Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,482
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
"Normal ca fiecare isi creaza confortul asa cum il considera el, deci da, daca ai firul tras, iti va fi foarte simplu sa faci operatiunea ca la G" tocmai ce spuneam asta Smile
In mufa XR1 din REC, pe pinul 34 ai firul pentru becul de marsarier de pe dreapta (alb cu negru) si pe pinul 42 ai firul pentru becul de marsarier pentru stanga (alb cu negru).
Bafta, sa se comporte exact cum vrei!
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Am CC pe lichide si becuri pentru BC, sper doar sa nu se complice asta in vreun fel situatia.
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,482
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Nu, nu ar avea de ce. "Oglinda" (circuitul ei de comanda), ar trebui sa aiba o impedanțã mare pe aceste intrãri, deci neglijabilã pentru circuitul becurilor.
O micã oarecum complicație, va fi la plafonierã, dacã vrei sã monitorizezi si becurile pentru citit (dacã le ai), dar si acolo se poate rezolva simplu de tot.
  • schwartz84

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2007 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2016

  • Mesaj Privat
In mufa X1 (langa maneta deschidere capota) nu exista fir pt marsalier?
Skip ads

  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,482
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Daca ai REC, nu gasesti semnal analogic decat inainte de UEC (pe firul care vine din sonda de marsarier, dar este pe logica inversa ... Mufa XE3 pinul 31) si la iesire din REC. Intre UEC si REC, comunicarea este digitala, prin CAN.
Daca nu ai REC, gasesti semnalul analogic inainte de UEC (pe firul care vine din sonda de marsarier, dar este pe logica inversa ... Mufa XE3 pinul 45), la iesire din UEC (pe firul care duce in releul pentru becurile de marsarier ... Mufa XE2 pinul 20, dar este tot pe logica inversa).
Oricum ar fi, te vei complica pentru inversarea logicii de functionare, prin releu sau tranzistor, asa ca ... fir pana in spate.
  • schwartz84

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2007 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2016

  • Mesaj Privat
Am REC pentru ca masina a fost dotata cu panoramic din fabrica(fara AFL ,l-am montat ulterior si fara PEPS,prea complicat sa il fac).
Se poate te rog in functie de cele 4 fire/culori de pe oglinda heliomata,pinii unde trebuie sa trag firele mai exact la Astra H sa ma bucur de toate functiile?
Multumesc anticipat!
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Poate rezolvi tu inaintea mea cu oglinda, eu sunt pe ultimele 10 zile inainte de concediu si trebuie sa pregatesc lucrurile la job astfel incat sa functioneze si in lipsa mea (9-10zile).

Daca citesti cu atentie unpic mai in urma acest thread... o sa vezi ca colegul @sebage a avut amabilitatea sa ne explice care sunt pinii din REC pentru conectarea pinului alb-negru al oglinzii, cel ce trebuie legat la luminile de la marche-arriere (il poti lega la oricare din cele doua ce ies din REC, cel pentru stanga sau dreapta) iar la plafoniera o rezolvi prin metoda ,,trial-and-error,, (in functie de ce plafoniera ai, simpla sau cu map-lights, verifici pe ce fir vine curentul atunci cand deschizi usa si acolo te legi cu firul gri al oglinzii electrocromate).


Ultima modificare facuta de ahappyuser la Lun 17 Aug, 2020 9:37 pm
  • schwartz84

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2007 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2016

  • Mesaj Privat
In cazul meu va dura ceva mai mult,intai de toate trebuie sa inlocuiesc parbrizul cu unul cu senzor ploaie/lumini si oglinda heliomata,achizitionat deja(firul din UEC e tras pana in habitaclu sub bord momentan cand am rezolvat AFL-ul ,CAN-ul pentru senzorul ploaie/lumini)dupa care firul tras pana in REC pentru marsalier de la oglinda,un plus dupa contact in mufa X1 pentru senzorul de ploaie/lumini si oglinda,minusul/masa pt senzor/oglinda si firul de la oglinda la plafoniera cu 3 becuri/leduri ! Cam 2 zile de munca dar nu e timp...

O seara placuta si multam pentru rabdarea acordata!
Skip ads

  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,482
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Recapitulație:
1. Firul Maro al oglinzii - merge pe masa/caroserie/minus;
2. Firul Negru al oglinzii - merge pe +12 - 14Vcc dupã contact, in REC mufa XR4 pinul 7;
3. Firul Gri al oglinzii - merge pe +12 -14 Vcc pentru becuri marsarier, mufa XR1 din REC, pe pinul 34 sau 42 firele pentru becurile de marsarier (alb cu negru);
4. Firul Alb cu Negru al oglinzii - merge la plafoniera (aici treaba este mai complicata putin, pentru ca aici pe bec/becuri avem + 12 - 14Vcc continuu, iar intreruperea se face pe partea de gnd/minus. Pe acest pin trebuie ajuns cu firul Alb cu Negru al oglinzii ... pe firul care ajunge masa/minus cand becurile sunt aprinse).

P.S. Este cam tarziu si poate nu sunt coerent, sper totusi sa se inteleaga, daca nu ... se poate dezbate mai pe lung
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Am revenit din concediu, dupa ce la drumul de dus inspre Bulgaria am condus pe noapte de la Sibiu la Giurgiu, iar la intoarcere am parcurs Valea Oltului pe timp de noapte.

Vreau sa va spun ca de-acum incolo si daca-mi iau Dacie (nu intentionez, dar de dragul discutiei hai sa zicem ca ar fi asa)... si masina nu are oglinda electrocromata de fabrica, o sa-mi iau una de Opel/VW/whatever pe SH si-o pun sus pe masina. Pentru ca se merita din plin... Acum cei cu halogen care vin din spate au farurile verzi inchis, cei cu xenon sau led au farurile albastre, si niciunii nu mai au stralucirea din jurul farurilor prezenta in oglinda ta. Ca sa fac o analogie 1:1, cei ce aveti ochelari (ca si mine) deja stiti ca ochelarii cu lentile ,,anti-reflex,, te ajuta mult daca sofezi pe timp de noapte, in sensul ca elimina reflexia razelor de lumina, in cazul masinilor acestia te ajuta pentru ca elimina reflexia farurilor generate de lumina becului. Ei bine, oglinda asta EXACT ASTA face, si cum am fost eu plecat in concediu cu Astra G a sotiei (la care i-am montat corect oglinda electrocromata, conectand toate firele) o sa revin acum pe montajul oglinzii eletrocromate de pe Astra H pentru ca comportamentul oglinzii ca sa fie exact la fel ca pe Astra G (si deci treaba sa fie treaba).
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Azi am coborât la masina sa imi fac ceva semne pentru montarea unui al doilea suport metalic (talpa metalica) pe care o sa fixez ulterior oglinda. Am facut un sablon, am montat pe oglinda capacele originale si pe urma am pozitionat corect oglinda la locul ei normal pe parbriz. Aceasta este defapt pozitia corecta (sus, in interiorul sablonului):

Am postat imaginile pozate de mine in pozitie verticala, dar vad ca le-a culcat plugin-ul de imagini din pagina de forum (in fine, cred ca conteaza prea putin pâna la urma). Dar chiar si-asa, se poate vedea clar ce distanta mare este intre suportul oglinzii simple la felul cum este el montat pe un parbriz normal si locul unde este el montat defapt pe un parbriz gandit de fabricant pentru oglinda electrocromata+senzor de ploaie. Asa cum am mai scris aici in topic, oglinda simpla la Astra H nu mai e direct-interschimbabila cu oglinda electrocromata, asa cum a fost posibil sa procedam la Astra G.

Am fost si am cumparat un lipici Bison specializat pentru montare oglinzi auto pe parbriz (permite doua folosiri):

Cei de la magazin mi-au spus ca daca vreau sa ramâna oglinda sus pe parbriz sa folosesc materialul intermediar negru care este pe capatul seringii de lipici, altfel de la vibratii oglinda va cadea dupa un timp. Nu stiu ce sa cred, daca a mai folosit cineva acest lipici sa imi scrie aici daca a folosit sau nu materialul negru cu care vine lipiciul asta de la producator. Pe parbriz exista deja un material intermediar de culoare neagra intre parbriz si talpa oglinzii, nu prea vad rostul sa mai adaugi inca unul intre oglinda si cel deja prezent pe parbriz.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Intr-un final am montat suportul metalic pe parbriz cu lipici de fixare parbrize la un centru de parbrize, a costat 20lei si vad ca tine excelent lipitura. Oglinda electrocromata e cablata conform TIS, iar in plus am cablat si firul care ia plus de pe becul din stopul spate-stanga pentru marche arriere (la iesirea din REC, asa cum bine ne-a explicat colegul @sebage in postul de mai sus). Deci daca dau acum cu spatele nu mi se mai intuneca oglinda daca in partea din spate a masinii mele este vreo masina cu farurile aprinse.

Acuma... problema mea (sper ca ultima pe chestiunea asta) este cu comanda oglinzii electrocromate atunci cand aprinzi lumina in habitaclu. Am observat ca firul respectiv care da comanda la oglinda sa nu se intunece atunci cand aprinzi plafoniera in habitaclu asteapta un minus pe el. Stand in masina cu usile inchise am cautat cu aparatul de masura un minus in electronica plafonierei atunci cand esti cu plafoniera aprinsa (butonul din mijloc, sau oricare din cele laterale pentru citit) si nu-mi dau seama ce se intampla. Pentru ca daca esti cu plafoniera stinsa pare ca pe bornele becului este plus, daca aprinzi lumina pe bornele becului este minus. Nu stiu ce se intampla defapt, sper ca cei care inteleg electronica sa ma ajute si pe mine cu un sfat... unde ar fi mai bine sa lipesc firul oglinzii ce asteapta minus pe cablajul prezent in plafoniera, pentru ca pot sa-l iau direct de pe soclul becului central... însa nu stiu daca nu dauneaza cumva montajului electronic din oglinda !?

L.E:
Stiu ca chestiunea e de nivelul unui scolar de la Atelierul de Elecrotehnica al Casei Pionierilor, dar na.. eu unul nu ma prind de unde ar fi indicat sa iau minusul respectiv atunci cand se aprinde lumina in plafoniera. Si stau asa, cu plafoniera demontata (de cam multa vreme deja). Am bagat de câteva ori REC-ul in avarie si chiar am reusit sa-mi descarc bateria (becurile de pe fetele de usi mi-au ramas aprinse si nu am observat, de ex.) asa ca nu mai vreau sa bâjbâi, as vrea sa o rezolv cumva.. la modul corect si definitiv.


Ultima modificare facuta de ahappyuser la Vin 19 Feb, 2021 9:03 pm
Skip ads

  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,482
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Spuneam ca acolo se complica putin treaba, pentru ca pentru acel "semnal", nu ai un fir de care sa te legi, trebuie "inventata" o metoda sa te legi de acea borna a becului.

Nu am acces acum la scheme, dar m-am folosit de poza pusa de tine si am marcat traseele.
- Negru - firul de + pentru iluminatul butoanelor din plafoniera;
- Rosu - +12V dupa contact (si cu o temporizare de 15 - 20 minute ... parca);
- Galben - Masa ... minus permanent;
- Albastru - Minus (-) din confort ... la deschiderea unei usi, la descuierea masinii si la decuplarea contactului;
- Violet - Minus pentru comanda becurilor pentru citit;
- VERDE - minus pentru comanda becului central al plafonierei.


In mod normal, aici (pe traseul insemnat cu verde) trebuie sa ajunga firul Alb cu Negru al oglinzii.
In aceasta varianta, vei ramane totusi cu sensibilizarea oglinzii la aprinderea unuia dintre becurile pentru citit (cele laterale).

Daca vrei sa blochezi inchiderea oglinzii pentru toate 3 brcurile din plafoniera, atunci va trebui sa faci "invarteala" urmatoare, vei avea nevoie de 3 diode (orice banala dioda, spre exemplu 1N4001).

  • Mihai.P

  • Mesaje scrise: 332
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Chestia e ca la mine oglinda se intuneca atunci cand aprind lumina de la plafoniera... si e montata din fabrica, nu prea am umblat pe acolo.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Chestia e ca colegul @sebage a explicat anterior pâna si amanuntul ,,de ce?,, se intâmpla chestia despre care scrii tu aici. Urmareste firul discutiei si o sa-ti dai seama de ce e asa. Daca totusi ai nevoie de functionalitatea asta... va trebui sa umbli si tu acolo, iar acum ca avem totul explicat in clar (cu trasee, pe culori) cred ca ar putea sa-si modifice plafoniera absolut oricine vrea sa o faca.

L.E:
Eu sunt la a doua plafoniera, cea originala a masinii ,,am bulit-o,, atunci când am pus pistolul de lipit pe cablajele prezente in plafoniera HELLA, sunt cam fragile si daca vrei sa incalzesti bine cablajul ca sa faca priza cositorul si sa-ti reziste lipitura iarna la contractii de minus multe grade trebuie sa ai grija cum o faci, altfel o sa constati ca butonul central sau plasticul care tine scheletul cablajului pe pozitie ,,s-a dus,,.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
@sebage

Astazi am coborât la masina si am lipit firul Alb cu Negru al oglinzii electrocromate direct pe calajul plafonierei, acolo unde ati evidentiat cu verde în poza atasata la raspunsul pe care mi l-ati dat anterior. Dupa ce s-a innoptat am constatat cu bucurie ca acum functioneaza oglinda electrocromata dupa cum am vrut si pentru mine asa e suficient (nu am mai facut montajul cu diode pentru ca nu folosesc lampile laterale ,,cele pentru citit,, atunci cand sunt cu masina in deplasare), asadar aici se incheie si aventura mea cu oglinda electrocromata retrofit de Astra H. Ca sa sumarizez, acum daca pe timp de seara/noapte... deschid usile la masina oglinda electrocromata NU se mai intuneca, daca in mers aprind becul central oglinda electrocromata NU se mai intuneca, daca dau cu spatele si am o masina cu farurile aprinse in zona din spatele masinii mele oglinda electrocromata NU se mai intuneca.

Asadar, permiteti-mi sa va multumesc! pentru tot ajutorul acordat, a fost exact ce-am avut nevoie ca sa reusesc. Toata stima pentru background-ul solid pe care-l aveti în electronica/electrotehnica !

L.E:
De o vreme ma tot gandesc si chiar consider ca n-ar strica sa fie un buton de ,,Thank You !,, cu o conexiune PayPal in oricare topic aici pe forum, chiar consider ca s-ar merita efortul implementarii lui pentru oricine doreste sa faca o donatie (atat cat considera el) pentru simplul fapt ca a fost ajutat/ghidat in mod corect sa-si rezolve problema la masina personala, aici pe forum.

Cu Stima.
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,482
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Frumos, ma bucur ca ai reusit ceea ce ai dorit!
Bine ca ai facut si toate precizarile necesare, poate vor prinde bine si altor colegi.
Cu un buton "Thank You", as vota si eu. Smile Cu legatura la PayPal, personal nu as fi de acord, imi si imaginez in ce s-ar transforma unele informatii banale Smile si forumul in totalitate.
  • schwartz84

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2007 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2016

  • Mesaj Privat
Salutare,

O mica corectie pentru ceea ce s-a postat pana acum si pentru cei ce vor sa-si monteze oglinda heliomata pe Astra H inclusiv cele doua functii “extra” : anularea electromaticii la actionarea marsarierului si totodata la actionarea butoanelor in plafoniera (lampile pentru citit/central) conexiunile sunt identice ca la Astra G ca si pini/culoarea conecticii in oglinda!

Sa dezvolt putin,conexiunea din REC,mufa XR1 pinul 34 sau 42 responsabili pentru + ul becurilor/ledurile din triple/stopuri,se face in pinul 4 al oglinzii(culoare alb/negru in REC=culoare alb/negru in oglinda),iar conexiunea din plafoniera cu minus de la lampile pentru citit/central se face in oglinda pe pinul 3 culoare gri!

Dupa conexiunile descrise mai sus de colegii nostri rezultatul este punerea in scurt a oglinzii,simptome: principala functie a oglinzii/ledul de ambianta nu functioneaza,doar in marsarier oglinda se “intuneca” la testul cu lumina din spatele masinii si senzorul din “fata” oglinzii in bezna/acoperit cu mana 😅 ceea ce contrazice principiul de functionare normal al oglinzii!

Sper sa va fie de folos,sperand ca am fost destul de explicit si bineinteles multumiri si colegilor de mai sus pentru o baza concreta a acestor rezultate pozitive!

O seara buna!
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,482
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
...
  • schwartz84

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2007 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2016

  • Mesaj Privat
Salutare,

Stiu ca nu este legat de acest topic,dar are cineva diagrama electrica de la panoramic(sunroof)?

Multumesc anticipat!
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR