Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
ECU = Electronic Control Unit = circuitul electric ce iti analizeaza semnalele de la senzori si comanda pompa de injectie (debit si avans)
BC = Board Computer = iti afiseaza pe display informatii de genul consum instant, viteza, cati km mai parcurgi pana se termina combustibilui etc...
Skip ads

  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,108
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2004

  • Mesaj Privat
solver a scris:BC?? Ce inseamna si de unde pot sa iau??


subiect discutat Arrow https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=661
  • Mateiux

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Corsa 2006 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2004

  • Mesaj Privat
solver de ce nu incerci sa scoti opritorul de la ac si atunci poti pune acu cum vrei ...........




  • solver

  • Mesaje scrise: 179
  • Locatie: Bistrita
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2004

  • Mesaj Privat
Mateiux adevaru e ca nu mi-ar fi trecut ideea prin cap in urmatorii 50 de ani. Ar fi interesant ce zici tu. Eventual singura problema ar fi cea de design. La mine vitezometrul incepe si se termina la orizontala. Sincer nu stiu cum ar arata sa inceapa mai jos. Poate ar trebui sa incerc.
Desi ma intreb daca eu nu am schimbat pozitia acului fata de ax chiar daca pun acul sub 20 oare nu o sa "sara" la fel ca pina acuma?? Ca axul tot asa reactioneaza la impulsurile de la cablu de kilometraj!!
Cel putin asa mi se pare mie logic!
Ma insel oare??!!??
Skip ads

  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,108
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2004

  • Mesaj Privat
e cam neclar. nu cred ca la asta se referea, ca nu are nici un sens doar s'al scoti. eu ti'am mai propus ca solutie sa scoti opritorul si sa dai acu peste limita (fortat), in speranta ca ii modifici pozitia. treaba e cam neprecisa.
  • solver

  • Mesaje scrise: 179
  • Locatie: Bistrita
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2004

  • Mesaj Privat
Thanatos a scris:e cam neclar. nu cred ca la asta se referea, ca nu are nici un sens doar s'al scoti. eu ti'am mai propus ca solutie sa scoti opritorul si sa dai acu peste limita (fortat), in speranta ca ii modifici pozitia. treaba e cam neprecisa.

Am incercat finut si chestia asta in ideea ca dupa ce se termina cadranul (20km/h la mine) axul se blocheaza si pot sa incerc sa fortez. Dar nu a fost asa. Daca nu ar fi fost arcul cred ca puteam sa invirt acul cite ture vroiam eu de 360 de grade.
Si oricum ma gindesc ca exista riscul sa modific proprietatile arcului.
Totusi la ideea lui Mateiux daca e asa cum cred eu adica pur si simplu sa pun acul mai jos cu 10-15 grade de 20km/h (adica pozitia de "zero" la mine) nu e degeaba?
Eu cred ca daca nu modific pozitia acului fata de ax nu rezolv nimic.
Ar mai fi varianta sa modific tot ceasul fata de cadran sau cadranul fata de ceas dar asta mi se pare cam imposibil (sau nu?).
  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,108
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2004

  • Mesaj Privat
pai asta de fapt s'a intamplat la tine. cand fraerul a frut sa dea km inapoi, a dat peste cap acul si i'a schimbat propritatiile. ai putea sa incerci sa invarti invers, in stanga, dar nu e o treaba precisa. risti mai rau. ce zice Mateiux nu am inteles, si nu comentez pana nu imi dau seama. cadranul nu ai cum sa'l deplasezi, pt nu o sa se mai potriveasca decupajele. o solutie foarte glumeata este sa faci tu o scala noua, rectificand eroarea... Very Happy

(tu stai cu bordul demontat si incerci astea, sau il demontezi de fiecare data cand incerci ceva ?)
  • solver

  • Mesaje scrise: 179
  • Locatie: Bistrita
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2004

  • Mesaj Privat
Thanatos a scris:(tu stai cu bordul demontat si incerci astea, sau il demontezi de fiecare data cand incerci ceva ?)

Nici una nici alta. Tot ce am facut a fost prima data cind l-am desfacut. Dar atunci am incercat vreo 4 ore tot felul de variante. Nu le-am enumerat pe toate (ca nici nu mai stiu exact ce am incercat) decit pe masura ce discutia ajungea si la alta varianta si atunci realizam ca si aia am incercat-o.
Skip ads

  • Mateiux

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Corsa 2006 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Nu ma'man nu mai prea inteles daca scoti cuiu poti pune acu sa zicem pe 220km/h pozitie initiala sa-l rasucesti pana la 0(in sensul acelor de ceas) si sa-i pui piedica astfel tensionesi arcu ala de sub el cat vrei

Cred ca pozitia initiala din fabrica e 90 grade in jos!!!!(daca nu-l opreste cuiu')si este mutat 45 ca sa ajunga la orizontala.
  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,108
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2004

  • Mesaj Privat
cred ca daca faci operatia asta o sa citesti viteza masinii numarand bornele de pe sosea. Wink
  • solver

  • Mesaje scrise: 179
  • Locatie: Bistrita
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2004

  • Mesaj Privat
Mateiux a scris:Nu ma'man nu mai prea inteles daca scoti cuiu poti pune acu sa zicem pe 220km/h pozitie initiala sa-l rasucesti pana la 0(in sensul acelor de ceas) si sa-i pui piedica astfel tensionesi arcu ala de sub el cat vrei

Cred ca pozitia initiala din fabrica e 90 grade in jos!!!!(daca nu-l opreste cuiu')si este mutat 45 ca sa ajunga la orizontala.


Ca sa inteleg eu mai bine. Tu zici sa fac o tura de 360 grade (cerc complet) in sensul acelor de ceasornic si apoi sa pun la loc piedica?
Eu cred ca daca fac asta stric proprietatile arcului si e mai rau ca inainte!!
  • Mateiux

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Corsa 2006 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Very Happy Very Happy Ca sa ma intelegi mai bine uite un tutorial scurt...........



T U T O R I A L


Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked
Skip ads

  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,108
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2004

  • Mesaj Privat
Surprised Laughing Laughing Laughing super belea !!!!!!! misto de tot. omu asta nu poate...sa scoata acul. si oricum....asa nu vede cu cat il deplaseasa. daca il putea fixa, muta exact 15 km
  • solver

  • Mesaje scrise: 179
  • Locatie: Bistrita
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2004

  • Mesaj Privat
Mateiux dupa cum zice si Thanatos problema mea a fost ca nu pot sa scot acul. Ca daca puteam era rezolvata de mult problema.
M-ar tenta sa mai incerc o data sa scot acul dar inainte as vrea sa stiu daca cineva a mai scos acul la bord de opel astra (ceasul care incepe la 20 si se termina la 220). La mine am tras de el de am crezut ca rup in doua tot ceasul si nu a iesit. Se poate oare sa iasa asa greu? Nu prea stiu sa insist mai tare??? Mi-e groaza sa nu stric axul (sa-l indoi) sau arcul si in plus daca scot acul, automat in secunda aia axul se va invarti sub tensiunea arcului pina o sa apuc eu sa-l prind. E cam delicata treaba dar as incerca cu conditia sa-mi confirme cineva ca totusi SE POATE SCOATE acul de la vitezometrul de opel astra.
  • Mateiux

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Corsa 2006 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2004

  • Mesaj Privat
scuzati nu stiam ca nu pote scoate acu'............. E ciudat ............ intr-adevar iasa mai greu dar daca te superi si tragi de le iasa Laughing

CEL MAI SIMPLU DAR COSTISITOR :

du-te la dezmenbrari si iati ceasuri 1.800.000 aprox.
  • Mateiux

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Corsa 2006 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Eu l-am scos dar la Corsa a iesit si intr-adevar sa dus axu' in pozitia initiala
l-am fortat dar eu nu aveam ce pierde ..........e nemontat!! e piesa de rezerva.......
  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
OffTopic: lol Mateiux ai talent la Flash Smile)
  • solver

  • Mesaje scrise: 179
  • Locatie: Bistrita
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2004

  • Mesaj Privat
Am reusit!!!
Intr-un final mi-am facut curaj si am tras de ac si am reusit sa-l scot, si se pare ca de aici incolo a fos simplu. Am fost in week-end in Tg Mures unde este vitezometru digital pe strada (iti spune viteza cind treci pe linga el) si dupa ce am scos acul am mai facut vreo 3 reglaje si apoi testam pe linga vitezometru digital pina am reusit sa-l aduc sa-mi dea exact viteza care o indica si vitezometrul digital.
Multumesc tuturor pentru sfaturi!!!
  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,108
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2004

  • Mesaj Privat
super frumos. esti expert acum Very Happy
  • solver

  • Mesaje scrise: 179
  • Locatie: Bistrita
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2004

  • Mesaj Privat
Am o intrebare care nu tine de topic.
De unde stiu eu daca am sau nu ECU.
Masina este opel astra F diesel an 1996 model x17dt (nu dti) motor Isuzu 60KW/82PS.
Din cite stiu modelele DTI au dar al meu e numai DT.
Am un prieten mecanic care mi-a zis ca e diesel simplu fara calculator.
Daca are (sau nu ) se poate vedea fizic undeva?
Ma intereseaza sa stiu ca ma bate gindul de un chip tuning.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR