Ai uitat parola?


  • an20DEI

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 16XEL din 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Dec 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Buna ziua !!! am 20 de ani ( nu am experienta cu masinile ) ..dar vreau neaparat sa aflu un lucru care ma ingrijoreaza sau nu ..nici nu stiu ce sa mai cred..

Am o Vectra b 1.6 16v....am cumparat o eu personal fara ca tata sau cineva mai mare sa fie alaturi de mine ( la prima masina am luat teapa mare ) ..la vectra am mai invatzat ..dar tot nu de ajuns ..cand am cumparat-o motoru` era incalzit ...temperatura era la 98 grade ..propietaru` mi a spus ca asa sta la vectra temperatura..dar cand am pornit o a 2 a zi ..cand am pus contactu` ..acu mi s a dus brusc pe rosu ( motoru rece dupa o noapte de stat ) ..si am mers asa cu ea vreo 10 luni ( probleme nu aveam doar ca temperatura nu scadea sub 98 ) ..am schimbat ceasurile de bord ( era o problema la un microprocesor ) si nu am mai avut probleme ...DAR....acum acul sta intre 90 si 100 ...si in oras si afara ma trezesc ca se duce pe rosu ..sta vreo 20 de secunde si coboara din nou la 100-98...

am mers mii de km cu ea ( 30 mii ) si sigur am facut vreo 4000 dupa ce am schimbat ceasurile de bord ....

intrebarea e : se poate sa mi fiarba motoru ?
termocupla merge cand stau pe loc ( porneste pe la 98 )

Eu cred ( poate nu cred bine ..n am experienta in masini si de aia va cer voua parerea ) ca nu imi fierbe...ma gandesc ca o puneam de mult pe butuci la cat am mers...

nu am urme de apa la vasu` de expansiune cum ca ar fi iesit pe langa sau prin gaura de presiune

eu cred ca am probleme cu sonda de indica temperatura ...( cea de la motor ) ..

Va rog sa va spuneti parerea...m as duce la Opel dar am mai fost odata ( La opel erebus ) sa mi schimb 4 amortizoare, 2 discuri frana, bucsile de teflon pe spate si schimbu` de ulei ( toate piesele mele ..am avut chiar 4 suspensii sport si 2 cumparate ...initial trebuiau doar pe spate schimbate ..de aia cumparasem doar 2 ...si le am zis ca daca sunt bune cele sport sa le puna pe alea ) ...si mi au luat 12 milioane ( manopera cica ) + cele 2 suspensii care le cumparasem ( eu nu m am uitat in portbagaj dupa aceea ..am crezut ca s oameni si mi le pun la loc )

probabil m au vazut copil cu bun simtz si au zis ca de ce sa nu ma indoaie de bani si sa ma si fure

Va multumesc ...si astept raspunsuri
  • misu_imv75

  • Mesaje scrise: 106
  • Locatie: craiova
  • Masina: Vectra z16xe din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 17 Mai 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Am tot Vectra B 1.6 16v ....la mine temperatura apa sta intre 87 si 94 ( aprox ) ...94 in trafic urban aglomerat, la astra care am avut-o ( acelasi motor ) temperaturile de functionare erau identice Idea
E bine sa dai jos termostatul , sa il imersezi intr-un vas cu apa care fierbe si atunci vezi cat se deschide ...trebuie sa fie o cursa de aprox 8-10 mm...e o treaba simpla ( 2 suruburi ) dar mai intai trebuie sa mai golesti din antigel si sa completezi ulterior.
Ai face bine daca ai cumpara o carte de intretinere si reparatii pt Vectra B...eu asa am facut( 35 RON ) , in felul asta nu mai esti total strain de problema cand mecanicii din service iti indruga tot felul de prostii sau poti rezolva chiar tu problemele
  • an20DEI

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 16XEL din 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Dec 2006

  • Garaj Mesaj Privat
termostatu` mi l a verificat tata si a spus ca inchide si deschide ( se pricepe f bine la mecanica ) .....vroiam sa aflu parerea unor persoane care au opel si stiu ceva despre ele...iti multumesc oricum pt raspuns...si eu credeam prima oara ca e de la termostat...dar din moment ce deschide si inchide ( radiatoru` e fierbinte cand da drumu , porneste termocupla )

de aia spuneam ca eu cred ca e de la indicatoru` de temperatura de la motor...
  • misu_imv75

  • Mesaje scrise: 106
  • Locatie: craiova
  • Masina: Vectra z16xe din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 17 Mai 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Daca celalalte indicatoare din bord arata corect nu poate fi decat de la sonda de temperatura , daca si celalalte arata mai mult sau au variatii este etabilizatorul de tensiune din zona ceasurilor , oricum daca nu iti creste mai mult de 100 grade cred ca nu sunt probleme mari.....oricum in motor sa ai amestec antigel ( antigelul asigura si racirea corecta a motorului , nu numai protectia la inghet ) si sa fie radiatorul curat
  • an20DEI

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 16XEL din 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Dec 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Si eu cred ca tot de la sonda e ....ma gandeam ca daca aveam probleme la termostat sau motor ....il puneam pe butuci la 14000 de km cat am facut cu el ....sau nu ? adica banuiesc ca il fierbeam de il lua mama reaqu in km astia ....Smile
  • ANDREI_BAI

  • Mesaje scrise: 140
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra X16SZR din 1999
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 03 Apr 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Cel mai bine ar fi sa te duci la un electrician auto priceput care sa iti verifice instalatai electrica la sonde de la lichidul de recire si a verifice si rezistenta sondei, sa vada daca e in parametri.

In cazul tau dupa descriere cauzele pot fi multe, poate fi: sonda de la lichidul de racire, vreo masa inperfect, ECU.
  • razvu77

  • Mesaje scrise: 197
  • Locatie:
  • Masina: Astra C20XE din 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 13 Nov 2005

  • Garaj Mesaj Privat
cand aud la ce temperaturi urca motoarele voastre ma ia groaza, eu am termostat care deskide la 75 grade...i mi urca pana la 80 pana se incalzejte motorul si intepenejte la 75 cand se deskide termostatul(c20xe).In regim de forja mi a urcat la max 85.Acum nujt poate difera de la motor la motor....oricum m as panica la temp care ziceti voi
  • alexandrv_b

  • Mesaje scrise: 171
  • Locatie: Aiud-Alba
  • Masina: Zafira Y20DTH din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Sep 2006

  • Garaj Mesaj Privat
E normal sa stea acul intre 90 si 100C.
Chestia cu variatia aia brusca de pe bord eu personal as asocia-o cu un contact imperfect ori cu sonda defecta.
Bafta!!
  • FLORYN

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z16XE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Sep 2006

  • Garaj Mesaj Privat
salut
sincer asa am patit si eu cind l-am luat
OPEL VECTRA B 1.6 16V ECOTEC 101CP
PT ca aveam impresia ca nu o sa mai porneasca ventilatorul cind a ajuns la 95'
si m-am speriat rau dar exact cind am vrut sa opresc motorul (AVEAM O FRICA) a pornit saracia aia de ventilator
Probabil ca la tine se deschide 1-2 sec mai tirziu si de aceea problema ca apuca sa se aprinda becul
  • an20DEI

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 16XEL din 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Dec 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Tin sa va spun ca nu mai inteleg nimic din masinile astea ....sa ma explic :

Cand merg in afara orasului , temperatura imi sta cam juma de ora ..45 de min. corect. ( creste pana la 90 si sta acolo ) ...apoi dupa 45 de min aprox. crste pana la 100..mai sta ceva.,.apoi pana pe rosu ..sta 10 secune ..si revine sub 100 ( aprox 98 ).

In oras insa .....se incalzeste frumos motoru`...imi sta intre 90 si 98 cam 30 de minute...ajunge pana la 100 ..scade iar...de vreo 4-5 ori ....Daca stau la semafor ( treapta 1 caldura ) ..imi creste pana la 100 ..101-102 chiar ...shi cum plec de la semafor si o forjez un pic ( 50 de metrii pana in 3 mii si ceva de rotatii ) imi scade pe la 95 ...Daca dau drumu la caldura rece imi scade un pic ...apoi nu mai are nici o treaba ..se comporta ca inainte....Daca am 100 de grade la semafor ..si dau drumu la caldura ....nu se intampla nimic, ba din contra...creste un pic ..nici decum sa scada ....Dupa ce am venit ieri de la facultate ( aveam apa la 100 cand am parcat ) am ridicat capota ...nici o simptoma ( sa bolboroseasca apa ...nimic suspect la vasul de exansiune , motorul mergea frumos si normal ) furtunul care duce in radiator apa era fierbinte . M am uitat 1 min aproximativ ( si cand ma duc la masina sa ma uit pe bord temperatura era pe la 96 ) ...Nu mai stiu ce sa cred...Ba ca functioneaza bine, ba ca nu ....De ce imi trece de 100 ? asta ma deranjeaza ...si de ce imi urca pe rosu la drum lung ? si in oras la semafor mi se intampla sa ajunga pe rosu...dar cand este cald afara ( ex. vara trecuta ) ...

Eu am mers cu masina asa 20 000 de km , si motorul merge la fel ..Daca aveam probleme mari il nenoroceam de mult timp...Pur si simplu vreau sa rezolv problema pt ca ma scoate din sarite .Eu tot ma gandesc, daca poate o sa am vreo problema si eu nu pot sa mi dau seama ? Pls .help ...( de la ceasurile de bord sigur nu e , am schimbat toate ceasurile ) si numai cel de temperatura " ma ia la misto " ..restul merg ok...
  • cont-sters-1898

  • Mesaje scrise: 186
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 28 Feb 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Schimba Termostatul si senzorul de temperatura + pregateste un amestec de antigel cu apa distilata pentru -30 grade.
  • eu

  • Mesaje scrise: 722
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z16XEP din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 15 Jun 2004

  • Garaj Mesaj Privat
Sa inteleg ca singurul ramas neverificat / neschimbat e senzorul de temperatura apa. Vezi cu ala ce poti face.
  • stefy_726

  • Mesaje scrise: 313
  • Locatie: Bucuresti, Romania
  • Masina: Ascona 18E din 1986
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 31 Jan 2006

  • Garaj Mesaj Privat
salut.daca termostatul este 92 grade e normal sa ajuga temperatura la 100 grade in oras, problema e cind se aprinde becul rosu.al meu opel sta in oras 90-100grade iar afara nu sare de 90 nici vara daca nu o fortez.
  • b58ywz

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Zafira din 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Feb 2007

  • Garaj Mesaj Privat
schimba termostatul e 1mil, am avut aceeasi problema si s-a rezolvat. (asta dak la viteza scade sub 80grade - e blocat pe deschis) dar mai pote sa fie si radiatorul infundat si asta se rezolva (cumperi solutie de curatat centrate )
  • Zmeutzu

  • Mesaje scrise: 82
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Apr 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Aceeasi problema o am si eu. In oras, urca temperatura pana pe rosu, apoi scade la 98, apoi urca pana la 101-103 apoi iar scade, si tot asa. Acum eu am observat o chestie, daca merg cu clima pornita nu mai urca peste 95 de grade. E adevarat ca nu am verificat termostatul si probabil asta e defect, dara daca il schimb si face la fel, care ar fi urmatorul pas? In afara localitatii unde se merge bine, si se ventileaza bine radiatoarele doar cu aer nu am probleme cu temperatura, ajunge la 96-98 si acolo ramane. Ventilatorul functioneaza in conditii normale.
  • murzick

  • Mesaje scrise: 981
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra Z18XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Dec 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Zmeutzu, vezi aici https://www.clubopel.com/vie...p?p=166144#166144
  • Zmeutzu

  • Mesaje scrise: 82
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Apr 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Merci mult. Scuze de postarea dubla, da chiar nu reusesc sa sterg unu din posturi. Help. Neutral
  • Zmeutzu

  • Mesaje scrise: 82
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Apr 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Am si eu o rugaminte. Ma poate ajuta cineva cu schema electrica la un opel vectra b2, 1.6 16v, z16xel? Am nevoie cat se poate de repede. Daca se poate trimite pe mail ar fi perfect. (valentin.dogaru@yahoo.com) Va multumesc anticipat.
  • kayari

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Aug 2014

  • Garaj Mesaj Privat
Salut
Urmaresc zona tehnica pentru ca este extrem de interesanta..si Vectra nu i-mi facea probleme pana ieri..am vazut apa la 100 grade pe indicator si nu am inteles ce s-a intamplat..stiam ca trebuie sa intre ventilatoarele..si sa mearga pana la racire chiar si cu motorul oprit..am gasit senzorul de langa termostat plin de sare albastra..l-am curatat,vaselina nyogel,spray contacte..spre surprinderea mea acum ventilatorul pleaca la 95 si duce rapid apa la 88 grade..am mai constatat ca dupa curatare senzor apa sta in mers fix pe 88 grade..doar cand stau la semafor urca spre 95 si cade la 88..senzorul are un singur fir si este situat la iesirea din motor pe traseul apa..este normal sa stea la 88 grade?..nu este rece motorul?
  • florinianc

  • Mesaje scrise: 1,604
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra Z16xep din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Jun 2010

  • Garaj Mesaj Privat
e normal, si chiar recomandat sa stea intre 80 si 90 grade. Acolo functioneaza ok un motor cu ardere interna.

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata