Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • mihaiadrian

  • Mesaje scrise: 632
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Salut,

De ceva vreme ma gandesc sa mut ecu ul de pe motor prelungind mufa K SI M in alta parte unde diferentele de temperatura/vibratiile sunt mai mici.

Morivele ar fi urmatoarele:
- la ecu ce functioneaza corect ai certitudinea ca un cod de eroare chiar este corect
- scad sansele sa ramai cu masina n drum
- nu mai imbogatesti persoanele care se ocupa cu comert / reparare de ecu - preturile cerute mi se par exagerate datorita cererii foarte mari - si cine stie cate sute de mii de km are un ecu sh ca apoi sa mai mearga la tine 10.000 si apoi sa se strice iar ( eu asa am patit ) - ca fapt divers, o reparare de ecu cam asa ar trebui facuta http://www.youtube.com/watch?v=_qRvf2b7MDM , insa nu vor sa auda de ecu ri deja reparate in still leton + sacaz.
- cost mult mai mic decat o reparare de ecu / ecu sh

Pentru a identifica cea mai buna zona unde sa fie mutat ECU, cred ca se poate folosi un termometru in still medicinal si se cauta zona cu cea mai mica temperatura si proteja de umezeala de sub capota.

Mai e o problema ca nu stiu unde gasesc conductori de grosime si culori similare cu cele de la mufa K si M. Binenteles, se pot folosi conductori cu aceeasi culoare dar e mai elegant sa fie aceleasi culori.

Ce parere aveti ?
Skip ads

  • alexx_gan

  • Mesaje scrise: 838
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2013 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Esti constient ce volum de munca presupune din cate stiu ai 72 de fire la fiecare mufa.
Daca gresesti unul s-a terminat.
Si eu m-am gandit la aceeasi treaba cu ceva timp in urma si am mers la cineva in domeniu si l-am intrebat care ar fi problema principala? el a spus ca diferentele de temperatura pentru ca mai ales iarna ajunge sa zicem la 90-100 de grade apoi in cate ore se raceste la -20 sa zicem si invers dar mult mai repede si spunea ca atunci apar acele lipituri reci.
Ma gandeam la vremea respectiva la un cooler care sa il raceasca.
Parerea mea e ca cel mai bine ar fi plasat pe suportul bateriei sau chiar in suport eu cel putin am destul loc avand motor benzina si baterie de 56 Ah.
Vibratiile sunt oricum cu mult reduse fata de motor (la ele nu ma gandisem pana sa scrii tu mai sus) , iar ca prindere cred ca ar trebui niste picioruse pentru ca ECU sa nu fie lipit direct pe nimic astfel aerul sa poata circula pe langa el iar diferentele de temperatura sa fie mult mai mici.
In legatura cu umezeala nu cred ca trebuie sa iti faci probleme daca ecu nu a fost desfacut si umblat in el pe placa are un gel special pe care daca nu este indepartat tine umezeala departe de componente.
Cum ai vedea lucrarea tai firele lasi un pic de fir pe mufa si apoi folosind culorile le pui o prelungire?
Daca nu ma insel sunt mai multe fire de aceeasi culoare adica e posibil sa ai de 2 ori portocaliu .
  • mihaiadrian

  • Mesaje scrise: 632
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2010

  • Mesaj Privat
M am uitat mai atent daca l as pune in cutia de plastic in care sunt 2 relee atunci mufa K nu o sa o mai prelungesc decat la 4 fire. Dar intai tre sa pun un termometru acolo si sa plimb masina sa vad cat ajunge temperatura acolo.

Sunt de acord cu tine, diferente de la 100 la -22 nu sunt placute ecului, motorul rezista ca motoare s au facut de atat timp dar ecu nu.

In cazul in care ar fi sa prelungesc complet as face exact cum zici tu: tai in 2 dar ma asigur ca e suficient cablu spre mufa dar si in partea cealalta ca sa fac legaturile.si ca am si spatiu de munca. Daca e vb sa fie cabluri de aceleasi culori, trebuie marcate inainte de taiere cu numarul aferent al mufei. Conductorii trebuie sa fie multifilari ca sa reziste la vibratii. In cazul in care ma pierd, cred ca exista informatiile prin autodata. In cazul asta, l as putea pune si in habitaclu.

Binenteles, la urma trag si un fir mai gros de pe corpul ecu lui la masa.
  • XEP
  • Suspendat
  • 204 mesaje
  • din 19 Jun 2012
  • Astra 2005 Z16XEP
  • Buzau
  • XEP

  • Mesaje scrise: 204
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Parerea mea este daca ai foarte mult timp liber ai putea sa-l muti. Oricum o sa gasesti nu doar 2 fire identice intr-o mufa ci mai multe.Sansele sa le incurci sunt destul de mari iar apoi si mai mare bataie de cap sa le pui in ordine.In rest ce sa zic... conductor multifilar obligatoriu de cupru cu aceeasi sectiune ( cupru are prostul obicei sa oxideze in contact cu alt metal si se cam izoleaza inaditura Smile)) ). Mai trebuie inca vreo 2 m de manson termocontractabil ca sa eviti eventualele contacte imperfecte peste 1 an.
Si inca ceva... in caz ca vrei sa dai ocol masinii cu ECU-ul si sa-l muti in portbagaj Smile) sa stii ca apar unele probleme si anume spre exemplu senzorul de temperatura ECT este un termistor in cadrul unui circuit.In cazul in care tu maresti ciruitul acestuia rezistenta adusa in plus de prelungirea conductoarelor va modifica logic rezistenta intregului circuit iar asta se traduce in temperatura indicata eronat cu cateva grade.
Cat despre locatie cel mai ok ar fi pe panoul dintre habitaclu si motor.asa cum este pe la Fiat Skoda..
Problema variatiilor de temperatura nu ai cum sa o rezolvi ...doar daca-l muti in masina. O sa rezolvi doar problema vibratiilor.Iar per total nu se merita ...efort prea mare pentru un beneficiu minor. Doar daca-l duci in habitaclu ai putea spune ca ai redus riscul de defect foarte mult fata de pozitia initiala.Dar chiar si asa nu se merita Smile versus volum de munca.
Skip ads

  • mariusgmg

  • Mesaje scrise: 4,089
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Este pe forum @UnIKul care a facut acesta operatiune! L-a montat undeva in lateralul bateriei.
  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,346
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
pentru a nu incurca firele le-ai putea eticheta : ca o prima idee sa pui de exemplu eticheta autoadeziva dubla pe firul 71.22 si in momentul cand il tai sa iti ramana o parte a etichetei pe mufa si o parte pe cablu taiat ce ar trebui prelungit.
  • mihaiadrian

  • Mesaje scrise: 632
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Tot m-am mai interesat, zicea cineva ca degeaba il mut ca el oricum se incalzeste din interiorul lui si tot cedeaza. O fi adevarat, nu o fi, nu stiu.

Inafara de circuitul de control al bobinei de inductie, alt mare disipator de caldura nu cred ca exista, pompa de benzia si compresorul sunt doar controlate prin releu separat - daca tot l-au facut sa suporte caldura (implicit curenti mari), de ce nu au facut sa controleze pompa si releu direct din ecu
  • XEP
  • Suspendat
  • 204 mesaje
  • din 19 Jun 2012
  • Astra 2005 Z16XEP
  • Buzau
  • XEP

  • Mesaje scrise: 204
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Pai in ECU categoric NU circula curenti mari . Cand zici curenti te referi strict la intensitate (amperi). In calculator ajung tensiuni oscilante intre 0.1 si 5 V (semnal) de la senzori cu intensitate (A) nesemnificativa .Din el mai pleaca si cateva minusuri (mase) , mai pleaca tensiuni mici pentru comanda bobinelor releelor .Spre ex daca ar pleca direct din ECU + pentru electromotor s-ar umfla instant (bateria este capabila sa descarce 500 A la pornire timp de 5 secunde de aceea se foloseste sectiunea aceea pe cablurile de la electromotor).
Tot ce inseamnca consumator pe masina este alimentat prin intermediul unui releu general sau separat. Probabil cine ti-a zis chestia cu incalzitul din cauza curentilor a lucrat foarte mult la Dacie.
Apropo la y17dt era problema vesnica cu lipiturile reci din ECU dar odata cu aparitia z17dtl-ului s-a modifica complet constructia ECU si nu mai sunt probleme. (si nu e din cauza ca a fost mutat sub aripa).
Si la Z16XE sunt foarte multe probleme cu lipiturile dar odata cu generatia urmatoare Z16XEP problemele apar doar dupa 200-250 000 km si destul de rar ... normal din punctul meu de vedere.
Concluzia mea este ... constructie slaba a ECU la z16se, xe z18 xe etc ... y17dt.. Acelasi contructor a proiectat si pe la Fiat unde sunt probleme la fel de multe pe Punto ,Stilo etc
Skip ads

  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 699
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Eu am distantat ECU fata de galeria de admisie la Z16SE cu aprox 4 cm , am pus niste suruburi mai lungi si cu 8 piulite am realizat prinderea . Dar tot se incalzeste destul de mult , e drept ca nu ca inainte . Probabil ca o sa-i pun 2 coolere mai mici . Revin cu poze .
  • mihaiadrian

  • Mesaje scrise: 632
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Se incalzeste de la mediu sau din interior ?

In final, cel mai bun loc de mutat nu cred ca e sub capota. Au mai fost baieti care l au departat cativa cm de motor dar fara rezultate. Sub capota tot cald este. Trebuie in alta parte.
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 699
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Sunt 99% sigur ca ECU-ul se incalzeste el insusi (probabil tranzistoarele ce actioneaza injectoarele / bobina de inductie etc se incalzesc ) , nu se incalzeste pt ca preia caldura din mediul inconjurator (adica galeria de admisie) . Solutia cred ca e racirea cu cooler .
  • mihaiadrian

  • Mesaje scrise: 632
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Coolerul poti sa il legi pe releul de la pompa de benzina - cand aimotorul aprins si nu cand pui contactul porneste.

Eu m am uitat intr un ecu, nu are elemwnte de putere: bobine cu multe spire, tiristori sau condensatori de capacitate mare care sa disipe caldura, iar pe partea dintre placa si radiator nu ar incapea astfel de componwnte si atunci ce se incinge ? Da, are o forma specifica elementelor care disipa caldura, dar uitandu-ma in interiorul lui nu vad ce ar genera caldura.
Skip ads

  • XEP
  • Suspendat
  • 204 mesaje
  • din 19 Jun 2012
  • Astra 2005 Z16XEP
  • Buzau
  • XEP

  • Mesaje scrise: 204
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Marius Popescu a scris:probabil tranzistoarele ce actioneaza injectoarele / bobina de inductie etc se incalzesc ) ,

Pai astea sunt alimentate prin releu...
Parerea mea este ca se incalzeste din mediu ambiant si foaaarte putin din cauza tranzistorilor etc. Cand motorul este rece iar ECU aproape ca frige ar trebui sa te gandesti in scurt timp la alt ECU Very Happy.
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 699
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat


De ex la injectoare ,intr-adevar , sunt relele , dar pe +12V , comanda se face cu minus (adica celalalt capat se pune la masa), cu element de comutatie (tranzistor) ce se afla in interiorul ECU . L a fel si pt bobina , primeste +12 V prin F46 . La fel si ventilul de recuperare vapori , este alimentat cu +12V prin K46 permanent, dar cand se vrea sa fie actionat , se pune calalalt capat al bobinei la masa . Tot K46 trimite +12V si la incalzirea sondelor de oxigen , etc
Ce vreau sa subliniez e ca exceptant pompa , care este alimentata cu +12V la un capat prin K20 si direct la masa , celelalte componente primesc la un capat +12V permanent in functionarea motorului , iar cand se vrea actionata o componenta celalalt capat al ei se pune la masa , adica ECU-ul are in componenta elemente de comutatie (trz) , care se incalzesc . Desi , cand un trz functioneaza in regim blocat-saturat , ar trebui ca "," caldura disipata sa fie mica ...


  • XEP
  • Suspendat
  • 204 mesaje
  • din 19 Jun 2012
  • Astra 2005 Z16XEP
  • Buzau
  • XEP

  • Mesaje scrise: 204
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Pai da... si "caldura" aia multa degajata unde e ?
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 699
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Pai poate fi de vina circuitul de comanda al tranzistoarelor, sa nu le bage suficient de mult in conductie si le plimba in RAN,regim activ normal, (am patit-o cand l-am ajutat pe un prieten la un UPS , proiectase gresit driverele tranzistoarelor de forta , au trebuit reproiectate) . Din pacate nu mi-am bagat nasul pana in momentul asta intr-un ecu dar cred totusi ca nu vorbesc tampenii , principiile electronicii nu se schimba , poate vreun electronist care a desfacut si reparat un ecu ne confirma cele spuse de mine.
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 699
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Asa am distantat ECU de admisie :


  • UnIKuL

  • Mesaje scrise: 413
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Scuze de postul intarziat dar am facut aceasta operatiune si explicatia e simpla... ECU in sinea lui nu are de ce sa se incalzeasca... la motorul meu Z16XE el era montat pe motor... l'am mutat de pe motor pe suportul bateriei si nu se mai incalzeste... asta dupa ce l'am reparat... problema e ca toata caldura din motor radiaza in el si se ard lipiturile reci din el... daca inainte faceam o friptura pe el vara in traficul din Bucuresti acum e alta treaba... sta si el la o temperatura optima de functionare...
  • danwtf

  • Mesaje scrise: 102
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Dec 2011

  • Mesaj Privat
Eu cred ca ecu-ul se incalzeste prin conductie de la cele 3 suruburi de prindere si de la caldura radiata de galeria de admisie. Si eu studiez problema pentru un ecu pe z18xe. chiar am cele 2 mufe de pe o donatoare din uk cu firele pe ele bine inteles dar sunt in cautarea mufelor tata ce trebuie sa provina de pe un ecu... si ideal ar fi ca ecu sa fie mutat in interiorul habitaclului.

Eu zic ca daca ai toate schemele electrice cu ceva atentie se poate face treaba asta. Mihai Adrian vad ca suntem din acelasi oras, poate ne gasim la o intalnire sa discutam cu privire la operatie...
  • mossul

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Galati
  • Masina: Zafira 2003 z 16 xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mar 2014

  • Mesaj Privat
Marius Popescu a scris:Asa am distantat ECU de admisie :



Buna seara. Se paote sa-mi raspunzi la intrebarea CUM ai facut asta?
Eu am fost la un,,mecanic'' cu ideea de a departa ECU. Nu-mi face nici o problema Zamfirica( 16.Z16 xe) dar am vazut pe forum ca e problema si am zis ca ar fi bine sa fac asta. Urmeaza sa plec in concediu si nu as vrea sa am surprize...Deci mecanicul a zis ca nu e cazul...?Smile In primul rand ECu nu e lipit direct pe chiuloasa.Are un DEFLECTOR DE PLASTIC BAGAT INTRE EL SI CHIULOASA.A zis ca are rol de a disipa caldura. Si CABLURILE SUNT PREA SCURTE>>>
E goanga sau nu are chef de treaba..Masina e din 2002 septembrie dar la RAR au gasit-o 2003.Alta enigma. Multmesc anticipat pentru raspuns.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR