Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • murzick

  • Mesaje scrise: 1,007
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2006

  • Mesaj Privat
De fapt "modificata" este temeperatura lichidului de racire, nu a aerului. Luind drept exemplu parametrii cititi de maiandrei, ar fi cam asa:
Barometer Sensor 1 bar
Intake Air Temperature 26 °C
Coolant Temperature 5 °C (in loc de 25 °C, cum e in realitate)
Engine Oil Temperature 24 °C
Fuel Temperature 26 °C


In conditiile astea ECU decide sa bage bujiile.

murzick a scris:la 30-35 grade afara (ECU "crede" ca sint 10-15 grade).

Skip ads

  • Myster1

  • Mesaje scrise: 60
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2005 z12xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Aug 2007

  • Mesaj Privat
si la iarna ce se intampla? functioneaza normal senzorul de temperatura si tine preincalzirea cat este nevoie in functie de frigul de afara, sau vede tot improvizatia asta cu rezistenta cu releu?
  • sever iulian

  • Mesaje scrise: 1,325
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Insignia 2017 B20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Myster1 a scris:si la iarna ce se intampla? functioneaza normal senzorul de temperatura si tine preincalzirea cat este nevoie in functie de frigul de afara, sau vede tot improvizatia asta cu rezistenta cu releu?


la temperaturi negative deja senzorul de temperatura are cam 10 k. practic pentru 5 secunde se mai adauga inca 1,5 k , asta inseamna 1-2 secunde in plus fata de cat e necesar.
  • Myster1

  • Mesaje scrise: 60
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2005 z12xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Aug 2007

  • Mesaj Privat
atunci e bine. ce inconveniente ar mai fi de nu-si improvizeaza chestia asta toti cei cu probleme la motoarele de 2.0 daca alta solutie mai buna nu s-a gasit?
Skip ads

  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Lipsa de timp.
  • shoppy

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2004 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2006

  • Mesaj Privat
intrebarea mea este daca si la vectra C se poate monta "treaba" asta si eventual fara sa se aprinda "beculetele" prin bord. Gen Check Engine, sau mai stiu eu alte erori. Iar daca este cineva care a fact-o deja si nu are probleme(pe vectra C), sa posteze, eventual si unde si cat a costat. Multam.
  • murzick

  • Mesaje scrise: 1,007
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2006

  • Mesaj Privat
shoppy, eu zic ca se poate monta circuitul respectiv la orice masina cu Y20DTH (si nu numai). Nu se va aprinde Check Engine si nici nu vor aparea erori, pentru ca modificarea valorii rezistentei senzorului de temperatura se face doar pentru 5 secunde, in rest ECU citind valoarea reala a temperaturii lichidului de racire. Daca-mi fac timp, pot sa mai fac eu un montaj si sa testam si pe Vectra C.
  • sever iulian

  • Mesaje scrise: 1,325
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Insignia 2017 B20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2006

  • Mesaj Privat
murzick a scris:shoppy, eu zic ca se poate monta circuitul respectiv la orice masina cu Y20DTH (si nu numai). Nu se va aprinde Check Engine si nici nu vor aparea erori, pentru ca modificarea valorii rezistentei senzorului de temperatura se face doar pentru 5 secunde, in rest ECU citind valoarea reala a temperaturii lichidului de racire. Daca-mi fac timp, pot sa mai fac eu un montaj si sa testam si pe Vectra C.


la vectra c am pus eu. am ales varianta asta pt ca initial alesesem sa fortez releul de bujii sa intre cand pun contactul, dar se aprindea masina cu cheita iar la diagnoza cu op-com dadea eroare legata de 'glow time'.
Skip ads

  • shoppy

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2004 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2006

  • Mesaj Privat
@murzick daca tot zici ca poate iti faci timp sa montam nebunia si pe masina mea..ti-as fi profund recunoscator. Sunt dispus sa pun masina cobai sa testam asta oricand ai tu timp.
  • salbog333ro

  • Mesaje scrise: 45
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Nu ECU comanda bujiile ci ECT, care lucreaza ca o termorezistenta. Un artificiu simplu se poate face.
Se ia un ECT defect, se desface mufa acestuia si se lipeste o rezistenta pe pini, apoi se mufeaza la masina - asta numai pe timp de vara. Pe timp de iarna se mufeaza inapoi la ECT de pe masina.
Solutia este valabila pentru cei care vor sa lungeasca viata electromotorului.

Cu acest artificiu problema apara la amanagementul motorului. Cantitatea de motorina debitata de injectie este invers proportionala cu temperatura indicata de ECT, astfel spus temperatura mare - cantitate mica combustibil.
Avand o valoare fixa a rezistentei montata pe mufa (o valoare indicata ar fi pentru 7 secunde), acesteia ii corespunde o anumita temperatura, fixa, crescand astfel consumul.

fiecare alege: protectie electromotor sau consum mare?
  • sorente

  • Mesaje scrise: 276
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Pai toate solutiile indicate mai sus sunt cu temporizare, modifica ceva doar la pornire, dupa aceea totul revine la normal. Daca lipesti o rezistenta care sta mereu ON si te alegi cu un consum mai mare ce castigi?
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Nimic, doar ca i-a fost lene sa citeasca topicul. Sau macar primul mesaj din topic...
Skip ads

  • shoppy

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2004 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2006

  • Mesaj Privat
Am constatat ca atunci cand scot senzorul de temperatura, si imi intra bujiile porneste la fel de greu. Asta deduc eu ca ar fi mai degraba o dezamorsare.?
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Citeste primul mesaj al acestui topic. Eventual urmeaza sfaturile de acolo.
  • pipo

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2001 Y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Aug 2009

  • Mesaj Privat
ce ma bucur a v-am gasit aici baieti Smile
de 1 an am aceasta problema si inca nu am gasit raspuns
se pare ca voi ati gasit "solutia" chiar daca asta inseaman sa pacalim un pic sitemul

va pot ruga ca sa puneti ceva poze cu schema exacta si modul de legare
eventual ati putea face un how to, DIY
merci mult
  • devil_boy

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Signum 2003 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jun 2009

  • Mesaj Privat
si la modele de motoare y22dtr(opel signum 2003) este existenta aceasta problema cu pornirea
o sa incerc la maiandrei un update sau patch pentru soft sa vedem ce se intampla.revin cu detalii dupa experiment:D
  • claudiu_opel

  • Mesaje scrise: 283
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jul 2008

  • Mesaj Privat
salutare! nu stiu ce a mai facut colegul de la sibiu mihai(sbxxsme)dar la vectra mea dupa 7500 km de la reparatie daca intra bujiile porneste instant, iar daca nu intra bujiile in maxim 3 secunde porneste, fiind vorba despre prima pornire dimineata.
  • sorente

  • Mesaje scrise: 276
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2008

  • Mesaj Privat
devil_boy a scris:si la modele de motoare y22dtr(opel signum 2003) este existenta aceasta problema cu pornirea
o sa incerc la maiandrei un update sau patch pentru soft sa vedem ce se intampla.revin cu detalii dupa experiment:D

Bineinteles ca nu stim cauza care genereaza problema asta... insa asta cu patch-ul sau update de soft ar fi cea mai eleganta rezolvare, <glow time> sa fie mai mare ca zero indiferent de temperatura.
  • sorente

  • Mesaje scrise: 276
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Banuiesc ca nu a mers faza cu update-ul Sad
  • devil_boy

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Signum 2003 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jun 2009

  • Mesaj Privat
am observat ca daca sunt 13-14 grade afara apare pentru o fractiune de secunda semnul de la bujie in bord si porneste imediat dar cum trece de aceasta temperatura porneste la fel de greu.acum ca sa incalzit afara porneste tot greu.
cea mai buna rezolvare indiferenta de temperatura antigelului cred ca ramane tot schema postata cu cateva pagini in urma.
scuze ca nu am raspuns pana acum dar am fost plecat.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR