Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
felicitari rolland inca odata si sper ca peste 6 luni sau 1 an sa revii cu niste poze asupra uzurii placutelor si discului si a efectului de franare. tot respectul pentru intiativa ta si daca se dovedeste a fii o modificare benefica atunci la urmatoarea schimbare de discuri voi proceda si eu la fel Wink
sustin si eu intrebarea lui Dorin tu ai luat 2mm pe fata?
Skip ads

  • rolland

  • Mesaje scrise: 433
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2012

  • Mesaj Privat
@dorin-b, @mikyboy, Da, adancimea este de 3.8 mm mai exact, se face frezarea la o latura dupa care se intoarce discul se ia zero pe Z din nou si se face si partea opusa. Cele doua profiluri la mabele fete trebuie sa fie la fel. Atentie fata de axa de care se face rotatia (se face fata de axa Y),adica faci prima parte dupa care in momentul in care pui partea opusa piesa se transpune (se roteste) fata de axa Y. Cum am studiat la Brembo ei folosesc o adancime si mai mare dar sincer nu am avut curaj sa ma duc la adancimea facuta de ei , 4.5mm pe latura,
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
probabil ca cei de la Brembo au mai multa carne in spate de isi permit sa faca asa mare adancimea. Doar stim sa sunt discuri turnate in forme cu miez fuzibil. cat despre cele 2 fete, profilul se suprapune daca te uiti axial sau le-ai facut decalat? eu le-as fi facut decalat pentru un spor de rezistenta mecanica Wink
  • rolland

  • Mesaje scrise: 433
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2012

  • Mesaj Privat
nu le-am facut decalat in ideea ca sa nu forteze intr-o parte sau in alta (sa apara trepidatii, vibratii). oricum ca si functionare sunt ca gaurile care se mai pun tot pt a curata placuta. Modelul care l-am vazut de la Brembo nu a avut decalat profilul intre cele doua fete.
Skip ads

  • dorin-b

  • Mesaje scrise: 1,821
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2007

  • Mesaj Privat
iata ce zice BREMBO


nu stiu de unde ai scos adancimea de 4 mm dar eu nu m-as risca.
Felicitari si din partea mea Respect!
  • dorin-b

  • Mesaje scrise: 1,821
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Nu stiu de ce nu mai pot edita dar vreau sa completez ca nu este nici o ironie si ca ai tot respectul din partea mea atat pentru executie cat si pentru informatie.
  • claudiu-cld

  • Mesaje scrise: 6,566
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Profilul pe care l-ai facut tu este de pe discurile Ate Power disc( cele din poza) iar cum au iesit ale tale nici nu iti dai seama daca sunt Ate sau normale cu modificare.
Tin sa te felicit pentru ce ai facut .
Eu folosesc discuri Brembo cu striatii(sunt curbate)
si sunt foarte mulktumit de ele
Placute folosesc Ferodo Ppremier si le am de mai bine de 35-40k km si inca mai merg .
Deci in functie de ce placute se pun se consuma mai repede sau mai incet.
Atea sunt discurilke ATE Power disc

inca o data felicitari pentru ce ai facut

ca un calcul eu am dat 440 lei per set(220x2 discuri fata)Brembo Max,iar un disc normal era undeva la 130-150 lei la care mai adaugam prelucrarea nu stiu daca iesi mai scump sau mai ieftin daca iau discuri normale si le prelucrezi.
Pretul unui set de Ate power disc este de 496 lei

Daca ai acces la masina de frezat cnc fara platest e ok si merita ,daca trebuie sa platesti trebuie sa pui bine in balanta.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Eu prefer sa iau placute mai eficiente decat sa folosesc discuri cu striatii. Nu sunt la racing, vreau doar sa opresc mai usor in caz de nevoie.
Skip ads

  • claudiu-cld

  • Mesaje scrise: 6,566
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Pai striatiile/perforarile din disc te ajuta sa franezi mai eficient curatant praful produs de placute,astfel incat sa nu permita placutei sa formeze acel strat de care zicea colegul in primul post.
Discurile striate in combinatie cu placutele mai eficiente de care spui tu = o franate mult mai buna.
Pentru oras,nu pentru racing.
Pentru racing sunt discuri/placute ceramice,etriere cu 2-4-8 pistonase,etc.
  • kinderasu

  • Mesaje scrise: 1,613
  • Locatie: Suceava
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Avand in vedere lucrarea ta am o intrebare/nedumerire acest CNC poate sa prelucreze capace din plastic? sau aluminiu? sa le contureze sa le taie etc?
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Pentru oras, nu cred ca face diferenta un disc cu striatii. La viteze mari, probabil ca da.

Cred ca cele cu gauri sunt mai putin abrazive (la contactul cu placuta) fata de cele cu striatii, doar ca am vazut si ceva poze cu unele discuri de-astea la care le-a plecat o fisura fina dintr-o gaura, probabil cele cu striatii sunt mai rezistente din punctul de vedere.
  • rolland

  • Mesaje scrise: 433
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2012

  • Mesaj Privat
@ahappyuser ,sa stii ca la fel de abrazive sunt si cele cu gauri,de exemplu daca gaura de curatare este de diam 5 latimea de curatare va fii o fisie cu latimea de 5 ,iar pozitionarea gaurilor sunt puse in asa pozitie incit sa-ti depaseasca latimea placutei . Initial si eu m-am gandit sa o fac cu gauri dar pozitionarea lamelelor de racire sunt pozitionate in asa fel incit gaurile de pe interior strapungea aceste lamele . Avantajul la cele cu gauri ca iti curata mai bine placuta si praful in urma curatarii o elimina mai usor,pe cand astea cu striatii in momentul in care este uzat se va comporta ca un disc normal.
Skip ads

  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
oricum cand se uzeaza schimbi discurile ca doar aceste striatii au si rol de a vedea uzura cand nu mai sunt le schimbi Wink
la cele cu gauri intradevar se elimina mai usor praful respectiv dar riscul de a se crapa este mai mare asa cum zicea cineva mai sus.
Oricum noi asteptam review dupa o perioada lunga de minima 6 luni sau chiar 1 an si atunci ne putem face o parere.
  • claudiu-cld

  • Mesaje scrise: 6,566
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Intradevar discurile cu perforatii(din ce am auzit,zimerman) se cam fisureaza pentru ca perforatiile strapung in totalitate discul,in schimb la striatii nu este strapuns.
La fel de adevarat este ca la cel cu striatii cand nu se mai vad striatiile trebuie sa il schimbi cu altul nou.
Acele striatii fiind la limita de tocire.
Ca un review la discurile cu stiatii Brembo Max eu pot sa zic ca sunt multumit.
Acum asteptam o parere si de la colegul @Roland.

Mai este o chestie acum mai conteaza si ce calitate este discul normal pe care l-a prelucrat colegu.
Presupun ca in functie de firma difera si calitatea,sau poate ma insel eu.
  • Ursu/\82

  • Mesaje scrise: 1,947
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2008 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
omul a facut un tutorial si tot respectul! dar sunt unii care tot trebuie sa zica cate ceva contra! NO Offense but... !Si eu pot sa-mi cumpar discuri gata gaurite, dar e placerea aia sa stii ca ai facut tu ceva la masina, cu mana ta! e placerea de a mesteri ! Wink
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
La fel de adevarat este ca sunt unii care le stiu pe toate si se baga cu cate un comment la fiecare discutie noua.
  • mariusapostol87

  • Mesaje scrise: 1,029
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Care mai e treaba cu discurile? Cum se comporta pe masina?
  • rolland

  • Mesaje scrise: 433
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Sunt ok , chiar saptamina trecuta am facut o verificare la roata dreapta fata. Am avut probleme cu o bieleta antiruliu si cu ocazia acesta i-am facut o verificare si la disc.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
cati km ai facut de atunci Rolland si care a fost uzura la placuta si la disc? ca ceva imi spune ca intr-un fel se uzeaza mai repede placutele... Smile
oare care firme aveau discurile cu gaurele ca la frezari stiu ca sunt ATE si BREMBO si poate inca cateva...
  • rolland

  • Mesaje scrise: 433
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2012

  • Mesaj Privat
@mikyboy , km facuti am 14000, verificarea am facut doar vizual si nu m-am apucat sa o desfac. In mod normal e asa cum ai scris ,adica placutele se vor uza mai repede. In schimb ce am observat ca uzura atat la placuta cat si la disc e uniform. Cand imi pun cauciucurile de vara am sa fac niste poze si masuratori.
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR