Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,223
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Azi am plecat cu masina sa pun GPL intr-o butelie. La plecare de acassa, am pornit notorul iar contactul a ramas blocat in pozitia "demaror cuplat". Nu am stiut asta si cand am ajuns la statia GPL am vrut sa oprescx motorul. Ok. Dar cum? Contactul fiind blocat, nu mi-a venit in minte decat sa o opresc in viteza . Usor de zis. Eu opream motorul in viteza iar el pornea singur din nou (am spus, contactul era blocat in cea mai din dreapta pozitie. Dupa ceteva incercari de deblocare a contactului (nereusite) a inceput sa iasa fum de sub capota. Am deschis repede si ce credeti, electromotorul ardea cu flacara. Am zis ca cel mai bine si repede este sa desfac borna de la baterie. Bun. Cum sa fac asta fara nicio scula? Desi cablurile scoteau fum si plasticul fierbea pe ele, am pus mana vartos si am tras in speranta ca pot sa trag borna. In cele din urma (iesea fum si din mainile mele, la propriu!) am tras atat de tare cu riscul de a smulge borna din interiorul bateriei. Am reusit in cele din urma, sa rup borna "-" din bateria de 3 saptamani-Bosch, apoi a venit cineva cu un bidon de 20 l apa si am stins focul. eu am ajuns la spital cu ambele maini arse (gradul IV-V conform celor scrise de medic pe foaia de ingrijire de urgenta).MAsina a ajuns acasa tractata de un prieten, eu am ajuns acasa cu 6 degete cat de cat functionale (dovada ca inca mai tastez).
PAguba:
-baterie
-Electromotor
-contact.
-Mainile mele care la inceput de iarna numai de asta nu aveau nevoie.
-Nu mai zic ca daca la statia GPL era o mica scurgere de gaz aveam o problema mare.

Intrebare: timp de 2-3 minute cat am avut scutrul asta pe masina, e posibil sa mai fie ceva afectat? Ma refer la calculator/alternator,etc...

Am mare nevoie de masina , am facut o proba, cu mainile pansate cred ca pot sa conduc. Doar frana de mana nu pot sa o trag dar nu-i bai, o actioneaza sotia.
Skip ads

  • Geo89

  • Mesaje scrise: 623
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Curat ghinion.Imi pare rau sa aud asa ceva.Daca ai nevoie de ceva piese si te pot ajuta,sa-mi spui.nu costa nimic.stima!
  • ygrec

  • Mesaje scrise: 115
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Bunicule, ramane valabila discutia, daca pot ajuta sunt pe faza! Stima
  • cmarius53

  • Mesaje scrise: 454
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2008

  • Mesaj Privat
A dracului treaba. sa n ai tu o scula acolo ratacita.In principiu daca tot voia sa pornesca nu ar trebui sa fie prea multe afectate.cred ca doar cabluri si electromotorul.Vezi cand iti revii ce mai e pe acolo.Insanatosire grabnica ca mai sunt bujii de schimbat si nu numai.
Skip ads

  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,223
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Acum ma gandesc cum functioneaza corpul uman in situatii limita, cum a fost posibil ca eu sa apuc cu mainile goale de un cablu gros incins aproape de rosu si sa nu simt niciun fel de temperatura. Vedeam documentare la Discovery si credeam ca e fictiune. Creierul este programat sa blocheze anumite simturi pentru a iesi din situatii grave. In momentele alea nu am simtit ca trag de un cablu fierbinte. Era ca si cand as fi tras de ceva la temperatura mediului.Abia dupa ce am terminat si m-am uitat la maini mi-am dat seama ce am patit.
  • insignia

  • Mesaje scrise: 724
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Signum 2005 Z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2009

  • Mesaj Privat
salut bunicu....am citit patania ta....imipare rau sa aud insa nu esti singurul care a patit asta....intrebarea este nu ai avut acces la sigurantele mari si relee? ca aveai sansa sa intrerupi tensiunea spre electromotor si pompa de benzina...
cat despre pagube......roagate sa fie numai electromotorul si instalatia electrica.....sa fi scapat alternatorul si calculatorul motor si celelalte creiere electronice...
orice sfat iti stam la dispozitie
  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,223
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
masina mea e pe motorina, y20dth.
ma tem pentru alternator, poate si inca ceva pe acolo, o sa vedem. Ideea e ca am incercat sa pun alta baterie si sa incerc o pornire dar cum dau de contact incepe sa iasa fum, sigur electromotorul este scrum. Cand vine electromotorul comandat o sa vad despre ce e vorba.

Cat despre sigurante/ relee.......crezi ca m-am mai gandit eu la asta? Eu nu am fost in stare sa dezbrac ceva de pe mine si sa apuc cu carpa de cablu, am apucat cu mainile goale.
  • alre

  • Mesaje scrise: 1,660
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Bunicu imi pare rau pentru cele intamplate. Eu am patit ceva asemanator cu un Opel Omega, dar am avut noroc. Electromotorul a ramas blocat pe cuplat si am mers asa 15 km, pana acasa mai exact. Am avut noroc ca nu a luat foc doar s-au topit cablurile din apropierea electromotorului, iar electromotorul in sine era partial topit. E posibil sa scapi doar cu contact, cabluri, electromotor si baterie. Sanatate
Skip ads

  • gabiopel

  • Mesaje scrise: 5,796
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Mai nenea Ionut , ce ai patit bre!Daca ai nevoie de vreu ajutor , te poti baza pe mine!Imi pare rau de ce sa intamplat . Un semnal de alarma -nu strica o verificare , curatare a electromotorului.
  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,223
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
MErci Gabi. problema mea nu a venit de la electromotor si de la contact. Am rasucit cheia sa pornesc, am pornit dar nu am mai putut sa aduc cheia in pozitia normala, a ramas la capat cu alimentare pe electromotor si a bagat current in el pana a luat foc. Idee e ca eu opream masina si ea pornea singura. Acum marea mea problema e cu arsurile de la maini, nu masina.
  • popmari

  • Mesaje scrise: 160
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Bunicule imi pare rau ce am citit Sad. Sa stii ca eu port intotdeauna la mine o trusa cu scule- absolut ce am nevoie chiar sa dau jos motorul. Atunci cand contactul mi-a ramas blocat, primul lucru pe care l-am facut a fost sa demontez repede borna de la plus cu o cheie de 10, precentiv. Dar de ce imi este mie frica, dupa ce am citit, este ca uneori porneam un motor dissel cu o baterie si apoi dadeam jos bateria , cu motorul mergand care nu se oprea si puneam o baterie mai slab incarcata. Deci nu stiu ce sa mai zic , bine ca s-a oprit cand ai dat jos borna
  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,223
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Eeeeii, totul a trecut,eu m-am vindecat complet, masina s-a reparat, a mai ramas doar acest articol martor al pataniei mele. La multi ani tuturor mai nou, avem acum si un webasto functional cu programator,telecomanda si tot ce trebuie.

sa ne fie spre bine:-)
Skip ads

  • Geo89

  • Mesaje scrise: 623
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2009

  • Mesaj Privat
La multi ani.Ne bucuram sa auzim vesti bune.App,cat a dus reparatia si ce s-a inlocuit?
  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,223
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Am inlocuit contactul si electromotorul iar bateria am reparat-o. Total costuri 200 lei cu transport inclus. Perfect as zice eu:-)
  • Geo89

  • Mesaje scrise: 623
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2009

  • Mesaj Privat
E foarte ok.Numai bine!
  • gabiopel

  • Mesaje scrise: 5,796
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2007

  • Mesaj Privat
E ,cum este sa pornesti masina fara bujii sa ai parbriz dezghetat si caldurica inauntru . Sa l folosesti sanatos bunicule.
  • rhydin

  • Mesaje scrise: 1,369
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2013

  • Mesaj Privat
ceva de genul am patit si eu!
am postat aici
un sfat ceva?
  • rhydin

  • Mesaje scrise: 1,369
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2013

  • Mesaj Privat
bunicule multam ca mi-ai facut noaptea mai usoara, mai linistit rau de tot, azi am reusit sa montez un nou electromotor, spre bucuria mea contactul era bun, a fost doar bobina arsa si ramasa pe cuplat.
desigur faptul ca am incercat sa o pornesc impinsa am avut-o plina de erori, masina si cheia a disparut in secunda 2 dupa pornire, dar check engine a ramas aprins vreo 20km, dupaia sa stins.
Insa am mers la un prieten cu un tester si am citit erorile, credca era toata lista aia,pana ca s-a si becul din portbagaj nu era aprins, ca usa care nu se inchide ssmd. totul este brici acum. mersi inca odata pentru vorbele bune spuse la un timp si o ora buna!


Ultima modificare facuta de rhydin la Mie 15 Jan, 2014 11:09 pm, modificat de 2 ori in total
  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,223
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Cu placere mai nepoate. Cu placere!
  • nelutzul40

  • Mesaje scrise: 1,021
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Cat de curand o sa-mi repar si eu contactul deoarece trebuie sa-l dau inapoi ,,manual,, dupa ce porneste motorul, stiu ca exista un tutorial despre asa ceva, l-am citit si am tot amanat numai ca nu mai stiu pe unde este, un link mi-ar fi de mare ajutor!


PS: La Dacie am avut ceva asemanator, diferenta era ca la mine s-a facut un scurt in contact pe ,,mers normal,, , a inceput sa iasa fum in interior, bineinteles ca prima reactie a fost sa scot borna (desi am scos cheia din contact), am scos-o, dar a ramas alimentata de alternator, a trecut ceva timp pana mi-am dat seama ca trebuie sa scot fisa centrala....................am schimbat contactul si gata, s-a rezolvat, La Opel costurile sunt mai mari, Doamne fereste!
Sa fii sanatos si sa nu mai ai parte de evenimente!
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR