Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa C/Combo C
  • Shiva

  • Mesaje scrise: 1,976
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Fiindca e ITP-ul pe capul meu ... oare daca bag benzen de 98 o sa am ardere mai buna chiar si in cilindrul ala bolnav, nu?
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Compresia este 14-16 dar da cu virgula daca nu stii sa masori. Cu un compresmetru obisnuit poti constata doar daca ai supape sau segmenti praf. O diagnosticare mai corecta e cu compresmetru si bagat aer sub presiune, hai si proba cu ulei, un endoscop si abia atunci poti da un verdict 99% sigur.
Daca esti cu un consum de ulei 1l/10,000km somn usor, abia de la 2l in sus si toba neagra merita intervenit.

LE
O benzina buna ajuta dar nu cu brio, un drum mai lung si fara motor in sarcina inainte de ITP ajuta sigur.
  • Shiva

  • Mesaje scrise: 1,976
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Trecut ITP cu bine, cu motor cald, filtru nou de aer si benzen de 98. I-am explicat la inspector problema cu consumul dublu, segmentare si simptome. Cica gazele chiar au iesit in regula si in limite asa ca ma intreb daca pe traseu n-am vreo teava de combustibil fisurata.
  • bursuc gica

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Corsa 2001 19Q77437
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2014

  • Mesaj Privat
fa-ti motorul . e mai bine asa
Skip ads

  • Khrysty@n

  • Mesaje scrise: 110
  • Locatie: Arad
  • Masina: Corsa 2003 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jan 2010

  • Mesaj Privat
@bursuc gica, de ce sa-si faca motorul, asa zici tu?

@Shiva, stai linistita, si eu am, un Corsa C Z14XE, care are destule probleme pe cap, tu cel putin nu te confrunti cu lipsa putere. La mine consumul s-a linistit (consuma 15% in oras, si 8% afara), insa problema cu lipsa de putere nu a disparut. Am facut un test de compresie, si nu a rezultat nicio problema pe niciunul din cei 4 cilindri.

Schimb uleiul la 6000-7000km (10W40), si imi consuma maxim 500ml, insa vede forja si redline aproape in fiecare zi. Eu zic sa iei tot ce tina de electronica masinii, cap coada, nu e de natura mecanica la niciunul dintre motoarele noastre.
  • Shiva

  • Mesaje scrise: 1,976
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Khrysty@n: Schimba debitmetrul. Dar neaparat Bosch nou (700+ lei) nu refurbished (4-500 de lei).

La mine posibil sa fie ceva pb. de alimentare benzina care sa dea consumul ala marit - umblu de cateva luni cu pompa noua in porkbagaj ca n-am avut timp s-o schimb (home edition, ca vreau sa rezolv si rugina din zona).
Daca motorul necesita segmentare cel mai probabil e de la o zgarietura prin cilindru si nu de la forja sau batut joc de masina (ulei consuma in limite normale).
  • pustiu_pst

  • Mesaje scrise: 2,954
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 z18xe/x16xelT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Nu am citit tot...
Dar consum marit, lipsa putere si toate cele..
La mine la x16xel, s-au rezolvat prin segmentare. Are putere de numai 1.6 nu mai este...consum super ok si tot asa...
Am doar o mica problema la turatie de sta cateodata 4-5 secunde la 2000 si isi revine..

Dar ca idee la mine segmentarea a fost solutia si nu regret deloc invetitia de aproape 60 mil de atunci ..
  • Khrysty@n

  • Mesaje scrise: 110
  • Locatie: Arad
  • Masina: Corsa 2003 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jan 2010

  • Mesaj Privat
@pustiu_pst, te inteleg, si nu iau la indoiala ce spui, da presupun ca a ta era moarta pe linie... adica facea asa tot timpul.

La mine consumul crescut s-a diminuat (hai sa zic ca imi ia cu 2% mai mult decat zice cartea, insa ma si dau la ea, in special in oras), iar lipsa de putere e "variabila" (cand n-am putere la turatii joase, cand n-am putere la turatii inalte, cand nu ia mai mult de 150-160, cand nu vrea sa plece de pe loc, ba mai mult se si opreste... si tot din astea).

Acum s-a "stabilizat". Nu are putere in treapta I si II pana la pragul de 3000RPM, da sa moara, cand plec de pe loc, bag piciorul pana la 70-80% din cursa pedalei de acceleratie, singura reactie a masinii, e un zgomot innecat insotit de un zdranganit (asemanator cu niste linguri pe o masa, sa zic asa...), apoi brusc sare de sub mine, cu scartait de roti. Cand schimb a doua, efectul e prezent, dar mult mai diminuat. Dupa trapta a doua nu se mai simte nimic si merge struna masina.
Skip ads

  • pustiu_pst

  • Mesaje scrise: 2,954
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 z18xe/x16xelT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Avea crize, nu facea tot timpul.
Inainte sa ii fac motorul am fost in bulgaria la sofia cu masina nu au fost probleme. Probabil se putea si altfel rezolvat dar...asa am considerat ca e mai ok...
Acum sunt cazuri si cazuri...
Oricum de facut nu voi mai face vreodata operatiunea asta..
  • keopsss

  • Mesaje scrise: 1,516
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Azi, am facut si eu segmentarea la Corsica mea, motorul meu a mers la fosta proprietara fara ulei prea mult o perioada scurta de timp si asta ii pusese capac.
Costul reparatiei a depasit suma de 600 de euro , distributie luata de la maiandrei originala, garnituri, supape, segementi schimbati, ulei, fitru, curatat baie ulei, sorb, capac culbutori, in chiuloasa au fost schimbate supape evacuare, ulei cutie, antigel, decarburol etc.. a trebuit pe deasupra sa mai cumpar un alt motor, pentru ca atunci cand l-a desfacut mecanicul, cu stupoare a descoperit ca pistonul patru din blocul motor avea uzura de mers fara ulei un sant imens ce trecea de orice cota..... pistoanele celelalte nu avea gram de uzura.Din cauza aceasta imi dadea o compresie de 7 pe el... pe restul tin sa va anunt ca aveam compresie de 14.13.5. 14!
Dar acum pot sa spun ca sunt impacat motorul este ca nou totul a fost curatat, gresat, pus nou, practic acum stiu ca am pe ce ma baza, masina este cu totul si cu totul alta, acum ma tin lejer dupa vectruta! Smile
Si totodata pe aceasta cale tin sa anunt ca am o chiuloasa in stare perfecta, baie ulei, galerie admisie si bobina in stare perfecta toate piese sunt de pe motorul cel luat din dezmembrari testat inainte cu o compresie foarte buna, mentionez ca blocul motor l-am pus pe a mea!
Pentru cei care vor sa se apuce de segementare, din jurul valcii, va pot recomanda mecanic serios, bun si care stie cu ce se mananca!
Costul reparatie daca nu aveti probleme cu pistoane , circa 2000 de lei!
  • corsa.timis

  • Mesaje scrise: 490
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2014

  • Mesaj Privat
Buna,
consum marit am avut si eu la a mea (Z12XE 2001), i-am descoperit cauza si am rezolvat. Avea o fisura de aprox. 8cm pe galeria de evacuare la cilindrul 4. Tragea aer fals, sonda sesiza asta si comanda ECU imbogatirea amestecului. Ajunsesem sa disper cu un consum de 14% in afara orasului. Daca n-ai rezolvat inca, vezi daca miroase a fum in compartimentul motor sau demonteaza scutul termic si verifica galeria. Verifica tot traseul pana la sonda 2. Poti chiar sa "infunzi" putin esapamentul, in felul asta faci presiune si poti sesiza mai usor eventuale fisuri.

Bafta!

Ciao.
  • deleted-100654

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2015

  • Mesaj Privat
am fost si eu azi la servis si am intrebat asa au consum opel corsa c 1,2 16v consum de 10 % in oras si a confirmat ca da ....
Am fost sa vedem imi consuma ulei masina in rest merge brici ...am discutat sa fac o segmentare cum trebuie sa stiu ca am motorul nou stoc si daca tot umbla sa schimbe si distributia adica sa nu cheltui mult lantul si patina ..in final am ajuns la 750 lei doar piesele fara manopera ....
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Doar lant si o patina ?
Pai numai kit original este peste 500lei, mai adaugi garnituri, suruburi, piulite, ulei, filtru, antigel. Pentru segmentare ai segmenti, suruburi chiulasa, suruburi biela, simeringuri supape, garnituri admisie si evacuare...
De unde visati voi 750lei piese ? Iar o victima care vrea ieftin, sa vezi cum o sa faca poc cand esti in concediu...
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Omule nu arunca cu banii decat daca e nevoie.
Fa testul de compresie neaparat. Nu e mai mult de 50Ron. Apoi iei hotarari.
Consumule de ulei poate fi de la semeringuri supape nu neaparat de la segmenti....
O Corsa C in mintile ei consuma 8% in oras nu 10.
  • deleted-100654

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Salut Dancuciureanu sincer nu doresc sa intru in polemici ...
Cu siguranta imi consuma ulei mult am verificat cum ?
Joja are 4 patratele intre maxim si minim eu am completat o patratica adica 200 g de ulei Gm 10w 40 si am mers 200km ...sincer pot completa pina la maxim si sa merg pina la minim sa vad cati km fac , sincer nu doresc acest lucru ..
Daca imi consuma cu gramul mai ziceam sau macar 1 - 1,5 litri la 10.000km ....
Nu am pata nu am gram pe nimik ....
A fost o discutie cu mecanicul ca sigur trebuie segmentat motorul si cand ma hotarasc o sa astept preturile si ce piese schimb si am sa postez si aici ....
Sincer a spus ca nu are rost sa schimbe tot la distributie doar lantul si patina ca daca tot umbla la motor sa schimbe si acele piese .....
Nu sunt adeptul la ieftin si prost ...
MASINA NOUA RAMANE TOT LUCRU NOU ....CE PRETENTI sa am la 2400 euro si masina este veche din punctul meu de vedere la anul 2003 si adusa din germania masluita de acolo asta se stie si schimbi o piesa si te lasa alta ....
Daca pot ajuta sincer cu postarea mea pe aici cu preturi si ce piese am schimbat la Opel Corsa 1,2 16V Z12XE se poate vedea masina in garajul meu pentru persoanele de pe acest club sincer de ce sa nu o fac ...
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Pana raspunde d-l dan.... uleiul pe care il folosesti nu e nicicum potrivit pentru motorul tau. 10W40 este semiintetic iar tie iti trebuie 5W30 full sintetic. Ca sa nu spun 0W40 pentru ca sigur are peste 200.000 km.
Iti recomand cu caldura sa-l scoti din motor si sa treci pe Mobil1 0W40 New Life. Si filtrul de ulei Mahle OX173D cu supapa .
Iti recomand cu caldura sa cureti baia de ulei si sorbul.
Toate astea le poti face cand schimbi distributia. Piese originale+manopera undeva la 2000 ron
  • deleted-100654

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2015

  • Mesaj Privat
La reprezentanta o discutie cu tipul de acolo a zis ca ultima persoana care a facut o segmentare la masina ca a mea la costa 22 de milioane ...cu manopera cu tot ...e clar nu fac segmentare la reprezentanta mai bine merg asa pina o vand cu uleiul in portbagaj ..

Am sa schimb si uleiul cum mi-ai recomandat tu sincer am mai citit auzit pe aici cu Mobil 1 0w40 am sa schimb iar filtrul am pus .Mahle cu supapa ma costat 20 lei nu conteaza ...de ce zic am avut o discutie cu un mecanic sa incerc sa schimb uleiul ?...sa vad dupa ...gata am vazut costuri ulei 4 litri 160 lei filtrul 20 lei cat sa coste schimbat ..

Am sa fac si testul de compresie sigur si cat mai repede ...

Cred ca am sa ma duc sa imi curete baia de ulei si sorbul ..si vad dupa ...daca am o schimbare ceva ...

Dar sincer nici nu sa pus problema de distributie sa schimb .....

Mersi mult sincer nu ma arunc cu nimik sa schimb sa vad ce fac cu becul acela aprins in bord pompa este ?cum fac ...

Paste fericit doamne ajuta ...
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Catalin, eu nu sunt moderator sa fac polemica.
Tu ai luat o masina cu ochii larg inchisi, info ai pe forum dar trebuia inainte de achizitie de citit, tu nici acum nu vrei.

Garantie de lucrare buna nici la reprezentanta nu poti avea 100%, uite ce a patit bertone cu niste amarate de suruburi https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=5070

Si altii au vrut ieftin la Nea Vasile incompetentul, vezi danlazar https://www.clubopel.com/vie...r=asc&start=0

Eu daca iti spun una-alta nu ma vei crede ca nu ai bani si esti suparat de teapa luata, citeste ce au patit altii, macar atat. Exemple sunt cu carul pe forum, discutii cate vrei dar daca mecanicul tau stie mai bine atunci risca, e treaba ta.
  • DKLaur

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Corsa 2004 Z 17 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Shiva,ai incercat ulei 10w40 sau 15w40? zici ca ai 195k km,eu am 151k km la a mea si mi sa recomandat 10w40. Poate uleiul e de vina pentru pierderi...poate e prea subtire.
  • mihaifurdui

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2014

  • Mesaj Privat
Salut, am o corsa c 1.2, 2001, 165000km, mananca ff mult ulei 1L/1300km, i-am bagat numai mobil 5w30 (castrol sau GM le mananca si mai repede) nu imi scapa ulei pe nicaieri , pornire fara pic de fum, nici la esapament, plus ca daca merg cu viteza mare gen 110+, dupa 20-30 km incep sa bata tachetii in draci dar nu constant bat 3-4 secunde se opresc iar bat iar se opresc? Ulei doar ce i-am pus cand am plecat deci nu avea cum sa ramana fara. Sa fie cumva pompa de ulei? sa nu bage la anumite turatii?
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa C/Combo C

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR