Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  • @dyS

  • Mesaje scrise: 747
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra 1995 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2005

  • Mesaj Privat
gabrield a scris:
BV-31STE a scris:....
In carte spune ca se verifica cu motorul cald (80-90grade) la 5-10 min dupa ce l-ai oprit.... .


...Uleiul, trebuie masurat cind este tot adunat in baie, nu cind este imprastiat pe pinioane sau prin pompa de ulei....Deci, masurarea corecta este dimineata, cind e bocna.


Rolling Eyes Rolling Eyes ..la fel stiam si eu....precum spune gabrield.
Niste explicatii sunt binevenite Embarassed.
Skip ads

  • eduard33

  • Mesaje scrise: 1,502
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1997 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2004

  • Mesaj Privat
@love...adica @iubire Twisted Evil

se pare ca nu esti deloc atent Very Happy ...ai spus mai sus ca la motoarele cu intercooler intra mai mult ulei...iar eu ti-am dovedit ca la toate 2.0 turbo cu/fara intercooler intra 5.5 L...si cum poti sa afirmi ca exemplele date de mine mai sus sunt de acum "1000" de ani?...te-ai documentat putin inainte?...y20dth se pune si pe vectra C din 2004
...dar ma rog, poate ne luminezi si pe noi unde scrie ca din cauza si nu "datorita" intercooler'ului motorul cere mai mult ulei Rolling Eyes
  • love4cars

  • Mesaje scrise: 1,440
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Eu nu am zis ca dai exemple de acum 1000 de ani ci, mai mult metaforic, spuneam ca motoarele TD nu au nici o treaba cu DTH/DTL. Deci nu le putem compara. De unde mi-a venit asta? Este simplu, DTL-ul ne avand cooler, este logic sa intre mai putin ulei. Daca tu zici ca nu este asa, nu te contrazic. Dar vreau o explicatie pentru asta Wink

Ma vad nevoit sa editez mesajul si sa imi dau singur o explicatie.
La motorul cu euro 2 ori baia este mai mare ori blocul in sine. Parerea mea Very Happy
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,831
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Y20 DTL =turbo fara intercooler
DTH= turbu cu intercooler

intercooler = racitor de aer si nu are treaba cu uleiul

la ambele motoare intra 5.5 litri ulei.
Skip ads

  • eduard33

  • Mesaje scrise: 1,502
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1997 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2004

  • Mesaj Privat
cred ca a confundat intercoolerul cu racitorul de ulei Twisted Evil
  • Libra

  • Mesaje scrise: 4,003
  • Locatie: Oradea
  • Masina: Astra 2002 Y17DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Oameni buni, opriti-va !
Era vorba de cat ulei trebuie la Y17DTI. Adica 4,5litri.
Problema s-a lamurit.
Daca vreti sa faceti o analiza cu necesarul de ulei la diferite tipuri de motoare, va rog sa deschideti un topic separat. In mod sigur ar fi interesant.
Masurarea uleiului se face atunci cand uleiul este adunat tot in baie. Corect.
Problema este cu proprietatile acestuia in functie de temperatura.
Bazandu-ma pe experienta proprie, sunt convins ca la 5-10 minute dupa oprirea motorului, acesta a avut timp suficient sa curga tot in baia de ulei. In plus, temperatura si toate celelalte caracteristici ale uleiului sunt foarte aproape de cele pe care le are in regim normal de functionare.
Cred ca asta conteaza.
  • gabrield

  • Mesaje scrise: 2,778
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2004

  • Mesaj Privat
libra,
La 5 minute nu curge tot, ramine pelicula pe componentele interne.

La 40-50 min, poti sa spui ca este tot, dar cel mai sigur este a doua zi...

Fa o experienta, verifica nivelul la 5 minute si noteaza.
Apoi verifica si a doua zi.
Vei obseva ca e mai mult... un pic.
  • eduard33

  • Mesaje scrise: 1,502
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1997 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2004

  • Mesaj Privat
gabriel

...orice ulei, indiferent de gradul de vascozitate lasa o pelicula pe componente, care e aproape constanta pe o perioada determinata de timp...in fct si de calitatea uleiului
...repet ce-am spus mai sus...la orice masina uleiul se schimba dupa cca 10 min de la oprirea motorului...dupa ce acesta a ajuns la temp optima de fct...asa spun toate manualele de specialitate si asa se procedeaza in orice service...oare toti gresesc Rolling Eyes Question
...eu nu spun ca nu ai dreptate...dar diferenta care se strange pana a doua zi e nesemnificativa...experienta facuta de mine personal...aproape ca nici nu se observa pe joja...
toate cele bune
  • Maverick

  • Mesaje scrise: 1,186
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Dupa carte, la motorul de 1,7 ar trebiu sa intre 4.5 litri de ulei. La cel de 2.o intra 5.5 litri de ulei.
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR