Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
MRosata a scris:....
Codurile pe care le avea ultima oara: P1612, P1590; P0149.
Cod pompa: 0470504226.
Ma intereseaza sa se faca o reconditionare completa daca e pompa, deja am dat-o jos o datã si pus-o inapoi degeaba.
Multumesc pt raspunsuri.


Problema pare a fi
P0149 Injection Timing Control Circuit Malfunction - avans incorect.
Verifica distributia daca e la punct. De preferat cu un kit de cale.
P1612 e de la imobilizator. Daca dai la cheie mult timp, se descarca bateria si poate genera acest cod.
Verifica daca se sterge si daca reapare codul.
P1590 e de la o electrovalva de vacum.
Verifica furtunasele de vacum si sensul lor de intrare-iesire.
Incearca sa faci presiune cu pompa de amorsare si uita-te atent daca pierde motorina pe undeva.
Am intalnit situatii cand nu s-au montat saibe de cupru noi la conductele tur-retur ale pompei si pierdea fix pe la saibe.
Skip ads

  • MRosata

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2022

  • Mesaj Privat
Multumesc pt raspuns, electrovalca de vacuum am schimbat-o aia ar trebui sa dispara,
O sa le zic mecanicilor sa verifice avansul.
Incerc sa fac si Immo off daca pot, unii zic ca se poate altii nu, vom vedea. M-am gandit si ca poate fi generat din cauza fluctuatiilor de tensiune.
Cum s-a dat mult la automat, oare ce sanse sunt pompa sa mai fie ok?
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Dupa coduri, pompa e ok. Trebuie doar reglat avansul si etansat circuitul de motorina.
Mai fa o diagnoza si posteaza codurile de eroare.
  • MRosata

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2022

  • Mesaj Privat
Ok, o sa revin zilele urmatoare.
Skip ads

  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
daca iei alta pompa vezi sa fie cu acelasi cod...
la pompa erau cele 2 o-ringuri de pe laterale de la suruburile de blocare care mai picau si se facea dezamorsarea. Ar trebui sa faci un test de presiune pe instalatia de alimentare cu combustibil (nu mai mult de 2 bari) si sa vezi daca ai pe undeva ceva dezamorsare ca macar sa elimini aceasta posibilitate.
  • bruttus

  • Mesaje scrise: 201
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Salut!Pai asta este problema,ca poti cumpara inca 10 pompe si sa nu iti mearga,dar,daca crezi ca e mai rentabil,incearca,stii cum e,poti avea noroc,sau iti poti vinde casa ca sa incerci sa repari masina.
In masinile cu psg5,cind li se intimpla cum ti se intimpla tie,adica sa piarda presiune cind sta cu botul in sus,am intilnit cazuri diferite.
Unele erau relationate cu injectoarele,dar zici ca le-ai schimbat garniturile respective,altele cu garnitura de sub calculatorul pompei,si CEL MAI DES intilnit,pe unde se bloqueaza pompa,nu am o poza la indemina acum,unde ai un surub torx 45 cred,sau 40,si sub el o tabla triunghiulara(doar un cap triungiular,celalalt intra sub acel surub) si acel surub are o garnitura care trebuie schimbata.
Este o operatie simpla,si nu implica riscuri.Scoti surubul,si tabla respectiva(unii au saiba acolo si surub cap de 10) si schimbi garnitura.
Alt sfat,este sa tii rezervorul aproape plin,si de cite ori consumi 10...20litri,adaugi ca sa nu mai ajunga sau sa nu mai coboare sub 30litri(jumatate de rezervor)
Poti pune si o pompa electrica,in loc de cea manuala,exista informatie pe internet,care se alimenteaza de la siguranta ,,bujiilor" sau cum le numiti,si care sa bage motorina cind pui contactul,asa nu mai trebuie sa ridici capota cind nu porneste,dar ai grija ca sa faci o derivatie,majoritatea nu o fac,un furtun in paralel cu pompa electrica,care sa lase sa treaca combustibil prin el,atunci cind pompa nu mai lucreaza electric.
Astea sint cirpeli bineinteles,dar te scutesc o perioada de probleme,si de cheltuieli exagerate.
  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Revin in topic, desi unii poate ca s-au saturat de postarile mele. Avand ceva timp liber am hotarat sa inlocuiesc pompa de pe masina cu una luata de pe o masina donatoare. Nedesfacuta, neumblat in ea, originala.
Am pregatit-o pentru transplant prin curatare, schimbatea orinului celebru de care a pomenit si Bruttus in ultimul post, am scos electrovalva dintre tevi sa verific modul in care functioneaza axul supapei din capul hidraulic, am dat afara si electrovalva de avans si am curatat sita acesteia, am umplut-o cu motorina si abia am urcat-o pe motor. Sunt tare curios sa vad cum merge caci sincer m-am cam saturat de combinatorica cu calculatorul scos, dres, remontat.
Acum cat o mai merge si masina aceasta nu stiu. Doar ca daca va porni si voi fi multumit de rezultat voi face un upgrade pe care il consider absolut necesar. pe capacul pompei voi atasa un coller de 12 volti astfel incat sa aiba racire permanenta suplimentara zona calculatorului pompei. In felul acesta si daca scad temperatura de lucru cu 3-5 grade ma declar multumit
  • bruttus

  • Mesaje scrise: 201
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Mai putin riscant decit acel cooler ar fi un radiator simplu de aluminiu pus cu pasta de racire pentru microprocesoare pe capacul superior al calculatorului,sau daca iti plac experimentele,pe furtunul de alimentare cu motorina,o teava,spirala,de cupru sau aluminiu,prin care sa treaca motorina,si in felul acesta sa scada citeva grade pina la intrarea in pompa.
Succes!
Skip ads

  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
bibu16v a scris:Diesel e Power, orișicum...restul sunt detalii, dacã consumã (mai) puțin...pânã ajungem la reparații, ne simtem bine și le dãm fum în nas la fraeri. Când vine nãcaz”(și vine, implacabil!) ne apucãm de „reparat” pe ulițã și fraerii ne dã praf în frezã...pe urmã, e bun și mopedul.
PS
@bruttus
Vãd și eu pe cineva care pune punctul pe „j”, cu argumente și date; practic ai nãruit un univers „bine clãdit”, cu mai mulți ca tine, dieselul ptr uz necomercial ar fi îngropat repede; cine pricepe, bine, cine nu, și mai bine. Chapeau!


Ceea ce spune dumnealui aici este corect, dar daca e sa o iau cronologic multi au facut cunostinta cu diseselul in epoca de glorie a sa, cand motorina era 2 lei si ceva litrul.
Pentru mine personal mas8na asta Vectra B a fost ca un membru al familiei, a tinut aproape de noi si ne-a ajutat mult. In afara de amortizoare fata si arcuri care desi noi s-au dovedit a fi mai scurte decat cele originale care aveau jumatate de spira rupta, eroare la calxulatorul ABS si motorasul de la usita rezervorului, masina asta nu a avut alte probleme. Chiar si acum in moarte clinica, asteptand sã-i schimb pompa are pivotii si bucsile originale.
E drept ca nu a-si mai lua diesel pentru ca mi s-a cam luat.
Mai avem in propietate un Audi A6 cu motor de 2.0 dar este PD, alta instalatie care a fost un semimesec de proiectare.
Daca este sa o iau filozofic pot spune ca am trecut prin viata reparand si mesterind la toate masinile pe care le-am avut iar acest lucru nu m-a deranjat si nici nu m-a impiedicat sa fac ilustratii de carti pentru copii cu aceasi pasiune...
  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
bruttus a scris:Mai putin riscant decit acel cooler ar fi un radiator simplu de aluminiu pus cu pasta de racire pentru microprocesoare pe capacul superior al calculatorului,sau daca iti plac experimentele,pe furtunul de alimentare cu motorina,o teava,spirala,de cupru sau aluminiu,prin care sa treaca motorina,si in felul acesta sa scada citeva grade pina la intrarea in pompa.
Succes!

Sa stii ca off-ul asta cu scadere temperaturii motorinei l-am avut de cand am facut prima curatare a siste,mului de alimentare, acum multi ani.
Am luat intre timp si un radiator de racire de Seat, am inteles ca stacsub podeaua masinii, este ca un fel de cooler prin care trecea motorina. Complet din aluminiu cu disipor termic.
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,510
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Pasiunea ptr mecanicã o înțeleg perfect.
Dar a-ți cumpãra o mașinã diesel ptr uz personal, cu mirajul economiei la consum și a puterii/cuplului ”fenomenal”(fãrã a-ți însuși și obligațiile ce vin din asta), dar care are motorul obosit și care te va obliga permanent sã bagi bani și/sau muncã doar ca sã meargã (ceva mai bine), mai ales dacã nu ai atelier propriu, cunoștințe tehnice(sau dorința de a le acumula!) și scule(sau acces la așa ceva), cum sunt marea majoritate, mi se pare o alegere (foarte) proastã și impovãrãtoare financiar și nu numai, dacã mai faci și sub 30.000km/an ...necazurile, mai ales la o mentenanțã firavã spre deloc și o exploatare de tractor de CAP, vor veni sigur și, deseori, nu singure, cu consecințe dintre cele mai grave pânã la ajunge sã ai un fer inutilizabil...nu vorbim de firme și utilizatori intenși cu km mulți per an sau cei care își permit sã cumpere mașini noi și le schimbã periodic, cu planuri de mentenanțã și putere financiarã, ãștia sunt altã ligã!...Mã refer exclusiv la un utilizator absolut obișnuit, cu venituri medii.
Singurul caz în care m-aș risca la un diesel, ar fi sã fie unul cu un istoric clar și cunoscut al unui model renumit ptr fiabilitate și cu un preț atât de mic încât sã poatã fi compensate eventualele necazuri din viitor, dar criteriu foarte important, sã nu fie unica mașinã în folosințã și de care sã depind la modul serios(ceea ce, în cazul meu nu se pune problema).
  • bruttus

  • Mesaje scrise: 201
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Eu am condus masini pe benzina din 1990 pina prin 2001,apoi am trecut pe diesel,si am ramas asa pina in ziua de azi.Cei drept in anii aia trebuia sa suflu in carburatoare toata ziua,si asta ma cam sictirit,iar cind am trecut la motorina,am avut marele noroc sa nu fie nevoie de reparatii,doar chestii marunte.Primul Opel,un Astra Caravan din 2001 ,cumparat cu 40.000km ma dus pina la aproape 400.000km si nu i-am schimbat decit alternatorul si amortizoarele.
Dintre toate masinile pe care le-am avut,ca Opelul nu a fost niciuna,motor fiabil,consum mic,si in ultimii 15 ani cred ca am detinut toate marcile de masini,de la Mercedes ..Bmw,Volvo...la Renault.Este adevarat ca meseria mi-a permis,si oricum,le-am cumparat cu scopul sa le revind nu pentru ca sint foarte bogat si imi permit,dar cum spuneam,Opelul ramine masina mea de suflet.
Am un Audi a6 cu motor 2,5tdi,din 1998,masina superlux,dar la cit consuma o tin in garaj de 3 ani.
Imi pierde ulei pe la caseta de directie,de atita stat degeaba,si ca sa o repar ma costa 200 eur,si nu cred ca-i merita.Mai am doua masini,un Opel Meriva pe benzina si un Astra motor 1,7 diesel,pe care le folosesc dupa cum urca si scade pretul la combustibil,si cred ca ramin cu astea pina imi expira permisul de conducere,sau pina ne interzic sa le mai folosim si ne obliga sa cumparam masini electrice.
Daca as da note masinilor detinute...in functie de fiabilitate,consum,confort,pret reparatii....
Audi -9 dar nu as mai cumpara altul-confortabil,stabil,multe chestii extra.scump de mentinut si reparat
Bmw-8 asta era de fite,imi place estetica -scump la reparatii,rapid,consum mic,aproape ca Opelul
Opel-7 dar ramin cu el,fiabil,econom din toate punctele de vedere,nu prea spatios din pacate.
Renault-6-se strica mai des decit toate
Restul marcilor nu merita nota,poate Volvo un 4 si Mercedes 5 pentru problemele care le da cu partea electrica si pretul reparatiilor.
Skip ads

  • MRosata

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2022

  • Mesaj Privat
Salut! Am revenit cu situația mea legat de pompa de injectie psg16 pe un frontera B 2003, motor y22dth. pe la paginile 48-49 am detaliat ce si cum, am primit indicatii si am promis ca revin.
Pana la urma am cumparat o pompa cu acelasi cod dar am probleme cu pornirea. In sensul ca nu pornește, clipește martorul cu cheie, banuiesc ca imobilizatorul. Am cumparat-o cu tot cu modulul imobilizator si cipul din cheie dar e posibil cine mi le-a dat sa le fi incurcat. Cu cele primite cu pompa noua nu mișcã deloc, adicã nici nu pot da la automat. Daca se pun imobilizatorul si cipul cu cheie initiala a masinii, am dat de proba la automat dar desigur ca nu pornește. Momentan astept un alt set de Immo+ cip, daca cel de la care le-am cumparat imi va trimite ce trebuie.
Ce pot face daca nu le mai are pe cele care sunt ale pompei? Pot cu testere tip CarProg + OP-COM (pe care nu le am) sa obtin pinul de la pompa, resetat ecu, imperecheat etc? Cu tech2 nu am pe nimeni prin Harghita si nu as cumpara unul (am avut si l-am vandut cand am schimbat mașina crezand ca Frontera nu e asa pretentios ca SAAB)
Trebuia sa fie si partea electronica cu aceleasi coduri? Nu am verificat decat pe pompa sa fie acelasi cod.
Am codurille urmatoare:
P0638 - throttle actuator control range/performance bank 1
P1613-0 Immobiliser no or wrong signal
P1614-0 Wrong transponder key immobiliser

Multumesc pt raspunsuri.
  • bruttus

  • Mesaje scrise: 201
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Cauta pe cineva sa iti anuleze IMMO ,banuiesc ca asta este unica solutie daca este posibila bineinteles,si laso fara ...cine fura un Opel?Restul doar cei care se ocupa cu asa ceva te pot indruma,eu am auzit pe aici ca asa isi rezolva problemele cu astfel de pompe.
  • MRosata

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2022

  • Mesaj Privat
Cu cine am mai vbit au spus ca nu se poate face IMMO off. Desigur ca nu am nici o problema sa scap de el, e masina de mers pe deal, doar ca nu gasesc pe nimeni sa o facã.
Stie cineva precis cum se imperecheaza pompa in situatia asta, daca nu pot face immo off?
  • bruttus

  • Mesaje scrise: 201
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Eu cred ca nu exista masina la care nu se poate face IMMO OFF,astia fura masini de milioane,cu tot cu immo ce naiba,dar poate nu ai gasit tu persoana respectiva,sau informatia necesara.Pina raspunde cineva care este documentat in asa ceva,iti urez noroc,sigur vei reusi ceva pina la urma,intrebarea este daca merita pretul.
  • bruttus

  • Mesaje scrise: 201
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Uite o vp44 desfacuta acum 30 de minute...pai cu ce are in ea,rugina si altele,poti sa fii cel mai bun meserias in asa ceva,nu poti sa o faci fara munca multa....oxid si piston de avans ....
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
asta numa cu motorina de la pompa si filtre schimbate la timp nu a mers... sunt curios de pe ce masina provine Smile
  • bruttus

  • Mesaje scrise: 201
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Ford Transit 0470504010...dar si pe Opel sint la fel majoritatea.
  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Update de moment.
Am montat noua pompa, am verificat distribuția sa fie la punct, pus laptop-ul șters erorile, dat cheie și nimic!
Nu vrea sa porneasca....
Am suspectat ca nu ar fi la punct, am desfãcut din nou capacul de vizitare, aliniat semnul de pe volanta pe bloc și verificat calmarea pompei. Perfectã!
Demontat capacul de culbutori și verificat axa cu came. Pare a fi în poziție. Semnele date și pe ax și pe pinionul axului încã de la prima demontare, coincid....
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR