Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Insignia
  3. Insignia A
  • moshu

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2007 1.4
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Salutare, pentru motorul A20DT la ce turatie a motorului intra turbina in functiune? Citisem pe undeva ca pe la 1700 rot/min intra in functiune, asa este? Multam
Skip ads

  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Avand in vedere ca este antrenata de gazele de evacuare, turbina functioneaza incepand de la turatia de relanti, bineinteles la o viteza (turatie) mai mica. Intre 1750-2500rpm se obtine cuplu maxim.
  • cont-sters-27243

  • Mesaje scrise: 1,320
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Mor cand aud termenul asta "la cat intra turbina". Cred ca a fost inventat de cel mai mare idiot din lume.
Cum a spus si colegul mai sus, orice turbina este antrenata de gazele arse, incepe sa se invarta imediat ce a pornit motorul. Cum mama naibii sa stea pe loc pana la 1700 rpm, are vre-o frana pe ea?
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Da, am auzit multi colegi de p-aici de pe forum, si nu numai, ca ei merg pana la turatia xxxx fara sa foloseasca "turbo" si cand o calca sa vezi tu ce "intra turbina" (unde o intra, nu stiu!?), ce se infige masina...
Skip ads

  • moshu

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2007 1.4
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jan 2008

  • Mesaj Privat
nu dati cu biciul pt ca nu sint mecanic.
Daca stiam, nu puneam aceasta "stupida" intrebare.
Tin minte dintr-o conversatie cu un prieten ca la motoarele pe motorina nu este bine sa mergi in jurul unei valori a turatei (acolo unde intra turbina) pt ca risti sa o defectezi tot intrind/iesind din functiune. Poate este la modelele mai vechi de motoare.
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Nu dam cu biciul, dar au mai fost intrebari de genul asta. Turbina functioneaza, la turatii diferite, atata timp cat motorul merge. Nu e bine sa accelerezi brusc de la turatii mici, inferioare turatiei de cuplu maxim.
Sunt niste topicuri care trateaza problema turbinelor, o sa afli mai multe de acolo.
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Pornirea:

Pe timp de vara, pornirea unui motor diesel se face astfel: cu pedala de ambreiaj apasata, se pune contactul, se asteapta stingerea martorilor luminosi din bord, se actioneaza cheia pentru pornirea motorului. Se asteapta cateva secunde pentru stingerea martorului de presiune a uleiului, dupa care se poate demara automobilul. Orice alte artificii facute la pornire sunt inutile si incorecte.

Iarna, trebuie indeplinite minime conditii pentru o pornire usoara si fara probleme a motorului diesel: bateria in stare buna, bujiile incandescente functionale si obligatoriu motorina de iarna in rezervor. Daca aceste conditii sunt indeplinite, pornirea se face astfel: cu pedala de ambreiaj apasata, se pune contactul, se asteapta stingerea martorilor luminosi si a martorului de functionare a bujiilor incandescente (poate dura mai mult, in functie de temperatura de afara), se inchid toti consumatorii inutili (radio, lumini, etc), se actioneaza cheia de contact. Motorul trebuie sa porneasca fara probleme din prima incercare.

Dupa pornire, se asteapta cateva secunde, pana la o jumatate de minut, dupa care se va pleca cu automobilul, mentinand o turatie in jurul a 2200 rpm (depinde si de motor), pana la incalzirea completa a motorului, dupa care se poate folosi regimul de turatie normal, indicat in manualul de utilizare. Orice fortare a motorului rece, prin turarea excesiva si inutila in gol, functionarea indelungata la ralenti si folosirea turatiilor ridicate in mersul normal, inainte de incalzirea completa, sunt elemente foarte daunatoare sanatatii motorului.

Important: bujiile incandescente sunt actionate automat, in functie de temperatura ambianta! Uzual, temperatura prag de functionare a acestora este de 15 grade Celsius. Peste aceasta temperatura bujiile nu se incalzesc, asadar neaprinderea martorului nu inseamna ca sunt defecte, ci ca nu este nevoie de ele pentru ca motorul sa porneasca. Bujiile defecte se inlocuiesc doar cu bujii de acelasi tip si marca; in cazul in care nu se gasesc ca cele existente pe motor, se va cumpara un set nou, cu caracteristici similare si se vor inlocui obligatoriu toate. Daca temperatura este cu multe grade sub 0, timpul cat sta aprins martorul este mai mare.

Exploatarea:

Exista ideea ca dieselul este normal sa mearga la turatii reduse, de aceea multi folosesc schimbari frecvente ale vitezelor, mentinand turatia in jurul a 2000 rpm sau chiar mai jos, in speranta unui consum redus si a unei fiabilitati crescute a motorului. Gresit! Un diesel modern poate avea regimul de mers continuu la circa 4000 rpm, daca este in sarcina plina, unele motoare mergand pana la 5200 rpm; a tine un astfel de motor la doar 2000 rpm nu are cum sa fie o idee buna. A nu se intelege ca trebuie sa schimbati viteza dincolo de turatia de moment maxim, adica de zona unde motorul are un consum redus de carburant.

Asadar, in exploatarea motorului diesel trebuie sa se tina cont de doua aspecte importante: turatia de cuplu maxim, unde raspunsul motorului la solicitari este foarte prompt si turatia la care turbina supraalimenteaza motorul efectiv, moment in care turbina este supusa unor solicitari fizice importante la nivelul pieselor rotative. Mai precis, turbina functioneaza tot timpul cat motorul este pornit, insa eficacitatea ei se simte pe o plaja de turatie (zona de lucru).

Presupunand ca motorul este deja la temperatura sa normala de regim, mai exista o restrictie ce se aplica in utilizare: pana cand turbina intra in zona sa de lucru, adica undeva peste 1800 rpm, nu se va accelera cu pedala la fund. Practic, se pleaca cu treapta I pana la circa 2200 rpm, se schimba treapta a doua, se accelereaza uniform, fara a depasi jumatate din cursa pedalei de acceleratie, pana la atingerea turatiei lucru a turbinei, dupa care se poate folosi pedala de acceleratie fara restrictii. Astfel se evita pe cat posibil aparitia fenomenului periculos denumit “surge”.

Mai pe romaneste, atata timp cat motorul este in ture peste 2000 rpm, se poate accelera fara grija; pana la atingerea a 2000 rpm, in orice treapta de viteza, se recomanda insa o accelerare progresiva. Astfel protejati atat turbina cat si motorul de solicitari mecanice inutile.

Oprirea motorului:

Se pare ca o cauza importanta a cedarii turbinelor la motoarele diesel este si oprirea incorecta a acestora, in ciuda specificarii metodei de oprire in toate cartile tehnice ale automobilelor diesel. Asadar, dupa rulajul indelungat in regim de autostrada, la turatii ridicate, sau urban cu semafoare frecvente, odata ajunsi la destinatie nu opriti motorul imediat! Racirea brusca a turbinei poate afecta buna functionare a acesteia, cu efecte din cele mai neplacute la nivelul lagarelor, adica scoaterea din uz a turbinei.

Corect si recomandat este ca la sosirea la destinatie sa lasam motorul sa “rasufle” putin, ca turbina sa se raceasca. E suficient un minut la ralenti pentru a prelungi viata turbinei: pana stingeti radioul si va adunati ce aveti de luat din masina, lasati motorul sa mearga, o sa va bucurati de el mai mult…

Intretinere:

Dincolo de faptul ca trebuie urmate indicatiile din cartea de service, cu privire la intervalul reviziilor, se recomanda un ulei bun si consumabile de calitate, in general trebuie urmate indicatiile producatorului si varsta tehnica a masinii. Important pentru sanatatea motorului si in special a turbinei este filtrul de aer: daca turbina prinde numai putin praf e suficient pentru a se distruge rapid. Utilizati doar consumabilele recomandate de constructor, un ulei neconform sau un filtru de aer prost pot distruge turbina si uzeaza motorul, un filtru de motorina de calitate indoielnica poate duce la distrugerea pompei de injectie, cu costuri de reparatie foarte mari.
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
@borsy,
Puteai doar sa mentionezi sursa: Wink

http://www.turatii.ro/2006/...motorul-e-diesel/
sau preluat pe forum:
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=26484
Skip ads

  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
da......se putea si asa.....pe viitor....... Embarassed
  • moshu

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2007 1.4
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jan 2008

  • Mesaj Privat
multumesc "borsy", m-am mai luminat si eu.
  • UNHleaSHD

  • Mesaje scrise: 1,356
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Cand intra turbina se refera la "cand demareaza ea", "cand isi face simtita prezenta"acea bruscare sau momentul de cuplu maxim.

Ca sa iti dai seama cand intra turbo o calci pana la fund si astepti acea bruscare.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Acea 'bruscare...' cum îi ziceti voi e atunci cand turbina produce 'boost'.

Asta trebuia sa intrebi : care este turatia minima de la care turbina produce boost si iti spunea imediat cineva, pur si simplu.
Skip ads

  • UNHleaSHD

  • Mesaje scrise: 1,356
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Pe topicurile cu "Vand jenti, genti, geante"nu mai e atata valva. Asa se zice popular "intra turbo"
  • moshu

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2007 1.4
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jan 2008

  • Mesaj Privat
ahappyuser a scris:Acea 'bruscare...' cum îi ziceti voi e atunci cand turbina produce 'boost'.

Asta trebuia sa intrebi : care este turatia minima de la care turbina produce boost si iti spunea imediat cineva, pur si simplu.


Am pus acesta intrebare deoarece am avut un drum de vre-o 130km unde viteza a fost de aproximativ 75km, in treapta a IV-a iar turatia undeva pe la 1800rot/min (aproape de turatia in care apare indicatorul de schimbare a treptei de viteza) iar consumul mediu de 4.2% si ma intrebam daca acest stil de condus poate sa deranjeze turbina.
  • florinianc

  • Mesaje scrise: 1,600
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Un diesel are nevoie de mai mult de 1800 rpm ca sa mearga bine... Cel putin de la 2200 in sus. O sa o omori cu mers de 1800. Ai consum mai mic, dar e foarte nesanatos pentru turbina aia. Turbo are nevoie de turatii mari pentru a se evita depunerile de pe vane.
  • UNHleaSHD

  • Mesaje scrise: 1,356
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Daca mergea cu a 3a la viteza aia scotea consum de 8-9. La drum lung n-ai de ce sa mergi turat.
  • florinianc

  • Mesaje scrise: 1,600
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Nu a scris el ca a mers cu cca 75 la ora in a 4-a? Eu stiam ca tocmai, la drum lung mergi cu ea asa, peste 2200 rpm (altundeva unde?). In oras, unde ii dai turatie?
  • moshu

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2007 1.4
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jan 2008

  • Mesaj Privat
si daca trebuie sa mergi turat, de ce indicatorul de schimbare treapta de viteza apare inainte de 2000rpm?
  • alladin_allibaba

  • Mesaje scrise: 1,478
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Pentru ca acel indicator tine doar de un software. Software-ul este facut pentru o economie de combustibil. Wink
  • UNHleaSHD

  • Mesaje scrise: 1,356
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2010

  • Mesaj Privat
florinianc a scris:Nu a scris el ca a mers cu cca 75 la ora in a 4-a? Eu stiam ca tocmai, la drum lung mergi cu ea asa, peste 2200 rpm (altundeva unde?). In oras, unde ii dai turatie?


Si la ce-ti mai iei diesel daca mergi asa turat? Mergi asa cand ai un drum scurt p-afara. 10-20 km.

Parerea mea.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Insignia
  3. Insignia A

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR