Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • cretuhwk

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Am o problema am un opel vectra b 2001 manca ulei 1 litru la 1500-2000km, uleiul pe care l-am folosit a fost castrol 10w40 si dupa aceea am fost sfatuit sa bag ulei liqui moly 10w30 si degeaba,povestea este asa de cand am cumparat masina; mergea perfect nu dardaia la relanti nu intrerupea in timpul mersului(sau poate facea dar nu asa rau), am fost cu ea la mare la munte am facut cu ea cam 2 000 km, venind catre casa m-am pomenit ca se auzea un mic zgomot am sunat mecanicu si a zis sa opresc masina sa o las putin apoi sa verific ulei ca s-ar petea sa fie compensatorii sau ceva de genu nu ma pricep, am stat putin am verificat, asa erea joja uscata (am uitat sa mentionez cum am adus masina din austria masinii i sa schimbat, toata distributia , cureaua de la altenator, filtru de benzina ulei, filtru de ulei, de polen, si un pivot si am depistat becul ars la ceck l-am scimbat), am pornit masina si m-am dus peste mecanic cu ea intradevar a constat si el ca joja erea uscata, m-am dus am luat un litru de castrol si am bagat in ea,am m-ai facut cu ea 1000km si m-am pomenit ca si cum merge in 3 pistoane am fost repede la un electrician si a zis ca una din bujii e dusa le-a scimbatpe toate au pus bosh, a sters eroarea si a mers. Mecanicul a zis ca s-ar putea sa mance ulei sau sa pierd, ma sfatuit cand ajung acasa sa bag ceva sub ea o tabla ceva sa vad daca pica, am verificat nimik, pierderi ioc, dupa ceva timp tot mereu completand am zis sa-i fac motorul.I-am dus masina s-ai faca motorul a zis ca dureaza cateva zile, iam m-ai zis ca pe langa asta m-ai am si o problema care ma deranjeaza adica un dardait spre intrerupere la relanti si in mers la viteze mici. Mecanicul m-a intrebat daca a facut si inainte sa-i schimbe el distributia si eu am zis ca da mai facea si inainte, dar parca nu asa intens, el a zis ca atunci cand desface motorul o sa curate clapeta si egr, zis si facut ;a facut toate astea dar mi-a zis ca daca mai tremura ca e de la egr ca e o garnitura rupta, auzind asta am schimbat egr de la cineva de pe o masina buna. Eu nu prea folosesc masina si am facut cu ea cam sa zic tot 2 mii si acelasi lucru ulei nemas,(nu va mai zic ca de data asta nu a izolat bine baia si pica ulei si am fost la alt tampit si a zis ca e semeringul de la palier l-am schimbat si pala si sa ajuns la concluzia ca da pe la baia nu pe la palier) dardait, m-am dus peste el a dasfacut masina si a zis ca in evacuare este ulei si ca zice el ar fi de la semeringuri ma bantuie ca e epuratorul infundat. Dupa toate astea am lasat asa dar am zis ca macar sa numai faca intreruperile alea, am schimbat bombina inductie ca cica aia este, am pus una after market a mers 3-4 luni l-a fel face, am puso pe tester iarasi ii da eroare ca si inante sonda lambda 2 defecta, am vrut sa o schimb dar alcineva a zis ca o schimb degeaba ca nu ar fi de acolo daca masina manca ulei se pune in capul bujii si nu mai merge rotund motorul. Ce am zis ia sa iau si compresia la motor sa vad ce copresie are, 14 pe fiecare piston, acum astia au zis ca e bine si desfacand bujia de pe pistonul 4 au gasit-o plina de calamina celelalte ereau curate. Stiu ca v-am saturat dar la fel sunt si eu de satul ca si d-tra. Ce am zis eu sa nu fie toba infundata sau mai bine zis filtru(sau cum se numeste cel care filtreaza gazele pentru ca de exemplu vara bucul ceck se stinge,iarna sta mai mereu aprins si am vazut ca dardaie mai rau cand ploua sau umezeala) de da eroare de sonda lambda pentru ca cateodata cand nu o mai pornesc ceva timp imi baga fum si in masina si se opreste motor, nu foarte mult dar imi baga ceva. Multumesc ca ati avut rabdarea sa citit, dar nu stiu ce sa mai fac si am incercat sa va spun tot ce stiu. Astept ajutorul dumneavoastra.
Skip ads

  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,000
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
n-ai precizat exact tipul de motor.. vezi ca scrie in talon...
inainte sa se umble in motor trebuia facuta o diagnoza competenta.. adica facut si interpretat listingul.. lucru pe care "meseriasii" pe la care ai fost nu cred ca l-au facut...
ce intelegi prin "mecanicu a facut motorul"? ce a facut defapt?
  • sorindf2000

  • Mesaje scrise: 1,062
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2011

  • Mesaj Privat
luciraica a scris:
...ce intelegi prin "mecanicu a facut motorul"? ce a facut defapt?

asta n-am inteles nici eu...pana la urma ai segmentat motorul sau ce...? Zici ca ai compresie buna insa tie iti manaca ulei...mult, asta inseamna ca daca, nu ai pierderi, atunci e vorba ori de semeringuri la supape sau de segmentii de ungere...mai ramane de vazut si ca compresia a fost masurata corespunzator...pare ca mecanicul tau e la fel de derutat ca si tine si iti spune diverse povesti pentru ca sa te duca cu vorba...
Sfatul meu, curate EGR si clapeta de acceleratie tu singur...nu e mare lucru sii vei gasi pe forum cum, indifferent de tipul tau de motor, apoi schimba bujiile cu alte noi si schimba si fisele ( daca ai asa ceva)...vezi apoi daca ai rezolvat ceva...
Consumul de ulei e ceva aproape normal la motoarele de 1.6 de la Opel..mai ales daca mergi turat sau viteza mare...e un topic cu tipuri de ulei recomandate...poate reusesti sa gasesti un ulei care sa nu-l haleasca asa repede, citind pe acolo...
  • dorinnb

  • Mesaje scrise: 47
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2012

  • Mesaj Privat
Problema vine de la supape cel mai probabil ,ori de la segmentii de ungere
Pe tester o sa ai missfire pe doi cilindri
Skip ads

  • cretuhwk

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2013

  • Mesaj Privat
opel vectra b 2001 tip motor z16xe, mecanicul la care am fost a zis ca a schimbat tot semeringuri, segmenti , garnitura de chiuloasa.(Dupa ce a facut ce afacut mecanicul am fost la el sa-i spun ca tot papa ulei si a zis ca a gasit in galeria de admisie ulei si ca ar fi din semeringuri ca nu le-ar fi bagat bine)
Am uitat sa va zic prima data cand am luat masina mai avea probleme si cu pornitul adica porneam masina se ducea acul pana in 500-600 de rotatii si se oprea iar la o a doua cheie o lua, iar o alta problema cu clima ma pomenean ca o lua clima razna eu ii setam eco si eu ramanea pe clima ii scoteam borna la baterie si mergea ce mergea si iar facea, acum numai face sa zic dupa ce am schimbat bujiile, doar v-am zis are un dardait la relantii spre intrerupere cand este vremea urata face mai rau, iar in mers face urat la viteze mici (parca se ineaca sau da in gat), am schimbat bobina inductie care este dintro bucata cu una after market, egr, bujii bosh (am sa mai schim bujiile odata dar sa se duca asa repede). intrebarea mea este de ce face urat cand vremea este ploioasa si de ce iese fumul acela cateodata cand pornesc( il baga si pe ventilatie in masina), sa fie infundat catalizatorul, sau din cauza ca mananca prea mult ulei? Va mai dat detaliile poate ma ajutati pentru ca imi este frica sa-i mai fac motorul inca odata. Am vazut ca zice cineva de tester, cei care mi-au pus testerul au zis ca nu le da decat sonda lambda 2 ca ar fi defecta.
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,000
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
bujia din cilindru' 4 se acopera cu negreala sau cu calamina.. sau se uda pur si simplu?
Sonda n-are rost s-o schimbi .. poate e buna.. Poate erau bune si bobina de inductie si celelalte lucruri pe care le-ai schimbat.. Eu cred ca ai o problema pe cilindru 4 .. supape sau segmenti.. Poti incerca sa schimbi injectorul de la cilindru 4 cu unul de la alt cilindru... si sa vezi daca se mai acopera bujiia.. Bujiile se pot arde la aragaz si se pot curata cu peria de sarma... sa nu le mai tot cumperi... Modulul de aprinderese poate demonta f. simplu.. se pun bujiile, se leaga filetul fiecareia la masa si se urmareste scanteia (intensitatea) in timp ce altcineva da la automat.. se mai elimina o cauza..
imi aduc aminte de un caz... cineva si-a facut motorul si mecanicu a uitat o carpa cu care a acoperit gaura de la evacuarea unui cilindru... a montat galeria si carpa a ramas acolo...
  • sorindf2000

  • Mesaje scrise: 1,062
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Catalizatorul poti sa-l verifici daca este infundat, cu masina pornita la relanti, pe loc, calci scurt acceleratia pana jos...daca totul este in regula cu catalizatorul ar trebui ca turometrul sa se duca foarte repede la maxim...daca urca greu in turatii, ai problem cu evacuarea/catalizatorul, adicasunt infundate. EGR-ul l-ai schimbat cu unul nou, sh sau doar l-ai curatat? Cu fumul ala care I-ti intra si prin masina, vezi sa n-ai pe undeva galleria de evacuare, racord flexibil, tobe sparte...o ridici pe elevator si te uiti pe dedesubt daca nu pierde gaze...Tremuratul ala si eu zic ca este de la aprindere, ceva nu este in regula...buji, bobina de inductie...
  • cretuhwk

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2013

  • Mesaj Privat
e nasol cu masina asta acum ma trezii cu ea dardaie la relantii, si se accelereaza foarte greu parca merge in 2-3 pistoane la viteze mici, am vazut ca la viteza mare a mers mai bine si nu i-am facut decat am completat cu ulei si cu o jumatate de litru de antigel, am sa ma uit sa vad bujiile.
Skip ads

  • cretuhwk

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2013

  • Mesaj Privat
am fost astazi la mecanic si am schimbat bobina, si bujii, si nimik, a zis ca e vb de motor adica pistonul 2-3 nu functioneaza, bujiile ereau ude, a zis ca supapele nu inchid bine.Intrebarile mele sumt: masina esta dupa ce se face motorul mai consuma ulei? mai tremura la relantii? mai da in gat cand te dai la ea? Daca ati mai avut asemenea problema va rog sa ma sfatuiti.
  • dorinnb

  • Mesaje scrise: 47
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2012

  • Mesaj Privat
Ti-am scris mai sus unde este problema
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
dorinnb a scris:
Pe tester o sa ai missfire pe doi cilindri
Cita precizie!De unde stii ca are probleme exact pe doi cilindrii? Care or fi aia?Argumenteaza,daca vrei...
  • dorinnb

  • Mesaje scrise: 47
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2012

  • Mesaj Privat
Pai de acolo este problema mai prietene -supape, garnituri ori segmentii de ungere
Daca manca ulei mult de la ce vrei sa fie de la bobina sau buji?fi serios
si mai are si bujiile ancrasate din cate spune dansul mai sus din cauza ca ajunge ulei la ele
Skip ads

  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Coleg,da,prieten,nu sunt conditii sa ne cunoastem,deci...! Referitor la problema,s-a precizat ca motorul este facut recent.Nu se stie compresia,pe fiecare cilindru,ca sa se poata aprecia cit de cit,starea motorului.Cauze posibile pot fi enumerate o sumedenie,dar vor ramine la stadiul de imaginatie,relitatea putind fi cu totul alta.Viitorul apropiat,va confirma...
  • cretuhwk

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Pai ti-am zis mai sus m-am pomenit cu ea ca mergea in doua pistoane sau trei pistoane, ce m-am gandit am crezut ca e bobina ca am mai schimbato, si am pus ceva de genul electron partca se numea,iar eu in vara asta am fost cu masina si iam facut comptresia si am avut petoate pistoanele 14 dar dar din cate stiu cea mai calaminata bujie erea pe pistonul 4, erea plina bujia erea si celelalte dar nu asa. Eu m-am dus cu masina pentru ca v-am mai zis aveam un tremurat la relanti si ereau momente cand motorul mergea in trei apoi isi revenea, in turatie dadea in gat si de aceea am luat compresia. Acum dupa ce am pus bujii bobina noua masina la fel facea. Am desfacut bujia si pe pisonul 2 si tri bujiile ereau ude. M-am dus imediat la mecanic si a zis ca sunt supapele cand inchid cand nu. Acum, astazi am luat legatura cu celalat mecanic care a focut motorul si l-am intrebat ce a schimbat si a zis ca : semeringuri, segmenti, garnitura. acum eu l-am intrebat de ce nu a schimbat si supapa si a zis ca erea foarte putin uzata cicanici nu se vedea dara. Intrebarea mea este ca mi asta imi face motorul cu 14 mil dar cica nu -mi schimba segmenti ca nu e nevoie ca ar fi din semeringuri si din supape(schimba semeringurile., supapele garnitura la chiuloasa). Eu i-am zis sa schimbe si segmenti el zice ca nu e nevoie si cica daca schimba m-ar costa pe original 2mil pe piston. v-am mai zis segmenti au fost schimbati ile prima interventie la motor (segmenti gheote). El a zis ca scoate un piston si se uita sa vada segmenti. DE ce nu scoate toate pistoanele sa vada toti segmenti? Se uzeaza toti la fel, daca se uzeaza? Cum isi da seama daca segmentul este moale si la temperatura da ulei pe langa el?
  • Tiaz

  • Mesaje scrise: 1,069
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Salut,

Mai ieri cautam pe net preturi la diferite piese ce urmeaza sa le schimb si eu la masina(consumabile). Prin cautarile mele am gasit segmenti originali GM la 200 si ceva de lei setul. Din spusele mecanicului meu am inteles ca acest motor de 16V fie ca e 1.6, 1.8 sau 2.0 are mari probleme cu segementii dupa ce-i faci resegmentarea. Calitatea segmentilor after market lasa de dorit si ai toate sansele ca masina sa-ti consume mai mult ulei decat inainte sa te apuci sa faci motorul.
Daca tot vrei sa-l repari, schimba segmentii si ia-ti originali GM.
FFF. IMP: NU ESTE NORMAL SA AI CALAMINA PE BUJII.
Cauze posibile : SEGMENTI, SIMERINGURI DE SUPAPE SAU SUPAPELE. E posibil ca in timp ele sa subtieze pe coada si degeaba pui simeringuri noi ca tot o sa se prelinga ulei in camera de ardere.

Bafta

P.S: Daca doresti pot sa te ajut pe PM cu adresa mecanicul meu din Craiova. Il recomand ca-l stiu de ceva ani buni si e foarte bun meserias.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
cretuhwk a scris: eu in vara asta am fost cu masina si iam facut comptresia si am avut petoate pistoanele 14
@dorinnb,pornind de la compresia precizata,argumenteaza acum toate uzurile la care te refereai...!Compresia precizata nu-i ceva imaginar! Daca s-a mai intervenit la setul motor dupa verificarea compresiei,a fost inutil.Starea supapelor este buna,mai putin etansarea la cozile supapelor,pe cilindrii, unde sunt ancrasate bujiile.Aceasta lipsa de etansare poate fi cauza scaderii nivelului la ulei,in baia motorului.Se impune o verificare si functie de constatari,o remediere.
  • sorindf2000

  • Mesaje scrise: 1,062
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Ti-o fi montat mecanicul supapele de pe admisie pe evacuare si invers...Smile. Colegu, cert este un lucru, trebuie data minim chiulasa jos, inca o data si vazut ce s-a intamplat. E la alegerea ta daca te duci la acelas mecanic sau cauti pe forum persone recomandate, mecanici, care sa fie aproape de tine...De asemenea, e la alegerea ta daca segmentezi motorul din nou sau nu, chiar daca compresia este buna, segmentii de ungere pot fi in continuare "dusmani"...Din punctul meu de vedere, in situatia ta, cred ca nici @dorinnb nu poate sa-ti repare masina prin monitorul calculatorului, chiar daca a nimerit el cu bujiile alea ancrasate pe 2 cilindri.
  • cretuhwk

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Va rog sa ma ajutati nu stiu ce sa mai fac? Astazi mecanicul a terminat motorul a schimbat : semeringuri , supape, a facut scaunele la supape, garnitura la chiuloasa. Au verificat segmentii de ungere si sunt ok. Din cate am vazut eu supapele ereau calaminate rau iar una erea impuscata(tot ce sa schimbat ereau jos acolo). A pus-o la loc si acum are un dardait la relanti(se vede ca la relanti motorul nu merge rotund), in mers e ok. Va reamintesc ca sa schimbat bujii, bobina, egr curatat, clapeta de acceleratie s-a curatat, senzorul de presiune s-a curatat.
A fost pusa pe tester nici o eroare . M-am saturat, ce naiba sa fie numai stiu, ajutativa ? astia nu stiu ce sai mai faca si am nevoie sa raspuns, pt ca eu masina nu o iau decand atunci cand ea merge rotund, ca imi este frica sa nu fie iar supapele. Va rog sa-mi dati un raspuns cat mai repede?
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,000
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
daca rateurile (dardaitul) e domol atunci poate fi de la alimentarea cu benzina..
daca rateurile sunt mai violente atunci e de la aprindere..
oricum amu practic masina tre' sa fie in rodaj.. mai urmareste bujiile.. daca raman curate si masina merge bine in sarcina nu e cazul sa te alarmezi
  • marius2904

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2011

  • Mesaj Privat
am si eu acest tip de motor pe o astra g. am trecut de vreo cateva ori printr-o parte sau prin toate simptomele astea asa ca iti inteleg disperarea. cu consumul de ulei ar trebui sa se rezolve, daca s-au schimbat segmentii corect(de mentionat ca segmentii de ungere sunt cei cu probleme de obicei, asa incat compresia poate iesi la valori maxime, dar masina sa consume totusi ulei) si daca era problema din segmenti doar, si nu si din uzura camasii pistoanelor(caz in care se complica situatia; daca iese compresia buna nu se pune insa problema).
in legatura cu problemele la ralanti poate ar trebui sa mai iei in calcul si distributia, daca nu or fi probleme si pe acolo.
in legatura cu egr si cu clapeta nu stiu daca e suficienta doar curatarea lor. poate gasesti sa le inlocuiesti de proba cu altele de la o masina care merge normal. s-ar putea totusi pe aici sa fie problema.(in ce priveste egr-ul, acesta poate fi anulat cred improvizandu-se o garnitura metalica, blocandu-l)
oricum aici poti primi doar pareri si sfaturi, ar trebui totusi sa cauti un mecanic care sa poata pune cap la cap toate problemele si sa le rezolve. poate te ajuta in acest sens colegii de forum.
numai bine!(ma poti contacta eventual pe mail la marius2904@yahoo.com)
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR