Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Insignia
  3. Insignia A
  • cont-sters-77167

  • Mesaje scrise: 178
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2012

  • Mesaj Privat
Stimati colegi, m-am hotarit sa deschid un nou subiect despre cutia de viteze and related. Stiu ca exista discutii generale despre cutii de viteze si problemele lor in alte thread-uri, insa as considera util sa delimitam un pic discutiile de celelalte modele Opel, in special cele mai vechi. Am citit si pe forumul Britanic despre probleme la cutiile de viteze/transmisie de pe Insignia si personal m-ar interesa sa stiu cum ati rezolvat voi unele chestiuni, sau daca se manifesta si la voi problemele de mai jos.

Mai concret, pe transmisie eu am trei probleme cu masina mea (DTH 2009, 72.000km) :

    1) Treptele 1, 3 si mai ales 2 agata la schimbarea normala, mai ales cind motorul/transmisia e rece. Daca insa schimbul treptelor se face cam in 3-4 secunde, merge mai usor. E ca si cum trebuie sa astept ca sincroanele sa-si faca treaba. Problema mea este ca intr-o utilizare normala nu mi se pare normal sa "astept" atit de mult dupa treapta 2 sau 3 pina se sincronizeaza. Nu am inteles de ce acest comportament este considerat normal de cei din service. Inainte am avut un Megane II, la care timoneria avea cursa mult mai scurta, iar treapta 3 o cuplam cu doua degete.

    2) De doua saptamani, dupa ce masina sta pe loc mai multe ore (de ex. peste noapte), dimineata la pornire, nu imi intra in viteza deloc. In nicio viteza. S-a intimplat brusc intr-o dimineata. Stau cu motorul pornit cam 2-3 minute, dupa care mai mult fortat intra in 2 sau 3, dupa care in 1. Odata intrat in viteza, cu ambreiajul calcat, pot sa cuplez, pe loc fiind, orice treapta de viteza destul de lejer. Daca in schimb scot din viteza, dau drumul la ambreiaj iar apoi incerc din nou procedura, intra din nou greu si agata. Se mai dezmorteste dupa ce rulez cu masina cam 1 km, insa cutia e tot asa "strinsa". Cind e cald afara si cutia e calda dupa drum, e destul de ok (in sensul ca ramin manifestarile de la punctul 1).

    3) In timpul mersului (se simte mai bine in treapta 1 sau 2) daca apas/ridic piciorul din pedala de acceratie, cind masina e solicitata de inertie pe directia de deplasare inainte-inapoi, se aude un "clanc" pe decelerare si se simte un joc in transmisie undeva, ca si cum socul acceleratiei/decelerarii nu ar fi amortizat suficient sau deloc. M-as astepta sa fie amortizate, iar schimbarile de ritm sa fie line. Din nou, mi s-a spus din service ca e normal, insa am condus si alte masini ca sa stiu ca nu e chiar asa.


Problemele 1) si 3) erau prezente pe masina si la 52.000Km cind am cumparat-o.
Astept parerile voastre si mai ales feedback de la cei care ati avut aceleasi simptome si ati rezolvat problemele. Multumesc.
Skip ads

  • sever iulian

  • Mesaje scrise: 1,325
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Insignia 2017 B20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2006

  • Mesaj Privat
mie imi intra in viteza foarte usor "cu 2 degete"" cu spui tu. doar iarna la temperaturi foarte joase intra mai greu in prima treapta pana se incalzeste un pic motorul.
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
@ccusmir
1. Cand motorul e rece (adica uleiul din cutie) e normal ca la schimbarea treptelor sa simti o oarecare rezistenta, dar nu sa agate. E enorm sa faci pauza intre trepte de 3-4 sec. Daca ar fi fost sincroane uzate ar fi "carait" la schimbarea treptelor, mai ales la retrogradare. Sa nu fie problema de timonerie (cabluri) cu agatatul.
2. Daca nu intra din prima in viteza, da drumul la ambreiaj si apasa din nou.
3. "Clanc-ul" ala poate fi de la volanta cu masa dubla.
Mai asteapta si alte pareri de la colegii de pe forum, dar incearca si la alta reprezentanta sau la un service specializat in cutii.
  • cont-sters-77167

  • Mesaje scrise: 178
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2012

  • Mesaj Privat
Multumesc de rãspuns. Pt 2) nu intra in viteza indiferent de cite ori calc ambreiajul. Am fãcut o programare la service sa îmi dea un diagnostic. Sper sa nu primesc rãspunsul standard. In Cluj sunt doua service-uri Opel dar cei noi deschisi sunt cam pe linga, cel puțin pt Insignia.
Skip ads

  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
aproape sigur ai probleme cu rulmentul de presiune si cu volanta... ceea ce ma face sa cred ca masina are cel putin 172.000km daca nu mai mult Wink dar se poate vedea asta cu un Op-Com sau un Tech2. Sa verifice si nivelul de ulei din cutie sa nu fie lipsa de ulei
  • cont-sters-77167

  • Mesaje scrise: 178
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2012

  • Mesaj Privat
Masina are 72.000 de Km reali cu istoric clar. Ar fi chiar curat ghinion la km astia. Sper sa fie lipsa de ulei..., intrebarea ar fi cum se pierde ulei din cutie?
  • klod
  • **
  • 207 mesaje
  • din 22 Jan 2011
  • Astra 2011 2.0 DTH CDTI
  • Alta tara
  • klod

  • Mesaje scrise: 207
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2011 2.0 DTH CDTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jan 2011

  • Mesaj Privat
@ccusmir
nu esti singurul cu problema asta, sant foarte multi inclusiv eu.
La mine totul a inceput cand masina avea 47 000km , acum 55 000km, intra greu in treapta 1 si marsarier, am schimbat tot chitul ambreaj defectul fiind volanta, dar imediat dupa asta face exact cum ai scris tu mai sus, eu am schimbat inclusiv uleiul la cutie, am pus un ulei mai fluid, cei de la opel zic mereu ca masina merge bine , nu are erori, dar problema o intalnesti doar cand masina e rece asa ca vineri seara o duc direct la opel si sambata dimineata mecanicul o probeaza direct rece pt ca se pare ca mai sant persoane care se plang de problema asta, sper sa reusesc sa o fac,
  • crybabyro

  • Mesaje scrise: 696
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2010 A2DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2010

  • Mesaj Privat
ccusmir a scris:Masina are 72.000 de Km reali cu istoric clar. Ar fi chiar curat ghinion la km astia. Sper sa fie lipsa de ulei..., intrebarea ar fi cum se pierde ulei din cutie?

Hihihi..ai rade dar la mine la 28000 km (2ani si 8 luni) s-au dus 2 rulmenti din cutia de viteze Very Happy
Skip ads

  • poseidon06

  • Mesaje scrise: 426
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jul 2011

  • Mesaj Privat
Subscriu la clanc-ul de la punctul 3, cu impresia de subamortizare a miscarii motorului si cutiei pe tampoane. Adica asa am impresia, ca se misca pe suportii aia pana face clanc. Se aude si cand schimbi viteza si cand iei piciorul de pe acceleratie brusc (se aude sigur cand mergi printre blocuri sau parcari).
In plus, la mine tremura si schimbatorul in treptele 2 si 3, cateodata vizibil, la accelerari. Adica accelerez si ma uit la maneta si o vad ca tremura in tr. a doua. In a treia tremuratul e de intensitate mai mica. Chestia e ca nu face mereu. Cateodata o apuca imediat cum plec cu ea, in alte dati merg si o ora si nu face.
Acelasi raspuns, primit de la service....e normal sa faca asa. Eu zic ca nu e normal, ca facea de noua daca era (clancul ce-i drept il face de noua, dar tremuratul nu). Masina are 28.300 km.
  • cont-sters-77167

  • Mesaje scrise: 178
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2012

  • Mesaj Privat
@klod: Nu am inteles exact din ce ai scris care din cele 3 simptome le avea masina ta, care din ele s-au rezolvat si care au ramas dupa ce ai schimbat kit-ul de ambreiaj si volanta. Ce ai schimbat exact, doar kit-ul de ambreiaj sau si volanta?

crybabyro a scris:Hihihi..ai rade dar la mine la 28000 km (2ani si 8 luni) s-au dus 2 rulmenti din cutia de viteze Very Happy

Crede-ma ca nu prea imi vine sa rid. Cam deloc. Avem insa cutii de viteze diferite pe masini. Care erau manifestarile la tine? A fost ceva din ce am scris eu initial?

@poseidon06: Cutia si transmisia nu cred ca se misca pe tampoanele acelea. Din cite stiu, ele au doar rol de amortizare a vibratiilor. Daca ar fi probleme acolo s-ar transmite vibratii in habitaclu sau ar face 'clanc' la fiecare frina, ceea ce nu se intimpla. Totusi, mi se pare interesant ce ai spus, ca acel zgomot a fost acolo de cind era noua masina.

As fi curios daca reusiti sa reproduceti si ceilalti, mai ales punctul 3). Eu am vazut/condus si o alta Insignia DTH, cu aprox. 25000 Km care nu avea acel "clanc", iar cutia parea mai "unsa". Eu incerc sa imi dau seama daca problema este destul de izolata, sau daca mai multa lume o are, dar inca nu a realizat asta. Rolling Eyes La mine 'agatatul' pe treptele 1-3 se produce doar la schimbare in sus. La retrogradare nu se intimpla.
  • klod
  • **
  • 207 mesaje
  • din 22 Jan 2011
  • Astra 2011 2.0 DTH CDTI
  • Alta tara
  • klod

  • Mesaje scrise: 207
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2011 2.0 DTH CDTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jan 2011

  • Mesaj Privat
@ccusmir;
deci problemele au aparut la circa 47 000km, adica masina intra greu in prima treapta si marsarier, dupa o interventie in garantie mi-au schimbat tot kitul de ambreaj, adica placa, discul, rulmentul si volanta, defectul sa constatat la volanta, problema e ca dupa ce au schimbat kitul de ambreaj, treapta a doua intra mai dificil doar cand masina e rece, restul treptelor inclusiv marsarierul intra destul de bine, (cat e rece mai agata usor treapta 2 si 3)daca o las parcata 2 zile intra intr-a doua destul de dificil, trebuie sa fiu atent cand schimb, trebuie sa astept sa se sicronizeze sincroanele ceva de genul asta, dupa ce se incalzeste uleiul in cutie , asta dupa circa 13-15 km (prea mult dupa parerea mea) incepe sa mearga mai bine , adica intra cat de cat acceptabil, dar nu la fel de bine ca la inceput, acum trebuie sa vad ce mai comenteaza meseriasi deoarece masina e inca in garantie pt alti 2 ani, in rest nu am avut niciun fel de probleme cu masina,
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
poate nu au asezat cum trebuie piesele pe acolo sau la strangerea suruburilor nu erau piesele centrate cum trebuie. Eu asa am patit cand un "meserias" mi-a schimbat kit-ul de ambreiaj (volanta simpla pe masina) si nu a asezat corect rulmentul pe buza de aseazare si dupa 13 luni a cedat rulementul si el s-a scos ca nu e vine lui si ca sunt alte piese de vina de imi venea sa ii dau in cap...
De atunci nici nu mai calc la mecanici...
Skip ads

  • poseidon06

  • Mesaje scrise: 426
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jul 2011

  • Mesaj Privat
@ccusmir, am mai mers cu o alta Insignia DTH si la fel se auzea. Am tras cu urechea si prin service cand bagau o Insignia, la fel facea. Nu mi se pare normal zgomotul, dar aparent, la problema asta, chiar "asa face toate".
In rest, in viteze intra ok, nu am probleme. Parca mi se pare totusi cursa cam lunga fata de cum era la inceput, ca si cum s-au mai lasat cablurile care sunt actionate de maneta. Si chiar ma gandeam, nu ai nici nu fel de satisfactie la cutia asta cand schimbi viteza, mi se pare fada, labartzata, parca e de Dacia 1310.
  • cont-sters-77167

  • Mesaje scrise: 178
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2012

  • Mesaj Privat
poseidon06 a scris:Si chiar ma gandeam, nu ai nici nu fel de satisfactie la cutia asta cand schimbi viteza, mi se pare fada, labartzata, parca e de Dacia 1310.


Si mie mi se pare lunga cursa timoneriei, mai ales ca e echipare sport. Eu credeam ca la sport ideea e sa schimbi cit mai repede viteza Shocked Probabil ca asa e feeling-ul la limuzine, sa fie cursa mai lunga putin.
La Dacia lu' tata, intra greu doar intr-a treia. Restul erau ok. Smile
  • crybabyro

  • Mesaje scrise: 696
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2010 A2DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2010

  • Mesaj Privat
ccusmir a scris:
Crede-ma ca nu prea imi vine sa rid. Cam deloc. Avem insa cutii de viteze diferite pe masini. Care erau manifestarile la tine? A fost ceva din ce am scris eu initial?

La mine in treapta intai si doi de pe la 1500 rpm scotea un sunet similar cu sunetul unei bormasini a carei mandrina freaca de ceva si "chinuie" motorul. De la a treia in sus nici o problema. Initial facea doar in treapta intai, s-a accentuat si a inceput si in treapta a doua.

Nu am avut timp si nervi dar normal ar fi fost ca la cat de tanara e masina sa nu apara asa ceva. De vina au fost cate un rulment din angrenajul vitezeleor unu si doi si rezolutia a fost schimbarea tuturor rulmentilor(mie mi s-ar fi parut ca la 28000km Opel sa inlocuiasca totata cutia-masina e in perioada de garantie extinsa).
  • klod
  • **
  • 207 mesaje
  • din 22 Jan 2011
  • Astra 2011 2.0 DTH CDTI
  • Alta tara
  • klod

  • Mesaje scrise: 207
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2011 2.0 DTH CDTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jan 2011

  • Mesaj Privat
eu am rezolvat problema, cei de la opel mi-au reglat timoneria, se pare ca merge destul de bine acum, sa speram ca o sa fie bine , in schimb mi-au actualizat si softul de la navigator...
  • cont-sters-77167

  • Mesaje scrise: 178
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2012

  • Mesaj Privat
Salutare.

A trecut ceva timp de cind am deschis subiectul asta - probabil ca era mai bine la "probleme" decit aici, dar ma rog... Am in sfirsit raspunsuri la punctele 2 si 3 din lista initiala. Pentru partea cu intratul greu in viteza la rece, vinovata a fost placa de presiune. Pentru partea de joc in transmisie, vinovata principala a fost volanta. Am ramas uimit cit de mare era jocul la volanta mea. Pe miscarea de rotatie, aproape ca nu mai amortiza deloc, iar una din mase avea joc foarte mare (perpendicular pe planul in care se roteste). Uneori la rece, la relanti, se auzea un cloncanit specific volantei obosite. Cind o sa am un pic de timp am sa pun un filmulet. Una peste alta, eu am avut ghinion sa schimb kit de ambreiaj + volanta la 73.000 Km. Cutia e la fel si dupa inlocuirea uleiului, probabil ca sincroanele sunt putin uzate, dar nu cred ca o mai desfac.

Va doresc sa schimbati volantele peste 300.000 Km, desi dupa cum merg lucrurile in "economia moderna", vad ca durata de viata a pieselor a scazut considerabil!
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Deci, pana la urma a trebuit sa schimbi tot kit-ul de ambreiaj inclusiv volanta! Cam repede... la 73000km! Sper sa nu mai ai probleme. Ai schimbat la reprezentanta sau la alt service? Piese pe original sau AM? Si cat te-a dus toata "distractia"?
  • Protektor

  • Mesaje scrise: 497
  • Locatie: Harghita
  • Masina: Insignia 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Cat a costat toata distractia? Masina a fost la tine de noua, sa inteleg ca erai sigur de nr. de km?
  • cont-sters-77167

  • Mesaje scrise: 178
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2012

  • Mesaj Privat
Masina am luat-o second la 52.000 Km, cu istoric cert. Acum are 73.400 Km.
Costurile totale au fost de 4050 RON (kit, rulment si volanta + ulei cutie, garnituri, etc) + manopera la dealer Opel.

Apropo de piese... sunt foarte multe firme care vind piese de genul asta. Eu am facut o mica "cercetare de piata" si am gasit doua firme in Bucuresti care au fost impecabili in servicii, comunicare, etc. A trebuit sa aleg una dintre ele pe considerentul pretului, insa diferenta intre cele mai bune doua oferte pe care le-am primit a fost de 600 RON ! Vorbim de piese identice. Oferta dealer-ului Opel a fost cu 1200 RON peste ce am gasit eu, si mai sunt si alte firme mari de distributie, care au adaosuri foarte mari pentru end-user ( >1500 RON diferenta).

Va pot trimite pe privat recomandarile ca sa nu se considere reclama.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Insignia
  3. Insignia A

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR