Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • rolland

  • Mesaje scrise: 433
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Va salut
In primul rand doresc sa va prezint anumite detalii despre frana tipul de placuta si fenomenul care are loc in timpul franarii.
Multi dintre voi presupun ca in momentul achizitionarii unui set de placute mergeti pe varianta si ieftin dar si bun. Acest lucru nu prea se gaseste. Asadar de cele mai multe ori placutele care sunt ieftine sunt si de calitate mai slaba. Prin ce se caracterizeaza calitatea slaba la placute? . In primul rand compozitia din care se face . O placuta (ferodoul) care este mai moale are efect de franare mai proasta in plus datorita faptului ca nu are loc “sfarimarea ” ferodoului apare caldura .Aceasta caldura face aparitia pe suprafata placutei efectul de sticlare care in momentul cand incepe sa apara efectul de franare este din ce in ce mai proasta .(apare un zgomot si franarea este mai proasta) De obicei acest efect apare numai la viteze mari ,adica daca avem vreo 120-140 km/h si trebuie redus viteza la 40-50 . Un alt dezavantaj pe care o prezinta ca discul de frana care se face din fonta se transforma in otel iar dupa un timp se deformeaza discul .(se simte efectul de trepidatie pe pedala in timpul franarii) . La acest dezavantaj s-a nascut ideea de a face canal de curatare sau gauri de curatare a placutelor in general la masinile de curse. Asadar mi-am propus sa o incerc si eu aceasta metoda si am aplicat la Zafirica mea. In primul rand m-am urcat intr-un zafira B unde am vazut ca numai ma uitam la pedala de frana si eram cu mucii pe parbriz Very Happy tot asa la Astra H.Fiind foarte suparat ca la mine trebuie sa o apas mai temeinic pedala am zis ca fac aceasta modificare. La inceput am vrut sa o fac cu gauri de curatare dar bordurile de racire fiind in numar impar (cu galben desenat) . plus ca pozitionarea acestora nu este in unghi ci in raza, si spre partea interioara se ingusteaza locul am decis sa renunt la aceasta varianta si am ales varianta folosita si de Brembo cu canal de curatare.Iata ce a iesit. Faza 1 proiect : Am cumparat discuri de frana noi,(cele existente deja erau uzate) si pentru frezarea canalelor am folosit o freza pentru fonta cu diametru de 3 mm si cu 4 taisuri . Frezarea la aceste canale este mai usor de executat in discuri noi deoarece cum am mentionat mai sus daca este folosit se caleste in timp si ajunge sa fie foarte tare suprafata . Pentru cei care isi doresc sa faca modificarea atasez si programul de prelucrare atat la discul din fata cit si cel din spate .A da prelucrarea sa facut pe o masina de frezat CNC (Comand numeric Control).ete programul de prelucrare pentru discul din fata :

%_N_MPF3_MPF
;$PATH=/_N_MPF_DIR
N140 G0 G53 D0 Z0
N142 G0 G53 X0 Y0 AX[RUND]=DC(0)
N150 T17 M6 ;FREZA D3
N160 G0 G90 G54 X12.687 Y-129.94 AX[RUND]=DC(0) S3500 M3
N170 Z20. M8
N172 G0 Z5. M7
N180 G1 Z2. F40
N190 X17.545 Y-125.835 Z-.333 F45
N200 X22.284 Y-121.593 Z-.667
N210 X26.899 Y-117.217 Z-1.
N220 X31.387 Y-112.71
N230 X35.744 Y-108.077
N240 X39.967 Y-103.321
N250 X44.051 Y-98.445
N260 X47.994 Y-93.455
N270 X51.793 Y-88.354
N280 X55.444 Y-83.146
N290 X58.943 Y-77.835
N300 X62.29 Y-72.426
N310 G3 X93.835 Y41.617 I-190.373 J114.043
N320 X86.64 Y97.666 I-221.918 J0.
N330 X67.289 Y112.614 I-19.351 J-5.051
N340 X66.113 Y112.58 I0. J-19.999
N350 X-127.5 Y-28.088 I13.047 J-221.534
N360 X-128.875 Y-35.376 I18.625 J-7.288
N370 X-119.659 Y-52.219 I20. J0.
N380 X0. Y-87.243 I119.659 J186.894
N390 X119.659 Y-52.219 I0. J221.918
N400 X128.875 Y-35.376 I-10.784 J16.843
N410 X127.5 Y-28.088 I-20. J0.
N420 X-66.113 Y112.58 I-206.66 J-80.866
N430 X-67.289 Y112.615 I-1.176 J-19.965
N440 X-86.64 Y97.666 I0. J-20.
N450 X-93.835 Y41.617 I214.723 J-56.049
N460 X-12.687 Y-129.94 I221.918 J0.
N470 X0. Y-134.479 I12.687 J15.462
N480 X12.687 Y-129.94 I0. J20.001
N490 X67.234 Y-63.735 I-140.77 J171.557
N500 G1 X69.607 Y-59.334
N510 G0 Z50.
N160 G0 G90 X12.687 Y-129.94
N170 Z20.
N172 G0 Z5.
N180 G1 Z2. F40
N190 X17.545 Y-125.835 Z-.333 F45
N200 X22.284 Y-121.593 Z-.667
N210 X26.899 Y-117.217 Z-1.
N220 X31.387 Y-112.71 Z-1.333
N230 X35.744 Y-108.077 Z-1.667
N240 X39.967 Y-103.321 Z-2.
N250 X44.051 Y-98.445
N260 X47.994 Y-93.455
N270 X51.793 Y-88.354
N280 X55.444 Y-83.146
N290 X58.943 Y-77.835
N300 X62.29 Y-72.426
N310 G3 X93.835 Y41.617 I-190.373 J114.043
N320 X86.64 Y97.666 I-221.918 J0.
N330 X67.289 Y112.614 I-19.351 J-5.051
N340 X66.113 Y112.58 I0. J-19.999
N350 X-127.5 Y-28.088 I13.047 J-221.534
N360 X-128.875 Y-35.376 I18.625 J-7.288
N370 X-119.659 Y-52.219 I20. J0.
N380 X0. Y-87.243 I119.659 J186.894
N390 X119.659 Y-52.219 I0. J221.918
N400 X128.875 Y-35.376 I-10.784 J16.843
N410 X127.5 Y-28.088 I-20. J0.
N420 X-66.113 Y112.58 I-206.66 J-80.866
N430 X-67.289 Y112.615 I-1.176 J-19.965
N440 X-86.64 Y97.666 I0. J-20.
N450 X-93.835 Y41.617 I214.723 J-56.049
N460 X-12.687 Y-129.94 I221.918 J0.
N470 X0. Y-134.479 I12.687 J15.462
N480 X12.687 Y-129.94 I0. J20.001
N490 X67.234 Y-63.735 I-140.77 J171.557
N500 G1 X69.607 Y-59.334
N510 G0 Z50.
N160 G0 G90 X12.687 Y-129.94
N170 Z20.
N172 G0 Z5.
N180 G1 Z2. F40
N190 X17.545 Y-125.835 Z-.333 F45
N200 X22.284 Y-121.593 Z-.667
N210 X26.899 Y-117.217 Z-1.
N220 X31.387 Y-112.71 Z-1.333
N230 X35.744 Y-108.077 Z-1.667
N240 X39.967 Y-103.321 Z-2.
N250 X44.051 Y-98.445 Z-2.333
N260 X47.994 Y-93.455 Z-2.667
N270 X51.793 Y-88.354 Z-3.
N280 X55.444 Y-83.146
N290 X58.943 Y-77.835
N300 X62.29 Y-72.426
N310 G3 X93.835 Y41.617 I-190.373 J114.043
N320 X86.64 Y97.666 I-221.918 J0.
N330 X67.289 Y112.614 I-19.351 J-5.051
N340 X66.113 Y112.58 I0. J-19.999
N350 X-127.5 Y-28.088 I13.047 J-221.534
N360 X-128.875 Y-35.376 I18.625 J-7.288
N370 X-119.659 Y-52.219 I20. J0.
N380 X0. Y-87.243 I119.659 J186.894
N390 X119.659 Y-52.219 I0. J221.918
N400 X128.875 Y-35.376 I-10.784 J16.843
N410 X127.5 Y-28.088 I-20. J0.
N420 X-66.113 Y112.58 I-206.66 J-80.866
N430 X-67.289 Y112.615 I-1.176 J-19.965
N440 X-86.64 Y97.666 I0. J-20.
N450 X-93.835 Y41.617 I214.723 J-56.049
N460 X-12.687 Y-129.94 I221.918 J0.
N470 X0. Y-134.479 I12.687 J15.462
N480 X12.687 Y-129.94 I0. J20.001
N490 X67.234 Y-63.735 I-140.77 J171.557
N500 G1 X69.607 Y-59.334
N510 G0 Z50.
N160 G0 X12.687 Y-129.94
N170 Z20.
N172 G0 Z5.
N180 G1 Z2. F40
N190 X17.545 Y-125.835 Z-.333 F45
N200 X22.284 Y-121.593 Z-.667
N210 X26.899 Y-117.217 Z-1.
N220 X31.387 Y-112.71 Z-1.333
N230 X35.744 Y-108.077 Z-1.667
N240 X39.967 Y-103.321 Z-2.
N250 X44.051 Y-98.445 Z-2.333
N260 X47.994 Y-93.455 Z-2.667
N270 X51.793 Y-88.354 Z-3.
N280 X55.444 Y-83.146 Z-3.333
N290 X58.943 Y-77.835 Z-3.667
N300 X62.29 Y-72.426 Z-4.
N310 G3 X93.835 Y41.617 I-190.373 J114.043
N320 X86.64 Y97.666 I-221.918 J0.
N330 X67.289 Y112.614 I-19.351 J-5.051
N340 X66.113 Y112.58 I0. J-19.999
N350 X-127.5 Y-28.088 I13.047 J-221.534
N360 X-128.875 Y-35.376 I18.625 J-7.288
N370 X-119.659 Y-52.219 I20. J0.
N380 X0. Y-87.243 I119.659 J186.894
N390 X119.659 Y-52.219 I0. J221.918
N400 X128.875 Y-35.376 I-10.784 J16.843
N410 X127.5 Y-28.088 I-20. J0.
N420 X-66.113 Y112.58 I-206.66 J-80.866
N430 X-67.289 Y112.615 I-1.176 J-19.965
N440 X-86.64 Y97.666 I0. J-20.
N450 X-93.835 Y41.617 I214.723 J-56.049
N460 X-12.687 Y-129.94 I221.918 J0.
N470 X0. Y-134.479 I12.687 J15.462
N480 X12.687 Y-129.94 I0. J20.001
N490 X67.234 Y-63.735 I-140.77 J171.557
N500 G1 X69.607 Y-59.334
N510 G0 Z20. M95
N520 G0 G53 D0 Z0
N525 G0 G53 X0 Y0
N550 M30

Pentru discul din spate :

%_N_MPF4_MPF
;$PATH=/_N_MPF_DIR
N10 G0 G53 D0 Z0
N20 G00 G53 X0 Y0 AX[RUND]=DC(0)
N30 T17 M6
N40 G00 G90 G54 X-112.773 Y-53.788 S4000 M3
N50 Z50. M8
N60 Z2. M7
N70 G1 Z1. F50.
N80 X-107.84 Y-56.697 Z-.2 F105.
N90 X-102.832 Y-59.476 Z-.4
N100 X-97.752 Y-62.121 Z-.6
N110 X-92.605 Y-64.632 Z-.8
N120 X-87.393 Y-67.005 Z-1.
N130 G3 X0. Y-85.368 I87.393 J198.784
N140 X112.773 Y-53.788 I0. J217.147
N150 X124.789 Y-32.424 I-12.984 J21.364
N160 X122.851 Y-22.771 I-25. J0.
N170 X-59.62 Y109.801 I-200.309 J-83.841
N180 X-61.673 Y109.885 I-2.053 J-24.915
N190 X-86.004 Y90.632 I0. J-24.999
N200 X-91.818 Y40.722 I211.333 J-49.91
N210 X-16.306 Y-123.875 I217.147 J0.
N220 X0. Y-129.925 I16.306 J18.95
N230 X16.306 Y-123.875 I0. J25.
N240 X91.818 Y40.722 I-141.635 J164.597
N250 X86.004 Y90.632 I-217.147 J0.
N260 X61.673 Y109.886 I-24.331 J-5.746
N270 X59.62 Y109.801 I0. J-25.
N280 X-122.851 Y-22.771 I17.838 J-216.413
N290 X-124.79 Y-32.424 I23.062 J-9.653
N300 X-112.773 Y-53.788 I25.001 J0.
N310 X-87.393 Y-67.005 I112.773 J185.567
N320 G0 Z50.
N330 X-112.773 Y-53.788
N340 Z2.
N350 G1 Z1. F50.
N360 X-107.287 Y-57.012 Z-.222 F105
N370 X-101.709 Y-60.075 Z-.444
N380 X-96.044 Y-62.973 Z-.667
N390 X-90.296 Y-65.704 Z-.889
N400 X-84.471 Y-68.265 Z-1.111
N410 X-78.573 Y-70.654 Z-1.333
N420 X-72.608 Y-72.869 Z-1.556
N430 X-66.58 Y-74.909 Z-1.778
N440 X-60.495 Y-76.771 Z-2.
N450 G3 X0. Y-85.368 I60.495 J208.55
N460 X112.773 Y-53.788 I0. J217.147
N470 X124.789 Y-32.424 I-12.984 J21.364
N480 X122.851 Y-22.771 I-25. J0.
N490 X-59.62 Y109.801 I-200.309 J-83.841
N500 X-61.673 Y109.885 I-2.053 J-24.915
N510 X-86.004 Y90.632 I0. J-24.999
N520 X-91.818 Y40.722 I211.333 J-49.91
N530 X-16.306 Y-123.875 I217.147 J0.
N540 X0. Y-129.925 I16.306 J18.95
N550 X16.306 Y-123.875 I0. J25.
N560 X91.818 Y40.722 I-141.635 J164.597
N570 X86.004 Y90.632 I-217.147 J0.
N580 X61.673 Y109.886 I-24.331 J-5.746
N590 X59.62 Y109.801 I0. J-25.
N600 X-122.851 Y-22.771 I17.838 J-216.413
N610 X-124.79 Y-32.424 I23.062 J-9.653
N620 X-112.773 Y-53.788 I25.001 J0.
N630 X-60.495 Y-76.771 I112.773 J185.567
N640 G0 Z50.
N650 G0 G53 D0 Z0 M95
N660 G0 G53 X0 Y0
N670 M30

Si bineinteles produsul final :
Avantajul la acest tip de disc este faptul ca intr-adevar frana numai trebuie apasat temeinic si nici incalzirea discurilor nu are loc (caldura care produce atat deformarea discurilor cat si uzura neuniforma ) .Dezavantaj : placutele de frana se consuma mai repede.

si testul la final Very Happy
Skip ads

  • rolland

  • Mesaje scrise: 433
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2012

  • Mesaj Privat
A da am uitat sa mai precizez am schimbat si placutele pe care am facut canal de curatare si nu doresc sa fac reclama (daca se considera rog un moderator sa o stearga) dar marca Brembo am pus
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,657
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Ai verificat daca discurile mai sunt echilibrate ?
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
nu m-as mai baza pe acele discuri modificate de tine... daca esti inginer sau ai tangente cu ea vei intelege de ce Wink
Skip ads

  • Phantom

  • Mesaje scrise: 198
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2005 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Din cate stiu cand se fabrica discurile, intai sunt perforate si/sau sunt create santuri si apoi se caleste metalul. Tu ai decalit metalul in zonele unde ai creat santurile.
  • rolland

  • Mesaje scrise: 433
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2012

  • Mesaj Privat
pentru @ahappyuser ,i-am facut echilibrarea dinamica . La locul de munca am o masina de echilibrat dinamic pt scule aschietoare. Dar dupa operatia de frezare nu a fost nevoie de mari echilibrari. In orice caz ai ramine foarte mirat ca piesele care se gasesc in comert cat de neechilibrate sunt. Pt @phantom gresit, la fonta se face tratament de imbatrinire iar asa zisa calire cu timpul se produce ca se arde carbonul iar arzand carbonul ajunge in domeniul de otel vezi diagrama FeC. De exemplu fonta cenusie sau cum este denumit la noi FCX 250 are peste 6% compozitie de carbon . Toate aliajele sub 6% intra in categoria otelurilor. Iar executia discurilor se face din fonta ca si cilindrii de motor tocmai ca sa reziste la uzura. Eu practic aceste discuri modificate le-am pe masina de 6 luni si sunt foarte multumit. Am incercat si varianta de a forja se comporta foarte bine ,iar ce m-a impresionat cel mai mult ca la ITP cand au facut testul de frana pe fata 0% si pe spate 0.5%la frana de mana lucru care nu i-a venit sa creada nici la cel care a facut ITP-ul
  • JAC2.00tdi

  • Mesaje scrise: 1,452
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Vectra 2007 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Din punct de vedere cost care ar fi diferenta de pret intre un disc original astfel ventilat si un disc normal supus la un asemenea tratament. Si sa ne gandim doar la utiizator simplu care nu are in dotare o astfel de masina si trebuie sa apeleze la un specialist...
  • rolland

  • Mesaje scrise: 433
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2012

  • Mesaj Privat
@jac2.00tdi am vazut ca unul original pe la 400-500 de lei incepe pe bucata la cele ventilate iar cele simple pe spate pe la 300 lei ,iar asa pretul la disc a fost 120 pe fata si 90 pe spate iar manopera nu am socotit.

Ar mai fi un lucru de mentionat . Adancimea frezarii nu este sub limita uzurii discului tocmai sa nu apara probleme de crapare iar dupa frezare am verificat si la RX sa nu prezinta defect de material
Skip ads

  • JAC2.00tdi

  • Mesaje scrise: 1,452
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Vectra 2007 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Ok.. si costul manoperei daca cineva ar dori sa apeleze la acest procedeu?
  • xcuseme

  • Mesaje scrise: 1,458
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Sincer, un tutorial fara rost. Ai expus aceste lucruri de parca toti am avea acces la masini de frezat CNC,
Si eu sunt cam nemultumit de prestanta franei la mine, trebuind sa apas destul de tare pe pedala in anumte cazuri.

Dar chiar daca as avea acces la tehnologiile prezentate, la munca sau contra cost, sincer mi-as luat discuri noi facute de fabrica in maniera asta.
  • rolland

  • Mesaje scrise: 433
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2012

  • Mesaj Privat
@jac2.00tdi pretul la ora pe CNC este in jur de 10- 15 euro si cam 6 ore cu reglaj cu tot iti ia. Ai de pus un universal cu ce sa prinzi discul sa iei punctul zero al piesei etc. Dar cel mai mult iti ia programul de prelucrare ,de aceea am afisat si programul ca de obicei programatorii sunt destui de perversi in a filozofa si a cere bani mai multi.
  • JAC2.00tdi

  • Mesaje scrise: 1,452
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Vectra 2007 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Sep 2007

  • Mesaj Privat
15x6=90x4.43=398+120=518.... nu vad care ar fi afacerea. Daca lucrezi in domeniu este ok , daca nu mai bine cumperi din magazin. Multumim pentru informatii.
Skip ads

  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
nu stiu daca asa ai facut dar eu daca tot ai facut asta as fi fi facut adancimea de frezare sa fie exact cat limita maxima a discurilor si atunci poti sa vezi usor cand trebuie sa schimbi discurile ca daca ti-a disparut frezarea atunci ai ajuns la limita maxima la discuri. La Brembo exista o gaura care indica acest lucru si cand nu mai vezi acea gaura inseamna ca trebuie sa schimbi discul. Cam cum este la cauciucuri nervura de control a adancimii Wink
Oricum felicitari pentru reusita dar mai ales pentru verificarile facute ca sa fii Safe. Probabil esti inginer sau ceva tangent cu asta (si eu sunt inginer mecanic si lucru in proiectare).
  • dorin-b

  • Mesaje scrise: 1,821
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Ca si executie ti-a iesit doar ca efectul este foarte mic in conditiile noastre de trafic si cu "junghiuri" de pana la 150 de cai care nu prind mai mult de 220 km/h nici noi.
Deci investitia de 400 ron nu se justifica mai ales ca, ai uitat sa precizezi, daca faci santuri in discuri durata de viata a placutelor normale de frana se injumatateste.
  • george_slz

  • Mesaje scrise: 547
  • Locatie: Buftea
  • Masina: Astra 2007 z13dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jul 2006

  • Mesaj Privat
A mentionat ca placutele se tocesc mai repede. Cat de repede, ramane de vazut. Cert e ca a venit sa spuna ca se poate si a expus modul si mijloacele, iar voua parca nu va vine sa credeti si va comportati ca niste politicieni in opozitie, dupa ce au fost la putere.
  • dorin-b

  • Mesaje scrise: 1,821
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Am specificat faptul ca tehnic i-a iesit. Se vede de la o posta ca baiatul e in domeniu, stie ce face si ce spune si de aceea am tot respectul. Ramane doar sa ne convinga ca e benefic si rentabil. Daca vrei sa fiu in opozitie pot sa intreb cat de SAFE e ceea ce a facut colegul. Cine a calculat diametrul frezei, adancimea de frezare, modelul, etc....?
  • rolland

  • Mesaje scrise: 433
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2012

  • Mesaj Privat
@jac2.tdi vezi ca ai gresit la socoteala eu am spus 6 ore la 4 discuri.
@dorin-b, da sunt inginer mecanic de profesie si lucrez in domeniu de 14 ani (CNC -uri) programari roboti industriali automatizari paralel si la proiectare, si ca hobby fac electronica .
Iar la discuri de frana nu sunt la prima abatere ,am un prieten care a avut masina de raliu si acolo a inceput nebunia.Tot asa sunt si motociclist iar si aici cum piesele sunt umflate la pret ca se considera un lux sa stii ca un disc de frana care costa 300 de euro am facut in doua zile proiectat ,program CNC si executat ,dupa care si zincat (pentru necunoscatori acoperire de suprafata) sa fie ca si originalul. Nu vreau sa ma laud cu aceste lucruri ,ideea era ca cine doreste si are posibilitate la CNC ,poate sa-si faca ieftin niste discuri profi.

Tot asa adancimea la frezare este peste limita de uzura cu 0.2 mm,adica in momentul in care dispar aceste frezari discul se poate schimba. Totodata daca vreti afisez si calcule simulari facute in CATIA (program de proiectare 3 D)(mikyboy daca lucrezi in proiectare stii despre ce vorbesc) .De aceea am ales si 0.2mm peste limita de uzura sa nu crape in timpul franarii. Totodata am precizat si va spun ca intr-adevar se uzeaza mai repede placuta ,dar eu personal prefer sa schimb placuta mai repede decat discul. Durata de viata a placutelor depinde cum folosesti masina ,pt ca la franari fine (umblat in oras )uzura lor se va face la fel aprox. ca si la discurile normale. Ar mai fii un avantaj si anume orice mizerie este pe disc sau pe placuta aceste canaluri o curata astfel suprafata de contact intodeauna este noua.
Si programul v-am afisat din aceeasi idee ,pentru ca in mod normal cine doreste sa-si faca asemenea discuri trebuie sa se roage de un proiectant ,dupa care de un programator ,de un reglor CNC si bineinteles la fiecare cu fitele lor. Tot asa aceasta idee nu mi-a venit din faptul ca m-am tezit noaptea si am vazut o poza si hai sa o fac, am studiat aceasta problema luni intregi ca sa inteleg fenomenul si riscurile. Cum am spus nu doresc sa ma laud ci in ideea cine doreste si are posibilitate poate sa-si faca.

In tutorial am uitat sa precizez un lucru punctul zero este centru discului pe axa X si Y iar Z este suprafat discului.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,657
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Bun, si acum cu aceste discuri, o estimare cat mai aproape de realitate a eficientei de franare, care ar fi ?

Cat consideri ca e câstigul, sa zicem, procentual ?
  • rolland

  • Mesaje scrise: 433
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Cam 25-30 %. Hai ca incerc sa-ti explic .Probabil ai avut masina sa zicem lasata o perioada in care s-au ruginit usor discurile, si la prima franare ai simtit ca abia ai atins pedala de frana si pina s-a dus stratul de rugina ai avut frane mai puternice . Cam acesta este si aici efectul.
  • dorin-b

  • Mesaje scrise: 1,821
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Ai specificat punctul zero pe X si Y ca fiind centrul discului iar pe Z suprafata discului. In program se vad 4 treceri fiecare a cate 1 mm adancime (pe discul fata). Intrebarile mele sunt:
- Pe fiecare suprafata adancimea este de 4 mm sau se intoarce discul ?
- Daca se intoarce discul nu trebuie luat zero din nou pe Z ?
- Daca nu se intoarce discul nu e prea mare (riscanta) adancimea santului ?

Multumesc.
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR