Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discutii Generale
  • mihaiadrian

  • Mesaje scrise: 632
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Acest topic se adreseaza tuturor posesorilor nervosi de masini care inteleg notiunea de cuplu insa nu desprea ea vreau sa vb direct. Am tot observat ca motoarele noi pe benzina, facute dupa 2007, incep sa aibe cuplu maxim la turatii mai mari decat motoarele mai vechi. Si am sa dau exemple:

clasicul z16xe-: cuplu de ~150 la 3600 de ture
BMW 2.0i intre 2005 si 2007 cod motor N46 B20: cuplu de ~200 la 3600 de ture
BMW 2.0i dupa 2008: cuplu de ~210 la 4250 de ture
Fiat 500, motor 1.4, ~2008: cuplu de 130 NM la 4250 ture.
Insignia 1.8 16v - 175nm la 3800 de ture


Intrebarea este: in ce zona preferati sa fie cuplu maxim ? la 2000,3600, 3800,4250 ? De ce ? Ati cumpara o masina care sa aibe cuplu tocmai la 4250 de ture ? Este vreo diferenta intre cuplu la 3600 si 4250 ( inafara de valoare, pot fi valorile intermediare la alte turatii mai mici/mai mari) ? Am tot cautat grafice dar nu prea se gasesc. Preferati cuplu sa fie mare si concentrat intr-o anumita zona de turatii ( cum e la diesel ) sau mai mic dar distribuit mai mult si pe alte plaje de turatii ( cum e la benzina ) ?

Mie de exemplu mi se pare prea mare turatia de 4250 pt cuplu maxim. Asta inseamna ca pt un demaraj maxim, trebuie schimbat undeva la 4800 de ture. Nu mi se pare ok un cuplu la 4250 datorita uzurii, apoi faptul ca se ajunge mai greu asa de sus, apoi zgomorul motorului e destul de mare la asa turatie. Cel mai ok mi se pare clasicul z16e cu 3600 de ture.

Singurul avantaj e ca fiind cuplu foarte sus, de obicei la turatii mici motoru nu are cuplu mare, implicit uzura si consum o idee mai mici la mers la turatii mici.


Ultima modificare facuta de mihaiadrian la Dum 09 Jun, 2013 1:28 pm
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,458
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
mihai, pe viitor iti sugerez sa folosesti functia re previzualizare, si sa iti citesti mesajul. Tu ai remarcat cate incoerente ai?

si, on topic, prefer motorul electric, ala are cuplu pe toata plaja.
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Nu planuiesc sa tin o masina atat de mult incat sa conteze uzura datorata turatiei mari, asa ca ma intereseaza doar puterea.
  • deleted-5946

  • Mesaje scrise: 1,737
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mai 2007

  • Mesaj Privat
mihaiadrian a scris:Singurul avantaj e ca fiind cuplu foarte sus, de obicei la turatii mici motoru nu are cuplu mare, implicit uzura si consum o idee mai mici la mers la turatii mici.


Consumul scade cand cuplu se apropie de plaja utila de turatii.
Daca vrei viteza ai nevoie de cuplu sus in ture, daca vrei sa mergi linistit ai nevoie de cuplu jos iar daca te intereseaza cat de cat amandoua mergi pe setarile de fabrica.
Skip ads

  1. Home
  2. Discutii Generale

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR