Ai uitat parola?


  • andrei_mihail

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 15 Aug 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Oricum m-am saturat....eu m-am referit sa desfac doar pe fata sa scot tot lichidul...dar cel de pe spate este separat ,banuiesc
  • marusu

  • Mesaje scrise: 486
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Corsa Z13DTH din 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Apr 2010

  • Garaj Mesaj Privat
salutare! hai ca dezgrop aceasta discutie... ce ai mai rezolvat pana la urma andrei_mihail,am si eu o problema asemanatoare la corsa d pe fata le simt putin infranate,daca ii schimb lichidul crezi ca rezolv ceva?ms
  • andreiviciu

  • Mesaje scrise: 226
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra X16XEL din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 15 Jun 2009

  • Garaj Mesaj Privat
marusu.....nu am facut nimic de atunci,am alta masina dar mi-e mila de ea ...o mai pornesc o misc putin si atat

Poate saptamana viitoare voi reusi sa fac ceva.......nu stiu ce sa fac.....sa ma duc la service si sa imi zica ei exact sau sa cumpar furtunasele de la etrier?
Etrierii sigur nu sunt pentru ca si cu cei vechi tot dreapta infrana.....iar cei vechi au fost desfacuti si reperati cu kit de reparatie etrier+garnituri +piston deci nu erau etrierii

Poate sa fie altceva inafara de furtunasele de la etrier?

Pompa ceva?
  • Octav

  • Mesaje scrise: 260
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Y17DT din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jun 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Eu cred ca ar fi 2 pb.
1 discurile alea strunjite. Asa cum mai afirma cineva, acestea au o oscilatie din fabrica pt a impinge placutele. Apoi colegii mei necunoscand acest aspect au strunjit discurile la un logan. In afara faptului ca vibrau grav, la franare simteai ca.ti iei zborul.
2 daca ai schimbat etrier plus pistonas ( desi eu ma gandeam ca ar putea fi uzura in lagar) cred ca ar putea fi si din pompa asa cum mai sugera un coleg, in sensul ca nu elibereaza circuitul si ramane o perioada mai lunga blocata.
Ma gandeam, nu stiu daca este prostie, dupa franarea violenta si evident blocarea rotii, sa lovesti usor pompa sa vezi daca se deblocheaza circuitul. Atantie insa la forta ....
Succes
  • Octav

  • Mesaje scrise: 260
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Y17DT din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jun 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Eu cred ca ar fi 2 pb.
1 discurile alea strunjite. Asa cum mai afirma cineva, acestea au o oscilatie din fabrica pt a impinge placutele. Apoi colegii mei necunoscand acest aspect au strunjit discurile la un logan. In afara faptului ca vibrau grav, la franare simteai ca.ti iei zborul.
2 daca ai schimbat etrier plus pistonas ( desi eu ma gandeam ca ar putea fi uzura in lagar) cred ca ar putea fi si din pompa asa cum mai sugera un coleg, in sensul ca nu elibereaza circuitul si ramane o perioada mai lunga blocata.
Ma gandeam, nu stiu daca este prostie, dupa franarea violenta si evident blocarea rotii, sa lovesti usor pompa sa vezi daca se deblocheaza circuitul. Atantie insa la forta ....
Succes
  • andreiviciu

  • Mesaje scrise: 226
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra X16XEL din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 15 Jun 2009

  • Garaj Mesaj Privat
Octav interesante opinii!

Voi incerca!
Multumesc
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,473
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra hatch y17dt din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 17 Dec 2012

  • Garaj Mesaj Privat
1 . placutze fixate prea rigid in lacasul lor
2 - montat garnituri intr-un etrier care n-a fost bine curatat/spalat
3 - discurile trebuie sa aiba abatere 0 (zero)
4 - depuneri/mizerii pe conducta aferenta
5 - etrier lovit , ovalizat, cu defectiuni
6 - cilindru etrier necorespunzator ( depuneri, atacat de oxizi, facut pe vapor, etc)
De obicei se rezolva cu punctele 1,2 si 6.

PS - discurile sufera grav de la :
-uzura neuniforma ( compozitie placutze cu grade diferite de densitate sau adaos de span metalic dispersat neuniform)
- diferente mari de temperatura - franari dese si puternice urmate de treceri prin balti

Unii cica le strunjesc pentru a ,,scoate,, acele rizuri ...ce sa zic ....poate la un disc nou care a rulat cu o placutza de calitate proasta , hai sa zic ca s-ar accepta efortul.
Discurile ,,ovalizate,, , cu ,,bataie,, iti vor da tot felul de miscari dubioase in pedala, volan si suspensie + o franare sinuoasa , in reprize.

Cilindrul din etrier e retractat prin 2 modalitati:
- vidul creeat de pompa la eliberarea pedalei care ,,suge,, lichidul inapoi , implicit pistonasul
- nici placutza nu-i ,,proasta,, sa stea lipita de disc daca n-o forteaza nimeni !...exprimare trasa ,,de par,, dar concludenta! Atata timp cit placutzele au o oarecare lejeritate in locasul lor si pistonasul functioneaza ok prin garnitura , miscarea rotativa a discului cu mare viteza , trepidatiile si vacumul efectuat de pompa e suficient sa ,,dezlipeasca,, placutza de disc. E suficient 2 zecimi !

PS 2 - sa strunjesti un disc cu abatere Shocked nu-i chiar asa simplu ! Pe strung sau freze uzuale nici n-ai cum ....eventual ai putea pe un CNC dar nu vad pe nimeni in stare sa faca un program pentru CNC doar pentru a efectua o prostie !
  • andreiviciu

  • Mesaje scrise: 226
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra X16XEL din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 15 Jun 2009

  • Garaj Mesaj Privat
Etrierii orginali i-am desfacut de tot...si am curatat foarte bine etrierul ,apoi am schimbat cilndtru cu tot ...tot dreapta infraneaza
Am cumparat alti etrieri sh si tot dreapta infraneaza

Dupa parerea mea nu sunt etrierii

mai ramane furtunul de la etrier...sau pompa de frana dar mi-e frica de pompa de frana...ar putea sa fie asta tinand cont ca infraneaza doar dreapta si foarte tare?
Ideea este ca infraneaza foarte tare,nu poti sa o mai clintesti ,mai ales dupa mai multe franari si totul dispare daca intru pe un frum denivelat sau dupa ce torn apa,sau se racesc franele
  • andreiviciu

  • Mesaje scrise: 226
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra X16XEL din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 15 Jun 2009

  • Garaj Mesaj Privat
Stie cineva un service bun in Brasov car sa ma rezolve cu franele?
Ca nu mai mai incumat sa bag bani si sa nu stiu care este problema exact!

Eventual preturi rezonabile,dar sa fie seriosi!


Multumesc
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,432
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Feb 2014

  • Garaj Mesaj Privat
Sau placutele nu sunt pentru masina ta.
Nu mai turna apa ca ovalizezi discul daca nu o fi deja ovalizat.
Vezi daca iti tremura volanul in mometul cand pui frana.
https://www.clubopel.com/vie...p=1685247#1685247

Este numai o parere de bebe.
Eu banuiesc discul de frana ovalizat fa testele din link.
  • andreiviciu

  • Mesaje scrise: 226
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra X16XEL din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 15 Jun 2009

  • Garaj Mesaj Privat
Multumesc de sfaturi!
  • andreiviciu

  • Mesaje scrise: 226
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra X16XEL din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 15 Jun 2009

  • Garaj Mesaj Privat
Am cumparat furtunurile pentru fata la etrier...sunt mai lungi!
Va tin la curent ,poate are si altcineva problema asta!
  • andreiviciu

  • Mesaje scrise: 226
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra X16XEL din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 15 Jun 2009

  • Garaj Mesaj Privat
Dupa atat apar de timp,,,,vreo 2 ani...am rezolvat problema

Furtunurile vechi erau varza varza,ruginite cu totul....a vrut sa impinga pistonul si nici nu a putut pana nu a desfacut furtunul....daca mai stateam mult schimbam si conductele

Oricum nu mai infraneaza deloc acum...merge totul bine!

Alta chestie care ma deranjeaza.....eu cand am pus discurile le-am dat la strung si am observat acum in timp ce tin pedala apasata parca franeaza in hopuri ..parca imi intra pedala putin apoi se intareste depinde cum e discul
  • indiansolo

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra X16SE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Jan 2015

  • Garaj Mesaj Privat
Salutare, am si eu o problema poate ma puteti ajuta:
roata fata stanga blocat etrier, la inceput mai putin dupa aia tot mai tare de stateam in panta fara sa calc frana de zici ca aveam franarea asistata, si cel mai urat cand calcam si viram stanga ori ca mergeam cu fata ori cu spatele scotea un zgomot urat ca de frecare metal pe metal, am zis gata sunt placutele, comand placute gasesc cu greu un inbus de 5 sau de 7 nu mai stiu exact si schimb placutele, cand sa schimb pe fata stanga vad ca nu pot sa comprim etrierul deloc pe cand pe dreapta am schimbat placutele in 15 minute, am zis gata e etrierul, comand si schimb si etrierul stiu ca era chit de schimbat garnituri dar am zis ca asa stiu sigur de o treaba, am schimbat, am aerisit si mere brici, dar zgomotul tot il mai scoate din cand in cand inclusiv la virare, a mai patit cineva asa ceva, stiti sa existe ceva pe acolo care sa scoata acest zgomot?
si a doua intrebare, voi dati zos borna de la baterie cand schimbati placutele ca dupa ce leam schimbat si mam urcat sa pornesc masina, bateria era mancata de tot de a trebuit sa pun cablu ca sa o pornesc.
Multumesc in avans Embarassed
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,432
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Feb 2014

  • Garaj Mesaj Privat
- Dupa mine trebuie, verificata pompa de frana (iesirea la roata cutare),
- Verificata conducta de frana pana la etrier sa nu fie infundata, ||| etrierul, Disc (ovalizat etc...) ,
- Verificare Ax daca stii ca ai lovit cu roata ceva, sau este intrat ABS pe roata cutare.
- Verifica si lichidul de frana daca este la nivel + o aerisire la toate rotile nu strica.

Posibil sa ai ca @andreiviciu de mai sus.

Sunt doar pareri...
Ai de cautat...
Vezi ce spun si colegi.
  • vpreda2003

  • Mesaje scrise: 167
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra Z22SE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Aug 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Vectra C, 2003, Z22SE. Etrier spate dreapta blocat. La 130-140km iese fum din placute.
Inlocuit rulmetii spate, facut geometrie. Tot degeaba. Inlocuit discurile pe spate intre ele (sunt discuri noi, puse acum 5 luni). Inlocuit placutele intre ele. Se vede clar ca placutele de pe dreapta erau mai uzate. Curatat pistonase. Inlocuit pistonasele intre ele. Inlocuit garnituri noi. Degeaba. Acum astept sa-mi vina furtunasele de la etrieri.
Nu are cum sa fie din pompa. Pompa este cu dublu circuit (fata-spate), iar din cele doua circuite pleaca doua conducte in ABS. Din ABS se ramifica pe fiecare roata. A-pro-pos, inlocuit si garnituri de pompa.
Va tin la curent!
  • APetrutCristea

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 17 Jul 2018

  • Garaj Mesaj Privat
Pana la urma, ce solutie ai gasit? Ca si eu am o problema similara.
  • dgidan

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra Z17DTJ din 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Sep 2012

  • Garaj Mesaj Privat
Aceeași problemă o am și eu ,am schimbat furtunele de la etrierii de pe față dar nu am rezolvat nimic. De câte ori intră ABS-ul rămân blocate rotile pe față

Discutii similare

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata