Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • flavicx

  • Mesaje scrise: 198
  • Locatie: Alba
  • Masina: Frontera 2002 Y22DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Buna ziua

Este vorba de o Frontera B cu motor Y22DTH, 116 CP (85 KW), din 2002 ... la care pana in prezent nu am avut probleme cu majore cu motorul (in afara de schimbat EGR si debitmetru anul trecut si cate un furtun de vacuum din cand in cand).

Incepand de ieri motorul meu are manifestari ciudate. Astfel: pornit la rece motorul merge normal circa 1 minut (probabil cat actioneaza avansul) dupa care incepe sa mearga ca un motor de "tractor", cu o trepidatie constanta (NU in 3 pistoane, nu bataie de tacheti ci mai degraba cum mergeau dieselurile vechi de productie autohtona ... explicatie mai buna nu gasesc), odata cu asta incepe sa scoata fum alb usor albastrui cu miros puternic, asemanator celui de Raba (Roman). Pornit la cald motorul merge normal circa 10 secunde (din nou probabil cat actioneaza avansul). Tot ce am scris pana acum se intampla la relanti fara o scadere sesizabila de turatie. In sarcina sarcina motorul trage, urca in turatie dar totul se intampla undeva la 90% din cum ar trebui sa se comporte, sunetul de diesel vechi se diminueaza dar ramane. Inca un lucru observat de mine (de ieri pana azi) este cresterea consumului.

Pus pe tester nu apare nici un cod de eroare (nici pe op-com, nici pe Tech2 si nici pe ... ceva Bosh). Compresia e buna, motorina vine la toate injectoarele, motorul nu mananca ulei. Singurul lucru observat pe unul din testere a fost faptul ca valoarea nominala a injectiei de motorina nu are nici o legatura cu valoarea reala a injectiei (cu alte cuvinte pompa sau injectoarele nu dau motorina in parametrii in care ar trebui sa dea). In rest ridicat din umeri si scarpinat in cap. Rezolvarile propuse includ desfacerea motorului, desfacerea pompei de injectie etc.

Daca a mai avut cineva o problema asemanatoare sau credeti ca stiti ce ar putea fi ... astept sugestii ... sa stiu si eu de unde sa incep, inainte de a face masina bucati.

Multumesc anticipat.
Skip ads

  • rolland

  • Mesaje scrise: 433
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Pune niste valori care ai avut cu Op-Com-ul .Cantitatea injectata ,avans ,etc
  • flavicx

  • Mesaje scrise: 198
  • Locatie: Alba
  • Masina: Frontera 2002 Y22DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Eu nu am Op-com (probabil ca o sa iau dupa faza asta), altcineva a facut testarea. Diferenta intre injectia nominala si cea reala a iesit pe testerul Bosh (sau doar respectivul si-a dat seama de asta).
Atasat pun o poza cu imprimarea graficului respectiv:


Sper ca se vede si se intelege ceva din poza.
  • flavicx

  • Mesaje scrise: 198
  • Locatie: Alba
  • Masina: Frontera 2002 Y22DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Am inregistrat motorul, mai jos este linkul:

http://www.youtube.com/watc...;feature=youtu.be

Primele secunde motorul functioneaza aproximativ normal dupa care incepe tractoreala si trepidatiile (care se simt si de pe scaun).
Skip ads

  • alex_paval

  • Mesaje scrise: 620
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Scoate furtunul de vacuum de la clapeta de acceleratie daca ai, e posibil de'acolo,am mai vazut problema asta, si vezi daca isi schmba mersul.
  • flavicx

  • Mesaje scrise: 198
  • Locatie: Alba
  • Masina: Frontera 2002 Y22DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Din ce vad eu ... nu am furtun de vacuum la clapeta de acceleratie
  • rolland

  • Mesaje scrise: 433
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Eu cred ca poate sa fie din urmatoarele probleme : Ori iti trage aer fals pe conducta de tur (poti sa-i faci un test de etanseitate) desi ar trebui atunci sa ai probleme in turatii .Ori se blocheaza pistonasul de avans . Totusi cere-i si parerea lui Marius Napcori. O alta verificare ar fii sa vezi daca iti dispare antigelu din vas ,sau daca are ulei .
  • flavicx

  • Mesaje scrise: 198
  • Locatie: Alba
  • Masina: Frontera 2002 Y22DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Antigel dispare ... foarte putin iarna (radiatorul din aeroterma cred ca este fisurat) ... dar nu exista ulei in antigel si nici antigel in ulei ... ambele sunt curate. In sarcina motorul trage constant, fara intreruperi ... doar ca la 90% din cat ar trebui sa fie.
Skip ads

  • seftaka

  • Mesaje scrise: 1,184
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Aceeasi problema la un Land Rover Freelander an 2000! Dupa ce se incalzeste motorul nu merge regulat la relanti, trimite niste vibratii, turatia sta cam la 950 rpm, daca depistezi cauza sa ma anunti! Eu am auzit ca s-ar datora unei anumite curele ce nu este tensionata, ceva de genul
  • rolland

  • Mesaje scrise: 433
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2012

  • Mesaj Privat
M-am uitat inca o data la graficul afisat de tine @flavicx si totusi cred ca e posibil si senzorul de turatie din pompa sa fie pe duca. Ca sa verifici ;pui Op-com-ul si vezi la turatia pompei cat ai in momentul cand apare acest fenomen. Daca senzorul este ok ar trebui sa-ti arate jumatate din turatia motorului,cu ocazia acesta verifica si temperatura la combustibil pentru ca senzorul de turatie din pompa citeste si turatia si iti masoara si temperatura motorinei. Inca un lucru vezi si la avans cit iti da in momentul acela . Ar trebui sa ai intre 4-4.4 grade,dar aici intre cea prescrisa si cel real poti sa ai o deviere de 0.2 grade
  • flavicx

  • Mesaje scrise: 198
  • Locatie: Alba
  • Masina: Frontera 2002 Y22DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Astazi o sa ma duc in Cluj la ATS Integral ... pentru ca in Alba nu gasesc pe nimeni ... sper ca pana luni sa aflu macar ce are ...
  • flavicx

  • Mesaje scrise: 198
  • Locatie: Alba
  • Masina: Frontera 2002 Y22DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Problema rezolvata de la sine (sper ca nu temporar) ... dupa 100 de km pana la Cluj si vreo 10 km in trafic de ora 16 prin Cluj problema persista (ba chiar s-a inrautatit), moment in care brusc motorul a inceput sa functioneze perfect ... mai aveam 1 km pana la service ...
Sper ca a fost doar motorina proasta ... desi am mai prins eu combustibil prost dar manifestarile nu erau asa (mergea intrerupt, sacadat ... si nu pentru atata timp)

Preventiv iau si eu un op com sa mai vad ce se intampla ...

Multumesc de sprijin.
Skip ads

  • deleted-11331

  • Mesaje scrise: 768
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Salut ! de la motorina nu are cum sa fie, fie proasta sau buna aceste motoare merg si cu amestec ulei/motorina 50-50 asa ca nu e de acolo cred ca pistonasul de avans de pe pompa se cam blocheaza... fa.i o curatare cu Winn's Diesel Purge si cauta aici pe forum instructiuni , date si mai apoi service si altele, service-ul sa ramana ultima varianta... e si cea mai scumpa !
  • flavicx

  • Mesaje scrise: 198
  • Locatie: Alba
  • Masina: Frontera 2002 Y22DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Blocarea partiala a pistonasului de avans nu ar trebui sa produca un cod de eroare?
  • rolland

  • Mesaje scrise: 433
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Nu neaparat,se manifesta doar cu pornirea greoaie cand temperaturile sunt scazute (0-10 grade),Iar la pornire intodeauna cu fum alb ,in caz ca este blocata. Daca se blocheaza din cand in cand ai doua variante.1 Ori dai jos pompa si verifici pistonasul care de obicei arata asa ori daca nu are zgarietura respectiva atunci mai ai sanse punand 1 litru de ulei 2T mineral la un plin.Totusi daca crezi ca e de la motorina baga-i ulei 2T. Apa din combustibil care mai apare la noi sa stii ca poate sa-ti faca ravagii in pompa . Totusi ca sa te convingi ca ai sau nu ai probleme cu pistonasul dimineata fara sa o tii pe bujii dai direct pornire (fiind mai cald dimineata 15-20 grade). Trebuie sa-ti porneasca usor fara fum alb. Dar mai poti sa ai inca o problema .Parerea mea este sa-i faci si un test de etanseitate , nu cumva sa-ti traga aer fals pe la returul de la injectoare sau de la filtru.
  • flavicx

  • Mesaje scrise: 198
  • Locatie: Alba
  • Masina: Frontera 2002 Y22DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Nu am avut probleme cu pornirea, dupa cum am scris in primul post pornita la rece functiona bine o perioada mai lunga de timp, fara fum alb. In ceea ce priveste etanseitatea nu cred ca este cazul pentru ca nu este un defect temporar, odata ce apare problema doar se inrautateste.

Am luat opcom ... din ce am vazut aseara, nu mai apar diferente intre valorile nominale si cele reale pe injectie ... acestea fiind aproape identice.
Totusi am gasit codurile de eroare P0400 si P0500 ... dar din ce vad nu au legatura cu simptomele descrise in primul post.

(P0400 - trebuie sa curat galeria de admisie ... EGR e schimbat recent si am etanseitate pe sistemul de vacuum)
(P0500 - aici nu sunt foarte lamurit ... vitezometrul in bord nu functioneaza ... )

Becul galben cu motorul apare:
1) uneori la cateva secunde dupa pornire, dar la prima accelerare peste 1200 de ture dispare ... fara nicio schimbare in functionarea motorului
2) de fiecare data cand trec peste 3000 de ture in viteza a 4-a sau a 5-a, nu dispare decat la oprirea motorului ... fara nicio schimbare in functionarea motorului
  • rolland

  • Mesaje scrise: 433
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2012

  • Mesaj Privat
P0400 daca nu ma insel se refera la EGR.Verifica daca iti lucreaza electrovalva care actioneaza vacumul de la EGR. Trage furtunul de la EGR si trebuie sa-ti traga aer pe furtun. Ori iti trage fals vacumul(teava crapata sau membrana dusa de la EGR). Asa deja incepe sa se explice fenomenul descris de tine.Nu ar strica sa vezi si in galeria de admisie ce ai (o curatare la admisie si la EGr)
  • flavicx

  • Mesaje scrise: 198
  • Locatie: Alba
  • Masina: Frontera 2002 Y22DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Dupa inca doua episoade cu simptome identice in ultimele 2 luni sunt convins ca problema a fost generata exclusiv de motorina proasta.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR