Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Insignia
  3. Insignia A
  • JakeGD

  • Mesaje scrise: 599
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Grandland X 2020
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Multumesc frumos.
Ma gandesc ca poate sunt alte lucruri care duc la infundarea dpf-ului , ca de exemplu egr-ul. Cat ar costa la service daca i-as ruga sa verifice aceste posibile cauze externe ? A mai facut cineva asa ceva ?Ma agit pt ca in curand trebuie sa plecam cu copilul in concediu si nu as vrea sa ramanem pe acolo din cauza dpf-ului ... Sad
Skip ads

  • gyzmo

  • Mesaje scrise: 3,753
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Infundarea filtrului se datoreaza in primul rand calitatii slabe a motorinei,incearca sa alimentezi cu motorina de calitate superioara(mai scumpa) si dupa operatiunea de regenerare fortata cauta sa efectuezi drumuri putin mai lungi,de preferat extraurban,putin mai turat motorul(schimbarea treptelor sa se faca undeva dupa 2500rot/min,chiar 3000rot/min).
De regula operatiunea de regenerare fortata costa undeva la 200 lei,insa daca gasesti un coleg cu OP-COM,poate te ajuta si cu un pret mai mic.
Cei din reprezentante se feresc de regenerari fortate,scoate fum si daca nu au instalatie de evacuare adecvata,iti vor scoate masina afara din atelier,zgomot mare,intrucat motorul este foarte turat undeva la 3500rot/min, banuiesc ca si pretul cerut este putin mai mare avand in vedere ca numai pentru o diagnoza te "taxeaza" cu cel putin 120-150 lei.
  • JakeGD

  • Mesaje scrise: 599
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Grandland X 2020
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Astazi am fost la un drum de zece km si cand am ajuns la destinatie am observat turatia la relanti marita si consumul in jur de 2.5. Am lasat-o sa mearga la relanti breo zece minute pana cand si-a redus automar turatia si consumul a scazut la 0.8. Asta seara am mai avut un drum de 10 km si iar am observat ca la destinarie la relanti iar isi facea regenrarea si in plus mirosea a ars. Deja sunt exasperat de comportamentul asta. Incep sa regret ca am luat-o. Macar de as sti cu siguranta care este problema. O sa ma duc la dealer in Craiova dar nu imi pun mari sperante in cei de acolo. Chiar nu e nimeni in Craiova cu care as putea sa vb despre problemele astea ?
  • B295CRS

  • Mesaje scrise: 216
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2013

  • Mesaj Privat
hm...ciudat...chiar imi pare rau ca aud astea:( Cati km spuneai ca are masina?! cam cati km faci in medie pana sa opresti motorul?! Ce consummixt ai? Ai mai schimbat ceva la ea?
Eu am un service unde ma duc si baietii mi se pare ca se pricep foarte bine mereu au stiut ce are si au rezolvat-o, dar este in Pitesti.
Skip ads

  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
@JakeGD
Drumurile astea scurte de 5-10 km asa cum zici tu ca faci, nu sunt bune pt DPF. In momentul in care ai vezi ca isi face regenerare nu o mai lasa in relanti, ci incearca ori sa pleci din nou si sa circuli mai turat, ori sa o tii pe loc la cel putin 2000rpm. incearca sa faci drumuri mai lungi in afara orasului si sa nu mergi subturat, du-te pana la Pitesti, vino pana la Bucuresti Smile. Du-te la dealer sau gaseste un coleg de forum care poate sa iti faca o diagnoza si eventual o regenerare fortata.
Daca nu da rezultate vezi si pe aici, cica iti curata filtru si iti da si garantie 1 an:
http://filtredeparticule.ro/
  • JakeGD

  • Mesaje scrise: 599
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Grandland X 2020
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Masina are 96000 km. In medie fac cam 3 km pana opresc motorul. Consum mixt 8 la suta. Nu am schimbat nimic dar am facut ultimul update la ECU acum doua saptamani. Precizez ca am o Insignia cu motorul de 130 cp.

PS: acum doua saptamani odata cu updatw-ul la ecu am facut si revizi la dealer. Daca imediat dupa revizie Oil Life a fost 100%, acum dupa doua saptamani valoarea este la 50%. Am facut aprox 600 km de atunci.
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Pai in 3km motorul nici nu ajunge in temp de regim. Motor rece si mers subturat normal ca duce la infundarea rapida a DPF-ului.
  • JakeGD

  • Mesaje scrise: 599
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Grandland X 2020
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2007

  • Mesaj Privat
@clau70: este adevarat, dar mai fac cam de doua ori pe saptamana distante de 10 km.
@gyzmo: bine ar fi daca principala cauza ar fi motorina (btw: am bagat numai de la Rompetrol, versiunea ieftina, nu cea de top). Am sa ma duc la dealer in Craiova, sa imi faca o regenerare fortata si sa se uite si la parametri dupa regenerare. Mi-am facut o lista cu principalele cauze externe ca de ex EGR-ul sau furtunasele acelea care duc senzorul de presiune diferentiala etc. Poate sunt amabili cei de la service si se uita si la ele. Doamne ajuta !
Skip ads

  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
@JakeGD
3-5 km/zi, 10km/2 ori pe sapt tot e putin, mai scoate-o din cand in cand si la un drum ami lung. E normal sa isi faca asa des regenerari, porniri dese, drumuri scurte, scade si viata uleiului... Din ce am inteles eu motorul trage, are consum bun, deci DPF-ul nu cred ca e terminat, doar ca isi face regenerari dese din cauza conditiilor in care e folosita masina.
  • JakeGD

  • Mesaje scrise: 599
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Grandland X 2020
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2007

  • Mesaj Privat
@clau70: motorul trage fara nici o problema. Din cate am inteles, regenerarile dese afecteaza turbina precum si uleiul, asa cum ai zis si tu. Mai am o Astra H pe benzina si cred ca de acum inainte o voi folosi exclusiv pentru oras. Sper numai, ca atunci cand voi pleca in concediu cu Insignia, sa nu imi faca vreo figura cu acest pain in the ass DPF filter.
  • B295CRS

  • Mesaje scrise: 216
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Si mie mi se intampla sa fac distante scurte ca nu am deocamdata si o masina pe benzina, de oras... In medie fac opriri la 50-60km uneori si 300-400....Incearca sa folosesti astra pe distante scurte si pe distante >10km sa folosesti insignia si sa alimpentezi de la Lukoil ( parerea mea )
  • JakeGD

  • Mesaje scrise: 599
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Grandland X 2020
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2007

  • Mesaj Privat
@B295CRS: asa o sa fac insa tot mi-e teama sa nu fie vreo problema cu Insignia atunci cand voi pleca in concediu. Exista vreun element rezultat din diagnoza cu tech2 care sa ma linisteasca ? Vreau ca atunci cand ma duc la dealer, sa le spun sa se uite la un parametru care sa imi arate cata viata mai are acest filtru DPF. Sa stiu ca daca plec, nu intra cumva in limp mode. Pana acum nu m-i s-a intamplat deloc sa intre in limp mode doar a afisat mesaje cu "Particulate filter is full. See manual".

O intrebare: ieri seara, dupa ce am parcurs 10km, am observat ca masina avea consum la relanti de 2, 2.5, pana in 3. Am lasat-o sa mearga asa pana cand, dupa 10 minute, a scazut la 0.8. Oare se facea regenerarea sau mai exista si alt motiv pentru care masina poate consuma putin mai mult la relanti dupa ce se parcurge un anumit numar de km (mai turat, recunosc) ? Stiam ca la regenerare, consumul creste la 4.5l pe ora ...

PS: Stiu ca poate exagerez dar as vrea sa ma simt bine in concediu si nu sa ma gandesc tot timpul ca poate voi pati ceva la masina.
BTW: LUKOIL really ? Eu, cel putin pana acum ceva timp, am auzit numai de rau despre ei. Trebuie sa precizez ca e o parere neavizata.
Skip ads

  • gyzmo

  • Mesaje scrise: 3,753
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2011

  • Mesaj Privat
JakeGD a scris:@clau70: este adevarat, dar mai fac cam de doua ori pe saptamana distante de 10 km.
@gyzmo: bine ar fi daca principala cauza ar fi motorina (btw: am bagat numai de la Rompetrol, versiunea ieftina, nu cea de top). Am sa ma duc la dealer in Craiova, sa imi faca o regenerare fortata si sa se uite si la parametri dupa regenerare. Mi-am facut o lista cu principalele cauze externe ca de ex EGR-ul sau furtunasele acelea care duc senzorul de presiune diferentiala etc. Poate sunt amabili cei de la service si se uita si la ele. Doamne ajuta !


Nu furtunele trebuiesc verificate ci senzorul de presiune diferentiala, deoarece acesta da semnalul de initializare a procesului de regenerare,este posibil ca acesta sa fie cauza pentru care ai asa de multe regenerari.
Eu cred ca nu trebuie sa-ti faci asa de multe griji in momentul cand vei pleca in concediu banuiesc ca vei parcurge distante mai mari decat pana acum,extraurban,asa ca va fi ceva benefic pentru masina.
Sa ne spui si noua ce rezultate ai dupa vizita de la service.
  • JakeGD

  • Mesaje scrise: 599
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Grandland X 2020
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Ok. Dar totusi nu ar strica sa verific EGR-ul nu ? Si oricum, chiar daca ar fi senzorul de presiunde diferentiala si as merge pe distanta mare, tot si-ar face destul de des regenerarea. Prin urmare, poate nu a-si ramane cu ea in limp mode dar cu siguranta as avea un consum mediu considerabil marit. Corect ?
Din cate am inteles eu, urmatoarele lucruri sunt cele pe care ar fi obligatoriu sa le verific atunci cand duc masina la service pentru diagnoza:
- furutnasele in/out de la senzorul de presiune diferentiala al DPF
- senzorul de presiune diferentiala
- senzorul de temperatura din interiorul DPF-ului (asta presupun ca se poate verifica decat prin diagnoza, asta daca nu vreau sa dea jos dpf-ul)
- EGR-ul
- turbina
- calitatea motorinei

Ar mai fi si altceva ?
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
@JakeGD
Asa cum au spus si colegii mai sus, incearca sa nu mai mergi pe distante foarte scurte cu masina, pt ca ii dauneaza, foloseste-o pe cea pe benzina.
Cosumul de 2-3 l/h (nici chiar 4,5 cum zici tu) in relanti indica faptul ca isi face regenerare, insotit de un zgomot mai mare al motorului si de cresterea turatiei de relanti la aprox 1000rpm.
Senzorul de presiune diferentiala initiaza procesul de regenerare cand sesizeaza o anumita diferenta de presiune la intrare/iesire DPF. Un fitru plin iti afecteaza si turbina pt ca evacuarea e partial infundata.
In privinta motorinei, eu am alimentat de la Lukoil, Petrom, Rompetrol, dar sincer nu am observat vreo diferenta.
Vezi ce zice si dealerul dupa diagnoza si iti urez "drumuri lungi"!
  • JakeGD

  • Mesaje scrise: 599
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Grandland X 2020
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Ok clau70. Nu o sa mai merg cu ea pe distante scurte si o sa bag numai motorina din aia scumpa. Problema mea nu este ca si-a facut regenerarea, ci faptul ca a facut-o de doua ori in aceeasi zi la distanta de 30 km (voi ati auzit de asa ceva la filtru sanatos ?). Acest lucru ma duce cu gandul la un defect poate chiar din afara dpf-ului dar strans legat ca si efect de functionarea corecta a sa. Dupa ce vin de la diagnoza o sa postez datele. Multumesc frumos pentru tot ajutorul.
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Nu stiu daca e neaparat sa bagi numai motorina scumpa, ti-am zis eu nu prea am simit vreo mare diferenta, cum spun unii pe forum ca dupa ce au bagat de nu stiu unde, masina e avion. Referitor ca a facut in aceiasi zi regenerare dupa 30km, poate nu isi finalizase prima regenerare si a initiat alta, nu stiu. Repet, daca masina trage si consumul e in limite normale, tind sa cred ca filtrul nu are nici o problema, poate modul de exploatare. La mine, la mers in oras se regenereaza la aprox 400-500km, dar nu fac drumuri chiar asa scurte ca tine. Sa auzim de bine!
  • JakeGD

  • Mesaje scrise: 599
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Grandland X 2020
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Masina trage fara probleme iar consumul este un pic mai ridicat probabil din cauza acestor regenerari esuate. Singura eroare pe care o am este de la o bujie incadescenta care trebuie schimbata dar cei de la service mi-au zis ca nu are cum sa afecteze in nici un fel partea de regenerare DPF. Oare asa o fi ?
Este posibil sa nu fi terminat regenerarea sau saturatia sa fi ramas destul de mare avand in vedere ca prima data cand s-a facut in aceeasi zi, am lasat-o la relanti. Am citit pe aici, in paginile anterioare ca daca o lasi la relanti, calculatorul nici nu scade prea mult saturatia. Asta sa fi fost motivul pentru care care a incercat si a doua oara, seara dar si atunci am lasat-o tot la relanti sa termine. Sad
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Bujia nu are treaba cu regenerarea. Nu mai lasa masina la relanti sa isi faca regenerarea, daca stai cu ea pe loc macar tine-o turata la 2000-2500rpm, pt ca sa "scuipe" si funinginea din filtru, sa creeze presiune pe evacuare.
  • JakeGD

  • Mesaje scrise: 599
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Grandland X 2020
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Era 10 seara in fata blocului. Daca faceam asta ma trezeam cu injuraturi de la balcoane Smile Dar am priceput ideea. Multumesc din nou.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Insignia
  3. Insignia A

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR