatorul de motor sunt 4 fire,posibil sa fie intrerupt unul din ele. Sonda de temperatura este cea de pe pompa de apa, este legata la calculatorul motorului iar acesta comunica cu engine cooling prin cele 4 fire. Nu cred ca electricianul tau a verificat cum trebuie toate astea. Daca vrei sa te ajut , ti-am trimis un mesaj pe privat.
  • icristi90

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z 12 XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2013

  • Mesaj Privat
nicunicu a scris:si nu porneste si electroventilatoru ?


Ventilatorul porneste numai la 120 grade cand calculatorul intra in avarie. La temperatura aia deja incepe sa iasa presiune pe la busonul de la antigel.
  • icristi90

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z 12 XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2013

  • Mesaj Privat
catalinpav66 a scris:Ai spus ca ai AC , asta inseamna ca ai engine cooling module ,in cazul asta trebuie citite defectiunile de acolo mai ales ca are si martorul aprins. Intre cooling module si calculatorul de motor sunt 4 fire,posibil sa fie intrerupt unul din ele. Sonda de temperatura este cea de pe pompa de apa, este legata la calculatorul motorului iar acesta comunica cu engine cooling prin cele 4 fire. Nu cred ca electricianul tau a verificat cum trebuie toate astea. Daca vrei sa te ajut , ti-am trimis un mesaj pe privat.


prima oara a pus pe tester si eroarea era "defectiune la sistemul de racire al motorului" si pe urma a luat cu multimetrul la verificat firele de la sonda -> ECU -> calc de clima -> relee -> ventilator. Inclusiv a desfacut calculatorul de clima si a verificat circuitele. Totul pare ok dar nimic nu merge bine.

Catalin, eu gasesc pe orice site de piese auto un comutator/senzor care este altul fata de sonda de apa si care se monteaza pe radiator ... acest senzor controleaza exclusiv ventilatorul ... la mine asa ceva nu exista fizic.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR