Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Tuning
  • cristivw

  • Mesaje scrise: 247
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2005

  • Mesaj Privat
salut! deschid topicul pentru ca ma mananca... are cineva idee.. se poate face asa ceva, pentru un plus de putere? adica... se poate monta turbina de pe motorul 2.0 dti (Y20DTH) pe motorul 1.7 dti (Y17DT), bineinteles, cu modificarile de rigoare (tubulatura, soft etc.)? in caz ca se poate, sunt tentat sa efectuez aceasta operatiune. tin sa precizez ca in cazul de fata, turbina de pe 2.0 este amplasata "sus", iar pe motorul de 1.7 este amplasata "jos" (gen isuzu).
veniti cu idei? Very Happy
va multumesc anticipat pentru sfaturi.
Skip ads

  • Drogas

  • Mesaje scrise: 1,260
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Din cate imi amintesc inainte sa iti iei masina ti-am zis clar sa nu ieii 1.7, acum banuiesc ca ai condus una de 2.0 Cool
  • cristivw

  • Mesaje scrise: 247
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2005

  • Mesaj Privat
eeeeh stiu eu ce sfaturi am primit, dar sa zicem ca a fost mai buna treaba cu 1.7. din anumite surse am auzit ca motorul original de isuzu, cu tehnologia japoneza (cel din care a derivat acest motor de 1.7), a avut ceva mai multi caluti, si ca opel a "gatuit" oarecum puterea, pt o durabilitate mai mare.
pur si simplu am gasit o oferta si pot lua o turbina completa de 2.0. vroiam sa stiu sigur sigur daca o pot pune pe 1.7. teoretic ar trebui sa fie ok, dar practic?
  • florinike

  • Mesaje scrise: 1,582
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2005

  • Mesaj Privat
Teoretic poti face orice pentru masina ta, chiar si sa pui o turbina insa nu stiu daca se merita costurile Rolling Eyes .
In primul rand nu cred ca vor rezista injectoarele si blocul motor la o asemenea presiune. Nu va merge cu harta actuala deci se pune problema si de remap. Intercoolerul va trebui schimbat. Egr nu eszte la fel ca la 2000, este amplasat altfel si poate va trebui sa modifici si admisia, etc.
Parerea mea e ca nu se merita.
Skip ads

  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Ciar in cazul in care reusesti sa adaptezi totul, turbina e prea "mare" pentru motor si vei avea caii (multi, putini, cati or fi...) la turatie mare, in detrimentul cuplului la turatii "normale"... Exclamation
  • cristivw

  • Mesaje scrise: 247
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2005

  • Mesaj Privat
pai.. sa va spun cum ma gandeam eu. am gasit sa zicem, la preturi convenabile, toate piesele care le-as transplanta de pe motorul de 2.0. bun. remapare oricum se va face (asta nu-i complicat). intrebarea e: ce ar mai trebui sa iau de pe 2.0 si sa pun pe 1.7? m-am gandit asa: turbina, intercooler, tubulatura.
acum ma gandesc sincer ca turbina de 2.0 nu este cu mult mai mare. totusi, vorbim de un motor de 2.0, cu 101cp. stie cineva ce presiune dau ambele turbine? ar fi de ajutor. motorul ar trebui sa reziste, deoarece varianta originala (isuzu), are pe undeva pe la 90+ cp din fabrica. nu vreau nici sa-l duc la 150cai de exemplu, vreau doar sa traga ceva mai bine si sa se auda acel fasait de turbina Very Happy
ce ziceti... ar merge?
mai completati lista de transplant, daca va mai vine vreo idee. in pura teorie! lasati costurile la o parte.
  • florinike

  • Mesaje scrise: 1,582
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2005

  • Mesaj Privat
In teoretica nu iti rezista motorul la asemenea presiune, pentru ca e diferenta de capacitate. Daca totusi vrei sa pui turbina de 2000, prea multe nu poti face pentru ca va trebui sa reduci din remap presiunea si sa o ajustezi undeva la o presiune incat sa reziste blocul motor. Apoi, trebuie schimbat tot traseul, schimbat intercoolerul, probabil niste valve gen Wastegate. Nu stiu daca injectoarele rezista daca nu vor fi nevoite sa dea mult mai mult debit decat pe 1.7. Ti-am zis si de EGR, ar trebui schimbat si ala, sau eventual adapatat intr-un fel pentru ca ai alta cantitate pe 2.0 decat pe 1.7. Dupa asta, va trebui sa schimbi cutia de viteze, planetare, etc pentru ca daca ai crescut cu 25 de cai puterea si probabil peste 50 de Nm cuplul nu cred ca vor rezista aceste parti.
  • Corsafuhrer

  • Mesaje scrise: 869
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Iesi mult mai ieftin si mai rentabil cu chip-tuning...il duci la 90-100 de cai cu mult mai mica bataie de cap...parerea mea.
Skip ads

  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Corect.

Un ECU tuning te duce la vreo 10 milioane, 6 milioane o toba cu evacuare directa, 1,5 milioane galeria de aer de pe Vectra C si doar efort fizic ca sa derestrictionezi cutia de aer. Si ai 100 CP garantat. Cel putin atat m-a costat pe mine. S-ar putea sa mai trebuiasca sa dai si 5 milioane pe debitmetru, in cazul in care iti iese fum dupa toate astea. La 1.7 iti trebuie un debitmetru perfect ca sa nu scoata fum dupa tuning.

Daca mai ai chef si de altceva, poti incerca sa adaptezi cutia de aer de la Vectra C, 1.8, dar e mai dificil.

Hint: nu folosi filtru de aer pe baza de ulei. Pe langa faptul ca omori debitmetru, e eficient numai vreo 2-3000 de kilometri, moment in care e prea imbacsit de praf si incepe sa fie daunator. Foloseste filtre de hartie Mann, schimbate la maxim 3 luni.


Eu am facut toate astea (mai putin cea cu cutia de VectraC) si garantez ca eficienta a crescut foarte mult. Ma cam jucam cu cei cu motoare 2.0, fara tuning. Cat despre zgomot, era superb, mai ales cel produs in momentul in care motorul inghitea aer ca nesimtitu' Smile
  • cristivw

  • Mesaje scrise: 247
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2005

  • Mesaj Privat
oopaaa deja imi place ce vad Very Happy
te rog mult, poti sa detaliezi putin partea cu piesele de vectra c? mai ales cu galeria de admisie. cu ce este diferita? ce influente are? etc.
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Daca ridici capota de la un VectraC de 1.8 benzina sau 2.2 diesel, ai sa vezi ca galeria de aer are diametru mult mai mare. Diametru mai mare inseamna debit mai mare de aer. Combinat cu derestrictionarea cutiei de aer, procedura relativ simpla daca ai chef sa-ti mudaresti mainile, permiti ECU sa vada si sa inghita mai mult aer.

Nu mai stiu exact codurile pieselor, dar ar trebui sa le gasesti fara nici o problema la Augsburg pe computerul lor. Sunt doua piese, tubul din aer din fata si cotul de la tub pana la cutie. Dupa ce dai jos cele originale, le pui frumos pe cele de VectraC, prinzand tubul cu un surub si piulita in gaura din mijloc fata. In rest nu ai probleme, se sprijina pe radiator exact ca si cel original.
  • cristivw

  • Mesaje scrise: 247
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2005

  • Mesaj Privat
oook deci voi chiar spuneti sa renunt la partea cu turbina... Sad of... chiar nu a mai vazut nimeni o astfel de discutie pe un forum strain? as fi curios... am dat cu search-ul peste tot dar sunt destule limbi pe care nu le pricep...

in alta ordine de idei... ar putea sa faca cineva niste poze cu acele piese de vectra c, care sunt bune pt astra 1.7? m-as duce la dezmembrari sa caut, doar ca ei sunt total paraleli si nu vor pricepe cand le voi spune "vectra c". mi-e sa nu-mi dea altceva, si eu sa nu stiu cum arata Very Happy
Skip ads

  • florinike

  • Mesaje scrise: 1,582
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2005

  • Mesaj Privat
Dtl fata de Dth are lipsa intercooler. M-am interesat si pe afara daca se poate adapta intercoolerul si se pare ca e prea mare bataia de cap:turbina schimbata, vreo 2 senzori, intercooler + mapa noi modificate special pentru a vedea aceasta schimbare. Imagineaza ti ca mie imi lipseste doar intercoolerul si se ajunge la cam peste 500 de euro paguba.Pentru 19 cai, eu zic ca nu se justifica Sad
  • popeye

  • Mesaje scrise: 153
  • Locatie: Tg-Jiu
  • Masina: Astra 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Cel mai rentabil pt tine cred ca este cu un CIP tuning. Un remap de bun simt te duce undeva intre 90-100 CP. In timp cerd ca se uzeaza mai repede ambreiajul deoarece cuplul creste de la 170 la 220 (aproximativ). Dar daca exploatezi masina "cu mila " cred ca nu ai probleme. Oricum motorul de 1,7 poate fi mai puternic de 75 CP fara probleme.

Parerea mea..
  • cristivw

  • Mesaje scrise: 247
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2005

  • Mesaj Privat
da, pe asta vreau sa ma bazez in primul rand... ca motorul rezista. chiar nu vreau sa-i scurtez din durata de viata, si nu vreau sa-l fac praf. deci... doar din remapare.. pot obtine aproape 100cp fara sa-l pun pe butuci in timp relativ scurt? am auzit ca intervin apoi o serie de probleme gen debitmetru nou, si probleme legate de fum.
  • popeye

  • Mesaje scrise: 153
  • Locatie: Tg-Jiu
  • Masina: Astra 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Oct 2006

  • Mesaj Privat
pai tu crezi ca rezista mai bine la modificarile pe care tu vrei sa le faci decat la o remapare? eu, sincer, nu cred.
orice motor poti sa-l pui pe butuci daca "dai in el". chiar daca faci remap nu tre sa folosesti tot timpul cei 100 de cai..iar cei de la opel sa fii sigur ca au proiectat motoarele sa nu merga la limite apropiate de cele maxime ....
probleme apar destul de des si la motoarele neremapate...asa ca tu hotarasti..
eu nu sunt din Bucuresti si nici nu am banii necesari...ca as face maine remap...

si ma intreb ce diferente hardware sunt intre motoare de aceeasi capacitate dar puteri diferite gen 1,7 de 80 si 100 CP..etccred ca nu prea mari...poate doar de soft..ce ziceti?
Bafta!
  • florinike

  • Mesaje scrise: 1,582
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2005

  • Mesaj Privat
Injectia diferita si timpii de injectie. Teoretic amandoua sunt cu injectie directa dar la cdti e schimbata modalitatea in care se introduce combustibilu.
  • cristivw

  • Mesaje scrise: 247
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2005

  • Mesaj Privat
bine, la cdti este o cu totul alta poveste, ce tine de injectia common rail.
m-am interesat la un mecanic ce prepara motoare de cand lumea si pamantul. mi-a spus ca o sa se intereseze daca ar mai trebui sa schimb ceva. in principiu a ras de mine si mi-a spus ca este normal sa se poata face. omul a pus turbo si pe oltcit Shocked (era damblaua lui de mic copil, participand cu asa ceva si la raliurile nationale).
deci de putut se poate, doar sa vedem daca mai trebuie schimbat ceva pe la injectie.

mi-a zis ca cea mai la indemana metoda ramane insa tot chiparea. turbina de 1.7 la ce presiune functioneaza? sub 1bar, nu? mi-a zis ca o pot ridica la 1 - 1.1bar, simtindu-se astfel o diferenta mare.. dar.. tine turbina?
  • pystha

  • Mesaje scrise: 222
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2006

  • Mesaj Privat
cum zicea Drogas...
era mai bine daca te gandeai inainte, acum ajungi sa dai o gramada de bani + nervi + vizite la service, etc sa ajungi tot acolo ca la un 2.0
oricum bafta
  • popeye

  • Mesaje scrise: 153
  • Locatie: Tg-Jiu
  • Masina: Astra 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Cand vorbeam de aceeasi capacitate ma refeream la 1,7 CDTI de 80 cp si 17 CDTI 100 cp...
Si totusi cred ca 1,7 cu un cip merge mai bine decat un 2.0 stock.(cuplu mai bun, timpi de injectie bine calculati) si diferenta de bani (250 eu) o castigi la impozite si RCA. Am 2 amici cu 1,7 cip si nu i-am auzit plangandu-se de motor. Au avut alte defecte (electromotor, alternator) dar nu turbina, calculator, injectie sau altceva....Si unul din ei bate nene herghelia nu se joaca..

acum masinile difera..pot sa se strice si fara cip..se strica ele in garantie.
Eu zic ca merita cipul pe orice masina.Mi-e ciuda ca momentan nu pot sa-l fac.
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Tuning

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR