Ai uitat parola?


  • andrei_mihail

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 15 Aug 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Buna seara!

Nu am vazut si nici nu cred ca s-a mai discutat o asemenea problema...totul a inceput cand am lasat masina in parcare toata iarna si am pornit-o din cand in cand dar nu am mers cu ea.Dupa ce a trecut iarna si am rezolvat problemele am mers cu ea si a inceput......
1. mergea in 3 pistoane pana la urma am rezolvat-o cu bujii noi si bobina de inductie schimbata
2.am curatat egr si clapeta ca asa am vrut ,nu ca ar avea probleme
3.. A RAMAS INFRANATA ROATA DREAPTA FATA

si a inceput....
...demontat etrierii pana la fier si schimbat simeringuri ,piston totul in vaselina montata la loc si a mers o perioada si iar s-au blocat........am desfacut toti etrierii sa le pun vaselina sa ii degripez ca erau gripati...
..pe fata am schimbat discurile si placutele toate noi...si tot asa iar se blocase dar se blocase asa de tare ca tremura masina si iesea fum de la roata...
-alta intamplare si aici am facut greseala dar n-am avut incotro...eram pe serpentine pe predeal si tot asa am tot franat pana a ramas blocata roata dreapta fata si cea din stanga o idee cam calda dar nu asa rau ca dreapta si nu puteam sa mai plec cu ea asa ca am turnat apa rece pe roata ca sa racesc franele...stiam ca o sa ovalizez discul dar n-am avut incotro ca sa ajung acasa
INTRADEVAR DUPA CE AM TURNAT APA S-AU DEBLOCAT SI MEREU DACA RACESC FRANELE CU APA SE DEBLOCHEAZA SAU DACA MERG PE DRUM CU GROPI CEVA ,FORESTIER SA ZDRANGANE


am lasat masina in parcare cautand solutii ....am desfacut etrierii curatat vaselina+discuri+placute noi

am zis ca etrierii nu sunt buni asa ca am cautat sa cumpar etrieri sh si am gasit de pe o masina din 2007 cu 20.000 km la bord si am cumparat etrieri+discuri,placute(erau ovalizate) din toate astea a trebuit discurile sa le duc la strung ca nu erau foarte bune,in fine am rezolvat sa le scot fata dreapta si am montat noii etrieri+discurile cu 20.000km +placutele vechi pt ca avea peste jumate iar cele de pe masina cu 20.000 km erau cam duse...
deci etrieri noi din 2007+discuri 2007+placutele vechi dar nu erau uzate

totul bine frana tine ...bine dca pun frana imi vibreaza masina dar sincer nu ma interesa doar sa nu mai ramana infranta ca am zis ,ca o sa se aseze si gata
astazi am mers vreo 20-30km si la inceput totul frumos mergea usor ,o idee infranat dar nu foarte mult ca am zis pana se aseaza disucrile cu placutele dar dupa 30 min mers prin oras cu frane accelerari se simtea tare tot aia din dreapta cea mai tare infranta..noroc ca atunci ma intorceam acasa si eram aproape

SPER CA A-TI INTELES CE AM VRUT SA ZIC......NU STIU DCE POATE SA MAI FIE

-ETRIERI NOI
-DISCURI SCHMIBATE
-PLACUTE

DE LA CE POATE SA INFRANEZE ASA TARE PARTEA DREAPTA ....





Multumesc si scuzati daca am repetat cu vine,greseli....nu mai stiu ce sa ma mai fac,m-am saturat
In rest motorul merge foarte bine,nici un martor de avertizare aprins in mers ceva ,porneste si iarna la -30 si vara oricand si toarce motorul
  • opel_s

  • Mesaje scrise: 69
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra z16xer din 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Aug 2013

  • Garaj Mesaj Privat
Pai...nu cred ca poate nimeni sa stie ce ai tu acolo decat cu "pacientul" in fata...adica cu masina sus pe elevator...totusi...sa incerc sa-ti dau cateva idei, in primul rand sistemul de franare este foarte important, asta daca tii la viata ta si a celor din jurul tau...masina trebuie sa accelereze insa trebuie sa mai si opreasca cand si unde trebuie, fara vibratii, fara franare inegala pe roti sau axe...deci, etrierii aceia 2007 si sh, poate au zacut un an intr-o balta de noroi si un an aruncati pe cine stie unde pana sa-i cumperi tu, poate exagerez insa vreau sa ma fac cat mai bine inteles...concluzia...sunt la fel sau chiar mai prosti decat ce-ai avut inainte. Apoi, eu nu stiu cata incredere ai in discurile acelea "fata dreapta si sanfren" luate la strung...eu unul n-as pune asa ceva pe masina nici macar de proba...Placutele, nu ma pronunt insa...poti trage si singur concluzia logica, daca au mers cu discuri ovalizate in ce stare crezi ca se afla?
Per total, cred ca te afli intr-un cerc vicios...schimbi una si va cadea alta si tot asa vei cheltui bani pe piese sh, foarte riscant...pana in momentul in care vei incepe sa cumperi nou...etrieri+discuri+placute.
  • andrei_mihail

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 15 Aug 2010

  • Garaj Mesaj Privat
eu stateam sa ma gandesc daca ar putea sa fie altceva infara de ce am schimbat..deoarece nu stiu cum se nimereste ca tot dreapta ramane cel mai tare blocata
  • petricavlad37

  • Mesaje scrise: 567
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Meriva x16xep din 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 17 Oct 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Sal.Ai verificat pompa de frana?pistonasul din pompa poate nu revine in pozitia de "0" si nu elibereaza presiunea din etrier sau verifica cursa pedalei de frana.
  • dorin-b

  • Mesaje scrise: 1,790
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra Y20DTH din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Sep 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Verifica cablul de la frana de mana. Ca sa-ti dai seama ca buba e de acolo slabeste frana de mana de tot pana cand nu mai tine deloc cu maneta trasa la maxim (ti-as spune si cum sa faci daca binevoiesti sa ne spui tu mai intai ce masina ai) dupa care da o tura si vezi daca mai incalzeste.
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,088
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z16XER din 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 03 Mai 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Nu se pune vaselina la frane. Se curata cu alcool si cu lichid de frana. Vaselina rezistenta la temperatura se pune doar la bolturile pe care culiseaza etrierul.
Cauciucul de la garnituri se umfla in contact cu produse petroliere si se blocheaza franele. Deci interzis benzina, motorina, ulei, vaselina WD40 sau orice altceva.
Nu se curata pistonasele cu smilgher sau altceva abraziv. Daca e mizerie de freaca cu lichid de frana si lemn pana ajunge oglinda. Daca e ruginit se schimba, altfel rupe garnitura si se bloicheaza.
Discurile se schimba cand ajung sub grosimea minima. La cat costa nu merita luate la strung. Discurile se pun cu placute noi. Nu se refolosesc placute vechi si uzate inegal.
Daca e ciupita o garnitura de praf se inlocuieste. Altfel intra apa si mizerie si rugineste pistonasul. Daca pistonasul nu intra usor inapoi inseamna ca e ruginit, urmeaza sa rupa garnitura si sa curga.
Sunt chestii pe care trebuie sa le stie oricine inainte sa se atinga de frane.
  • andrei_mihail

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 15 Aug 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Vaselina am pus doar la bolturi......pistonasul pot sa zic ca revine dar trebuie apasat cam tare,oricum nu se vede ca ar fi ciupita garnitura sau ruginit pistonul

-eu cred ca problema este de la discuri si placute dar chiar daca sunt ovalizate poate sa se incalzeasca asa de tare?
-nu pot sa cumpar acum discuri placute noi dar ma gandeam ca placutele sunt ca noi si oare daca merg asa cu ele pana se aseaza mai bine e gresit?

Multumesc!
  • florinianc

  • Mesaje scrise: 1,604
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra Z16xep din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Jun 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Mai colegule. Inainte sa cumperi discurile si placutele alea second te-ai uitat sa vezi cat costa unele noi? Am mai vazut persoane care au cumparat second unele piese iar cand le-am spus cat costa unele noi au bulbucat ochii : "pai am dat de 2 ori mai mult pe second..."
Unele piese, mai ales cele care tin de siguranta, este mai bine sa le puneti noi. Discurile strunjite de nepriceputi = 0! Discurile au o usoara oscilatie chiar din fabrica, lasata pentru a impinge placutele inapoi si a lasa discul liber.
  • dorin-b

  • Mesaje scrise: 1,790
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra Y20DTH din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Sep 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Profesore, mai bine taci decat sa vorbesti prostii!
Cat inseamna usoara oscilatie?
0.02mm inseamna sa-ti cada oglinzile la 130 km/h daca apesi pedala de frana. Nu cred ca sta cineva sa-ti ovalizeze tie discul dupa ce se chinuie sa-l echilibreze. Povesti de soferi de Dacia.
  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,566
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira z16xe din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Feb 2012

  • Garaj Mesaj Privat
andrei_mihail zici ca ai schimbat etrieri/discuri/placute fata,si tot se blocheaza dreapta fata,incearca si vezi ce diferenta este intre pistonasu etrierului din stanga fata de cel din dreapta,cand le apesi in etrier,daca cel din stanga se impinge usor si cel din dreapta merge impins mai greu,mai ai de inlocuit o(sau doua)piese,furtunu de frana de la etrier,din cauza ca se poate rupe cauciucu in interioru furtunului si se creaza o supapa care nu lasa lichidu de frana sa se retraga din etrier,
in momentu cand apesi frana pistonasu de la etrier iese in afara pana atinge placuta pe care o impinge pe disc,daca iei picioru de pe pedaua de frana cand pedaua revine in pozitia<sus> trage lichid din etrier,putin, si aceste trebuie sa se retraga putin sa lase placuta libera,daca furtunu este crapat in interior lichidu nu mai revine in pompa imediat si ramane in etrier apasand in continuare pe placuta si aceasta pe disc,el se retrage dar mai greu
verifica furtunele si spunene si noua ce ai gasit
  • andrei_mihail

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 15 Aug 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Colegi.....cineva mi-a spus daca m-am uitat cat costa noi....da stai linistit 300-500 ron etrier adica bucata si eu cu 250 am luat tot asa ca va rog nu mai bagati prostii ca de ce nu am luat noi ....crede-ma ,daca as fi avut bani as fi luat puntea cu totul sau alta masina noua ......etrierii sigur sunt buni pentru ca mi-am dat seama ca si cu aia vechi si cu astia noi tot dreapta infraneaza deci etrierii sunt foarte buni......USERUL NICUNICU a fost cel mai aproape ...la asta ma gandesc si eu...m-am bagat pe sub masina si conductele de pe spate sunt cojite asa , nu cred ca mai tin mult ....si eu cred ca a ramas conducta infundata care vine la roata dreapta asa ca pot sa cumpar discuri+placute +etrieri de mii de euro ca le fac praf..acum mi-am dat seama ca nu e din cauza asa....sigur a ramas infundata conducta si nu ii da cat lichid ii trebuie deaia merge si in hoputi cand pun frana in functie de cat lichid primeste ,franeaza ..si daca nu primeste destul normal ca nu franeaza deodata ci in hopuri......eu va multumesc pentru sfaturile acordate dar acum ramane sa schimb conductele cand vor fi bani


o seara faina!
  • turbojack

  • Mesaje scrise: 122
  • Locatie: Cluj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 15 Jul 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Schimba si furtunele de frana.Uneori se rupe insertia si mentine presiunea in pistonas.
  • andrei_mihail

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 15 Aug 2010

  • Garaj Mesaj Privat
doar furtunele care vin la etrier ...eu ma gandeam la conducta cu totul adica toata instalatia,sau nu are cum sa se infunde alea
  • turbojack

  • Mesaje scrise: 122
  • Locatie: Cluj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 15 Jul 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Se demonteaza furtunul de pe conducta , se conecteaza la un furtunas transparent introdus intr-o sticla si apesi succesiv lent pedala de frana.Daca lichidul iese bine, conducta este ok. Uneori se rupe insertia din furtun si-l blocheaza .
  • andrei_mihail

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 15 Aug 2010

  • Garaj Mesaj Privat
aha...multumesc mult...dar gasesc furtunul care vine la etrier?
  • andrei_mihail

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 15 Aug 2010

  • Garaj Mesaj Privat
am gasit furtunul la magazin dar nu l-am cumparat.....voi ce ziceti,ce altceva poate sa fie inafara de furtun,prin absurd?
  • blue_maniak

  • Mesaje scrise: 1,018
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra Z18XE din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Sep 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Ai uitat de un element important: lichidul de frana. La o simpla cautare pe google:
"Lichidul de frână absoarbe umiditate din conductele de frână – cu cât aceste conducte sunt mai vechi cu atât este mai mare riscul de pătrundere a apei. Pe măsură ce frânele sunt utilizate, lichidul de frână se încălzește. În timp, punctul de fierbere va scădea pe măsură ce umezeala este absorbită.
Dacă lichidul de frână fierbe, va apărea blocarea din cauza vaporilor ceea ce duce la nefuncționarea sistemului de frânare."
In momentul in care franele s-a blocat roata, s-a fiert si lichidul de frana. Probabil ai si apa in sistemul de franare. Daca-l schimbi, incearca sa folosesti unul nou. Wink
  • kinderasu

  • Mesaje scrise: 1,581
  • Locatie: Suceava
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 07 Jun 2011

  • Garaj Mesaj Privat
sau eventual de fiert Smile
eu unul schimb lichidul la 4 ani nu de alta dar am si ambreiaj hidraulic tot in acc vas cu frana. asa.mi-a zis un nea caisa . acu poate gresesc.
apoi legat de blocare .. lichid frana prost imatranit. etc, pistoanele nu revin cu 1-2 mm inapoi pt a lasa placutele de frana libere, apoi pui tu frana prea des.
foloseste frana de motor:)
apopo etrieri sunt parte FIXA , cauta problema la piesele MOBILE.
spor
  • andrei_mihail

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 15 Aug 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Multumesc......dar daca vreau sa schimb tot lichidul si il las sa curga pe la conducta dreapta fata cat iese......asta inseamna ca s-a scurs tot din toata instalatia?
  • blue_maniak

  • Mesaje scrise: 1,018
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra Z18XE din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Sep 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Nu. In mod normal la service se impinge cu presiune prin toata instalatia, dar poti sa-l schimbi si "manual". Scoti din borcan lichidul vechi si il umpli cu lichid nou. Ai nevoie de cineva care sa apese in mod repetat pedala de frana si apoi tinand pedala de frana apasata desfaci surubl de la fiecare etrier, incepand cu roata stanga fata. Astepti pana iese lichid curat si strangi la loc surubul. Apoi repeti operatiune la roata dreapta fata, stanga spate, dreapta spate, pana cand pe la fiecare etrier iese lichid curat. Atentie sa nu ramai fara lichid in vas pentru ca va intra aer in instalatie si trebuie sa o iei de la capat! Este descrisa procedura cu exactitate pe forum, in topicurile dedicate.
Nu e o certitudine ca vei scapa de problema, dar un lichid fiert nu cred ca mai e ok.

Discutii similare

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata