Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H
  • Neek
  • Suspendat
  • 40 mesaje
  • din 03 Nov 2013
  • Astra 2005 Z17DTL
  • Bucuresti
  • Neek

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2013

  • Mesaj Privat
horaa a scris:Egr se poate curata si in fata blocului. Doua chei de 13 respectiv 10 (daca nu ma insel) de atat este nevoie..

Vara demontezi EGR de placere in fata blocului dar acum nu sunt decat vreo 10 grade afara si cam orice surub dureaza dublu ca timp sa-l desfaci.In mod sigur la Z17DTL ca timp dureaza aprox 3 ore demontat/montat/curatat. La DTH dureaza mai putin deoarece producatorii au repozitionat EGR intr-o zona mai accesibila fata de DTL.
Nu ai nevoie decat de chei de la 10 la 15,jumatate de litru de benzina,antigelul este preferabil sa fie recuperat aprox 1,5 litri si carpe ...multe carpe. Negreala de sub unghii se va curata dupa vreo 2 zile.
Timpul ala dat de mine este pentru o curatare cum trebuie.
EGR necuratat la timp:
-agata cand de deschide ,inchide
-in cazuri in care este intepenit de tot duce la arderea bobinei deoarece se forteaza sa deschida si in final cedeaza.
P.S. Daca nu ai o trusa sau nu te documentezi inainte ce chei,imbusi iti trebuie nu te apuca.
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Nu mai amestecati EGR de pe diferite motoare. La Z13xxx este cumplit, care a facut asta stie ce munca este. In Iasi putini se mai baga pe valva asta 'crescuta acolo' , nu vor sa auda de ele, nu conteza ca e Fiat, Corsa, Agila, Astra.
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Eu m-am "distrat" o zi intreaga asta-vara. Am curatat si admisia nu doar EGR-ul.
  • george_eu25

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A1.7 DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2010

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Nu mai amestecati EGR de pe diferite motoare. La Z13xxx este cumplit, care a facut asta stie ce munca este. In Iasi putini se mai baga pe valva asta 'crescuta acolo' , nu vor sa auda de ele, nu conteza ca e Fiat, Corsa, Agila, Astra.

Stai linistit ca nu-ti fura nimeni "painea"! Laughing
Daca intrebi unu care l-a curat zice ca e usor.Daca intrebi unu care are de gand sa-l curete i se pare foarte complicat.Daca intrebi un mecanic,ala intotdeauna o sa zica ca e extraordinar de greu si ca de obicei nu se baga,dar hai ca face o exceptie.....bla,bla,bla!De texte din astea sunt satul!
Indiferent de model,sunt tutoriale si filmulete pe net si e usor.Eu nici nu stiam care e EGR si cu toate astea am citit cum se desface,cum se curata si intr-o zi mi-am luat inima in dinti si l-am curatat.Oare am economisit ceva bani?Ca de facut,oricum nu aveam ce face in ziua aia!
Aaaa,daca era distributia sau mai stiu eu ce complicat,atunci da,la service direct,dar sa desfaci o piesa sa o cureti nu e mare filosofie.
Mai e si varianta finala,adica sa fii prost gramada (vorbesc in general sa nu se simta vreunu lezat ca nu fac nici o aluzie) si sa nu stii nici cum se deschide capota...Pai in cazul asta nu ai decat varianta service-ului!
Skip ads

  • Neek
  • Suspendat
  • 40 mesaje
  • din 03 Nov 2013
  • Astra 2005 Z17DTL
  • Bucuresti
  • Neek

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2013

  • Mesaj Privat
Nici sa schimbi distributia nu e mare inginerie...daca nu ai cale trebuie putin mai multa atentie dar se face. Daca ai o trusa cat de cat ok gen YATO faci toata masina bucati pana la biele Smile.Cu aia 450 RON care ii cer cei de la EDS iti iei o trusa pe care o ai 30 de ani de acum incolo Smile).
In caz ca nu stii ce si cum te uiti in TIS ... iti explica pas cu pas ce trebuie sa faci. In caz ca te uiti in TIS si tot nu ai habar ce trebuie sa faci ... lasa-te... Smile)
Ideea este ca trebuie sa intelegi ce faci ...daca desfaci dar nu stii de ce sau ce e piesa respectiva si cum functioneaza lasa pe altul.
Am mai spus lucrul asta si anume ca sunt destui care au avut de castigat experienta pe Club Opel , unii chiar si-au deschis un mic garaj altii unul mai mare dar ce am observat este ca aproape niciunul nu mai ofera informatii moca pe Club Opel cu toate ca in urma cu ceva ani chiar ei cereau informatii aici.
EDS cere una suta douazeci ron pe o diagnoza... in o ora 4 diagnoze egal 480ron fara sa se murdareasca pe maini .
Un EGR nou costa aproximativ 5-600 ron iar ei cer manopera aproximativ 80 %din pretul piesei.
Mult...prea mult in conditiile in care majoritatea am ales Opel fiind mai ieftin ca achizitie, si in mod sigur posesorii vor alege si un pret corect pe reparatii. Adica vor trece pe langa EDS...


Ultima modificare facuta de Neek la Mar 19 Nov, 2013 11:34 am
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
NeeK eu cred ca trebuie sa citesti ca se pare ca nu stii Z13 https://www.clubopel.com/vie...r=asc&start=0

george_eu25 stai linistit cu painea, eu nu pun mana pe asa motoare si altii s-au linistit. Daca fac o diagnoza, un remap egr off dar nu blindez eu valva si maruntisuri e alta treaba. Care nu are ce face sa-si faca de lucru cu motorul anului apocalipsei.
  • Neek
  • Suspendat
  • 40 mesaje
  • din 03 Nov 2013
  • Astra 2005 Z17DTL
  • Bucuresti
  • Neek

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2013

  • Mesaj Privat
Tot nu merita 450 RON Smile. La pretul asta daca am 4 clienti pe luna , plus salariul care merge pe langa o duc bine in Roamania Smile.
Serios vorbind este foarte mult avand in vedere ca am umblat la multe EGR-uri de Opel ,VAG etc.
P.S. Pentru o curatare de variabila la un DTH sa zicem cred ca vor cere 1000 RON
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Succes in noua indeletnicire dar eu cred ca dupa prima confruntare nu vei mai dori alta. De exemplu la Z17 la noi este 100lei, pret normal la cap. La Y17 tot 100lei, la Z16XE si asemanatoare 50lei.
De Z13 nici nu vor sa auda mecanicii, mai bine fac vorba lor 2-3 distributii pe curea si ies curati decat sa se mozoleasca si sa se taie la imputita aia de valva.
Exista motoare cu valve problematice, de asta Opel a scos soft de anulare si gasesti blind la magazin.
Skip ads

  • george_eu25

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A1.7 DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2010

  • Mesaj Privat
@dancuciureanu eu am glumit,de-aia si bagasem zambetul.Mai ales ca tu esti in iasi,iar eu/noi in bucuresti!

@Neek tu ai foarte mare dreptate!S-au invatat mecanicii sa faca numai treaba cea mai usoara si din care sa castige cei mai multi bani!Si daca la Z1.3 se face mai greu ce?Nu tot masina e?Nu tot client e?Da bun,e mai mult de munca fata de alte motorizari,dar de aici pana la a refuza sa il faci....e cale lunga si mecanicul nebatut sau satul de bani si de munca!
Toti fac numai diagnoze,numai remapari,numai lucrari usoare!Dar cred ca doar 10% din mecanici stiu cu deavarat un motor cap-coada !
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
La Z13 se face mai greu curatarea si nu tine, de acolo discutii si mecanicii nu vor asa ceva. Mai bine blind si anulare soft. Exista tutoriale la alte modele si se poate face relativ usor cu minim de dotare. Ca sa te apuci sa desfaci atatea, mizerie cat cuprinde, mai ai o baba care suna la politie ca faci mizerie in parcare si ea nu poate plimba maidanezul....
La service normal ca e scump, elevator, scule nu mamaligi de amator, tva de 24%, taxe platite de angajator fara numar, taxe platite de angajat, la sfarsit angajatul si patronul raman cu praful de pe toba.
Stiu ca e o solutie extrema anularea la Z13 dar asta este, la fel si DPF care are.
  • Neek
  • Suspendat
  • 40 mesaje
  • din 03 Nov 2013
  • Astra 2005 Z17DTL
  • Bucuresti
  • Neek

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2013

  • Mesaj Privat
Sa nu-i vaitam ca nu e cazul categoric. Traiasca pirateria care le-a oferit accesul la informatii din TIS in anii cand nici nu visau la Tech2.
Am cam terminat cu off topic-ul. EDS practica preturi nesimtite si aast nu denota decat ca au clienti ca la cozile de prea vreamea lu` Ceausescu.
  • bog15dan

  • Mesaje scrise: 173
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 2006 z13dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2009

  • Mesaj Privat
in continuare caut un mecanic sau un om priceput care sa ma ajute pt aceasta operatiune
Skip ads

  • cangri

  • Mesaje scrise: 5,415
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2010

  • Mesaj Privat
bog15dan un mecanic bun nu se baga pentru ca e prea mare bataia de cap.iar ca sa ceara pretul corect v fi prea mare pt. tine sau cei saraci cu opel, cum zicea un coleg pe aici.
  • seftaka

  • Mesaje scrise: 1,184
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2011

  • Mesaj Privat
@neek, eu cred ca esti vreun fost angajat, nu e nimic in regula in a critica, dar ai raspuns de 10 ori doar pentru a critica acel service ce isi face reclama pe acest forum
  • cuculica

  • Mesaje scrise: 1,239
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2011 z17 dtj
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2009

  • Mesaj Privat
bog15dan a scris:in continuare caut un mecanic sau un om priceput care sa ma ajute pt aceasta operatiune

Daca vii la Comanesti te ajut eu! Smile
  • Tiaz

  • Mesaje scrise: 1,069
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2009

  • Mesaj Privat
cangri a scris:bog15dan un mecanic bun nu se baga pentru ca e prea mare bataia de cap.

Eu cred ca esti intr-o mare confuzie pe care unii fac tot posibilul s-o intretina si s-o traduca in avantajul lor material, unul deloc de neglijat. Pe un forum e foarte usor sa influentezi plebea. Dai niste replici taioase ,,foarte bine fundamentate'' si rezultatul scontat nu intarzie sa apara. Toti te urmeaza constiinciosi ca oitele, ba te mai si compatimesc mai ceva precum un cor al bocitoarelor pentru efortul de a bate-n tastatura.
Stau si ma gandesc, oare cum au reusit acei macaronari sa produca aceste motoare in serie?Prin magie, vrajitorie.....

Continuand in nota discutiei un mecanic bun si profesionist, cu respect pentru meseria care o practica in adevaratul sens al cuvantului, e ala care stie ce sa faca si cel mai important FACE. Toti s-au invatat sa castige banii pocnind din degete. Desfacem doua suruburi, da-m cu spray degripant si gata am curatat EGR-ul! E mare inginerie sa demontezi bateria si sa desfaci cateva suruburi ca sa dai jos galeria de admisie la acest tip de motor. Ce sa mai, trebuie cineva cu experienta si state mari de plata!

@bog15dan sfatul meu este sa te duci la carpaci. Daca te pricepi la ode si osanale nimeresti la specialisti. Decizia iti apartine!
In Buc iti recomand un service care se afla la iesirea spre comuna Berceni(zona IMGB) gard in gard cu cimitirul Berceni la intersectia cu soseaua de centura. Acolo patron(sef de service) este un inginer mai in varsta foarte priceput. Munca n-o face el doar asista.

Bafta
  • bog15dan

  • Mesaje scrise: 173
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 2006 z13dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2009

  • Mesaj Privat
repet, nu am creat acest topic pentru a scoate in evidenta pretul de la eds, cand am vrut sa curat egr-ul m-am gandit la ei ca se pricep dar ma asteptam la un pret mai real.
Am deschis acest topic ca sa gasesc un mecanic sa-mi faca chestia asta.
@cuculica - daca aveam drum prin comanesti sau stateai mai aproape de bucuresti veneam cu drag . multumesc mult pt ajutor

intre timp am gasit un user dupa forum care ma poate ajuta aici in bucuresti si un fost mecanic opel pe la chitila .
  • bog15dan

  • Mesaje scrise: 173
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 2006 z13dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2009

  • Mesaj Privat
am rezolvat cu 250 lei curatare egr+ galerie admisie
  • ovi30

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2010

  • Mesaj Privat
Salut Cristi ,poti sa imi recomanzi un mecanic sau un service pentru curatare EGR.Am un vectra c 2002 benzina si nu merge motorul rotund la relanti,poate de la clapeta so EGR e problema ....a zis altcineva
  • varzarumihai

  • Mesaje scrise: 51
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Aug 2014

  • Mesaj Privat
preturile sun variate 100-450 ron
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR