Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • matheszabi

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 1995 C 20 NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Aug 2013

  • Mesaj Privat
Salut,

Am o masina, care nu porneste, citeodata. E foare suspect pompa de benzina. Azi o sa verific, daca primeste curent sau nu, dar a mai avut o data problema si fostul proprietar: electrician auto mi a zis ca propbabil aia o sa fie. Pe vremea aia a verificat cu un bec control ( aia o sa fac sie eu azi) era tesiuna, a pus inapoi soclul, a dat citeva lovituri la capacul din rezervor si a pornit masina.

Am mers in oras, si de 3 ori am avut probleme. Simptome aceeasi: cind se opreste la parcare se intimpla sa nu mai porneasca. Aud ca se invirte mororul - pina nu descarc acumulatorul complet, apoi nimica. Chem un amic sa-mi dea curent, nu lovesc rezervorul si porneste... Poate sa nu fie problema pompa de benzina ci ceva murdarie din rezervor depus si s-a decurs in acele citeva ore de pina cind a venit ajutorul? E si un filtru de benzina, ar trebuii schimbat filtrul ala, spalat rezervorul?

Alta data am vrut sa duc pa cineva undeva a ruga sa impinga si iar a pornit. Am intrebat de la electrician si zice, ca de la impins poate s-a miscat motorul de pompa un pic, suficient sa deblocheze din starea aia. Si atunci merge, pina cind nu se opreste iarasi untr-o pozitie, din care nu mai iese.

Alta problema, poate e imaginara si poate ca se leaga aici: lipsa de randament: - din ce cauza poate sa fie?

Motorul e de 2000 cmc, ar trebuii sa aiba 114 cai putere, la nu stiu ce turatie 5500 sau 6500

Eu am condus o Dacie rabla de tot din anul 1980, de 1300 cmc, 45cp, abia amintesc cu ce treapta de viteza din 4 trebuia sa ma duc de la iesirea din Turda catre Cluj ( 2 sau a 3, dar cu siguranta nu a 4-a) iar cu asta vroiam sa depasesc ceva - pe rampa- si nu accelera nici decum ca o masina noua de 150 cp pe motorina, trebuia sa bag inapoi in a 3-a , cind aveam 80-100 km/h. De la 2500-3500 turatie mai acelereaza cumva, dar la 1000-1500 nimica, sta in mod economic, acceleratie = 0.
Asta de ce o fii? Pur si simplu e masina veche, uzat si are 193.000 km la bord, sau fiindca nu are technologia de 16 walve si nici 150 cai ci doar, sau e pe benzina si nu pe motorina ( desi chiar atunci at trebuii sa sara mai repede) sau pompa de benzina: din 12 colectorare - su cit o fii- 2 sint defecte - si functioneaza, dar nu da destul presiune?

Mai porneste de pe loc si din viteza a 3-a, si cind vad ca iar porneste greu scot repede din viteza, daca vad ca incetineste prea repede, atunci las si frina de mina si bag in viteza 1 Smile))
Deci are pe undeva mai mult de 45 de cai , fata de Dacia aia. Dar pe deal in viteaza a 5-a cu viteza de 90-100 km/h nu pot sa fac depasire nicicum, imi trebuie 4-5 km sa fac o depasire... E normal acest lucru? - daca e deal trebuie bagat in treapta 2-a ( sub 100 km/h ) sau in a 3-a (95-140 km/h) sa sara, si sa faca o depasire, cum e de asteptat?
Pe autostada pe la Sibiu am incercat viteza maxima, era un pic pe deal si aia, dar a prins 180 km/h. Nu am chinuit mult, ca-i batrina. A-si fii tare multumit de aceasta masina, daca nu ar aerisi si pe podea ( rugina ) si ar merge si AC -ul. Pe o distanta de 340 km (Mures->Cluj->Oradea ->Arad)am scos o consumatie de 6.5 L / 100 km - am umblat cuminte: 70-120 km/h mai mic nu prea, desi localitati si dor 10km mai rapid sa incerc daca poate.. In oras maninca c-am 16-20 L / 100 km -fiindca umblu cu treapta de viteza 1 si 2 in cel mai multe ori, maxim a 3-a si foarte putin (5-30km/h), si citeodata pornesc din viteza a 3-a, cu frina de mina...acolo nu pot sa comentez nimica Smile
Skip ads

  • matheszabi

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 1995 C 20 NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Aug 2013

  • Mesaj Privat
Am lasat masina asa cum e, nu am putut sa pornesc nicicum Vineri.

Am construit o lampa control foarte ciudat: nu se aprinde becul daca pun capetele de sirma la acumulator, dar sirma se incinge. Nu arata ars becul si scrie ca 21w si 12v. Careva dintre acele 2 valori e gresit. Marimea becului le ca unui de la frigider:4-5 wati. Poate chiar are 21, dar ce ce nu se aprinde de la 12v...? Prin sirma aia a fi trebuit sa treaca 2 amperi aproape (12x2=24wat), dar sa incinga o sirma asa de groasa, cred ca a trecut 15 A. 15x12 = 180 wati. Ptr aia e prea mic becul. E ceva fail, nu am folosit becul de control.

A stat masina citeva zile azi m-am dus sa incerc sa pornesc, si porneste! Am sunat pe fostul proprietar ( electrician auto) si am explicat situatia, si am cerut explicatii ptr evenimente. El nu avut posibilitatea de a desface pompa si investiga, dar mi-a zis ca: cind e cald se incazeste si motorul si rezervorul si benzina, deci nu are pe unde sa racoreasca pompa, ca ceeace vine din retur e tot calda vine. Pompa se incalzeste si se blocheaza.

Acum 40.000 km a fost schimbat pompa de benzina.
  • marcus24007

  • Mesaje scrise: 168
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2008

  • Mesaj Privat
noi am inteles
da ce masina? ce model? ce cod motor? ce an?
filttru de benzina l-ai schimbat?
la felul cum spui tu ca lovesti pompa de benz si pleaca ar fi pompa.
daca nu ai schimbat filtru de benz schimbal.
cind desfaci capacul de la rezervor pe unde bagi benzina iti trage un pic de aer? daca da defa capacul si mergi un pic cu ea asa sa vezi ca nu mai face.
daca vrei sa masori ia si tu un bec w5w si o sa mearga sigur.
nu conteaza cind ai schimbat pompa poate ai sitele infundate.
  • matheszabi

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 1995 C 20 NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Aug 2013

  • Mesaj Privat
Am completat datele masinii in profilul me, am adaugat si poza... in fine:


Opel Vectra A, fabricat in 1995, cu motor de 1998cmc cu 85kW ( 114 CP), cod motor 20NE, culoare asemanator cel din poza, profil.



O alta problema e ca Acumulatorul e un pic mai mic decit cel recomandat, nu stiu care e recomandat acuma, sa zicem 70VA si eu am 55 VA, ceva de genul... asa ca, daca incerc sa pornesc si nu merge foarte rapid se descarca acumulatorul, alfel nu am probleme, doar daca uit farurile aprinse...

Din pacate nu totdeauna pleaca cin lovesc capacul metalic deasupra pompei... nici acum nu am avut noroc si am descarcat acumulatorul. Acuma trebuie sa cer curent de la cineva iarasi, ca daca incerc sa pornesc motorul scade tensiunea si nu ma face contact releul.

In luna asta nu am vrut sa arunc afara 400 -600 ron pe o piesa originala, asa ca am comandat o pompa care cica e compatibil, la 100 de roni. Sa vedem cind ajunge.
Sper sa am timp in week-end sa desfac suruburile alea si sa curati filtrul de benzina, parca si aia e 100 de ron. O curati tot ce pot...

"cind desfaci capacul de la rezervor pe unde bagi benzina iti trage un pic de aer?" Fiindca nu am capacul original e ceva compatibil pus acolo. Asa am luat masina. Ceeace stiu ca nu pot sa rasucesc complet capacul, fiindca nu mai pot sa inchid usa de la rezervor, aia mica rotunca de marime palmei. Asa ca trebuie sa dau inapoi cu vreo 45 de grade. La aia nu m-am gindit ca poate sa fie un vacum, o scadere de presiune in rezervor, si aici, poate ai dreptate!

Mie e greu sa inteleg de ce numai un furtun de benzina pleaca de la rezervor! De ce nu e retur?
Daca umplu rezervorul cu benzina, si functioneaza pompa si scoate, atunci pe unde intra aerul in rezervor?


Am citit problemele altora si nu stiu daca nu ar trebui verificat EGR-ul la mine, poate de aia am consum mare in oras? -dar cred ca e fiindca utilizez viteza 1 si 2
Iar lipsa de acceleratie la rapa, la viteze de 80 km/h , la turatie de 1200/min? - poate sa fie EGR -ul infundat, sau asa e masina, nu trage, decit la 2500 rotatie si nu sare, decit la 3500 daca e rampa?
Skip ads

  • marcus24007

  • Mesaje scrise: 168
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2008

  • Mesaj Privat
nu cred ca asa e masina.
a fost cu ea la un test sa vezi ce erori ai pe ea?
se prea poate sa fie de vina si egr-ul sa fie infundat
este normal sa fie un singur furtun de la pompa de benzina asa e si la mine si de aici rezulta consumul ridicat de benz.
aerul intra pe la capacul de la rezervor daca este cel original. de aceea te-am intrebat daca iti trage un pik de are cind il desfaci.
asteapta pompa
schimba bateria cu una mai puternica si vezi ce face
spor la munca
  • matheszabi

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 1995 C 20 NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Aug 2013

  • Mesaj Privat
Nu am facut nici un test la service voluntar.

In Aprilie am luat masina si o data a facut un test de originalitate si de inca ceva la RAR, cred ca nu ITP.
Rareori ma uit la nivel de ulei, apa ect.

Am gasit o imagine de motor exact ca al meu la: http://www.pieseauto.ro/poz...50-500-1-95-1.jpg
o alta imagine http://imageshack.us/f/152/z16xeenginehr7.jpg marcheaza c-am pe unde ar trebuii sa umblu.

- stiu ca trebuie luat jos si splat in benzina sau motorina? - la service cere o caruta de bani.
Daca pot intr-un week-end sper sa pot demonta, spala si monta inapoi.

Asa amintesc ca in carte service asa scrie ca la pornirea motorului nu trebuie sa dau acceleratie, insa eu trebuie sa dau un pic. C-am cit trebuie ptr o turatie de 1200.
  • xgeman26

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 1993 y0017dvk
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2013

  • Mesaj Privat
aceleasi simtome le am si eu la opelu meu astra si de vina sant papucii de la pompa de benzina , nu trebuie sa bati an pompa doar sa scoti mufa care intra an pompa si sa cureti papucii... de la apa si altele intra pamant acolo si nu mai face contactu cum trebuie de preferat ar fi sa ungi cu putina vaselina papucii si e rezolvata treaba. succes.
  • matheszabi

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 1995 C 20 NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Aug 2013

  • Mesaj Privat
Multumesc, o sa dau cu un spray contact acolo. Am vazut ca e murdar, dar nu m-am gindit la asta.
Dupa 40.000 km nu atr trebuii sa strice pompa iarasi, daca a mers 130.000 pina atunci...
Dar daca lovesc capacul mai primeste trepidatii si mufa aia, si poate ai dreptate!
Skip ads

  • matheszabi

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 1995 C 20 NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Aug 2013

  • Mesaj Privat
Am bagat spray la mute si am auzit un bizit din partea aia unde e pompa. Acumulatorul nu mai avea putere sa porneasca masina, dar mai tirziu am dat curent de la o alta masina si am pornit. Am lasat citeva minute ( 2-5) sa incarce si am oprit motorul. Dupa ce ies din masina vad ca e loc pe partea celalata a strazii si vroiam sa parchez dincolo. A pornit fara probleme ( un pic trebuie sa dau la acceleratie cind pornesc cu cheia, dupa carte service zice ca nu trebuie ) si am tras dincolo. Cind am vrut sa ridic inca o roata pe bordura nu am dat destula acceleratie si am sufocat motorul. Am vrut sa pornesc, dar nu mai pornea. Az zis ca acuma las cei 114 cai putere si pun in miscare 1 bou putere Smile asa ca am pins sus pe bordura ( masina are 1700 kg, nu 800 kg ca Dacia.. ) Cind am pus sus am auzit la rezervor cum misca benzina: ca si cind agiti un flacon jumate plin cu apa. Ghici ce? - masina a pornit iarasi. Eu cred ca e ceva semi - infundat pe undeva. Pe la bordura ultima data daca lasam din acceleratie atunci oprea motorul pina la urma, cind incetinam trepida un pic.
Acuma porneste...

Nu stiu inca unde e EGR-ul, ar fi f fain daca ar posta cineva o imagine unde e marcat. Eu c-am asta vad cind deschid capota: https://www.clubopel.com/lin...50-500-1-95-1.jpg

Miine o sa desfac capacul de la pompa de benzina ( are suruburile ruginite, azi am dar cu spray si la ele ) O sa curat sita, si filtrul daca e posibil, sa vad ce gasesc acolo. Pompa inca nu a venit. Ultima data (10 junie, 2013) am alimentat de la Petrom pina full de mai iesea benzina pe la pompa avea miros in habitaclu, de atunci chinuiesc la pornit.

Am deschis capacul rezervorului si nu am auzit sa traga aer, ca si cum ar fi fost un vacum acolo.
  • matheszabi

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 1995 C 20 NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Aug 2013

  • Mesaj Privat
Trebuie sa corectez simptomele. La rece azi a pornit, chiar daca nu -ar vrea: misc spatele masinii si atunci cu siguranta ajunge benzina la motor ptr citeva secunde.

Insa cind incerc cu cheia aud ca face explozia benzinei in motor, dar se sufoca, mai ales daca motorul e cald. Cind e cald afara si am mers 5 km si am oprit motorul la rosu nu o sa porneasca. Ridic capota las sa racoreasca, daca gasesc umbra, daca nu astept seara si incerc norocul iarasi.

Se simte ca e ceva, undeva infundat, insa habar nu am unde. Am sunat la service azi nu ma primeste, numai miine si nu mai pot porni azi masina Smile
EGR ul daca comand e 260 ron, schimbarea e 70, si a-si prefera sa demontez eu sa spal, curati si sa pun la loc inainte de a arunca 350 ron afara. De aceea v-as ruga sa posteze cineva unde e, si cum arata EGR -ul pe imaginea alaturata:

Cod motor C 20 NE si nu 20 NE ( C 20 NE s-a facut pine in 1995 )

Multumesc


  • matheszabi

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 1995 C 20 NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Aug 2013

  • Mesaj Privat
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=28677

Cica nu e EGR, pfff, unde sa ma bag sa curati ceva?
  • matheszabi

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 1995 C 20 NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Aug 2013

  • Mesaj Privat
Am chemat 2 specialisti de la service in fata locului: test agrafa dadea eroare cu cod 31:

CODE
CODE REFERENCE FOR EI PLUS ENGINES (14)
ACTION
31
No engine RPM signal
Engine off

Au reparat si becul meu control si am pus la mufa de la pompa: cint dau din cheie sa porneasca becul arde, benzina nu vine.

S-a dat verdictul la pompa de benzina - ceeace o sa schimb-, desi mai poate sa fie si murdarie de Petrom in rezervor.
Skip ads

  • matheszabi

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 1995 C 20 NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Aug 2013

  • Mesaj Privat
Azi am schimbat popmpa de benzina, a pornit motorul fara probleme. Insa azi nu a mai fost canicula. In relentina am timut motorul citeva minute bune sa reincarc acumulatorul, am auzit si de 2 ori ca se cupleaza ventilatorul ptr a racii motorul,sa speram ca o sa mearga.

Consumul de curent in "stand by" dupa citeva secunde scade la 45 mA si ramine la aceea valoare. Aia e 1.08 A / 24h, 3.24 A / 72h.

Din 56 AH nu ar trebuii sa dispara chiar asa curentul. Acumulatorul e una Bosch, capsat- deci mu pot sa torn apa pe celule. A fost cumparat Second Hand acum vreo 2.5 ani.

Electricianul da vina pe mine: pina ma duc la lucru ( 850m ) nu incarc bateria atit, cit consuma la pornire Smile -iar referitor de lipsa demaraj: zice ca fiindca asta e pe 8Walve nu are accea putere la turatie mica, cit una la 16Walve
  • xgeman26

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 1993 y0017dvk
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2013

  • Mesaj Privat
ancearca sa vezi daca la pompa de benzina ai 3 atmosfere la pornire daca e sub nui bine delok, poate sa traga aer fals pe la acele mufe si de aia nu porneste bine si cu relantiu incearca sa vezi motorasu pas cu pas daca asi face treaba mecanicu ar trebui sa stie unde se afla , eu am schimbat 2 pompe noi noutze care dadeau aer fals si deabia la a 3 a am gasit-o buna. succes
  • xgeman26

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 1993 y0017dvk
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2013

  • Mesaj Privat
exista testere si pentru acumulatori cauta si fai 1 control, daca e de 2.5 ani + cat mai avea si la proprietar e de asteptat sati iei 1 noua
  • liliachiu

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Astra 1994 z5752
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Oct 2013

  • Mesaj Privat
Buna ,am un opel astra sedan ,din 93 pe benzina ,carburator mono, venind din traseu spre casa mi s-a oprit brusc,,am pornit-o pe gaz ca are si GPL ,la relanti pe gaz merea dar nu se acelera defel,am dus-o la un mechanic ca nu venea current la pompa, 3 zile a stat pe ea concluzia lui fiind ca nu ajunge current la releul de sub calculator care porneste pompa, pe direct baga pompa dar injectorul nu pulverizeaza benzina
., am schimbat delcoul complet acu merge pe gaz dar nu pot porni pe benzina ,astept luni de la unul de pe acest club un computer ,ce ziceti sa fie buba de la computer ,el da curent +la releu si deschide injectorul ,,,,,,,,,,rog ajutor ,am dus-o la un alt electrician si mi-a dat-o afara precum c-a fost umblat la tablou sii trbuie mult timp sa o pui la punc ,nu stiu ce sa fac cu ea ,,,,,multumesc
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR