Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • Geo89

  • Mesaje scrise: 623
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Salutare dragi colegi.Ma confrunt de ceva vreme cu niste probleme sa spunem asa la Vectra mea,si anume ca la prima pornire,la rece,motorul porneste sfert,si da un puf cam mare de fum negru(asta o face si la cald cu fumul).Dupa 6-7 sec,motorul incepe sa intrerupa in sensul ca variaza turatia lui.Dupa max 1 min,nu mai face absolut nici o problema,si merge normal.A doua problema ar fi ca nu o pot tine la o turatie constanta pana in 3000 rpm,nici la cald nici la rece,dar nu mereu,iar cand merg cu treapta 1 sau 2 si vreau sa o tin la 1000-1300 rpm,nu prea pot si smuceste in functie de cum variaza turatia.Daca o accelerez in gol pana la 2500-3000 rpm,ia se tureaza pana la 4000 chiar,singura,si dupa ce iau piciorul de pe accelereatie,mai sta ceva timp turata apoi revine la relanti,dar asta nu mereu.Am mai observat si ca uneori,la drum,daca o las pe liber,relantiul nu mai coboara la 850 rpm si ramane la 1000(asta foarte rar).Alta problema ar fi ca scoate fum negru in exces cand ii dau talpa.Innainte scotea si mai mult dar aveam o garnitura la admisie ciupita si tragea aer fals(remediat).Precizez ca filtrele sunt toate schimbate de 2000 km,admisie curata,egr la fel.Nu am nici un fel de eroare iar motorul trage foarte bine,avand si remapare.Toate componentele(debitmetru,electrovalve,turbo,etc) lucreaza in parametri).Injectoarele provin de pe fosta vectra care nu dadea pic de fum indiferent de talpa,si aici ii contrazic pe cei care spun ca diesel-ul trebuie sa dea un puf cand ii bagi piciorul in gat.Fosta vectra nu dadea gram de fum,un puf mic aproape insesizbil la prima pornire la rece.Mai aduc la cunostinta ca nu mi-a facut imediat dupa remapare asta,ci in timp.Turbo lucreaza foarte bine,si de cand am curatat admisa si egr-ul,nici nu mai improsca ulei deloc pe furtunul de la intercooler prin orificiul de la egr.Inclusiv sorbul de motorina din rezervor e curatat.
Acum ma gandesc ca problema de variatie la relanti este din pompa de injectie de la electrovalva de dozaj,dar fumul nu stiu de unde provine asa d mult.Alti colegi de forum,sa zicem ca foarte priceputi au spus ca este lipsa de aer in amestec.Ce sa obtureze aer-ul ca am incercat si fara filtru si tot la fel de mult fum.Va multumesc de rabdare si poate reusim cu totii sa dam de capat acestei probleme.Precizez ca am citit n topicuri,dar nu am gasit o problema asemanatoare.Stima si drumuri bune
P.S. treaba cu oscilatul relantiului am vazut ca o mai face si cand motorul este foarte incins +97 *c


Ultima modificare facuta de Geo89 la Mie 11 Sep, 2013 10:12 am
Skip ads

  • dandobre

  • Mesaje scrise: 1,194
  • Locatie: Zarnesti , Jud Brasov
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Turbina?... sa nu bage vapori de ulei pe admisie si de acolo smuciturile.
  • Geo89

  • Mesaje scrise: 623
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2009

  • Mesaj Privat
In nici un caz!In primul rand nu scade nivelul uleiului,si daca turbina baga ulei pe traseu,excat c spuneam mai sus,la egr,trebuia sa fie plin de ulei deasupra furtunului de la intercooler,acolo unde intra in admisie.Si sa zicem ca ar fi asta,dar sa aiba suficienta presiune si relanti sa bage ulei,avand in vedere ca intra in jur de 2000 rpm turbina?Miram-as!Stima
  • seftaka

  • Mesaje scrise: 1,184
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Daca o scoti pe liber in timp ce ai ceva viteza e normal sa nu stea la 850 rpm! La aceasta valoare ar trebui sa stea doar cand stationezi, si nu ai ac pornit sau regenerare! Din cele descrise de tine, eu inclin spre turbo, la cealalta masina facea tot cam la fel, se mai tura singura usor, etc, cand intr-o zi a bubuit turbina!
Skip ads

  • Geo89

  • Mesaje scrise: 623
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Cum sa nu stea tot la 850 cand asa ii spune calculatorul pompei,la relanti sa stea la 850 rpm?Iti zic eu ca asa sta si la 190 pe liber,e si testat de mine.Prea putin flucuta cand dadeam drumul la clima.In mers nici nu se simtea.Regenerare au doar motrare cu DPF,asta este un motor de generatie veche,nu are asa ceva.Stima!Nu pot desface vechea turbina ca faceam si o proba,asa de curiozitate.Stiu caq asta are ceva joc in ax,dar nu fluiera,nu are nici o simptoma,merge chiar f bine.
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Prima problema e din cauza capacului de la filtrul de motorina.
A doua e o defectiune la pompa de injectie, banuiesc un cap hidraulic uzat.
Pentru inceput elimina carcasa filtrului, uneste conductele si vezi cum porneste.
Verifica senzorul crankshaft, daca e la 1/2 din turatia motorului.
Daca ai drum prin Ploiesti, treci pe la [editat] daca vrei.
  • Geo89

  • Mesaje scrise: 623
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Doar ce am fost la masina,sa ma uit la ambele turbine,si am facut un test.Am scos racordul de la turbina care duce in admisie,si vreau sa zic ca daca acceleram "nu te mai vedeai" de fum in spate.Scoatea la fiecare accelerare,chiar daca o acceleram cate putin si treptat.Tubulatura de la turbina si pana in admisie dupa cum se vede in poze,este uscata,adica turbo lucreaza f bine.Asa ca eliminam din start turbo.Stima!



  • Geo89

  • Mesaje scrise: 623
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Am fost la Marius cand am facut remaparea si am umblat un pic si la vechiul motor.Problema la capacul filtrului tine si de dezamorsare.Eu nu am aceasta problema.Am porniri impecabile si la rece si la cald.In plus,daca era problema de acolo,fumul trebuia sa fie alb,iar la mine este negru tuci.Semn de lipsa aer in amestec sau cantitate prea mare de motorina injectata.Ma duc sa bag si op-com sa mai vedem o data valorile injectiei la relanti,la o turatie si la un sprit.Am dreptate?Revin
Skip ads

  • dorin-b

  • Mesaje scrise: 1,821
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Inainte sa umbli la pompa verifica senzorul de acceleratie si senzorul turatie vibrochen asa cum zice Iulian. Vezi ca @seftaka are dreptate, turatia la ralanti o vezi doar cand roata sta. In mers turatia creste cu aprox. 50rpm chiar daca ai ambreiajul apasat. Daca nu e asa inseamna ca ai o problema la motor.
  • Geo89

  • Mesaje scrise: 623
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Senzorul la pedala de acceleratie este bun zic eu,deoarece pe op-com daca duc pozitia pedalei la 2,5% se tureaza sa zicem la 1000 si ceva,apoi daca o tin constant la 2,5%turatia motorului scade,daca mai apas apoi pana la 2,7-2,9 se tureaza pana la 3000 aproape,treptat,si apoi iar scade.Senzorul de la vibrochen l-am schimbat acum cateva luni,ca pornea,se accelera si decelera singura apoi murea motorul.Problema insa a persistat si dupa schimb.Nu stiu cum spuneti sa-l verific sa vad daca este la jumatatea turatiei motorului.In op-com parca nu arata nimic de acest gen.Doar pompa este la jumatatea turatiei motorului.Si nu vad cum senzorul respectiv ar putea avea o valoare la jumatate,odata ce el iti da turatia pe turometru.
  • rolland

  • Mesaje scrise: 433
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2012

  • Mesaj Privat
@Geo89, eu cred personal ca s-a uzat capul hidraulic si de aceea se manifesta cu fum negru accelerari bruste ,smucituri si nerevenire la 800 de rotatii, sau ar mai fii o varianta desi nu cred ca e ,se blocheaza axul din mijlocul pompei care se deplaseaza 1mm cand este actionata de electrovalva si o readuce arcul. Aici ma refer la electrovalva care se afla in capul hidraulic intre tevi. Ai doua variante ,schimbi doar capul hidraulic sau dai jos pompa si o duci la verificat (sunt sigur ca o sa-ti spuna la fel cand o calibreaza ca ai capul hidraulic gata). Daca schimbi capul hidraulic este sanatos sa-ti faca si calibrarea din nou ca fiecare cap face debite si presiuni diferite, iar aceste lucruri trebuie din nou invatata calculatorul de injectie .
  • Geo89

  • Mesaje scrise: 623
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Am mai vb noi despre varianta aceasta cu inlcuirea capului hidraulic.Sincer eu tot din pompa suspectez ca este,dar totusi am sa fac si o verificare la injectoare.App,nu ai op-com in ro?stima!ti-am lasat o apreiere la tutorialul de reparatie pompa,ai vazut?
Skip ads

  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Geo89 a scris:....Nu stiu cum spuneti sa-l verific sa vad daca este la jumatatea turatiei motorului.In op-com parca nu arata nimic de acest gen.Doar pompa este la jumatatea turatiei motorului.Si nu vad cum senzorul respectiv ar putea avea o valoare la jumatate,odata ce el iti da turatia pe turometru.

Scuze. Ma gandeam si la senzorul de rotatie din pompa si la crankshaft.
Cel din pompa indica 1/2 din turatia motorului.
  • Geo89

  • Mesaje scrise: 623
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2009

  • Mesaj Privat
se mai intampla,nu face nimic.multumesc de implicare!
  • Geo89

  • Mesaje scrise: 623
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Astazi m-am jucat un pic si cu op-com-ul pe ea si i-am modificat o setare in pompa de injectie.La diferenta cantitate maxima am scris -5%.Fumul a scazut semnificativ la pornire.Acum e aproape de normal,da un puf mic si atat.Am modificat prima data diferenta cantitate la pornire si dadea mai mult fum.In rest,problemele au ramas aceleasi.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
cred ca doar pe un banc de probe poti sa vezi exact problema...
  • Geo89

  • Mesaje scrise: 623
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Aici se poate veda un filmulet cu valorile motorului meu in op-com

http://www.youtube.com/edit...er=watch&ns=1
  • TazzDeejay

  • Mesaje scrise: 107
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2001 20dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Apr 2011

  • Mesaj Privat
salut.sper sa te ajute si sfatul meu.am avut o problema asemanatoare in ceea ce priveste relantiul nestabil.sa dovedit a fi din pompa.am inteles ca este vorba de pistonasul de avans care se gripeaza si ramane blocat .intr-un final masina imi pornea la sfert mergea ce mergea incepea sa trepideze si se oprea singura.i-am schimbat pompa iar acum numai am nici un pic de probleme.bafta
  • rolland

  • Mesaje scrise: 433
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2012

  • Mesaj Privat
@TazzDeejay cand aparea fenomenul sa trepideze si se oprea singura nu-ti aparea si eroare ?
@Geo nu reusesc sa deschid filmuletul.Zice ca nu exista
  • Geo89

  • Mesaje scrise: 623
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2009

  • Mesaj Privat
@rolland


Incearca acum.Cred ca facusem o setare gresita.Daca nu,da-mi un tel si ne auzim pe mess sau mail.stima



http://www.youtube.com/watc...;feature=youtu.be
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR