Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Insignia
  3. Insignia A
  • Kissdragos

  • Mesaje scrise: 285
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Insignia 2010 A20DTC
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Aug 2012

  • Mesaj Privat
gyzmo a scris:Asta seara am verificat presiunea in turbina corelata cu presiunea dorita si am constatat ca valoarea dorita era de 120 si cea masurata era doar de 110-111,iar in sarcina cea dorita era 130 si cea masurata doar 127.
La colegul @cpx07,valorile la relantiu erau de 120 cu 118-119,iar in sarcina ...240-245(dorita) si masurata 280-290... Shocked
De aici si comportamentul masinii care este ...extrem. Sad


Din informatiile care le am ,un tunner poate face "softul"dupa preferinta clientului.
Practic ,in ce consta aceasta modificare?Cum se modifica aceste valori pe care ei le dau motorului?
Din informatiile mele ,aceste valori sunt crescut precum modificam valorile la mp3(niste butoane care le poti da sus/jos).Nu sunt sigur de ceea ce spun.
Ca o concluzie,ma gandeam ca ,probabil,se poate face sa nu o duca la 200CP ci la 150CP (mie unul mi-ar fii suficient si 150CPde la 110,se simte)
Skip ads

  • gyzmo

  • Mesaje scrise: 3,753
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Asa este.
Din cate am inteles,tunnerul efectueaza mai multe variante(de regula 3),de puteri diferite si in functie de cerinte opteaza sa rescrie softul pentru varianta dorita de client.
Dupa testele facute pe masina colegului am vazut unde difera varianta stock de cea remapata,se creste presiunea in turbina de aproximativ doua ori,deci...
  • sever iulian

  • Mesaje scrise: 1,325
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Insignia 2017 B20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2006

  • Mesaj Privat
""....iar in sarcina cea dorita era 130 si cea masurata doar 127.
La colegul @cpx07'....iar in sarcina ...240-245(dorita) si masurata 280-290... Shocked
De aici si comportamentul masinii care este ...extrem. Sad """

cum ai verificat in sarcina masinile ? ai apasat pedala la fel, acelasi rpm,sau cum ? mie andrei de la eds mi-a spus ca presiunea in turbina e mai mare cu 5 % doar. maine o sa pun si eu opcom-ul 2012 pe masina mea, chiar sunt curios de valori. in mai fac 1 an de cand e remapata masina si am cam exagerat cu liniute sau 230 km/h iar depasirile le fac uneori cu agresivitate(acum ii inteleg pe cei cu bmw Smile ). nu am avut probleme pana acum.
  • gyzmo

  • Mesaje scrise: 3,753
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Masuratorile au fost efectuate in mers,turatii 3000-3500 rot/min.
Ai grija,nu efectua masuratorile singur sa nu patesti ceva,nu glumesc,la cum merg masinile voastre foarte usor le scapi de sub control.
Imi pare rau ca nu am facut un filmulet,era mai elocvent,poate data viitoare...
Skip ads

  • sever iulian

  • Mesaje scrise: 1,325
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Insignia 2017 B20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2006

  • Mesaj Privat
atunci stau linistit, eu ajung rar la 3000-3500 rpm Smile la Moldova fest din primavara trecuta am facut o liniuta cu omega de 3.2 a unui coleg, acolo intradevar a vazut 4000.
pt test pot lasa intefata conectata si sa fac un grafic cu valoarea dorita ,presiunea citita + rpm.
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
gyzmo a scris:Asta seara am verificat presiunea in turbina corelata cu presiunea dorita si am constatat ca valoarea dorita era de 120 si cea masurata era doar de 110-111,iar in sarcina cea dorita era 130 si cea masurata doar 127.
La colegul @cpx07,valorile la relantiu erau de 120 cu 118-119,iar in sarcina ...240-245(dorita) si masurata 280-290... Shocked
De aici si comportamentul masinii care este ...extrem. Sad


Gyzmo, ar fi interesant sa masori presiunea si la o varianta stock de 160CP sa vedem diferentele de presiuni la turbina (130->160->195CP).
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
si pe mine m-a batut gandul sa ii fac un remap, dar mi-e teama de repercusiuni, sunt prea mari valorile obtinute ca sa nu crape la un moment dat ceva, si ca sa fie safe sa ii bag 15-20 cp in plus 'no tanks' , nu se simte asa mare diferenta.
  • Kissdragos

  • Mesaje scrise: 285
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Insignia 2010 A20DTC
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Aug 2012

  • Mesaj Privat
Nici chiar 15-20cp dar nici 90 (la varianta 110)
O valoare normala de 40-50CP nu cred ca ar afecta "prea mult"..
Skip ads

  • cpx07

  • Mesaje scrise: 51
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTC
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Sep 2013

  • Mesaj Privat
De ce nu vreti sa intelegeti Smile varianta de 110 cp dusa la 160 cp e tot stock Smile dat fiind ca e acelasi motor ca dth diferind doar softul din fabrica.

@gyzmo... Esti sigur ca in sarcina presiunra ceruta era de doat 130? In conditiile in care la relanti iti cerea 120...mi se pare mult prea putin.
  • sever iulian

  • Mesaje scrise: 1,325
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Insignia 2017 B20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2006

  • Mesaj Privat
""240-245(dorita) si masurata 280-290... ""

am cautat pe google dupa valori normale ale presiunii turbo si am gasit la passat si seria 3 valori de 220-230 kPa(2,2-2,3 bari). ii dau dreptate colegului maiaandrei care mi-a spus ca tubina e solicitata cu 5 % mai mult(240-245 KPa).

LE: am intrat pe vw forum si am descarcat un tabel cu volori presiune turbo la anumite turatii, la motorul de 140 cai stoc presiunea maxima e 238 kPa.
din pacate nu am gasit nimic despre insignia cdti nici pe site-urile din afara. dar valoarea de 240 dorita nu mi se pare mare. la seria 5 am gasit presiunea de 270 la 4000 rpm.


Ultima modificare facuta de sever iulian la Joi 09 Jan, 2014 11:23 am
  • re5pect_at

  • Mesaje scrise: 127
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20dtj
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Sep 2012

  • Mesaj Privat
Trecere de la 130 la 160 cn poate face si in ce bani? Chestia e ca atunci cand am schimbat motorul Dtj e f posibil sa imi fi pus Dth dar nu s.a umblat la soft. Nu pot verifica pentru ca motorul nu are serie dar cei de la dezmembrari mi.au spus ca e Dtj insa pe el e scris cu marker dth deci cn l a scos de pe masina stia altceva
  • gyzmo

  • Mesaje scrise: 3,753
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2011

  • Mesaj Privat
cpx07 a scris:De ce nu vreti sa intelegeti Smile varianta de 110 cp dusa la 160 cp e tot stock Smile dat fiind ca e acelasi motor ca dth diferind doar softul din fabrica.

@gyzmo... Esti sigur ca in sarcina presiunra ceruta era de doat 130? In conditiile in care la relanti iti cerea 120...mi se pare mult prea putin.


Am sa mai efectuez un test asta seara,poate fac si un filmulet pentru edificare.
Si eu m-am mirat ca presiunea este putin cam mica,dar voi verifica.
Skip ads

  • gyzmo

  • Mesaje scrise: 3,753
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2011

  • Mesaj Privat
re5pect_at a scris:Trecere de la 130 la 160 cn poate face si in ce bani? Chestia e ca atunci cand am schimbat motorul Dtj e f posibil sa imi fi pus Dth dar nu s.a umblat la soft. Nu pot verifica pentru ca motorul nu are serie dar cei de la dezmembrari mi.au spus ca e Dtj insa pe el e scris cu marker dth deci cn l a scos de pe masina stia altceva


Costul acestei operatiuni este acelasi cu cel pentru 195-205CP si este si normal,sunt aceleasi operatiuni.
Cel mai sigur trebuie intrebat maiandrei, deoarece el este mult mai in tema.
  • Kissdragos

  • Mesaje scrise: 285
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Insignia 2010 A20DTC
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Aug 2012

  • Mesaj Privat
@re5pect_at,mai exact,400 Euro
  • gyzmo

  • Mesaje scrise: 3,753
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Stiu ca pentru colegii de pe forum pretul este de 350 Euro.
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
sever iulian a scris: ii dau dreptate colegului maiaandrei care mi-a spus ca tubina e solicitata cu 5 % mai mult(240-245 KPa).


Astea sunt povesti! Soliciti turbina cu 5% mai mult si obtii cuplu si puteri cu 40%-50%... mai mari Laughing! Si culmea: in anumite conditii mai scade si consumul. Asta e alchimie.
Si daca o soliciti turbina cu 10-20% mai mult, dublezi sau triplezi puterea masinii?
  • Kissdragos

  • Mesaje scrise: 285
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Insignia 2010 A20DTC
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Aug 2012

  • Mesaj Privat
Smile))) Pare ceva logic ce zice colegul clau70 dar e prea de tot....are dreptate.
Nu stiu ce soft poate fii ala care ofera masinii 90CP fara cip...Cand aud unii de asa ceva ,te scuipa.
Ar mai aparea si varianta Dyno...Este un program care iti spune cu adevarat cati cp are masina..ma refer la faptul ca tunner-ul poate spune ca iti ofera 90cp dar ,defapt,iti ofera 50-60,...
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Se poate mari din soft puterea destul de mult, dar peste o anumita limita trebuie modificari facute si pe hardware. Cu cat maresti presiunea turbinei cu atat maresti temperatura aerului in cilindru, cu consecinte in timp. Am mai spus, de ex varianta 2.0 CDTI de 195CP/400Nm biturbo foloseste 2 turbine si 2 intercoolere, nu degeaba. Nu poti umple eficient cilindri in toate regimurile de turatie si in parametri normali de temperatura si debit cu o singura turbina cat o fi ea de variabila, asta ca sa ne referim doar la turbina.
  • sever iulian

  • Mesaje scrise: 1,325
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Insignia 2017 B20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2006

  • Mesaj Privat
""Astea sunt povesti! Soliciti turbina cu 5% mai mult si obtii cuplu si puteri cu 40%-50%... mai mari Laughing""

1.flow-ul de aer nu e liniar cu presiunea, de curiozitate am intrat pe un calculator online, la 0,5 bar erau 15 lbs/min iar la 1 bar erau 75 lbs/min.
2. cresterea nu e de 50 %, daca iei in calcul ca aceeasi turbina duce 160 cai + overboost de la 350 la 385 Nm pt 15 secunde. practic se mareste cu 20 % puterea si nu se face doar prin cresterea presiunii in turbina

am gasit un material pe net unde scrie ca presiunea in turbina e constanta la modelul ecoflex:
""A version of the 118 kW/160 hp 2.0 CDTI engine, which debuted in the Insignia last winter, powers the ecoFLEX. This 4 cylinder 16-valves turbo diesel uses a Garrett turbo charger with variable geometry, whose charging pressure remains unchanged at 1.5 bar. A multi injection common rail system operating at 1,600 bar shoots the fuel into the cylinders. It adapts specific fuel injection strategies to each operating condition, keeping emissions and fuel consumption low. ""

http://media.opel.com.
  • alladin_allibaba

  • Mesaje scrise: 1,478
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Apr 2007

  • Mesaj Privat
[quote="cpx07"]De ce nu vreti sa intelegeti Smile varianta de 110 cp dusa la 160 cp e tot stock Smile dat fiind ca e acelasi motor ca dth diferind doar softul din fabrica.

Nu te lasa dus de val. Intr-adevar, fizic, motoarele sunt la fel, sunt identice.
Diferente, fara sa luam in calcul ECU:
-ansamblu ambreiaj
-cutie viteza
-anume senzori care la DTH sunt prezenti iar la DTC lipsa. Si sa luam in calcul si varianta ca exista pe ambele modele dar unuii sunt setati la anumiti parametrii, iar ceilalti la altii.

De ce, culmea, pe masinilie "preparate" apar fel de fel de erori ce tin strict de presiune turbina, injectoare, rampa de inalta? Oare din pricina software-ului dus catre extrem?
In ceea ce priveste povestile cu consum mai redus...cum se poate scoate o astfel de snoava cand modificare software-ului implica 2 chestiuni pricipale:
*)presiune turbina marita.(logic daca gandim asta duce la o uzurma mai timpurie)
*)cantitate motorina MARITA.(deci......:p)
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Insignia
  3. Insignia A

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR