Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • alexx_gan

  • Mesaje scrise: 838
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2013 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Multumesc .
Skip ads

  • gaboi80

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Sper sa-ti fie de folos. Cu placere, oricand daca pot sa fiu de ajutor.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Poate ma insel eu,dar mi se pare incorect ca un ventilator sa fie activ(sa functioneze) la temperaturi sub 90 gradeC(less).Eu stiu(pot fi corectat) ca pragul de lucru al termostatului este 90 gradeC,sistem de racire presurizat,iar deltaT,intre pragul de lucru al termostatului si pragul de inceperea functionarii primei trepte de viteza a ventilatorului,este de regula de cel putin 5 grade C.
  • gaboi80

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Nu te contrazic ca nu sunt sigur - insa eu am postat ceea ce scrie in TIS dupa cum se poate observa. Ma gandesc ca in permanenta ar trebui sa mearga ventilatorul dar cu turatie diferita in functie de temperatura apei.
Skip ads

  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Intrebarea fireasca e,de ce sa ventilezi un radiator prin care nu circula agent termic(sub 90 grade,termostatul e inchis).Dupa deschiderea termostatului,radiatorul disipa temperatura lichidului de racire si in situatii cind nu reuseste fara ventilatie(urcarea temperaturii cu cel putin 5 grade peste pragul de lucru a termostatului,pragul difera putin la fiecare termostat,,in ideea de a nu porni fara rost electroventilatorul),vor porni electroventilatoarele.
  • gaboi80

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Astazi am mai patit una: dupa un drum de 2 km si stat masina 1 ora ma urc la volan si surpriza : Ceasurile din bord nu mai functionau si nici nu erau luminate. Masina porneste ca si pana acum, mai greu. Incerc o repornirea dar degeaba - tot nu se aprinde bordul. Ma duc acasa nervos, o las cam 30 minute si cand ma intorc la masina si o deschid bordul functioneaza dar de data asta ramane becul de la Airbag aprins. Incerc si de data aceasta sa o opresc, incui,descui, pornesc dar becul tot acolo. Dupa un drum de 10 km si o repornire s-a stins si becul de la Airbag. Acum toate sunt ca inainte, martorul de la noxe aprins, doar ca mai am un cod nou de eroare P0650. E posibil ca cele doua erori sa aiba legatura? Vorba unui prieten:" Atat am incercat sa sting martorul de la noxe, ca pana la urma le-am stins pe toate! Smile".
  • alexx_gan

  • Mesaje scrise: 838
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2013 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Ce cod e P0650? Am gasit dar la astra G e vorba de becul masinuta cu cheita , faza ciudata este in TIS nu am gasit pentru astra H aceasta eroare nu este trecuta .
  • MARB

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jan 2014

  • Mesaj Privat
Salut ! Am o Astra H Z16XEP si dupa ce am fost la un service mi-au zis ca sonda lambda 1 nu merge in parametrii ei,un baiat cu un OP-COM mi-a zis ca debitmetrul nu e bun si la relanti,la aer imi da Rich(bogat).De curand am scos mufa de la sonda 1 si i-am dat cu spray de contacte.La 2-3 zile dupa masina a inceput,in mers,cand iau piciorul de pe acceleratie sa imi faca,nu stiu cum sa ma exprim,niste hopuri,"imi da in nas" dar turatia scade normal(in viteza) iar daca o las pe liber nu face deloc.Problema sa fie de la sonda lambda 1?
Si am observat ca ceasurile de bord,am o mica trepidatie de.. aproximativ 1mm,asta de la ce poate fi ?
Precizez ca martorul robinet a stat aprins intr-o zi si s-a stins,iar pe ECN am : 013003,062108,130000,ce semnifica aceste coduri ?
Skip ads

  • neomirceac

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jan 2014

  • Mesaj Privat
Salut tuturor,

Ma alaturi si eu celor care au probleme cu sonda lambda 1. Motorizarea mea este A17DTJ iar de cand s-a lasat frigul afara am inceput sa am probleme cu somba lambda. Imi stocheaza mereu aceasta eroare:
P0130-5A O2 Senzor Circuit Malfunction (Bank 1, Sensor 1)

Eu sterg cu OP-COM-ul eroare iar dupa un mers de aprox. 5-10 minute, stocheaza iar eroarea.

In mers masina are un tremurat pronuntat, si prezinta niste hopuri (aka dat in nas). Trebuie accelerata mai cu simt de raspundere si parca se simte totusi o lipsa de putere la accelerare.

La ralanti, motorul are un tacanit mai pronuntat, nu mai toarce ca un diesel cu rampa comuna.....

Daca are cineva o idee despre aceasta problema, as fi recunoscator pentru un sfat.

PS: In mers nu imi apare masinuta cu cheie, doar cand o opresc si o pornesc iar ramana aprins matorul respectiv o perioada mai lunga...

O seara buna va urez!
Mircea
  • MARB

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jan 2014

  • Mesaj Privat
Aceeasi problema am avut-o si eu pe astra mea,dar e 1.6 benzina.Aceleasi simptome !Aceleasi erori !.Am schimbat sonda lambda 1 si s-a rezolvat.Am dat vreo 220 lei,sonda lambda 1 de la delphi,au trecut 10 luni si nu mi-a mai facut probleme.
  • neomirceac

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jan 2014

  • Mesaj Privat
@MARB multumesc pentru sfat!

Asa ma gandesc si eu sa schimb sonda lambda sa scap de probleme. Imi pot spune cineva care este modelul de senzor lambda care imi trebuie mie pentru motorizarea mea: astra H 2010, A17DTJ.

Ma intereseaza detalii: lungime cablu, cati pini are mufa (cu incalzire, fara incalzire), etc.

Echiparea originala a masinii este Bosch ? Sau este ceva deosebit in echiparea originala?

Toate cele bune,
Mircea
  • neomirceac

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jan 2014

  • Mesaj Privat
Salut,

Ma intereseaza si pe mine un senzor lambda pentru Opel Astra H motorizare A17DTJ

Codul GM al produsului este: 98089825

Toate cele bune,
Mircea
Skip ads

  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Sonda lambda te avertizeaza ca ceva nu-i in regula in sistemul de alimentare aer-combustibil,noxele depasind limitele admise.Rezolva cauza reala,altfel vei face cheltuieli inutile...
  • neomirceac

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jan 2014

  • Mesaj Privat
Salut big_electro61,

Am fãcut o diagnoza cu scopul: sonda lambda (eroare P0130) si am descoperit ca elementul încãlzitor la aceasta nu lucreazã.

Datele citite cu motorul pornit la ralantiu se stabilizau la valoarea de 60°C pentru elementul încãlzitor. In sarcina aceasta temperatura creste împreunã cu temperatura gazelor de evacuare.

Temperatura de lucru al sondei lambda se încadreazã pe la 600 de grade.

De aici si, banuiesc, si eroare pe care o am pe bord tot timpul de P0130.

Am gãsit deja piesa la service la comanda dar are un preț piperat si as încercat sa vad si un second hand dar original pentru o perioada.

Întrebarea mea fiind urmãtoarea: ma poate ajuta cineva cu piesa respectiva?

Toate cele bune,
Mircea
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Referitor la elementul incalzitor sonda,e bine de verificat rezistenta ohmica a elementului(in cazul unui contact intrerupt,calculatorul o vede arsa) si existenta tensiunii de alimentare pe plusul si minusul elementului.
  • neomirceac

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jan 2014

  • Mesaj Privat
Salut,

Revin cu o noua experienta. In urma diagnozei la service am șters eroara cu OpCom-ul personal.

Toate bune si frumoase, am mers ieri toatã ziua fara sa îmi mai apãra eroarea P0130.

Asearã am fãcut un drum mai lung pana la Brașov dus-intors ~ 400km (si puțin plimbat prin Brașov). Motorul a mers incontinuu cam 5-6h pe toatã durata deplasarii.

La întoarcere am descoperit ca eroarea este stocata iar:
P0130-5A Circuit malfunction.

Am si eu o nelãmurire: datele citite de la acest senzor când sunt evaluate de cãtre ECU si cum sunt evaluate in funcție de condițiile de trafic ?

Posibil sa fie o problema intermitenta la mine ? Adicã merge bine mersi 1 zi apoi stocheazã eroare ?

PS: piesa noua am gasit-o la prețul de 900 ron original gm. Inca sunt in dubii.... Masina nu prezinta simptome negative in funcționare. Sunt de remarcat niste smucituri la anumite viteze (50-60km/h) si la anumite intervale de timp (aleator) care se remediazã doar prin accelerare sau decelerare din zona respectiva a turometrului

Toate cele bube,
Mircea
  • Sorin D.

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2004 Z10XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Nov 2013

  • Mesaj Privat
Salut,

In urma cu 2 luni mi s-a aprins motorasul galben in bord, am fost la un mecanic care mi-a facut o diagnoza in urma careia a gasit eroarea P0130 si P0135. Mecanicul a sters aceste erori si mi-a spus ca daca se mai aprinde martorul trebuie schimbata sonda lambda1. Dupa aproximativ 10 Km martorul s-a reaprins, neavand alta solutie am cuparat sonda lambda1 acelasi cod ca si cea de pe masina(Bosch). Dupa inlocuire martorul s-a aprins iar.
Am facut o noua diagnoza de data asta cu OP COM si am gasit erorile:

P0130 - Circuit O2 (Bank 1 senzor 1) - defect de circuit
(04) - Prezent

P0135 - Circuit încãlzire senzor O2(Bank 1 senzor 1) - defect de circuit
(0Cool - Intermitent

Am verificat cablajul pana la mufa ECU si nu am gasit nimic intrerupt, am dat cu spray de contacte in mufa sondei lambda, am sters erorile dar acestea au reaparut

P0130 - Circuit O2 (Bank 1 senzor 1) - defect de circuit
(04) - Intermitent

P0135 - Circuit încãlzire senzor O2(Bank 1 senzor 1) - defect de circuit
(0Cool - Intermitent

Parametrii in timp real cu erorile prezente sunt urmatorii:

Tensiune baterie,14.1 V
Releu principal,Activ
Releu pompã combustibil,Activ
Senzor 1 pedalã acceleraþie,0.97 V
Senzor 2 pedalã acceleraþie,0.49 V
Poziþie pedalã calculatã,0 %
Pedala de acceleraþie - poziþie ralanti,Activ
Potenþiometru 1 clapetã (Drosselklappe),0.60 V
Potenþiometru 2 clapetã (Drosselklappe),4.41 V
Poziþie clapetã - calculatã,1 %
Poziþie clapetã,Ralanti
Turaþie motor,775 RPM
Turaþie prescrisã,750 RPM
Senzor masã aer,1.24 V
Senzor masã aer,5 kg/h
Temperaturã lichid rãcire,1.07 V
Temperaturã lichid rãcire,86 °C
Temperatura aer admisie,3.37 V
Temperatura aer admisie,24 °C
Senzor de poziþie de dezactivare a portului,2.8 V
Comutator info climã,Nu este programat
Presiune sistem climã,0.00 V
Presiune sistem climã,0 kPa
Senzor rezervor,2.35 V
Senzor rezervor,22 L
Contact 1 fârnã,Inactiv
Contact 2 frânã,Inactiv
Contact ambreiaj,Inactiv
Vitezã vehicul,0 km/h
Ventil AGR,Inactiv
Poziþie actualã AGR,0.76 V
Ventil pentru aerisire rezervor,Activ
Control detonaþie,Inactiv
ÃŽncãlzire Senzor O2 (Bank1 senzor1),Activ
Senzor O1 (Bank 1 senzor 1),410 mV
Raport aer/combustibil (Bank 1 senzor1),Sãrac
ÃŽncãlzire senzor O2(Bank 1 senzor 2),Inactiv
Senzor O2 (Bank 1 senzor 2),431 mV
Raport aer/combustibil(Bank 1 senzor 2),Sãrac
Corecþie amestec de termen lung(Bank 1),0 %
Corecþie amestec de termen scurt(Bank 1),0 %
Buclã senzor O2,Deschis
Releu climã,Nu este programat
Clima în regim blocat,Presiune micã
Sistem de menþinere vitezã,Nu este programat
Tasta de atingere pt.sistem menþinere vitezã,Nu este programat
Viteza în plaja sistemului de menþinere vitezã,Nu este programat
Indicator defecte(MI),Deconectat
Indicator servisare(SVS),Deconectat
Presiune ulei,Presiune micã
Timp pânã la schimb de ulei,65 %
Avertizare schimb ulei,Inactiv
Stare aprindere,Conectat 12V
Poziþie clapetã - semnal servo PWM,28 %
Poziþie inferioarã memoratã pe senzorul 1 TP (poziþie clapetã acc.),0.55 V
Turaþie motor,1.549 RPM
Timp de injecþie,3.3 ms
Unghi Dwell,1.6 ms
Unghi de aprindere,9.2 grade
Senzor detonaþie (Bank 1),1.2 mV
ÃŽntârziere aprindere cil. 1 cauza->detonaþii,0 grade
ÃŽntârziere aprindere cil. 2 cauza->detonaþii,0 grade
ÃŽntârziere aprindere cil. 3 cauza->detonaþii,0 grade
Temperaturã motor normalã,Activ
Comanda 1. ventilator,Inactiv
Comanda 2. ventilator,Inactiv
Comanda 3. ventilator,Inactiv
Tãiere combustibil în frânã de motor,Inactiv
Accerelaþie vehicul,0 m/s2
ÃŽmbogãþire amestec în sarcina maximã,Inactiv
ÃŽmbogãþire amestec aer/carburant pentru protejarea catalizatorului (grup 1),Inactiv
Clapeta electronicã în regim de avarie,Inactiv
Numãrãtor pentru cicluri de adaptare clapetã,0
Impuls vitezã vehicul,Nu primeºte
Funcþia imobilizator programatã,Da
Timp de aºteptare de securitate,Inactiv
BCM- identificare vehicul programatã(modul caroserie),Da
Instrumet: ID vehicul programat,Da
BCM- stare identificare vehicul (modul caroserie),Okay-Smile
Instrument: stare ID vehicul,Okay-Smile


Valori reale cu erorile sterse:

Tensiune baterie,14.2 V
Releu principal,Activ
Releu pompã combustibil,Activ
Senzor 1 pedalã acceleraþie,0.97 V
Senzor 2 pedalã acceleraþie,0.49 V
Poziþie pedalã calculatã,0 %
Pedala de acceleraþie - poziþie ralanti,Activ
Potenþiometru 1 clapetã (Drosselklappe),0.58 V
Potenþiometru 2 clapetã (Drosselklappe),4.43 V
Poziþie clapetã - calculatã,1 %
Poziþie clapetã,Ralanti
Turaþie motor,754 RPM
Turaþie prescrisã,750 RPM
Senzor masã aer,1.24 V
Senzor masã aer,5 kg/h
Temperaturã lichid rãcire,1.03 V
Temperaturã lichid rãcire,87 °C
Temperatura aer admisie,3.84 V
Temperatura aer admisie,12 °C
Senzor de poziþie de dezactivare a portului,2.8 V
Comutator info climã,Nu este programat
Presiune sistem climã,0.00 V
Presiune sistem climã,0 kPa
Senzor rezervor,2.10 V
Senzor rezervor,26 L
Contact 1 fârnã,Inactiv
Contact 2 frânã,Inactiv
Contact ambreiaj,Inactiv
Vitezã vehicul,0 km/h
Ventil AGR,Inactiv
Poziþie actualã AGR,0.78 V
Ventil pentru aerisire rezervor,Activ
Control detonaþie,Inactiv
ÃŽncãlzire Senzor O2 (Bank1 senzor1),Activ
Senzor O1 (Bank 1 senzor 1),527 mV
Raport aer/combustibil (Bank 1 senzor1),Bogat
ÃŽncãlzire senzor O2(Bank 1 senzor 2),Activ
Senzor O2 (Bank 1 senzor 2),78 mV
Raport aer/combustibil(Bank 1 senzor 2),Sãrac
Corecþie amestec de termen lung(Bank 1),0 %
Corecþie amestec de termen scurt(Bank 1),0 %
Buclã senzor O2,Deschis
Releu climã,Nu este programat
Clima în regim blocat,Presiune micã
Sistem de menþinere vitezã,Nu este programat
Tasta de atingere pt.sistem menþinere vitezã,Nu este programat
Viteza în plaja sistemului de menþinere vitezã,Nu este programat
Indicator defecte(MI),Deconectat
Indicator servisare(SVS),Deconectat
Presiune ulei,Presiune micã
Timp pânã la schimb de ulei,65 %
Avertizare schimb ulei,Inactiv
Stare aprindere,Conectat 12V
Poziþie clapetã - semnal servo PWM,26 %
Poziþie inferioarã memoratã pe senzorul 1 TP (poziþie clapetã acc.),0.55 V
Turaþie motor,1.509 RPM
Timp de injecþie,3.2 ms
Unghi Dwell,1.6 ms
Unghi de aprindere,11.7 grade
Senzor detonaþie (Bank 1),1.1 mV
ÃŽntârziere aprindere cil. 1 cauza->detonaþii,0 grade
ÃŽntârziere aprindere cil. 2 cauza->detonaþii,0 grade
ÃŽntârziere aprindere cil. 3 cauza->detonaþii,0 grade
Temperaturã motor normalã,Activ
Comanda 1. ventilator,Inactiv
Comanda 2. ventilator,Inactiv
Comanda 3. ventilator,Inactiv
Tãiere combustibil în frânã de motor,Inactiv
Accerelaþie vehicul,0 m/s2
ÃŽmbogãþire amestec în sarcina maximã,Inactiv
ÃŽmbogãþire amestec aer/carburant pentru protejarea catalizatorului (grup 1),Inactiv
Clapeta electronicã în regim de avarie,Inactiv
Numãrãtor pentru cicluri de adaptare clapetã,0
Impuls vitezã vehicul,Nu primeºte
Funcþia imobilizator programatã,Da
Timp de aºteptare de securitate,Inactiv
BCM- identificare vehicul programatã(modul caroserie),Da
Instrumet: ID vehicul programat,Da
BCM- stare identificare vehicul (modul caroserie),Okay-Smile
Instrument: stare ID vehicul,Okay-Smile


Daca aveti idei care sa ma ajute sa remediez aceasta problema va raman recunoscator.
  • gaboi80

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Cu parere de rau vad ca nu sunt singurul cu probleme la sonda lambda. Dupa atata timp eu nu i-am dat de cap, daca gaseste vreun coleg rezolvarea va rog sa mi-o spuneti si mie. Multumesc
  • romeo3

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2013

  • Mesaj Privat
Salut,credeti ca se poate pacali ECU, inlocuind sonda oxigen cu un montaj electronic.

Ce am gasit pe un alt club ( nu este opel ):




Referitor la operatiunea facuta e destul de simplu.dupa cum arata si schema prezentata mai sus am avut nevoie de un condensator(la mine in montaj condensatorul e de 220 uF) si o rezistenta (la mine rezistenta este de 0,7m ohmi). sonda lambda de la catalizator pentru modelul euro 3 are 4 fire(2 albe care sunt alimentarea si au 12 v si un fir gri si unul negru).eu am cuplat plusul condensatorului la firul gri ,iar firul negru al sondei l-am intrerupt si am intercalat rezistenta si minusul condensatorului. circuitul oscilant astfel creat ar trebui sa genereze semnalul pe care sonda il trimite in mod normal daca functioneaza corect. acum cand motorul este rece,imi apare si mie condens la evacuare,semn ca amestecul e ok.am facut urmatorul test. de la aprinderea becului de rezerva benzina am mers 50 km in oras.am alimentat 12 litri fix si am dat kilometrajul zilnic la zero.am parcurs cu aceasta benzina 180 km in oras ,in regim de livrari ,cu multe stopuri si trasee scurte.accelerari blande si progresive,viteza cat de cat constanta intre 50 si 70 km/h,frana de motor folosita intens.deci consumul este in jur de 6,6%.fata de 8 , 8,5% zic eu ca e o mare diferenta.
  • Sorin D.

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2004 Z10XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Nov 2013

  • Mesaj Privat
Cred ca se poate incerca acest montaj doar daca ai certitudinea ca sonda este defecta si nu vrei sa cumperi alta noua. In cazul meu sonda este noua si i-mi da eorile P0130 si P0135 (defect de circuit al sondei si defect de circuit incalzire). Am cautat daca sunt intreruperi de la mufa sondei pana la mufa ECU dar nu am gasit nimic suspect. Am dat cu spray de contacte in mufa sondei si in cea de la ECU. Erorile tot apar, motorul merge foarte prost cand este rece, nu are putere pana cand nu se incalzeste. Sper ca nu este ECU defect. Cu OPCOM vad cum lucreaza sonda, deci ECU vede sonda, nu stiu care ar putea fi cauza acestor erori.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR