Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B
  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Salutare!

Dupa 2 episoade de ramas fara baterie la pornire, m-am decis si am masurat curentul de la incarcare. Surpriza! - Alternatorul nu incarca deloc.
M-am hotarat sa il dau jos si sa vad daca pot sa il fac sau este cazul sa iau altul.
A inceput chinul lai Sisoe - operatiunea de demontare nfiind asa simpla cum pare la prima vedere.
Dupa indelungi eforturi - am reusit in cele din urma sa scot surubul inferior care se trage spre electomotor - si aici ATENTIE - la tragere normala se loveste in sina de plastic a cablajului.
O porcarie de proiectare ( pot spune cu mana pe inima, caci si eu fac proiectare si stiu ce inseamna ) ca acei ingineri care au gandit sistemul de prindere au avut o impotenta a intelectului maxima.
Puteau foarte bine sa prevada o gaura tehnica in lonjeron - asa cum sint celelalte gauri - lucru care usura considerabil interventia asupra alternatorului.
Aviz celor care se incumeta sa desfaca alternatorul! Scule potrivite, si spor la desfacut: sina de plastic a cablajului, coliere de plastic, suruburi de masa cu cap torx ( in lipsa de chei adecvate - puteti folosi - inelare cu cot de 11)
Odata dat jos - l-am luat in sacosa si am purces la primul atelier de reparatii electrice. S-a intamplat ca acesta sa fie cel de langa hala Traian - aproape de spitalul Caritas sin scuarul acela rotund.
Mesterii de acolo, cam snapani de altfel - mi-au spus ca pot sa mi-l verifice. Au demontat releul de incaracare si mi-au masurat rotorul si infasurarile de pe stator. Apoi ca sa fie siguri, m-au intrebat daca sa desfaca lipiturile de pe diode ca sa le poata masura si pe acestea. Zis si facut. Electrica alternatorului s-a dovedit a fi buna - asa ca binenteles au tras concluzia ca modulul de incarcare este stricat si trebuie schimbat. M-au intrebat daca sa imi comande unul - care costa 130 lei - am zi da, in 30 de minute a venit un baiat curier l-a adus - piesa noua in cutie - a refacut lipiturile in zona diodelor de aceasta data cositorindu-le, ele din fabrica fiind prinse electric, mi-a montat apoi modulul si m-a taxat de 190 lei.
Toate bune
Am montat apoi electromotorul acasa, chinuindu-ma precum sfantul Sisoe, am pornit masina si cateodata - nu mereu cand pun contactul palpaie martorul de la baterie, cam 3-4 secunde apoi ramane aprins si totul este ok. Alternatorul incarca 14,4 V - luminile si celelate accesorii electrice merg superbine,.
Are cineva vreo idee, ce ar putea genera aceste palpaieli ale martorului? Contactele le-am strans bine, la fel si firele de masa si piulitele aferente.
  • petricavlad37

  • Mesaje scrise: 553
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Meriva 2009 x16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Sal.Un astfel de fenomen am avut si eu cu palpaieli stingeri si intr-un final sa se aprinda stralucitor dupa care sa arda luand si cu el si becurile din bord:verdict -o dioda strapunsa si releu incarcare dus, schimbat punte diode -50 ron, releu incarcare -45 ron, perii -20 ron .Manopera un bidon de suc si chin la demontare si montare.Deci s -ar putea sa fi afectat releul de incarcare daca ai avut diodele duse.
  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Repet - palpaielile nu sunt la fiecare punere a contactului, pana acum de doua ori a facut asa.
Puntea de diode a fost verificata, releul de incarcare este nou nout - ieri l-am cumparat.

Cat despre atelierul de pe langa Hala Traian - parerea mea este sa ii ocoliti - sincer sunt cam carpaci, atelier de cartier, mesteri snapani, chiar hoti pot spune. Nu recomand! Mad
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR