Ai uitat parola?


  • rolland

  • Mesaje scrise: 399
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira Y20DTH din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Apr 2012

Va salut pe toti!

Probabil sunt multi care vor sa se murdareasca pe maini decat sa scoata o groaza de bani din buzunar. Pornind de la aceasta idee incerc sa fac un tutorial pentru a veni in ajutorul vostru .

Totodata doresc pe cei care au mai reparat pompe de injectie sa participe la acest tutorial pentru a face cat mai complexa. De aceea cei care nu se pricep ii rog sa nu "polueze topicul".

Va multumesc.

Incep cu partea in care va prezint demontarea pompei ,dupa care desfacerea acestora,repararea,asamblarea ,montarea pe masina si punerea la semn a distributiei.

Demontarea.

Ca sa demontezi pompa ,se da jos galeria de admisie,furtunurile,si tevile care vin de la pompa la injectoare



dupa care se continua cu cureaua care actioneaza pompa de apa,alternator etc. pentru a ajunge la capacul unde este distributia si se vede roata de lant de la distributie

.

Capacul este prins cu 6 suruburi (torx). Motorul se pune la semn urmarind ca semnul de pe fulia de la motor sa coincida cu semnul de la blocul motor. Daca motorul este pus la semn camele de la pistonul 1 trabuie sa fie la ora 11 si ora 1

.

Se blocheaza pompa cu o tija cu diamteru 6mm sau daca nu aveti se poate si cu coada unui burghiu de 6mm (aici mai trebuie sa decarc niste poze de pe telefon)

.

Ca sa defaceti cele patru suruburi care tin roata de lant aveti nevoie si de o oglinda deoarece spatiul este destul de mic. In zilele aceste voi descarca mai multe poze de pe telefon pentru a face mai detaliata.

Asa cum am zis se face blocarea pompei



din poze se poate observa ca semnul (triunghiul )de pe roata de lant coincide cu gaura de la blocarea pompei (asa ve-ti fii convins ca motorul este la semn),dupa care se desface surubul de la axa cu cama pentru a putea demonta roata de lant



se desface intinzatorul de lant cu o cheie inelara de 19



dupa care se poate demonta lantul si roata de lant de la pompa .Acesta este prins cu patru suruburi E12 (sper sa nu gresesc). Roata de lant care este actionata de vibrochen are tot un semn in forma de triunghi acesta trebuie sa aiba pozitia la ora 11.

Se desfac cele patru suruburi cu care este prins pompa de motor E10 (atentie nu se desface fulia de pe pompa,nici piulita centrala care o tine). La suruburile acestea accesul se face prin canalele ovale de la roata de lant. Daca in prealabil s-a demontat admisia



asa cum am descris in topicul initial, pompa mai are un suport la partea unde se monteaza tevile care pleaca la injectoare, din tabla si prins cu doua suruburi de Torx pe bloc motor si doua de E10 pe pompa.

Se scoate mufa de la pompa dupa care se trage spre partea stanga a masinii (partea sofer ). In zilele care urmeaza voi contiunua cu desfacerea pompei si repararea acestora

2.Desfacerea pompei. pompa ramine blocata cu tija de 6 mm


din capul hidraulic se scot cele trei suruburi de M6 (Torx ) pentru a putea demonta placa (tablita) care tine electroventilul

.

De cele mai multe ori datorita motorinei proaste (cu mizerie si cu apa) pompele din punct de vedere mecanic au probleme cu pistonasul de avans. Pentru a ajunge la acest pistonas se desfac cele patru suruburi care tin capul hidraulic



si se extrage acesta din corpul pompei cu un extractor sau daca nu aveti extractor se poate cu doua surubelnite (recomandat totusi un extractor care se insurubeaza in doua dintre filetele unde vin montate tevile de la injectoare - nu am poze)

.

Da se pare ca am un hint, in prealabil ,deci inainte de scoaterea capului hidraulic mai este un electroventil in partea de jos a pompei sub capul hidraulic si acesta se demonteaza este prins cu doua suruburi de M6 cu Torx. Dupa scoaterea capului hidraulic se poate observa pistonasul de avans si totodata se poate face si o constatare a acestuia

.

Se extrage rulmentul (care iese foarte usor din corpul pompei ),Aici gasiti un extractor usor de executat la @costiy20Dth iar sub rulment se afla o saiba care atentie la montaj se poate pune si invers. Saiba are un marcaj (scris) ,Acesta se pune cu scrisul spre rulment la asamablare. dupa scoaterea rulmentului si a saibei ajungeti la galetii ,respectiv la inelul care actioneaza pistonasul de avans



din partea laterala a pompei exista un capac prins cu doua suruburi de M6 Torx ,acesta se desface si se scoate supapa cu o-ringuri pentru a avea acces la capatul pistonasului de avans

.

dupa scoaterea supapei inelul care actioneaza pistonasul se poate actiona (rotit) cu doua tije sau surubelnite pentru a putea verifica daca este sau nu pistonasul blocat.
Daca este se scot galetiile



se scoate criuciulita care la randul sau are un numar inscriptionat pe ea si la asamblare se pune cu scrisul in jos (catre fulie)



si se scoate inelul cu atentie (la inceput pe axa pompei dupa care rotind pistonasul de avans ).

Dupa scoaterea inelului se poate scoate si pistonasul de avans care arata cam asa de cele mai multe cazuri .

.

Se verifica cilindru unde culiseaza acest pistonas sa nu fie zgariata . Daca este se poate bucsa ,materialul este FGN400 dupa STAS -ul romanesc iar dupa cel european GGG40 care este de fapt fonta grafitara (se folosesc si la camasile de la motor) si are o rezistenta la tractiune de 400 daN/mm .
Inainte de introducerea noului bucsei se face un tratament de imbatrinire .Iar dupa introducerea bucsei honuirea acestuia la 0.02,0.03 mm mai mare decat diametru pistonului Sau aveti a doua varianta schimbarea corpului. Daca aveti numai pistonasul zgariat acesta se poate slefui dupa care trebuie si lepuita



ca sa obtineti suprafata oglinda .Aici rugozitatea suprafetei trebuie sa fie foarte fina si de aceea se recomanda lepuirea ,altfel riscati sa se blocheze din nou. in mod normal stratul acela negru este de fapt titanizat ca sa reziste la uzura .

Dupa operatia de lepuire se verifica si segmentul daca nu se blocheaza in canal.tot la acest pistonas in capatul din spate are o siguranta din tabla care se scoate usor si o sa gasiti o supapa . Aici se curata foarte bine cu aer comprimat toate gaurile (sunt cazuri cand se obtureaza cu mizerie),si pistonasul se incearca fara segment si supapa acesta in locasul ei punand in prealabil un pic de ulei 2T. Acesta trebuie sa culiseze foarte usor.

Daca culiseaza usor pistonasul se monteaza segmentul pe ea cu crestatura in partea opusa gaurii de unde o actioneaza inelul si se incearca asa . Daca nici asa nu se simte o blocare se pune axul in capatul pistonasului (care de fapt este si axa supapei din pistonas)si siguranta.

pozitia pistonasului se monteaza in corpul pompei in asa fel incat in partea unde se vede gaura de actionare a inelului sa fie usor inspre partea capului hidraulic ,dupa care se monteaza inelul.Aici mare atentie inelul are un stift care intra in furca care misca senzorul de rotatie al pompei.

totusi daca nu aveti acces pentru a vedea se poate desface surubul din partea laterala a pompei (imbus cu o saiba de cupru sub surub seamana cu un dop)



Se monteaza cruciulita cu scrisul in jos (atentie daca se monteaza cu scrisul in sus pompa va forma span sau va merge foarte greu)se pun galetiile ca in imaginea mai sus prezentata (atentie si aici se pot monta invers , din nou formeaza span in pompa) saiba cu scrisul catre capul hidraulic si rulmentul.

Pentru montarea rulmentului nu e nevoie de forta mare si ciocan Very Happy ,intra usor numai trebuie sa aveti grija sa o puneti paralel cu axa pompei.

Probabil va intrebati si faptul care sunt fenomenele specifice cind pistonasul de avans este blocat. In primul rand asa cum s-a descris in multe topicuri ..pornirea greoaie iarna .intr-adevar vara aproape isesizabil pentru ca fiind mai cald avansare pompei este minima ,si fiind putin avansata nici debitul care trebuie sa o faca nu este mare,in schimb iarna sau la temperaturi scazute in schimb da. Dar totusi si vara se poate face o verificare si anume pornind fara sa o tii pe bujie. Daca pompa este in ordine (aici ma refer la pistonas negripat) masina trebuie sa porneasca usor si fara fum alb.

Aici mai doresc sa precizez ca testerul nu intodeauna iti gaseste daca este blocata(din valori). totodat nu vreau nici sa se intre in confuzie cu fumul alb ,pentru ca se stie ca fum alb inseamna amestec sarac care poate fii si de la aer fals ( de la filtru ,de la furtunasele de retur coapte,etc.) de aceea intodeauna inainte de a lua o decizie ca pompa ar fii vinovata va recomand sa faceti un test de etanseitate. Pentru acesta aveti nevoie de o pompa de benzina (in cazul meu am luat de pe o Skoda Felicia)



se face 2 bari (atentie pompa de benzina face si mai mult ) se obtureaza sau "stranguleaza " returul si daca nu sunt probleme trebuie sa-si mentina aceasta presiune si dupa 2 ore. Daca nu cautati pe unde se scurge motorina. Daca s-a facut acest test si a doua zi tot aveti probleme cu pornirea de dimineata (cand e temperaturile mai scazute) atunci da se poate arat cu degetul la pompa.

in caz de asamblare a supapei cu O-ring in partea din spate a pistonasului.



aici va recomand sa folositi un pic de vaselinaca riscati sa ciupiti oringul. Daca se ciupeste O-ringul din interior apare urmatorul fenomen ;si anume nu o poti tine la turatie constanta ,aproape merge in trei pistoane,si usor fluctueaza turatia.

Capul Hidraulic doresc sa o tratez diferit pentru ca este mai complexa.

in primul rand fenomenul cand aveti capul hidraulic uzat are urmatoarele simptome : De la 1200 -3000 de turatii nu o poti tine constant,accelerarea se produce instantaneu la cea mai mica apasare a pedalei, revenirea din turatii se face incet.

Desfacerea capului hidraulic
.

dupa ce in prealabil s-a scos electrovalva se poate observa doua suruburi de M4 (Torx) care daca se desfac se poate demonta axul capului hidraulic.

Axul capului hidraulic



care se vede in poza contine un arc in gaura din mijloc (diametru aprox 4mm) ,care face ca sa o impinga axul din mijloc (care este de fapt si supapa ) si care este actionata de electroventilul din capatul capului. Acesta se misca cu o frecventa foarte mare

.

Totodata desuruband cele doua suruburi de torx axul din mijloc e prins in felul urmator :

.

Capac un disc de siguranta si o saiba care are rol de patine. in caz ca demontati aceasta piesa la montare nu uitati sa o centrati in 0.02 bataie maxima altfel riscati ca sa frece in carcasa electroventilului care o actioneaza . urmarile sunt urmatoarele daca porneste masina nu se tureaza ,ramine la 800 de rotatii .

Daca fortati nota se arde tranzistorul din calculatorul pompei fiind mai solicitata de electroventil si care consuma mai mult curent. De obicei aceasta piesa se face vinovata de arderea tranzistorului care voi prezenta mai incolo. in partea care intra in interiorul pompei (la galeti)gasiti pistonasele radiale



si acestea se pot monta invers ,de rezultatele finale nu vreau sa va mai scriu , dar in prima poza se poate observa montarea lor corecta. totodata in prima poza gasiti si o frezare la 45 grade care se afla in capatul axului.

Frezarea aceea in momentul in care doriti sa montati capul hidraulic la loc trebuie sa fie stanga jos (asta e buna oare ce inseamna stanga jos ). Adica se blocheaza pompa la semn cu tija de 6mm sau burghiu puneti pompa in pozitia in care vine montata pe masina si frezarea aceea trebuie sa fie pe pozitia stanga jos. Atentie la montare totusi ca este posibil ca in timpul montajului sa cada atat pistonasul radial cat si una din galeti.

Inainte de montare a capului hidraulic va recomand sa schimbati o-ringurile si la montaj sa folositi vaselina . Tot inainte de a monta capul hidraulic acesta are patru filtre ultra fine care va recomand sa o suflati cu are comprimat. Sunt de culoarea verde si sunt in numar de 4.

Verificarea electroventilului. Se face cu o sursa de curent continu care asa cum am precizat lucreaza in impulsuri. De aceea incercarea (verificarea )acestora nu va recomand la 12 volti

.

Verificarea se poate face direct ori in locasul sau si punand 5 volti prin impulsuri (adica se da si se ia de pe curent)se va aude un tacanitura,sau se poate pune o bucata de otel cu diamteru de 5mm si trebuie sa se indeparteze axul din interiorul electroventilului.

Mai am de prezentat inca un electroventil care este partea de jos a pompei si care are rol de a regla debitul (sper sa nu gresesc)



este piesa aceea gri la care multi au avut probleme de dezizolarea firelor si care este responsabil de arderea la al doilea tranzistor din calculator.Totodata in capatul acestui electroventil este si un filtru care va recomand sa o curatati.

La capul hidraulic am o scapare si anume uzura acestuia numai prin masurare se poate observa,cu ochiul liber doar o diferenta de nuanta se vede in gaura in care se roteste axul .nu am avut ocazia de a masura un cap hidraulic nou ca sa va pot spune la ce dimensiune se poate spune ca avem un cap hidraulic uzat.

Asadar dupa asamblarea ultimei piese care am spus ca a fost electroventilul de jos (sub capul hidraulic ) va recomand sa umpleti pompa cu amestec de motorina si ulei 2T ,si rotiti pompa cu mana de mai multe ori . pompa trebuie sa mearga foarte usor se va auzi un tacanit care vine de la galeti(e normal sunetul acela) si intodeauna cand semnul pompei va ajunge in dreptul gaurii unde se blocheaza pompa acesta va "scuipa " motorina pe teava de la injectorul 1. Pentru o mai buna intelegere a traseului motorinei in pompa postez niste scheme de principiu al pompei





edit by StefanTolos Wink
15-Jun-13 1:59:29 PM
  • cip077

  • Mesaje scrise: 2,699
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Frontera 2,2 dth din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Feb 2009

Spor la povestit. Poze cat de multe sa fie,
Tot umbland la pompa ai ajuns profesor, deja dai lectii Very Happy .
Foarte ok ideea tutorialului.
O zi buna.
  • rolland

  • Mesaje scrise: 399
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira Y20DTH din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Apr 2012

@cip077 dupa ce am dat jos pompa de 7 ori... doctorat imi fac,dar asa cum am scris in primul meu topic ii astept si pe ceilalti , si sper sa nu-mi scape nimic.
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,375
  • Locatie: Arges
  • Masina: Corsa Z10XEP din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Nov 2007

In sfarsit cineva care a spart gheata,weel done.
  • 34KLA

  • Mesaje scrise: 5,478
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra OPC Z20LEH din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 08 Sep 2004

Felicitari pentru tutorial.
  • bruttus

  • Mesaje scrise: 82
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra y20dth din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 29 Jan 2013

Excelent tutorialul rolland,astept sa treci la partea de electronica si vin sa te ajut cu materialele strinse de mine plus experienta proprie.
In ce priveste ,,meseria" parerea mea personala este ca numai indeminarea si capacitatea de a intelege anumite lucruri te defineste ca ,,meserias" si bineinteles o practica indelungata.
Acum 1 an nici roata de rezerva nu o atingeam,habar aveam unde este crickul,acum dupa multe probleme visez opelul meu,si economisesc foarte multi bani datorita unor astfel de tutoriale publicate de oameni openmind!
Felicitari!
  • rolland

  • Mesaje scrise: 399
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira Y20DTH din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Apr 2012

@bruttus sa stii ca nu ma opresc aici cu tutorialul ,numai ca vreau sa mai fac niste poze in zilele acesta ca sa o fac ca la carte. La partea electronica cred ca ai mai mult material decat mine,oricum anumite poze vroiam sa o folosesc de la postarile tale
  • mariusnapcori

  • Mesaje scrise: 3,663
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra B14XER din 2016
  • Status: Online
  • Cont inregistrat in: 04 Sep 2007

Felicitari si din partea mea pt. tutorial!
Cred ca stai bine cu timpul pentru ca vei simtii pe pielea ta consecintele.
Tine telefonul aproape si deschis non-stop ! Smile
  • mariusnapcori

  • Mesaje scrise: 3,663
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra B14XER din 2016
  • Status: Online
  • Cont inregistrat in: 04 Sep 2007

vad ca nu pot edita mesajul anterior....
Palinca se tine la congelator ca nu ingheata! Smile
  • bruttus

  • Mesaje scrise: 82
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra y20dth din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 29 Jan 2013

rolland a scris:@bruttus sa stii ca nu ma opresc aici cu tutorialul ,numai ca vreau sa mai fac niste poze in zilele acesta ca sa o fac ca la carte. La partea electronica cred ca ai mai mult material decat mine,oricum anumite poze vroiam sa o folosesc de la postarile tale

Din partea mea ai tot sprijinul,si iti dau tot ce detin in domeniul asta,doar ca documentatia mea este toata in spaniola,va trebui sa iti traduc din ea.
Imi permit si o mica sugestie,sper sa nu fie cu suparare,acum ca avem un tutorial despre demontare,va trebui sa facem (in colaborare cu toti cei care au experienta) si unul despre (cauze si remedii) plus unul,si asta mie mi se pare foarte important, cu modul de functionare al pompei.
Intre timp iti pregatesc ce este nevoie despre partea electronica si ti le trimit sa le publici tu in continuare ca sa nu intervin eu in topicul tau.
  • rolland

  • Mesaje scrise: 399
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira Y20DTH din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Apr 2012

Da ,da Marius se poate pune linistit la rece. Daca nu mai ai da-mi de stire sa te mai corup cu un pic de tratament. Very Happy
  • rolland

  • Mesaje scrise: 399
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira Y20DTH din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Apr 2012

Urmatorul capitol care doresc sa o tratez este piesa (senzorul) cu numar de identificare 107 din desenul explodat

.

Acesta este un senzor care de fapt care intr-o capsula contine doi senzori . Adica in afara de faptul ca masoara rotatia pompei mai masoara si temperatura motorinei. De obicei la acest senzor dupa un timp isi pierde sensibilitatea fiind un senzor inductiv . Roata dintata (sau cama cum se cunoaste piesa nr12 de pe desenul explodat) care se roteste in fata senzorului face o fluctuatie de tensiune .

Aceasta fluctuatie este de fapt un semnal dreptunghiular (se poate vizuliza pe osciloscop) asemanator din imaginea alaturata

.

Cand acest semnal este distorsionat citirea este gresita ,adica inregistreaza turatie mai mica si face aparitia erorii P1345. Acest tip de defect se poate materializa in mai multe variante si anume cand citirea se face gresita o singura data si nu se da importanta ,adica pur si simplu se sterge eroarea .Bineinteles ca pornirea va fii greoaie,Si a doua varianta cand cedeaza de tot iar masina nu mai porneste. Inlocuirea acestui senzor este destul de usoara.

Se demonteaza calculatorul de injectie (N. 67 din imaginea explodata) se desfac cele doua suruburi cu care este fixat senzorul (Nr 111 din imaginea explodata) torx de M4 ,atentie la desfacerea suruburilor folositi surubelnita cu cap magnetic altfel riscati sa scapati surubul in pompa .Pentru a putea demonta calculatorul ;cablajul la cele doua electroventile care se afla in capul hidraulic este sudat de iesirea din calculator in puncte. Acesta se poate desface (separa) cu o surubelnita si cu lovituri usoare de ciocan



dupa care se desfac cele doua suruburi cu care sunt prinse mufele de plastic . Astfel separat cablajul electroventilelor, se desfac cele 6 suruburi de la calculator si bineinteles cele doua suruburi de la senzor dupa care se desparte calculatorul de corpul pompei. O alta problema la care trebuie sa dati atentie este faptul ca senzorul are un numar .

Acest numar trebuie respectat (in caz de schimbarea senzorului) altfel cu un alt numar decat cea prescrisa pe senzor consumul la masina va creste aproximativ cu 1 litru la 100km.

Daca doriti sa faceti o diagnoza la acest senzor (de ex Op-Com) turatia la pompa in momentul cand este pornita masina este jumatate la turatia motorului ,adica daca turatia motorului este de 800 rot/min la pompa va fii 400 rot /min.

Tot acest senzor este responsabil si de reglarea avansului. in mod normal acesta este intre intervalul de 4-4.6 grade
  • gabiopel

  • Mesaje scrise: 7,323
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra Y20 DTH-2.0 DTI din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Sep 2007

FELICITARI Roland pentru acest tutorial , este de foarte mare ajutor tutorialul!
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 4,725
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra Y20TDH din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 08 Dec 2006

Felicitari si jos palaria pentru acest tutorial. Oameni precum tine si altii care se pricep atat de bine merita toata admiratia si respectul pentru altruismul de care dau dovada. Continuati tot asa si vezi avea aprecierea si respectul intregii comunitati ClubOpel. Salutari de la Sibiu si cand aveti drum pe aici dati un semn sa ungem pompa cu ceva lichide Wink
  • rolland

  • Mesaje scrise: 399
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira Y20DTH din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Apr 2012

Ok. @mikyboy
  • dumitrache marius

  • Mesaje scrise: 370
  • Locatie: Tecuci-GL
  • Masina: Vectra y20dth din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Aug 2006

Felicitari pentru tutorial.
Pina la urma nu s-a rezolvat doar cu schimbarea senzorului de turatie din pompa, de a trebuit sa demontezi ?
Stima.
  • bruttus

  • Mesaje scrise: 82
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra y20dth din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 29 Jan 2013

rolland a scris:
Cand acest semnal este distorsionat citirea este gresita ,adica inregistreaza turatie mai mica si face aparitia erorii P1345. Acest tip de defect se poate materializa in mai multe variante si anume cand citirea se face gresita o singura data si nu se da importanta ,adica pur si simplu se sterge eroarea .Bineinteles ca pornirea va fii greoaie,Si a doua varianta cand cedeaza de tot iar masina nu mai porneste. Inlocuirea acestui senzor este destul de usoara.

Se demonteaza calculatorul de injectie (N. 67 din imaginea explodata) se desfac cele doua suruburi cu care este fixat senzorul (Nr 111 din imaginea explodata) torx de M4 ,atentie la desfacerea suruburilor folositi surubelnita cu cap magnetic altfel riscati sa scapati surubul in pompa .Pentru a putea demonta calculatorul ;cablajul la cele doua electroventile care se afla in capul hidraulic este sudat de iesirea din calculator in puncte. Acesta se poate desface (separa) cu o surubelnita si cu lovituri usoare de ciocan



dupa care se desfac cele doua suruburi cu care sunt prinse mufele de plastic . Astfel separat cablajul electroventilelor, se desfac cele 6 suruburi de la calculator si bineinteles cele doua suruburi de la senzor dupa care se desparte calculatorul de corpul pompei. O alta problema la care trebuie sa dati atentie este faptul ca senzorul are un numar .

Acest numar trebuie respectat (in caz de schimbarea senzorului) altfel cu un alt numar decat cea prescrisa pe senzor consumul la masina va creste aproximativ cu 1 litru la 100km.

Daca doriti sa faceti o diagnoza la acest senzor (de ex Op-Com) turatia la pompa in momentul cand este pornita masina este jumatate la turatia motorului ,adica daca turatia motorului este de 800 rot/min la pompa va fii 400 rot /min.

Tot acest senzor este responsabil si de reglarea avansului. in mod normal acesta este intre intervalul de 4-4.6 grade


Salut Rolland!In textul citat,si mai ales in poza asta,as vrea sa adaug,ca modul ales de tine ca sa scoti modulul de pe pompa nu este chiar cel mai usor si fiabil,dar nu este nici gresit.
Sfatul meu este sa se taie cele 4 fire ale celor doua electrovalvule,in loc de a se face interventia in zona protejata din poza ta.
Eu personal la toate modulele,le-am taiat firele din zona vizibila,adica inainte sa desfac cele 8 suruburi,iar dupa reparatie le-am lipit si capsat papuci auto.
Motorina nu conduce electricitatea,asa ca nu este niciun pericol,si daca se izoleaza bine cu termotractil (asa se numeste la noi) nu exista riscuri.
In general fludorul se topeste sau ,,se crapa" daca nu are un mare continut de argint,cum este cel cu care se sudeaza tevile de aer conditionat sau de gaz,din cupru,si firele de iesire in cele doua corpuri sint ,,sudate" prin puncte,eu as zice mai repede prin lipire la cald si mare presiune,lucru care da o mare rezistenta conexiunilor si nu merita atinse (opinie personala)

Cu un pic de rabdare,se pot scoate cele doua electrovalvule cu firele intregi,fara a fi taiate,eu personal am reusit si acum nu le mai tai,dar adevarul este ca oricum doua fire trebuiesc taiate si izolate,cele de la electrovalvula de jos,pentru ca astea mereu sint putrezite (imbatrinite)



Azi sper sa pot sa termin de desenat schema electrica a etajului final cu cele doua mosfeturi si sa ti-o trimit ca sa o publici.
  • dumitrache marius

  • Mesaje scrise: 370
  • Locatie: Tecuci-GL
  • Masina: Vectra y20dth din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Aug 2006

Si eu recomand taierea firelor si demontarea obligatorie a electrovalvei de avans (cea de sub capul hidraulic) si refacerea izolatiei firelor. La remontare nu mai recomand pastrarea traseului de pozare a cablajului de la electrovalva de avans aleasa de constructor, un adevarat cuptor pentru cablaj de aici si inbatrinerea lui prematura.
@ bruttus- e ceva de munca sa scoti electrovalvele cu firele intregi cu pompa montata pe masina.
Asteptam schema electrica a etajului final, dar si ceva mai multe amanunte in legatura cu pasii urmati pentru schimbarea mosfeturilor, gen adezivi folositi pentru rigidizarea lor in calculator, tehnica de lipire folosita.
Asa arata firele de la elctrovalva de avans la o pompa cu 235K km.

Stima.
  • rolland

  • Mesaje scrise: 399
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira Y20DTH din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Apr 2012

@dumitrache marius , din pacate nu s-a rezolvat cu doar atat.
@bruttus, sunt de acord cu tine in legatura ca este sudat practic cablajul de iesirea din calculator, dar eu le-am lipit si nu am pus nici o solutie gen silicon care a fost initial, nu am avut probleme pana acum. Totodata eu vedeam mult mai practic sa o desfac de la lipitura (sudura)decat sa tai firele dupa care sa ma apuc de lipit si izolat din nou
  • COSTIY20DTH

  • Mesaje scrise: 309
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Zafira Y20DTH din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 15 Dec 2009

Smile felicitari Rolland , sunt pe faza acum .
sa o lamurim firele de la cele doua electrovalve se taie si,buna ideea,se pot pune ceva papucei mici .
NU SE DESFAC din lipiturile sudate cu arc electric,deoarece nu rezista la temp extreme.


Intra si tu in Club!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata