Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • Sorin Claudiu

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Vectra 2000 20 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Stie cineva daca SONDA care masora temperatura si da comanda la BUJII de la 2.0DTH e la fel ca FILET si MUFA ELECTRICA cu cea de la Astra 1.7 dti primul model?
Deoarece la astra 1.7dti se aprind la orice pornire si as vrea sa stiu daca se pot schimba. Pentru moment scot mufa de la sonda ,pun contactul , bujiile se aprind,porneste imediat si pun la loc mufa asta numai la prima pornie pe zi Smile
Skip ads

  • devil_boy

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Signum 2003 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jun 2009

  • Mesaj Privat
@victor soare-problema persista si la modele din 2003 si nu numai la motoarele y20dth,ci si la y22dtr.
  • deleted-18977

  • Mesaje scrise: 2,349
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mai 2008

  • Mesaj Privat
sincer, nu am prea auzit chiar pe multi plangandu-se.
nu exclud sa ai dreptate.
  • ADRYAN-YGA

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Vectra 2002 Y2.0DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2009

  • Mesaj Privat
si eu am aceeasi problema vectra c 2.0 dti,y 2.0 dth si este din 2003,daca intra bujiile,asta se intampla daca temp de pe tid arata 3 grade, sau este cald afara peste 10 grade porneste sfert daca este intre aceste temperaturi mai ales se intampla acum sau primavara tre sa invarta bine pana porneste,si cand o face iese fum negru.am citit pe un alt topic ca poti schimba din ECU temperatura la care intra bujiile,ele de obicei facand-o la 3,4 grade,la 10 grade si astfel numai ai probleme.Oare se poate?
Skip ads

  • Drogas

  • Mesaje scrise: 1,260
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Mai vreau sa mai fac o precizare pentru cei cu Y 20 DTH - @maiandrei

Am masina de 3 ani si jumatate, din prima iarna am sesizat urmatorul fenomen :

-la rece prima pornire dimineata turam masina si o tineam pe liber la 1750 Rpm sesizam o usoara intrerupere a motorului in sensul ca nu mergea rotund de asemenea daca eram cu usa deschisa il auzeam cum face iar daca puneam mana pe usa simteam vibratiile suplimentare datorate de acest fenomen .Acelasi fenomen l-am observat si la @maiandrei
- fenomenul 2 asemanator- masina pe loc cu motorul costant la 1300 rpm luam piciorul de pe accleratie dupa care il acceleram la loc din scurt , aici faza era ca mergea inecat si cu balbaieli

Acum cu pompa noua( reconditionata cred, nu cred ca e noua la ca bani dati) nu se mai intampla nici unul din fenomenele de mai sus, si nici pornirea greoaie fara bujii.

Mai repet : pompa injectie + oringuri injectoare + patina distributie +capac filtru motorina= 5800 RON(piese+manopera+TVA), nu sunt impacat cu atatea piese schimbate si imi pare rau ca nu am incercat eu sa schimb capacul si sa alimentez masina direct din sticla- asa astia de la service au zis ca dadea eroare de injectie pe tester( desi check engine nu era aprins) , dupa care au pus pompa noua si de la o zi la alta ma sunau ca si asta e defecta si asta .... acum am ceva dubii. Imi pare rau dupa bani poate o reparam eu mai ieftin si ramaneam cu pompa mea obosita si pornirile lungi si banii in buzunar .

Acum trebuie sa raman cu ea ca am investit o gramada de bani, bani care nu se mai recupereaza.

Oricum cred ca e primul si ultimul diesel pe care o sa il am ( sau poate sunt acum suparat)

Morala: Bucurati-va de pornirile lungi si stati cu banii in buzunar Very Happy

LE: 1) Daca totusi ajungeti la ultima etapa adica pompa va sfatuiesc sa mergeti la service consacrat pentru a avea garantie la toata treaba (eu am 18 luni)
2) Pretul componentei pentru service e mai bun decat pretul pentru client final persoana fizica pentru exemplificare atasez mailul de raspuns de mai jos de la furnizorul pompei mele, pretul pentru mine e diferit de pretul pe care l-am platit pentru acelasi lucru dar facut prin service, pret cu TVA pt service 4100 pret pt pers fizica cu TVA 5200... Mai trebuie sa mentionez ca exista o oarecare rudenie cu patronul service'ului la care am dus-o

Go to Previous message | Go to Next message | Back to MessagesMark as Unread | Print ReplyReply AllMove...
Flag this messageRe: pompa injectieWednesday, November 11, 2009 3:45 PM
From: "a r" <a.r@>Add sender to ContactsTo: "gv " <gv@yahoo.com>
Buna ziua

Reparatia pompe (inlocuire cap hidraulic si set garnituri) - 1.924,12 RON + TVA - acesta este pretul minim de reparatie. La verificarea pe banc se pot gasi si alte defecte.

Pretul unei pompe eXchange, cu piesa veche la schimb este de 4.398 RON + TVA.

Piesele nu sunt pe stoc in momentul de fata (nici pentru reparatie si nici pompa eXchange), se poat aduce la comand ain termen de 5 zile lucratoare

-
Cu stima / Best regards,
A R
Sef Departament DIESEL

Please consider your environmental responsibility before printing this e-mail


2009/11/11 <gv@yahoo.com>

Buna ziua,

As dori o oferta de pret pentru o pompa VP 44 Bosch, masina este Opel astra an 2001, cod motor Y 20 DTH, diagnosticul prezumtiv dat este cap hidraulic blocat, ma intereseaza o oferta de pret care sa includa pompa mea la schimb impreuna cu o oferta de pret pentru reconditionare a pompei mele. Pompa mea are codul 011 la sfarsit.



Multumesc frumos,

  • deleted-18977

  • Mesaje scrise: 2,349
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mai 2008

  • Mesaj Privat
am ignorat aceasta pornire greoaie si am ramas cu banii in buzunar.
cum sa schimb pompa daca:
1. la rece---- sfert
2.la cald------ sfert.
daca te pricepi sa verifici temeinic acest y-20dth,sa fii sigur ca totul este pus la punct, reusesti sa salvezi intr-adevar foarte multi bani si sa nu schimbi piese care erau in stare perfecta.

foarte multi mecanici dau diagnostice incorecte si de aici incepe cheltuiala.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Revin cu o ultima observatie facuta personal pe masina mea.
Am reusit sa schimb bateria cu una noua (cea veche este cea originala si are 8 ani si cateva luni dar nu mai tinea si nu am vrut sa risc sa imi stric calculatorul masinii... ea mai invartea dar greu si are ochiul de testare inca verde...). Am observat ca inainte cu bateria veche dimineata cand intrau bujiile (5-6 °C) tinea doar 2-3 secunde apoi ii dadeam si invartea mai greu dar o lua la a doua invartire a motorului. La amiaza cand temperatura era in jur de 10-12 °C nu imi mai baga bujiile si invartea cam 5-6 secunde pana o lua.
Am schimbat bateria si dimineata la aceasi temperatura de mai sus tine bujiile 5-6 secunde si porneste la prima invartire a motorului mai bine chiar benzinarele vecinilor. La amiaza la temperaturi sub 15°C am observat ca imi baga bujiile pentru 2 secunde apoi o ia la a doua rotire. Concluza trasa de mine este: daca bateria este mai consumata sau pe duca deci nu mai are o anumita tensiune, calculatorul ia decizia sa o tina mai putin dimineata ca sa aiba energie sa invarta respectiv la amiaza nu ii mai da deloc comanda de punere pe bujii.... cu bateria noua insa....
Aceasta concluzie rog sa fie testata si de alti colegi si sa scrie aici. Am pus pe masina baterie Bosch S5 de 74Ah cu 750Ah curent de start la rece la un pret de 480 RON. Pe original era baterie Opel de 70Ah cu un curent de doar 400Ah de pornire... firma din cate am aflat fiind tot BOSCH la origine dar fara inscriptii pe baterie de nici un fel.
Ca si sfat feriti-va de VARTA... cei de unde am cumparat eu si de unde imi cumpar de 3 ani toate piesele si ii cunosc bine de tot (sunt pe piata din 2000) au avut cel putin 5 bucati dintr-un lot de 75 de bucati care s-au intors in garantie. De la BOSCH nici una cazuta. De aceea ei nici nu mai iau decat BOSCH. Imi aduceau si VARTA daca vroiam dar mi-au spus ca nu merita sa arunc banii... acum fiecare alege ce doreste si cat il tine buzunarul.
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
mikyboy, ce bine ar fi sa ai dreptate Smile
La mine chiar invarte mai greu (cam 220 RPM, comparativ cu 300+ cum vad pe la 1.9 cdti), dar m-am gandit ca e electromotorul obosit si nu am timp sa testez cu altul.
Dar voi incerca cu alta baterie (desi are 12.2 in repaus si nu scade sub 10V cand dau la automat), ca am Varta Smile

victor soare, la Vectra-C cu Y20DTH si Y22DTR problema e si mai acuta. La astea electromotorul invarte si mai greu...
Intr-adevar, la Astra-G cu PSG16 nu am intalnit.

Drogas, pai eu ce sa-ti fac tati daca-ti sar banii asa din buzunar...
Dubios rau ca a trebuit sa schimbi toate astea deodata. Era interesant ce se intampla daca schimbai doar pompa.
Daca imi pica pompa eu apelez la Mihai (ecu.ro), ca le repara muuuuult mai ieftin. Da, repara pompele PSG5!
Nu-mi amintesc despre ce intreruperi si vibratii e vorba, dar o sa testez si eu. Dar parerea mea e ca astfel de manifestari s-ar datora unui injector.
Morala: faceti montajul cu releu ca sa salvati buzunarul.

ADRYAN-YGA, la unele Vectra-C am gasit update de soft pentru aceasta situatie. Dar nu la toate!

Sorin Claudiu, nu are rost sa schimbi sonda. Citeste topicul incepand cu primul mesaj.

Julian, cand extragi din context iese varza si intelegi gresit.
Era asa:
cineva a scris:@maiandrei: care e parerea ta, are vreo legatura in problema asta pompa de motorina? Eu cred ca nu are din moment ce motorul merge ok, numai ca alti useri...

maiandrei a scris:... numai ca alti useri probabil cunosc mai bine situatia.

pompa obosita, presiune scazuta la rece, uzura motor, compresie scazuta, electromotor obosit, turatie insuficienta, temperatura in camera de ardere insuficienta pentru autoaprindere.

Adicatelea ziceam ca ce'ca ar putea fi un cumul de factori pentru pornirea greoaie fara bujii...
Daca tu adaugi ca se intampla asta la 50-60k, pot sa adaug si eu ca sunt km dati bine inapoi Smile

Si la urma-urmei, vorba lui victor (cu o mica adaugire):
La rece (cu bujii) - sfert
La cald - sfert
De ce sa dau banii pe alta pompa?
Skip ads

  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
maiandrei sa stii ca la mine asta a fost... cel putin dupa mai bine de 800km facuti de la schimbarea bateriei si cu numeroase porniri si opriri vreau sa spun ca acum porneste normal....:
- daca temperatura cumulata (cea de afara cu cea a lichidului de racire) nu dau comanda de pornire a bujiilor atunci invarte cam de 2 ori si porneste masina (atentie ca nu m-am legat de temperatura de afara.... a fost caz cand si la 15 grade afara mi-a aprins martorul de bujii pentru o secunda si a pornit la prima invartire a motorului)
- daca temperatura cumulata da comanda de pornire a releului de bujii atunci e clar o ia la prima invartire.... la fel daca motorul este cald adica am mai umblat cu masina sau este foarte cald afara.
Concluzia mea: inainte de a schimba ceva incercati si cu o baterie mai buna care sa aiba curent de start cat mai mare (bateria originala la masina mea si al Opel Astra G cu motoare Y20DTH de prin anii 2000-2002 este DELPHI si sunt fabricate in Franta.... foarte bune din cate am inteles dar foarte scumpe... a mea a tinut 8 ani si ar mai fi mers dar am zis sa nu risc sa stric calculatorul.... 400A avea curent de sart la rece si 70Ah). Eu am pus BOSCH S5 de 74Ah cu un curent start la rece de 750A. Dupa cume vedeti este o diferenta mare si va spun ca se simte... nu mai invarte greu deloc....
ATETIE! inainte de a cauta si cumpara o baterie noua aveti grija la dimensiuni... nu incape o baterie mai mare (am incercat cu BOSCH S5 de 77Ah care era doar mai inalta dar lovea in capota). De asemenea nu puneti o baterie cu putere mai mare de 77Ah. Nu apuca alternatorul sa o incarce si in plus chinuie puntea de la alternator... care furnizeaza curent si pentru restul masinii deci aveti grija.... un alternator este destul de scump... Mergeti sa verificati cu grija si incarcarea... nu trebuie sa fie la Opel mai mare de 14.5 V cat este maximul acceptat (normalul este intre 14.0V - 14.2V).
Scuze daca am fost putin OFF-TOPIC dar se leaga de discutia cu pornirea greoaie. Daca vreun moderator considera altfel rog sa modifice ce am scris.
  • bbflorin2000

  • Mesaje scrise: 47
  • Locatie: viborg danemarca
  • Masina: Signum 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Sep 2006

  • Mesaj Privat
salutare la toata lumea.masina este a unui prieten care de cateva saptamani ae o mareeeeee problema.masina este un vectra din 2001 cu motor de 2.2dti 125 cp.a chimbat bujiile, a schimbat releu de bujii a fost cu ea la nenumararte teste,i sa verificat (asa crede"pompa de motorina)si ca nu are nici o eroare.ce poate fi.dimineata cand da la cheie scoate multttttttt fum alb.pt a porni dimineata are spray de pornire.dupa ce motorul este cald masina posneste fara nici o problema.daca este lasata cateva ore iar nu mai o poate porni.ce sa fie?multumesc si astept urgent raspunsuri
  • ZRM

  • Mesaje scrise: 320
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1996 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2008

  • Mesaj Privat
sal
este o problema de dezamorsare, sa inceapa mai intii cu schimbul de furtunase de retur si mai departe cu semeringurile de la injectoare daca nu se rezolva.
bafta
  • elegance

  • Mesaje scrise: 3,088
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2000 Y 17 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Dupa cum a zis ZRM, cel mai probabil furtunele de retur. Cred ca sunt careva zeci de pagini cu problema asta. Nu o mai porni cu spray ca la primavara cauti alt motor.
Skip ads

  • bbflorin2000

  • Mesaje scrise: 47
  • Locatie: viborg danemarca
  • Masina: Signum 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Sep 2006

  • Mesaj Privat
elegance a scris:Dupa cum a zis ZRM, cel mai probabil furtunele de retur. Cred ca sunt careva zeci de pagini cu problema asta. Nu o mai porni cu spray ca la primavara cauti alt motor.


din momentul de cand a inceput sa ai faca problema cu pornirea nici pilotul automat nu mai functioneaza.si prietenul meu zicea ca a schimbat ceva pe la retur ceva de gen ca o supapa.sa nu fie egr-ul,dar nu stiu sigur.si ce se intampla mai concret dak o porneste cu spray?
  • sandu romeo

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Galati
  • Masina: Zafira 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Asa e "mickyboy" eu pe motorul tip y20DTH (Zafira) aveam aceeasi problema-invartea mai lent dimineata(si pornirea era mai greoaie dim.)bujiile nu intrau chiar asa cum intra acum(acum si la 10 C intra,in jur de 3sec.). Am luat si eu acumulatorul BOSCH S5 70Ah(750 Ah pornire) si vreau sa spun ca acum are un zvac la pornire mai ceva ca alea pe benzina.Pornirea mult mai rapida garantat 100%. Deci,dupa parerea,si a mea,acumulatorul are un cuvant de spus in aceste porniri grele. Tin sa precizez ca acumulatorul vechi nu avea nici un element mort,curent avea,pur si simplu si-a pierdut amperajul.
  • sandu romeo

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Galati
  • Masina: Zafira 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Pornirea la spray : in momentul cand ii dai spray in galeria de admisie acel gaz intra in camera de ardere(unde ar trebui sa intre aer curat) si in combinatie cu vaporii de motorina cand rotesti cheia,arborele cotit pune in miscare pistoanele care ele la randul lor formeaza o presiune foarte mare in camera de ardere(partea superioara a pistonului)iar in combinatie cu gazul de spray si vaporii de mot. formeaza explozia care impinge pistonul in jos si astfel ,pa rand ,toate vor participa la pornirea si functionarea motorului. Gazul de spray este,evident ,mai usor inflamabil decat aerul Laughing si doua gaze inflamabile cu putinul aer care intra pe langa ele ajuta mai rapid la formarea amestecului exploziei si deci a ciclului motor.Teoretic folosirea sprayului e o solutie de compromis pt. o perioada limitata de timp,deoarece in camera de ardere se formeaza o temperatura mult mai mare si explozia e mult mai puternica si brutala care poate duce la deteriorarea pistoanelor(topirea lor).
  • deleted-18977

  • Mesaje scrise: 2,349
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Frumos Explicat. Exclamation
  • sandu romeo

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Galati
  • Masina: Zafira 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jul 2007

  • Mesaj Privat
VICTOR SOARE si eu sunt extrem de multumit de Zamfiruta mea merge super bine. Totul e sa nu se mai dramatizeze atat atunci cand apare cate o defectiune la aceste masini. Toate se pot realiza(repara) si fara a tavali aceasta marca de masina(Opel) daca ne unim si discutam mai ales aici pe forum. Toate marcile au probleme(nu conteaza firma).
  • ChaOs

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 1.7 cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jul 2009

  • Mesaj Privat
salut,sper ca nu am ratat raspunsul la problema mea in toate paginile astea pe care le-am rasfoit.Din cand in cand dimineata sau mai bine zis cand e motoru rece porneste foarte greu (cca.5 secunde).si asta de cand am facut ultimul schimb de ulei si filtre(tot tacamul).Nu ma pricep dar stiu si eu ca atunci cand schimbi filtru de motorina se pune combustibil acolo in"cilidru" ala se baga filtru se completeaza motorina ii dai cheie si o tii putin turata.E aici cred ca a fost buba.mecanicu unde am fost a pus motorina a bagat filtru dar nu a mai completat.mi-a zis sa nu o accelerez si bineinteles a murit motoru.m-a pus sa pun contactu de 2 -3 ori si sa o pornesc...dar n-a mai pornit.am incercat cred ca de 20 de ori sa o pornesc si in cele din urma am folosit spay-ul de aprindere.ce este de facut?
  • ChaOs

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 1.7 cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jul 2009

  • Mesaj Privat
am uitat sa mentionez : cand porneste greu scoate fum ...si scoate mult.aveti idee de la ce poate fi?
  • gxg1313

  • Mesaje scrise: 374
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2016 Z14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2009

  • Mesaj Privat
sandu romeo a scris:Asa e "mickyboy" eu pe motorul tip y20DTH (Zafira) aveam aceeasi problema-invartea mai lent dimineata(si pornirea era mai greoaie dim.)bujiile nu intrau chiar asa cum intra acum(acum si la 10 C intra,in jur de 3sec.). Am luat si eu acumulatorul BOSCH S5 70Ah(750 Ah pornire) si vreau sa spun ca acum are un zvac la pornire mai ceva ca alea pe benzina.Pornirea mult mai rapida garantat 100%. Deci,dupa parerea,si a mea,acumulatorul are un cuvant de spus in aceste porniri grele. Tin sa precizez ca acumulatorul vechi nu avea nici un element mort,curent avea,pur si simplu si-a pierdut amperajul.


Eu sunt curios daca ati testat bateria inainte sa cumparati una noua.

Bateria mea e din fabrica(2003) dar am testat-o si cica ar fi buna, ideea e ca ... din cate retin eu, cred ca mi-au testat voltajul ei, nu amperajul. Nu ma pricep destul ca sa imi dau seama daca astea 2 se coreleaza sau daca trebuia testat si amperajul. Stiu sigur ca intai a pus un multimetru dala care spunea ceva si dupa au pus un fel de tester care avea un indicator de la 0 la 100% si in paranteza "charged" si ala arata full.

Ca idee, daca pun o baterie noua ca sa testez cu ea, se pierd setari, erori, orori etc...?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR