cpx07
- Mesaje scrise: 51
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTC
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Sep 2013
- Mesaj Privat
Astazi am verificat cu colegul gyzmo erorile si datele din op-com.
Am aceleasi 2 coduri de eroare din urma limitarilor:
- P0234 - P0234 Turbocharger / Supercharger "A" Overboost Condition Code
http://www.obd-codes.com/p0234
- P003A - Fuel Volume Regulator Control Circuit Low
http://www.obd-codes.com/p0003
In citirea datelor de la turbina, exista o diferenta intre ce presiune cere ecu si presiunea reala, in sarcina diferenta era chiar si de 15-20% presiune in plus fata de ce cere ecu.
Am facut niste teste la drum si am scos untul din ea dar fara sa primesc vreun cod de eroare.
Cred ca voi lua legatura cu maiandrei sa vedem daca este o setare din softul pus de ei.
Credeti ca cele 2 coduri sunt cumva corelate?
Masina merge frumos, trage rotund, nu am ce sa ii reprosez cu exceptia situatiilor de mai sus cand mi-a taiat puterea.
Multumesc
Am aceleasi 2 coduri de eroare din urma limitarilor:
- P0234 - P0234 Turbocharger / Supercharger "A" Overboost Condition Code
http://www.obd-codes.com/p0234
- P003A - Fuel Volume Regulator Control Circuit Low
http://www.obd-codes.com/p0003
In citirea datelor de la turbina, exista o diferenta intre ce presiune cere ecu si presiunea reala, in sarcina diferenta era chiar si de 15-20% presiune in plus fata de ce cere ecu.
Am facut niste teste la drum si am scos untul din ea dar fara sa primesc vreun cod de eroare.
Cred ca voi lua legatura cu maiandrei sa vedem daca este o setare din softul pus de ei.
Credeti ca cele 2 coduri sunt cumva corelate?
Masina merge frumos, trage rotund, nu am ce sa ii reprosez cu exceptia situatiilor de mai sus cand mi-a taiat puterea.
Multumesc
svm83
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Cluj
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2013
- Mesaj Privat
- re5pect_at
- **
- 127 mesaje
- din 18 Sep 2012
- Insignia 2009 A20dtj
- Bucuresti
re5pect_at
- Mesaje scrise: 127
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20dtj
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Sep 2012
- Mesaj Privat
- alladin_allibaba
- ****
- 1,478 mesaje
- din 24 Apr 2007
- Insignia 2009 A20DTH
- Bucuresti
alladin_allibaba
- Mesaje scrise: 1,478
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Apr 2007
- Mesaj Privat
- re5pect_at
- **
- 127 mesaje
- din 18 Sep 2012
- Insignia 2009 A20dtj
- Bucuresti
re5pect_at
- Mesaje scrise: 127
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20dtj
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Sep 2012
- Mesaj Privat
- gyzmo
- *****
- 3,753 mesaje
- din 02 Jun 2011
- Insignia 2009 A20DTJ
- Bucuresti
gyzmo
- Mesaje scrise: 3,753
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2011
- Mesaj Privat
Se pare ca unii nu au inteles ca furtunul de la intercooler este intact(nu fisurat,spart),eroarea a aparut in timp ce efectua o depasire,dupa testele efectuate ieri cred ca defectiunea se datora tijei de actionare a vacuumului de pe turbina.
Colegul a mentionat faptul ca a efectuat o curatare a acestei tije precum si a turbinei,dupa cum mergea masina colegului,ma bate gandul sa efectuez si eu remap-ul la 195CP.
Iti recomand totusi o vizita la EDS,ei pot verifica mai amanuntit anumiti parametrii.
Sa ne tii la curent.
Colegul a mentionat faptul ca a efectuat o curatare a acestei tije precum si a turbinei,dupa cum mergea masina colegului,ma bate gandul sa efectuez si eu remap-ul la 195CP.
Iti recomand totusi o vizita la EDS,ei pot verifica mai amanuntit anumiti parametrii.
Sa ne tii la curent.
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
Logic vorbind, s-ar putea ca acele coduri de eroare sa aiba legatura si cu remaparea, avand in vedere ca sunt de la turbina si presiune combustibil, exact acolo unde se modifica parametrii (de la 260->400Nm, 110->195Cp, cam mult!)
Eu nu as recomanda remaparea, efectele se vor vedea intr-un timp mai scurt sau mai lung, mai ales la cutiile de viteza M32 care sunt cunoscute cu problemele la rulmentii de pe axe si in variantele stock, dar cu inca cel putin 80Nm in plus peste momentul maxim recomandat!
Eu nu as recomanda remaparea, efectele se vor vedea intr-un timp mai scurt sau mai lung, mai ales la cutiile de viteza M32 care sunt cunoscute cu problemele la rulmentii de pe axe si in variantele stock, dar cu inca cel putin 80Nm in plus peste momentul maxim recomandat!
cpx07
- Mesaje scrise: 51
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTC
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Sep 2013
- Mesaj Privat
Referitor la remapare, depinde foarte mult de stilul de condus, eu sunt foarte linistit, ma bucur de acel surplus de putere doar cand am nevoie.
Progabil ca daca cineva isi face remap ca sa mearga si mai agresiv atunci riscurile sunt mai mari.
Gyzmo ma bucur ca iti place cum merge masina (am calcat-o ca sa putem vedea ceva concludent pe tester in mod normal nu conduc asa ), cand am timp o sa le fac o vizita baietilor de la EDS sa vedem poate ma lamuresc.
PS: versiunea ta de OP Com este pro 2012 corect? cea de 650 lei de la baieti nu?
Merci
Progabil ca daca cineva isi face remap ca sa mearga si mai agresiv atunci riscurile sunt mai mari.
Gyzmo ma bucur ca iti place cum merge masina (am calcat-o ca sa putem vedea ceva concludent pe tester in mod normal nu conduc asa ), cand am timp o sa le fac o vizita baietilor de la EDS sa vedem poate ma lamuresc.
PS: versiunea ta de OP Com este pro 2012 corect? cea de 650 lei de la baieti nu?
Merci
- gyzmo
- *****
- 3,753 mesaje
- din 02 Jun 2011
- Insignia 2009 A20DTJ
- Bucuresti
gyzmo
- Mesaje scrise: 3,753
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2011
- Mesaj Privat
- Kissdragos
- **
- 285 mesaje
- din 30 Aug 2012
- Insignia 2010 A20DTC
- Giurgiu
Kissdragos
- Mesaje scrise: 285
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Insignia 2010 A20DTC
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Aug 2012
- Mesaj Privat
clau70 a scris:Logic vorbind, s-ar putea ca acele coduri de eroare sa aiba legatura si cu remaparea, avand in vedere ca sunt de la turbina si presiune combustibil, exact acolo unde se modifica parametrii (de la 260->400Nm, 110->195Cp, cam mult!)
Eu nu as recomanda remaparea, efectele se vor vedea intr-un timp mai scurt sau mai lung, mai ales la cutiile de viteza M32 care sunt cunoscute cu problemele la rulmentii de pe axe si in variantele stock, dar cu inca cel putin 80Nm in plus peste momentul maxim recomandat!
Eu nu as recomanda remaparea, efectele se vor vedea intr-un timp mai scurt sau mai lung, mai ales la cutiile de viteza M32 care sunt cunoscute cu problemele la rulmentii de pe axe si in variantele stock, dar cu inca cel putin 80Nm in plus peste momentul maxim recomandat!
De la 110CP la 195 CP nu este imposibil,dar peste tot unde citesti ,poti da motorului maxim 40% din puterea lui prin remap...
Eu zic ca si 150 CP daca o facea era suficient ....
Si automat ca turbina nu mai are aceeasi "solicitare" sa zicem...Sigur ca acum depinde si de modul de condus al fiecarui sofer,cum zicea si colegul cpx07..daca mergi numai cu turbina "rosie" e clar ca nu va rezista prea mult la performantele motorului la care ai umblat pentru a-i oferi un plus de putere.
cpx07
- Mesaje scrise: 51
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTC
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Sep 2013
- Mesaj Privat
Salut Kissdragos, cateva precizari: chiar daca motorul meu din fabrica are 110 cp, este acelasi motor folosit si pe variantele de 130 si 160 cp, singura diferenta dpdv al motorului pentru cele 3 variante de insignia (110-DTC, 130 - DTJ, 160 - DTH cp) este softul din fabrica (sunt diferente la cutia de viteze intre primele 2 si ultima).
Daca luam in considerare cresterea maxima de care ziceai tu de 40% atunci ar fi fost un maxim de 224 cp.
Mai departe legat de softtuning parerile sunt impartite si fiabilitatea motorului tine foarte mult si de stilul de condus, pot crapa componente si la masinile stock datorita stilului defectuos.
Daca luam in considerare cresterea maxima de care ziceai tu de 40% atunci ar fi fost un maxim de 224 cp.
Mai departe legat de softtuning parerile sunt impartite si fiabilitatea motorului tine foarte mult si de stilul de condus, pot crapa componente si la masinile stock datorita stilului defectuos.
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
Kissdragos a scris:De la 110CP la 195 CP nu este imposibil,dar peste tot unde citesti ,poti da motorului maxim 40% din puterea lui prin remap...
Eu zic ca si 150 CP daca o facea era suficient ....
Si automat ca turbina nu mai are aceeasi "solicitare" sa zicem...Sigur ca acum depinde si de modul de condus al fiecarui sofer,cum zicea si colegul cpx07..daca mergi numai cu turbina "rosie" e clar ca nu va rezista prea mult la performantele motorului la care ai umblat pentru a-i oferi un plus de putere.
Eu zic ca si 150 CP daca o facea era suficient ....
Si automat ca turbina nu mai are aceeasi "solicitare" sa zicem...Sigur ca acum depinde si de modul de condus al fiecarui sofer,cum zicea si colegul cpx07..daca mergi numai cu turbina "rosie" e clar ca nu va rezista prea mult la performantele motorului la care ai umblat pentru a-i oferi un plus de putere.
N-am zis ca e imposibil, ba chiar e posibil si mai mult: http://regal-auto.co.uk/sho...-450nm-p-275.html
Dar intreb din nou: cu ce costuri ulterioare si ce garantie ofera tunner-ul?
In exemplu de mai sus cu o singura turbina sa te duci la 250CP si 450Nm!? Ca sa ai 250CP/4000rpm inseamna sa ai cam 440Nm/4000rpm, deci va dati seama ce jar mananca turbina aia? Cam pe aici sunt motoarele de 3.0L diesel de BMW, Audi, Mercedes etc. BMW are si varianta de 3L/381CP (adica 127CP/1L), dar cu 3 turbine, adica tot cam aceiasi putere litrica ca si tunner-ul de mai sus (125CP/1L) cu o turbina! Cam cat o rezista motorul asta (inclusiv turbina, tubulaturi admisie...), mai ales ca tunning-ul il face si la A20DTJ care are cutie M32 de 320Nm. Mi se pare aiurea ca un tunner serios sa depaseasca valorile constructive admise de fabricant pentru anumite repere spunând ca "merge si asa, nu e nici o problema".
Opel ofera si versiunea de 195Cp/400Nm, dar cu 2 turbine (or fi pus degeaba 2 turbine?) si cutie F40.
Nu sunt impotriva tunning-ului, dar unul moderat daca il faci numai din soft.
Daca se vor performante marite, neaparat trebuie umblat si la partea "hard" a masinii.
cpx07
- Mesaje scrise: 51
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTC
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Sep 2013
- Mesaj Privat
In acest moment singurele mici emotii pe care le am sunt la cutie: M32 care are teoretic constructiv un maxim de 320nm. In rest sunt perfect linistit.
In cat la suta din cazuri masina utilizeaza 400nm si 200 cp? probabil foarte putin din cazuri...
Acum propunerea tunerului de mai sus mi se pare exagerata: 450 nm si 250 cp...EDS spunea undeva ca in urma testelor au redus cuplul de la 450nm la 400nm tocmai pentru a proteja cutia (m32)
In cat la suta din cazuri masina utilizeaza 400nm si 200 cp? probabil foarte putin din cazuri...
Acum propunerea tunerului de mai sus mi se pare exagerata: 450 nm si 250 cp...EDS spunea undeva ca in urma testelor au redus cuplul de la 450nm la 400nm tocmai pentru a proteja cutia (m32)
- gyzmo
- *****
- 3,753 mesaje
- din 02 Jun 2011
- Insignia 2009 A20DTJ
- Bucuresti
gyzmo
- Mesaje scrise: 3,753
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2011
- Mesaj Privat
Asta seara am verificat presiunea in turbina corelata cu presiunea dorita si am constatat ca valoarea dorita era de 120 si cea masurata era doar de 110-111,iar in sarcina cea dorita era 130 si cea masurata doar 127.
La colegul @cpx07,valorile la relantiu erau de 120 cu 118-119,iar in sarcina ...240-245(dorita) si masurata 280-290...
De aici si comportamentul masinii care este ...extrem.
La colegul @cpx07,valorile la relantiu erau de 120 cu 118-119,iar in sarcina ...240-245(dorita) si masurata 280-290...
De aici si comportamentul masinii care este ...extrem.
cpx07
- Mesaje scrise: 51
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTC
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Sep 2013
- Mesaj Privat
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
Intradevar, am mai discutat si pe alt topic, nu tot timpul folosesti cuplu maxim ci doar cand o "calci", iar puterea e in stransa legatura cu turatia si cuplu. Ceea ce am vrut sa spun este ca tunner-ului nu ii este greu sa modifice harta ECM, dar de multe ori se ajunge la mult peste ceea ce poate suporta motorul si transmisia la un moment dat.
Acum am vazut ce a scris gyzmo in legatura cu presiunile, deci...
Acum am vazut ce a scris gyzmo in legatura cu presiunile, deci...
- gyzmo
- *****
- 3,753 mesaje
- din 02 Jun 2011
- Insignia 2009 A20DTJ
- Bucuresti
gyzmo
- Mesaje scrise: 3,753
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2011
- Mesaj Privat
- alladin_allibaba
- ****
- 1,478 mesaje
- din 24 Apr 2007
- Insignia 2009 A20DTH
- Bucuresti
alladin_allibaba
- Mesaje scrise: 1,478
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Apr 2007
- Mesaj Privat
- bezart
- **
- 187 mesaje
- din 05 Nov 2012
- Corsa 2012 12 XER
- Bucuresti
bezart
- Mesaje scrise: 187
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2012 12 XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2012
- Mesaj Privat
eroarea este un oversboost condition...la accelerari bruste...turbina e actuata ca sa bage presiune si la calcarea ambreiajului sau la o eliberare a pedalei de acceleratie...presiunea trebuie sa scada...mecanic geometria variabila ramane agatata..iar ECU vede presiune mai mare decat a comandat si de aici modul de limitare...
Mai e si electrovalva..dar mai rar...de obicei problema mecanica.
Mai e si electrovalva..dar mai rar...de obicei problema mecanica.
- gyzmo
- *****
- 3,753 mesaje
- din 02 Jun 2011
- Insignia 2009 A20DTJ
- Bucuresti
gyzmo
- Mesaje scrise: 3,753
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2011
- Mesaj Privat