Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • skillerkid

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Salut,
Am o problema problematica si am nevoie de ajutorul vostru. Am un Opel Astra G 1.7DTI din 2003, CU CLIMATRONIC, tin sa mentionez pentru ca sigur conteaza asta.
Ventiatorul de la AC nu mai porneste, bine inteles ca din cauza asta mi-a plesnit si instalatia, dar asta este alta discutie.
Dupa ce am dat jos ventilatorul am descoperit ca daca il alimentez merge, asa ca am masurat tensiunea la mufa ce vine din calculator si am 9V, dupa ce conectez ventilatorul dispare tensiunea.
Acum la ventilator am gasit in felul urmator: un conductor spiralat si un termistor dedesupt, din experienta mea de inginer electronist am dedus ca acela este un senzor ce ii spune calculatorului sa taie alimentarea in caz ca ventilaorul e blocat.
Bun acum vreau pe cineva sa ma ajute cu niste valori, adica ce valoare rezistiva ar trebuii sa masoare termistorul, sau mai bine daca stie careva ce termistor este acela.
In principiu ma gandesc sa schimb termistorul cu o rezistenata echivalenta ce imi va returna calculatorului o valoarea ce nu mi-ar mai taia aliemntarea la ventilator.
Daca va ajuta va mai spun ca mufa mea are 3 pini, iar pe pinii ventilatorului masoara 30 OHM(cei din margini).
Daca careva are un ventilator bun poate vi se face mila de mine si masurati rezistenta intre pinul din mijloc si cei doi din margine.

Multumesc. [b]
Skip ads

  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
conductoru spiralat cu termistoru sub el se numeste rezistenta de treapta si acel termistor este o banala siguranta termica de cativa lei
schimba siguranta si va pornii electroventilatoru
daca ELV-ul este blocat se arde siguranta fuzibila(stii ce este aia) nu siguranta termica
  • skillerkid

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Inteleg, insa cablurile de la ventilator la mine merg in computerul de clima, am vazut. Am climatronic montat pe masina deci nu cred ca am siguranta fuzibila la ventilator.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
nicunicu a scris:
daca ELV-ul este blocat se arde siguranta fuzibila(stii ce este aia) nu siguranta termica
Siguranta fuzibila este calculata sa se arda la scurtcircuit.In cazul blocarii ventilatorului,nu este scurtcircuit,adevarat ca valoarea curentului este mult mai mare,caz in care se inroseste rezistenta de nichelina(ce care provoaca o cadere de tensiune,pentru treapta mica de viteza).Temperatura foarte mare generata de rezistenta,distruge siguranta termica si circuitul este deschis(intrerupt) si protejat.De regula la ventilatoare,apare in caz de defect,o reducere de turatie,ce scade progresiv in timp,functie de starea de uzura.Cu cit scade turatia,cu atit creste valoarea curentului,pina la blocare,cind valoarea este mare,dar nu este scurtcircuit deoarece avem in circuit rezistenta rotorului,care nu este 0.
Skip ads

  • F10RYN1204

  • Mesaje scrise: 60
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2016

  • Mesaj Privat
Salutare! Stie cineva valoarea acelui termistor? Se pare ca am si eu probleme cu venitlatorul de la radiatorul de AC mergand intrerupt (nu porneste odata cu pornirea AC-ului si cand porneste, merge cateva secunde si se opreste), rezistenta spiralata pare a fi buna si banuiesc ca ar fi acel termistor de vina.
  • deleted-88280

  • Mesaje scrise: 193
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Sep 2013

  • Mesaj Privat
E normal sa faca asa. Porneste cat are nevoie.
  • F10RYN1204

  • Mesaje scrise: 60
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2016

  • Mesaj Privat
Nu stiu cat de normal e sa faca asa, de asta incerc sa gasesc problema... mi-a zis si baiatul de mi-a incarcat cu freon ca nu functioneaza cum trebuie ventilatorul deoarece creste foarte mult presiunea de freon in instalatie si la relanti chiar mi-a dat din freon afara pe la supapa de siguranta a compresorului... la alte masini am observat ca merge continuu ventilatorul si porneste odata cu pornirea AC-ului.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Ca orice sistem si in al AC,pot aparea probleme de "infundare"(blocare agent),caz in care creste presiunea in sistem si senzorul de presiune(sau switch-ul,depinde de model) comanda oprirea ventilatorului si a electromagnetocuplajului(ambreiaj),compresorului,cind se "topeste dopul" se reia functionarea... Problema o rezolva un specialist care cunoaste principul de functionare AC si e in masura sa diagnosticheze efectele si manifestarea pe instalatia AC,cu dotarea tehnica specifica...
Skip ads

  • F10RYN1204

  • Mesaje scrise: 60
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2016

  • Mesaj Privat
Mmda, multumesc de explicatie, tot ce e posibil sa fie si ceva infundat pe circuit odata ce porneste doar la presiune mare ventilatorul.. credeam ca scap mai ieftin sa nu mai caut specialist in instalatii AC ceea ce o sa gasesc cam greu prin zona. Totusi termistorul acela de pe ventilator cum se poate verifica daca mai e bun sau nu? sau stie cineva ce valori are pentru al inlocui? pare cam ars totusi de rezistenta nichelata fiind in apropierea ei...
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Termistor ars=termistor intrerupt electric,pragul de temperatura la care asigura protectie,e scris pe componenta si difera de la caz la caz...oricum e in jur de 200 gradeC...
  • F10RYN1204

  • Mesaje scrise: 60
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2016

  • Mesaj Privat
Din pacate nu se mai intelege nimic pe el, are toata suprafata exterioara arsa.. multumesc oricum, am facut testul cu un bec la capetele lui in circuit si nu se aprinde, doar face ceva scantei. E posibil sa nu fi facut bine contact de a facut doar scantei sau asta sa fie semn ca e intrerupt?
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
E intrerupt...!
Skip ads

  • F10RYN1204

  • Mesaje scrise: 60
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2016

  • Mesaj Privat
O sa caut altul sa-l inlocuiesc, sa vad cum se comporta dupa... multumesc mult pentru raspunsuri! Stima!
  • F10RYN1204

  • Mesaje scrise: 60
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2016

  • Mesaj Privat
Am refacut testul cu becul, mai bine, si se aprinde prin termistor...s-o aprinde ca e cuplat in circuit sau o fi bun? As incerca sa ii tai un capat pentru al verifica mai bine dar din cate am vazut are capetele cam lipite pe acei papuci prin topire, nu sunt cositorite si nu stiu cum le-as mai putea lipi la loc dupa...
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Daca un lucru e bun,e de preferat sa-l verifici asa cum este...,tu nu mai poti se refaci asa cum a facut fabricantul acea lipitura(in puncte),probabil te vei chinui cu un pistol de lipit,cu care ai mari sanse sa distrugi componenta,din lipsa de experienta.Daca nu ai siguranta ca stii ce faci,e mai ieftin sa apelezi la un meserias...
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Daca un lucru e bun,e de preferat sa-l verifici asa cum este...,tu nu mai poti se refaci asa cum a facut fabricantul acea lipitura(in puncte),probabil te vei chinui cu un pistol de lipit,cu care ai mari sanse sa distrugi componenta,din lipsa de experienta.Daca nu ai siguranta ca stii ce faci,e mai ieftin sa apelezi la un meserias...
  • F10RYN1204

  • Mesaje scrise: 60
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2016

  • Mesaj Privat
Asa ziceam si eu, am observat ca e o lipitura prin puncte si n-am nicio sansa, sa il lipesc cu pistolul de lipit si nici meserias nu prea gasesc prin zona.. momentan, de asta ma chinui singur si mai apelez pe forum la idei de la cunoscatori... nu vreau nici sa stric aiurea.
  • F10RYN1204

  • Mesaje scrise: 60
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2016

  • Mesaj Privat
Salutare! Am rezolvat intr-un final problema, era de la senzoru de presiune AC, cum banuiam, l-am schimbat si functioneaza totul ok.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR