Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
protectia de cauciuc spre interior

pt ca protectia metalica are joc si in timp intra umezeala, lichid, jocul se mareste si se ajunge dupa cum povesteam, bucati de gheata in loc de vaselina, ,,mecanicul" e pilaf.

Eu stiu ca rulmentul huruie in functie de viteza, daca face in viraje atunci e timpul sa il mai lasi pana zice: eu sunt
Pt piulita de planetara multi utilizeaza pneumaticul foarte eficient, treaba cu cricul e veche, un set de prese sau stand hidraulic nu e mare lucru pt un service. Neaparat pt cei care mai umbla pe la senzori si etrieri, cu cateva zile inainte stropiti din abundenta cu diverse penetrante si spuneti cateva rugaciuni.

Bafta!
260 euro
Skip ads

  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Protectia de cauciuc spre fuzeta poate a avea rolul de a nu lasa vaselina sa curga din rulment spre etrier in caz de supraincalzire. Deci, cum am spus, rulmentul e montat cu aceasta protectie spre roata (care roata e prinsa in prezoane iar prezoanele in fuzeta iar fuzeta in interiorul rulmentului si capul planetarei intra si el in interiorul fuzetei pe caneluri). Pentru a elimina orice dubiu, cand spui spre interior, daca te referi la interiorul port-fuzetei, chiar asa e pus rulmentul! Partea cu protectie metalica e spre planetara. Daca nu ma insel acolo vine si siguranta peste rulment.
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Eu am postat poza, mult mai concret decat explicatii, eu nu vad in poza anterioara poza flansa/ butuc cu gauri deci partea de protectie ramane spre cutie mai pe intelesul tuturor. De fapt fiecare intelege ce vrea si ce poate. Si cam asa arata daca cineva nu cunoaste ce si cum si sunt absolut sigr ca fabricantul nu greseste niciodata, cat despre rolul acelei protectii cred ca numai fabricantul stie cu adevarat dar banuiesc ca aceea este protectie la apa si impuritati si nicidecum robinet pt vaselina incinsa.
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Voi reveni cu detalii la schimbarea rulmentului de pe stanga. Sper sa fac niste poze pe cinste, sa nu las nici o umbra de indoiala. Mecanicul meu a avut dreptate ca trebuia schimbat rulmentul de pe stanga daca huruia la viraj dreapta. Rulmentul de pe dreapta facea zgomot usor la mers rectiliniu, accentuat la viteza mare dar cel de pe stanga era principalul vinovat pentru huruitul in viraj. Garantat, testat personal in mers pe drum european.
Rulmentul pe care tocmai l-am schimbat arata altfel decat cel din poza lui @2kappa din 16 martie dar nu-l contrazic in privinta orientarii acestuia.
Din cate am inteles, rulmentul de pe stanga e identic cu cel de pe dreapta, asa ca voi lua aceeasi marca, SNR. Tare mi-ar placea sa-l schimb personal dar cred ca voi avea rabdare sa-mi construiesc presa inainte de aceasta.
Skip ads

  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
NTN -SNR este grupul (au si la Sibiu), dupa cum se vede pe cel original scrie NTN.
In privinta orientarii nu am de ce sa ma indoiesc, am cateva ore bune citite si nu de acum ci de cand pe la alte masini se monteaza cauciuc cauciuc sau metal cu metal. Ce au introdus ei acum este rezultatul unor masini venite in garantie (probabil) cu huruit. Acesti rulmenti cu protectie de cauciuc au o vaselina tare vascoasa si sunt cunoscuti ca si rulmenti sigilati/ etansi. Protectia metalica este pt impuritati si sa zicem in ghilimele ca tine vaselina iar cea de cauciuc este pt apa/impuritati gen praf sau tarana care daca patrunde in interior e pa. In partea cu roata, adica exterioara, este putin probabil sa patrunda ceva. In rulment exista circa o lingurita cu indulgenta de vaselina vascoasa care nu prea se topeste la temperaturi normale si nici nu cred ca pune in pericol sistemul de franare. Cei etansi au viata mai lunga, Samd
Bafta!
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
"Tare mi-ar placea sa-l schimb personal dar cred ca voi avea rabdare sa-mi construiesc presa inainte de aceasta. "
De fapt am vrut sa spun ca nu voi avea rabdare.
Asadar, l-am schimbat si pe stanga. Alt mecanic, alta presa (profesionala), aceeasi parere vis-a-vis de orientarea rulmentilor - cu garnitura de cauciuc spre fuzeta. Am acum parerile identice a patru mecanici auto intrucat cei care mi-au efectuat manopera de demontare-montare nu au avut prese si de fiecare data am mers cu ansamblul fuzeta-rulment-portfuzeta la alti mecanici care aveau prese, doar pentru depresare rulment si introducerea celui nou.
Dar, bineinteles ca nu aveam de gand sa dau ascultare acestora, puteau sa fie si 100 de mecanici, eu eram croit sa bag rulmentul exact cum era bagat cel de pe masina. Ce sa vezi?! Aveau dreptate, cum am dat portfuzeta jos, am observat partea cu protectia metalica dinspre planetara.
Pentru ca am uitat camera acasa nu am facut poze la fata locului dar am fotografiat cat am putut de detaliat rulmentii, imediat cum am revenit.
La depresare, camasa interioara dinspre roata (sunt doua camasi interioare independente, fiecare cu cate un rand de bile, dupa cum stiti) a ramas ca sudata pe fuzeta si a necesitat o interventie deloc eleganta cu flexul pentru scoatere. Nu mi-a placut ce-am vazut (mi-a polizat un pic si din conul fuzetei, unde se preseaza rulmentul) dar ce sa mai fac, oricum rulmentul cel nou s-a asezat bine. Vaselina era multa si curata in vechiul rulment, ma rog, putin schimbata la culoare in zona bilelor.
Ciudat mi se pare faptul ca exteriorul rulmentului de pe stanga era mai afectat de rugina ca cel de pe dreapta. Iar pe dreapta sunt de regula gropile cu sau fara apa, praful si noroiul. In fine, cert este ca rulmentii (stanga-dreapta) par sa fie cei originali (tot NTN), avand in vedere inscriptiile de pe ei si starea impecabila a suruburilor ce au necesitat a fi desfacute, adica de la mama lor, cu pasta de blocare pe ele, fara urme de interventie mecanica.
Acum s-a facut liniste deplina in mers. Urmeaza sa schimb bieleta de directie de pe stanga pentru ca are joc cam mare.
Iata cateva poze ale rulmentilor:

Pentru ca in primul post de pe aceasta pagina am enumerat ce chei sunt necesare la schimbul rulmentului, fac precizarea ca nu trebuia E16 la desfacerea surubului bratului inferior ci E14. Piulita pivotului bieletei de directie se desface cu o cheie de 17, fixa sau inelara. Surubul de la senzorul ABS nu s-a mai rupt, gratie tehnicii de desurubare: dat cu debracant cu doua zile inainte, batai usoare cu ciocanul in porfuzeta, langa locul de insurubare si concomitent rotit usor cu cheia de 10mm pana si-a dat drumul, plus fataiala stanga-dreapta.
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Pai si sa intelegem ca ce am afirmat eu este gresit si nu am inteles nimic din cate am citit?Atunci am o gaura la buget de cateva sute. Mie tot nu imi vine sa cred ca se vand la magazin sau pe ebay componente montate gresit. Si aici vb de orice tip de masina aveti mai jos componente noi de fabrica si la care nu exista nici un dubiu despre cum se monteaza un amarat de rulment, sper sa fie de folos, exista si o lucrare de specialitate scrisa de nus ce inginer faimos de pe la nus ce universitate
aveti, vw, fiat, porsche, samd
http://www.ebay.de/itm/VW-G...sh=item1e88b34377
http://www.ebay.de/itm/Achs...sh=item51baa2a321
http://www.ebay.de/itm/Pors...sh=item3a8d79a42c
http://www.ebay.de/itm/Achs...sh=item51baf03460
http://www.ebay.de/itm/Achs...sh=item3cdd6afc55
http://www.ebay.de/itm/Achs...sh=item3cdd6ad57e
si de Agila sh, nu am gasit nou sau de suzuki
http://www.ebay.de/itm/4653...sh=item5405c4be77
http://www.ebay.de/itm/4653...sh=item58acccfa43
http://www.ebay.de/itm/Opel...sh=item51b26a53d8
http://www.ebay.de/itm/Achs...sh=item3ccd666778
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Eu am expus ce am vazut azi, exact realitatea. Pozele din link-urile postate mai sus arata partile rulmentilor dinspre planetara, care intr-adevar par sa contina protectii diferite, nu de cauciuc ci de plastic, la acelasi nivel cu marginile rulmentilor. Tot la scelasi nivel sunt si protectiile metalice ale rulmentilor mei, marca NTN. As intelege mai degraba ca sunt rulmenti cu protectii de fier si rulmenti cu protectii de plastic, in functie de producator. Partea dinspre fuzeta nu o putem vedea pentru ca e ascunsa dupa fuzeta (mai exact dupa discul cu prezoane sau gauri de prindere prezoane). La rulmentii mei, acea parte contine o garnitura de cauciuc si se vede din poze ca nu e la nivelul marginilor camasilor rulmentului ci mai in interior. Peste aceasta fata a rulmentului vine siguranta care se fixeaza in santul dedicat din portfuzeta
Pe de alta parte, dupa aceasta experienta personala mi-am format singur o opinie, doar am vazut cu ochii mei. Sunt atatia care si-au schimbat rulmentii dar care nu au dat importanta sau altii care cunosc tehnica de montare dar sunt asa de plictisiti de aceste banalitati (pentru ei) incat nu se sinchisesc sa spuna un cuvant macar. Tocmai pentru informarea colegilor de forum am deschis discutia, pentru ca sunt dator sa ofer la randul meu propriile cunostinte, asa cum si eu am cules destule informatii utile. In privinta rulmentilor, nu am pretentia ca am spus totul sau ca toate Agilele au rulmentii la fel. A mea asa ii are, cu garnitura de cauciuc spre discul fuzetei. Dar nu spun ca toti rulmentii au o asemenea garnitura. De ex. in al cincilea link rulmentul SKF pare sa aibe ambele parti cu protectie de plastic verde (sau cauciuc). Se pot creea confuzii, cum ca daca pe o parte are plastic, pe celalta parte e musai sa fie fier. Nu! Am dat si eu exemplul pus la indemana de @2kappa, pentru ca acea portfuzeta este fara fuzeta si se vede rulmentul pe ambele parti.
Skip ads

  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
@Lyonel, Cum interesul este al tuturor se pare trebuie sa dau o bere si scuzele de rigoare. Partea de cauciuc a rulmentului se monteaza spre exterior, adica spre discul de frana. Inseamna ca sunt foarte multi (sau poate singurul Laughing ) care isi iau teapa ca si mine. Greseala este a mea pt ca trebuia sa obtin direct de la sursa informatia. La masina mea sigur cel care a schimbat rulmentii anterior a gresit.
Pl 500 a postat o imagine care inlatura orice dubiu.
http://www.suzukiswift.sk/d...l1-suspension.pdf
PL500 a scris:Alta imagine, acelasi ansamblu:
face grooved rubber seal side to wheel hub


  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
O alta imagine in care apare aceiasi precautie a sensului de montare a rulmentului
(adica, inelul metalic catre interiorul masinii, inelul de cauciuc catre exterior) .

Ultima imagine si atentionare din pagina:


  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
E bine ca s-a facut lumina in privinta rulmentilor! Ar fi bine totusi sa explic cum am folosit eu, in postarile mele, denumirile: portfuzeta= piesa din fonta in care se prind toate celelalte componente de sub aripa-telescop, bratul inferior, bieleta de directie, senzorul ABS si suportul etrierului); fuzeta (componenta de transmisie a miscarii de rotatie de la planetara la roata, cea care intra in rulment si sustine efectiv roata prin intermediul prezoanelor si a inelului central. Stiu ca termenul portfuzeta nu e in DEX nici legat nici cuvant compus dar in termeni mecanicesti am vazut ca se foloseste. Pe net, in diverse tutoriale am observat ca multi numesc fuzeta tot ansamblul in care e prins rulmentul, fie ca e vorba de piesa cu prezoanele (sau gaurile filetate pt.prezoane), fie ce e vorba de piesa din fonta cu cracane. Asa ca termenul "butuc" din schita de mai sus poate fi lasat asa, cititorul va intelege despre ce e vorba. De regula acestuia ii spun mecanicii "fuzeta".
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Va contrazi un pic in privinta terminologiei, tot din dex (on line):

FUZÉTÃ, fuzete, s.f. Fiecare dintre cele douã dispozitive care fac legãtura între roþile directoare ºi osia din faþã ale unui autovehicul ºi care permit orientarea roþilor în direcþia doritã. – Din fr. fusette.

FUZÉTÃ s. f. piesã de legãturã între roata directoare ºi osia din faþã a unui autovehicul. (< fr. fusette)

fuzétã s. f., pl. fuzéte

FUZÉT//Ã ~e f. Piesã de legãturã cu ajutorul cãreia se orienteazã roþile unui autovehicul în direcþia doritã. /<fr. fusette

FUZÉTÃ s.f. Piesã de legãturã între roata directoare ºi osia din faþã a unui autovehicul. [< fr. fusette].

Din pagina unui mare magazin de piese auto:
http://www.autokarma.ro/but...911/10114/10166/0
Skip ads

  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
@PL500, te consider ca fiind unul dintre colegii care fac cele mai pertinente observatii. Nici aceasta din urma nu face exceptie. Am vrut sa explic termenii folositi de mine, asa cum intelegeam eu ca se numesc respectivele componente, din auzite, ajungand printre mecanici, cu sau fara calificare. Inainte sa postez anterior am consultat exact DEX, sa nu fac vreo gafa. Am intrat apoi pe Youtube si am urmarit vreo trei tutoriale si m-am convins ca termenul "fuzeta" e folosit in exprimare atat pentru piesa de la exteriorul cat si pentru cea de la interiorul rulmentului, in functie de context (nu-mi place sa pun link-uri, vezi pe la Logan si Opel Astra) . Am pus cap la cap cu ce vorbeau mecanicii, pe doi dintre ei chiar i-am intrebat care e fuzeta si mi-au indicat chiar butucul de care vorbesti si abia apoi am postat. Deci, daca te iei dupa DEX, prima definitie si altele, iti dai seama ca tot fuzeta le spune "fiecaruia dintre cele doua dispozitive" . Ei bine. eu le-am individualizat, ca sa stim despre care dintre ele vorbim: portfuzeta (aia mare cu cracane) si fuzeta (butucul). Nu ma contrazici deloc! Dimpotriva! Rotile directoare sunt prinse de butuc iar acesta e unul din "cele doua dispozitive care fac legatura intre rotile directoare si osia din fata..." Adica tot fuzeta, dupa DEX. Strict dupa DEX, nu te poti exprima pentru ca in fata nu exista osie. Stim cu totii cum arata o osie. In fata sunt dispozitive independente, doar o bara stabilizatoare face legatura intre stanga si dreapta, prinsa la capete in bratele inferioare (asa le zic eu, dar poate se numesc altfel, alea cu un pivot prins prin strangere cu un surub cu cap E14 in partea inferioara a fuzetei).
Sa nu las impresia ca fac vreo polemica (nu mi-as permite in niciun caz cu tine, @PL500, esti prea domn, chiar exagerat de politicos, se stie: respectul impune respect! ), daca dai cautare pe Google la cuvantul "portfuzeta" (sau port-fuzeta) vezi ce-ti da! Exact piesa indicata cu sageata in schita sub denumirea "fuzeta", atat de diferita de la o masina la alta! La fel, cuvantul "butuc" e corect utilizat de magazine, tot pe intelesul oamenilor. La naiba cu DEX-ul, e greseala mea ca am facut referire la el. Cred ca le-a fost extraordinar de greu sa defineasca fuzeta domnilor care au lucrat la DEX, au intrebat multi mecanici! Iar mecanicii aceia au importat termenul din limba franceza, normal, pentru ca prima fuzeta pe o masina fabricata in Romania a fost la Dacia 1100, de sorginte frantuzeasca... Glumesc! Important e sa se inteleaga ce vrem sa spunem! Respect!
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Referitor la denumiri, dupa teapa de azi, prefer sa vb in termenii fabricantului.
Englezã Românã

steering knuckle fuzetã
steering knuckle arm braþ de fuzetã


Englezã Românã
hub ax (al roþii)
hub butuc (al roþii)
(wheel) hub butuc de roatã
hub butuc de roatã [tehn.]

STEERING KNUCKLE este port fuzeta
iar wheel hub este acesta

Ceva mai amanuntit si cu poze
http://www.suzuki-forums.co...eel-bearings.html
arata clar cum se monteaza rulmentul si ce este mai interesant: primul laudaros de pe net care nu utilizeaza flexul pt partea de butuc. Frumos si vasilica pe baza de cupru banuiesc. Urat ce i se intampla etrierului, urasc cand vad atarnand in racord un etrier de peste 700 grame banuiesc. Apare pe acolo o sarma si un cric dar nu prea vad care pe care
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Parca etrierul s-ar spijini pe bara stabilizatoare, nu atarna cu toata greutatea. Dar mie mi se pare ciudat modul de extractie al butucului, tragand cu presa de el, cu sprijin pe capul planetarei. Culmea e ca in loc sa iasa toata portfuzeta (sau sa bage planetara inauntru), iese doar butucul. Pai o fi bagat din nou suruburile la telescop si bratul inferior sa tina de portfuzeta (chiar si asa e contraindicat). Asta nu mi-a placut, avea presa hidraulica, nu trebuia sa foloseasca si gheara aceea la misto.
La primul rulment schimbat, s-a intamplat si la mine sa scot lesne camasa rulmentului ramasa pe butuc, cu o daltita, deci se mai intampla. In schema postata de PL500, apare o presa speciala cu care se scoate camasa rulmentului, asemanatoare cu cea folosita (neadecvat zic eu) in tutorialul din link-ul de mai sus la extragerea butucului.
Am pe undeva (pusa bine de tot, de-aia nu o mai gasesc) o presa de scos rulmentii de Dacie, foarte desteapta. E din doua jumatati de cilindru care imbraca rulmentul, peste acestea vine o camasa ce le strange peste rulment impinsa de sus, pe baza de infiletare, nu mai stiu exact cum lucreaza dar o astfel de inventie ar fi utila la extragerea camasii rulmentului de pe butuc. Daca as fi mecanic de meserie mi-as construi tot felul de scule. Cu asa ceva se ocupa un sculer-matriter. Pacat ca am ramas doar cu calificarea si lucrez intr-un domeniu fara nici o legatura. Crying or Very sad
  • deleted-49042

  • Mesaje scrise: 92
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2010

  • Mesaj Privat
Orice rulment are o serie inscriptionata pe el, acea serie ii da dimensiunile....diametru, lungine, grosime...etc....poate cineva va rog sa-mi spuneti seria de la rulmentul de pe fata roata opel agila 2001? am nevoie de acea serie.
  • goanga1972

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Meriva 2005 Z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2011

  • Mesaj Privat
vezi seria in poza 6 postata de lyonel in 21 mar 2014.
  • deleted-49042

  • Mesaje scrise: 92
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2010

  • Mesaj Privat
Multumiri, am gasit!
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Pentru ca am cumparat recent un set reparatie etrier (imi trebuie pentru ca am aerisitorul rupt pe stanga) am cumparat preventiv si garniturile metalice care etanseaza furtunul de frana pe etrier. Poate in viitor codul de piesa sau dimensiunile acestor saibe vor interesa pe cineva:

Diametrul interior este fix 10 mm, cel exterior este de 15,2 mm iar grosimea de 1,5 mm.
Banuiesc ca sunt din metal moale. Pret 5 lei/buc si trebuie doua la fiecare etrier.
In privinta aerisitorului, am impresia ca e identic cu cel de la batrana Dacie. Setul de reparatie contine cilindru, garnituri cauciuc (etansare cilindru frana + antipraf + 2 burdufuri pentru bolturile de ghidare etrier), aerisitor, vaselina la pliculet si...(ce surpriza!) micuta garnitura stelata din capul botului de ghidare, cel din partea de jos a etrierului. Cea de pe masina s-a cam gogosat din cauza sprayului WD-40 cu care am curatat candva...
  • mariustintea

  • Mesaje scrise: 626
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Meriva 2007 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Ziua buna..Pentru-ca nu reusesc sa-i dau de cap va rog sa-mi dati un sfat poate este cineva care sa mai lovit de problema asta....este vorba de agila z12 xe .2001 care tot ovalizeaza discurile pe fata si ce nu am facut.. discuri si placute pereche noi(ATE) , bucsaraie noua ,brate noi,verificat directie pe stand, culisante si etrieri curatati si gresati , abs verificat pe tester service renumit,rulmenti fata,schimbat din nou discurile si placute (TRW) si nimic, cand franez vibreaza volanul . Mentionez ca aceasta vibratie apare dupa 2000-2500km dupa ce schimb sau rectific discurile deci e clar ca este ceva din sistemul de franare(sau poate ma insel).Un mecanic mi-a spus ca poate sant tamburi pe spate ovalizati si din aceeasta cauza, dupa un timp se ovalizeaza si discurile fata. Acum e drept ca pe spate nu am schimbat decat ferodourile dar nici nu se simte ca ar fi tamburi deformati, nu stiu ce sa mai cred.ABS-ul lureaza normal, fara alarme, nu sa intervenit la conducte sau alte improvizati si totusi nu gasesc cauza. VA multumesc anticipat.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR