- alladin_allibaba
- ****
- 1,478 mesaje
- din 24 Apr 2007
- Insignia 2009 A20DTH
- Bucuresti
alladin_allibaba
- Mesaje scrise: 1,478
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Apr 2007
- Mesaj Privat
- guliver
- ***
- 554 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
guliver
- Mesaje scrise: 554
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
cpx07
- Mesaje scrise: 51
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTC
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Sep 2013
- Mesaj Privat
alladin_allibaba a scris:La acea plaja de turatie, turbina nu numai ca nu.si face treaba dar este si sufocata.
Toti mecanicii cu care am discutat mi-au recomandat ca periodic cand am ocazia sa merg in afara orasului sa am macar o repriza de mers turat pentru curatarea injectoarelor, si a componentelor ce acumuleaza funingine datorita mersului in oras si a mersului subturat (cu toate ca eu incerc sa schimb in asa fel incat sa nu scad sun 1800 - 2000 rpm in oras).
Nu stiu exact plaja de performanta/lucru a turbinei (stiu ca ea este functionala in permanenta de la cheie pana la orice turatie) aici daca aveti ceva informatii va rog sa mi le impartasiti, cu siguranta sunt utile si niciodata nu poti cunoaste suficient o masina
Inainte am avut un peugeot 307 diesel si am ajuns la 170.000 km fara probleme cu injectoare, turbina , motor, aplicand pe cat am putut reprizele de mers turat.
- alladin_allibaba
- ****
- 1,478 mesaje
- din 24 Apr 2007
- Insignia 2009 A20DTH
- Bucuresti
alladin_allibaba
- Mesaje scrise: 1,478
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Apr 2007
- Mesaj Privat
- guliver
- ***
- 554 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
guliver
- Mesaje scrise: 554
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
- alladin_allibaba
- ****
- 1,478 mesaje
- din 24 Apr 2007
- Insignia 2009 A20DTH
- Bucuresti
alladin_allibaba
- Mesaje scrise: 1,478
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Apr 2007
- Mesaj Privat
- sever iulian
- ****
- 1,325 mesaje
- din 17 Sep 2006
- Insignia 2017 B20NFT
- Bacau
sever iulian
- Mesaje scrise: 1,325
- Locatie: Bacau
- Masina: Insignia 2017 B20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Sep 2006
- Mesaj Privat
""Dieselul nu e bine sa fie condus subturat....e bine sa schimbi vitezele pe la 2800-3000 mers in oras...""
pai deja esti peste plaja unde are cuplul maxim(1750-2500). eu merg subturat si nu am avut nici o problema din iulie 2009 pana in prezent cu 2 insignii. am schimbat doar electrovalva aia degeaba, asta noua face zgomot(bazaie) dupa ce opresc motorul.
despre mersul subturat ,eu merg asa pana la proba contrarie: 1 vectra b, 2 C, 2 insignii( si 2 frontere benzina actuale )nu am avut nimic la motor cu toate am facut aproape 7-800000 km la un loc. ultima vectra c e la un prieten si are 300 de mii la bord, nu a schimbat nimic la motor.
referitor la placute, folosesc foarte mult frana de motor(ridic piciorul de pe acceleratie) . conduc destul de sportiv, de obicei cu putin sub 100 in localitate si 120-150 pe afara. recent am rulat si cu 230 , am vrut sa vad cat e maximul dupa tuning , mai aveam pedala dar am prins din urma masini si a trebuit sa reduc(Rm Sarat-Buzau, E85 , pasionatii stiu despre ce e vorba )
LE: filtrul de particule face o regenerare la +/- 800 km, banuiesc ca e in regula stilul meu de condus.
Ultima modificare facuta de sever iulian la Joi 07 Nov, 2013 2:50 pm
pai deja esti peste plaja unde are cuplul maxim(1750-2500). eu merg subturat si nu am avut nici o problema din iulie 2009 pana in prezent cu 2 insignii. am schimbat doar electrovalva aia degeaba, asta noua face zgomot(bazaie) dupa ce opresc motorul.
despre mersul subturat ,eu merg asa pana la proba contrarie: 1 vectra b, 2 C, 2 insignii( si 2 frontere benzina actuale )nu am avut nimic la motor cu toate am facut aproape 7-800000 km la un loc. ultima vectra c e la un prieten si are 300 de mii la bord, nu a schimbat nimic la motor.
referitor la placute, folosesc foarte mult frana de motor(ridic piciorul de pe acceleratie) . conduc destul de sportiv, de obicei cu putin sub 100 in localitate si 120-150 pe afara. recent am rulat si cu 230 , am vrut sa vad cat e maximul dupa tuning , mai aveam pedala dar am prins din urma masini si a trebuit sa reduc(Rm Sarat-Buzau, E85 , pasionatii stiu despre ce e vorba )
LE: filtrul de particule face o regenerare la +/- 800 km, banuiesc ca e in regula stilul meu de condus.
Ultima modificare facuta de sever iulian la Joi 07 Nov, 2013 2:50 pm
cpx07
- Mesaje scrise: 51
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTC
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Sep 2013
- Mesaj Privat
- bpinsignia
- **
- 69 mesaje
- din 22 Apr 2013
- Insignia 2010
- Vaslui
bpinsignia
- Mesaje scrise: 69
- Locatie: Vaslui
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Apr 2013
- Mesaj Privat
cpx
- Mesaje scrise: 49
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2008
- Mesaj Privat
- guliver
- ***
- 554 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
guliver
- Mesaje scrise: 554
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
sever iulian a scris:""Dieselul nu e bine sa fie condus subturat....e bine sa schimbi vitezele pe la 2800-3000 mers in oras...""
pai deja esti peste plaja unde are cuplul maxim(1750-2500). eu merg subturat si nu am avut nici o problema din iulie 2009 pana in prezent cu 2 insignii. am schimbat doar electrovalva aia degeaba, asta noua face zgomot(bazaie) dupa ce opresc motorul.
despre mersul subturat ,eu merg asa pana la proba contrarie: 1 vectra b, 2 C, 2 insignii( si 2 frontere benzina actuale )nu am avut nimic la motor cu toate am facut aproape 7-800000 km la un loc. ultima vectra c e la un prieten si are 300 de mii la bord, nu a schimbat nimic la motor.
referitor la placute, folosesc foarte mult frana de motor(ridic piciorul de pe acceleratie) . conduc destul de sportiv, de obicei cu putin sub 100 in localitate si 120-150 pe afara. recent am rulat si cu 230 , am vrut sa vad cat e maximul dupa tuning , mai aveam pedala dar am prins din urma masini si a trebuit sa reduc(Rm Sarat-Buzau, E85 , pasionatii stiu despre ce e vorba )
LE: filtrul de particule face o regenerare la +/- 800 km, banuiesc ca e in regula stilul meu de condus.
pai deja esti peste plaja unde are cuplul maxim(1750-2500). eu merg subturat si nu am avut nici o problema din iulie 2009 pana in prezent cu 2 insignii. am schimbat doar electrovalva aia degeaba, asta noua face zgomot(bazaie) dupa ce opresc motorul.
despre mersul subturat ,eu merg asa pana la proba contrarie: 1 vectra b, 2 C, 2 insignii( si 2 frontere benzina actuale )nu am avut nimic la motor cu toate am facut aproape 7-800000 km la un loc. ultima vectra c e la un prieten si are 300 de mii la bord, nu a schimbat nimic la motor.
referitor la placute, folosesc foarte mult frana de motor(ridic piciorul de pe acceleratie) . conduc destul de sportiv, de obicei cu putin sub 100 in localitate si 120-150 pe afara. recent am rulat si cu 230 , am vrut sa vad cat e maximul dupa tuning , mai aveam pedala dar am prins din urma masini si a trebuit sa reduc(Rm Sarat-Buzau, E85 , pasionatii stiu despre ce e vorba )
LE: filtrul de particule face o regenerare la +/- 800 km, banuiesc ca e in regula stilul meu de condus.
Salut Iulian
Eu am un coleg cu un diesel care merge asa ca tine...subturat.....la un moment dat nu prea se mai infigea masina.....nu avea erori.....cand i-au desfacut la service admisia s-au speriat aia cata calamina(funingine) au scos....deci condusul subturat se va simti in timp.....
iar despre placute.....eu am 38.000 de km cu ele si mi-a zis mecanicul ca tre sa trec sa le schimb....sunt pe duca....si daca tot le schimb cica sa schimb si lichidul de frana ca s-ar schimba la 2 ani.....zilele astea o rezolv.....
- noerror
- **
- 119 mesaje
- din 04 Jan 2012
- Insignia 2012
- Timis
noerror
- Mesaje scrise: 119
- Locatie: Timis
- Masina: Insignia 2012
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jan 2012
- Mesaj Privat
borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
bpinsignia a scris:Am si eu o curiozitate, dimineata cand motorul este rece ( < 90" ) voi la cat schimbati ?
Eu de exemplu schimb la 2500 ture pana ajunge la 90" iar apoi in jur de 2700 - 3000..
Eu de exemplu schimb la 2500 ture pana ajunge la 90" iar apoi in jur de 2700 - 3000..
se recomanda sa nu se depaseasca 2500(maxim) de ture cand motorul este rece. la moatoarele CR plaja de turatie este de 1750-2500 ture, aici are cel mai bun cuplu. si in oras nu stiu cum as putea schimba la 2700-3000. eu schimb la 2200-2500 ture.
- alladin_allibaba
- ****
- 1,478 mesaje
- din 24 Apr 2007
- Insignia 2009 A20DTH
- Bucuresti
alladin_allibaba
- Mesaje scrise: 1,478
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Apr 2007
- Mesaj Privat
MASINA DIESEL = URCAT CONSTANT IN TURE !
Explicatie: Ardeti putina motorina sa va faceti o mica idee cam ce si cum iese fumul, apoi ganditi-va la bietul DPF, la biata turbina, la bietele injectoare daca acestea nu sunt putin ajutate cu o plaja de turatie putin mai ridicata. De acord in acelasi timp si cu chestia ca in anumite situatii si sa vrei nu o sa reusesti sa ajungi la anumite turatii prin oras.
P.S.:
*)a se intelege prima idee scrisa cu majuscule.
*)ar fi corect ca in aceasta discutie sa intre doar posesori de DIESEL si de preferat cei care nu sunt la prima experienta de DIESEL.
Explicatie: Ardeti putina motorina sa va faceti o mica idee cam ce si cum iese fumul, apoi ganditi-va la bietul DPF, la biata turbina, la bietele injectoare daca acestea nu sunt putin ajutate cu o plaja de turatie putin mai ridicata. De acord in acelasi timp si cu chestia ca in anumite situatii si sa vrei nu o sa reusesti sa ajungi la anumite turatii prin oras.
P.S.:
*)a se intelege prima idee scrisa cu majuscule.
*)ar fi corect ca in aceasta discutie sa intre doar posesori de DIESEL si de preferat cei care nu sunt la prima experienta de DIESEL.
cpx07
- Mesaje scrise: 51
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTC
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Sep 2013
- Mesaj Privat
cpx07
- Mesaje scrise: 51
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTC
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Sep 2013
- Mesaj Privat
Am fost la mecanic azi, electrovalva functioneaza, face vacuum, singurul lucru este tija de la turbo care nu are o cursa curata, in sensul in care spre zona inferioara aceasta coboara greoi, Mecanicul mi-a sugerat o curatare a turbinei pt ca probabil este imbacsita zona respectiva si nu lucreaza corect.
Maine voi face curatarea respectiva + curatare EGR si electrovalva.
Maine voi face curatarea respectiva + curatare EGR si electrovalva.
- B295CRS
- **
- 216 mesaje
- din 25 Apr 2013
- Insignia 2010 A20DTH
- Bucuresti
B295CRS
- Mesaje scrise: 216
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2013
- Mesaj Privat
Sa ne dai si noua detalii despre costuri si ce a implicat aceasta curatare! Mie mi-a aparut eroarea o singura data cand eram intr-o depasire (treapta a 4-a aprox 3500rpm) cred ca eroare a fost tot P0234..ceva cu presiune prea mare in turbina! Am fost la service au sters eroarea si au iesit cu ea pe test. Mi-au zis ca au mers sportiv in toate treptele de viteza pana pe la 4000rpm si eroarea nu a mai aparut ca urmare nu au avut ce sa-mi schimbe. Electrovalva turbo+Intercoolerul schimbate acum 4 luni(~5.000km)
cpx07
- Mesaje scrise: 51
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTC
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Sep 2013
- Mesaj Privat
Salut, astazi am realizat curatarea, a durat aproape toata ziua, de la 08:30 pana pe la 17:00 (cu intreruperi, mecanicul mai era solicitat de colegi in cate o chestie), am avut si o problema cu un surub de la turbo, s-a stricat piulita la desfacere si s-a chinuit ceva + am curata si clapeta de acceleratie...nu era foarte murdara,
Operatiune:
- demontat turbina de pe masina
- demontat turbina in bucati pana la nivel de palete
- curatat fiecare piese cu benzina si spray special pana a devenit lucioasa (erau toate inegrite)
- asamblat turbina
- introdus ulei in turbina pentru o prelubrifiere si rotirea palelor manual
- montare pe masina
- pornit si testat functionare
La mine problema era ca tija ce actiona palele din exterior la un moment dat functiona foarte greu spre partea inferioara, asta datorita depunerilor.
Dupa curatare functioneaza frumos, masina trage frumos pe toata plaja (si inainte tragea dar acum mecanicul mi-a spus ca e mai bine ca inainte, el stia masina si pre curatare si a mers cu ea)
SURPRIZA: pe turbina Garett, este scris MADE IN ROMANIA. Masina este adusa din Franta
Vestea proasta este ca paletele/alicele din turbina sunt un pic roase la baza si in viitor o sa fie nevoie de o rectificare. (de aici si fluieratul un pic mai pronuntat)
Dar pana atunci ma voi bucura de ea
Cost: 230 lei (150 lei, service si 80 lei tips, a lucrat mecanicul peste program 3 ore) (sefu de service cand a vazut cat a muncit mecanicul la ea mi-a spus ca l-am pacalit e un jepcar, face preturile un functie de om, eu ma duc acolo doar pt mecanic care imi e prieten)
Sper ca informatiile va sunt de folos.
PS: mi-a spus ca aceasta curatare cu toate ca acum a ajutat nu exclude riscul de gripare si revenire la functionarea anterioara, asta datorita paletelor/alicelor roase.
Operatiune:
- demontat turbina de pe masina
- demontat turbina in bucati pana la nivel de palete
- curatat fiecare piese cu benzina si spray special pana a devenit lucioasa (erau toate inegrite)
- asamblat turbina
- introdus ulei in turbina pentru o prelubrifiere si rotirea palelor manual
- montare pe masina
- pornit si testat functionare
La mine problema era ca tija ce actiona palele din exterior la un moment dat functiona foarte greu spre partea inferioara, asta datorita depunerilor.
Dupa curatare functioneaza frumos, masina trage frumos pe toata plaja (si inainte tragea dar acum mecanicul mi-a spus ca e mai bine ca inainte, el stia masina si pre curatare si a mers cu ea)
SURPRIZA: pe turbina Garett, este scris MADE IN ROMANIA. Masina este adusa din Franta
Vestea proasta este ca paletele/alicele din turbina sunt un pic roase la baza si in viitor o sa fie nevoie de o rectificare. (de aici si fluieratul un pic mai pronuntat)
Dar pana atunci ma voi bucura de ea
Cost: 230 lei (150 lei, service si 80 lei tips, a lucrat mecanicul peste program 3 ore) (sefu de service cand a vazut cat a muncit mecanicul la ea mi-a spus ca l-am pacalit e un jepcar, face preturile un functie de om, eu ma duc acolo doar pt mecanic care imi e prieten)
Sper ca informatiile va sunt de folos.
PS: mi-a spus ca aceasta curatare cu toate ca acum a ajutat nu exclude riscul de gripare si revenire la functionarea anterioara, asta datorita paletelor/alicelor roase.
- B295CRS
- **
- 216 mesaje
- din 25 Apr 2013
- Insignia 2010 A20DTH
- Bucuresti
B295CRS
- Mesaje scrise: 216
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2013
- Mesaj Privat
cpx07
- Mesaje scrise: 51
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTC
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Sep 2013
- Mesaj Privat