Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • sever iulian

  • Mesaje scrise: 1,325
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Insignia 2017 B20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2006

  • Mesaj Privat
referitor la motorina: de la petrom chiar si 3 chei cand motorul e rece si nu intra bujiile. de la moll si rompetrol: sfert de cheie. bine ca nu am schimbat pompa de injectie, eram mai sarac cu 3000 euro Laughing traiasca club opel!
Skip ads

  • ionutz2008

  • Mesaje scrise: 211
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra OPC 2005 Z28NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Aseara m-am intalnit cu prietenul meu si l-am mai intrebat de masina ca l-am vazut pe jos si imi zice ca e in curte la un service Bosch si ca pana la urma i-a dat de cap,cica e pompa de injectie de vina si ca o are data jos si incearca sa o repare dar fara prea multe sperante ca modelul ala nu prea se repara cica,acu nu stiu ce sa zic.
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Cum asa? Aceeasi pompa de injectie nu mai e defecta daca se aprinde o fractiune de secunda martorul de bujii... Rolling Eyes
Sau la prientenul tau porneste greu indiferent de ne/aprinderea bujiilor incandescente?
  • pam

  • Mesaje scrise: 440
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 2001 y22dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2006

  • Mesaj Privat
acum doua zile am dat jos bujiile incandescente sa vad daca nu am vreuna arsa dar erau toate 4 bune,le-am curatat un pic de calamina(aveau foarte putina dar aveau toate)si le-am montat la loc. Acum timpul de pornire a scazut cam la 2,maxim 3 secunde.
Skip ads

  • bac06

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Zafira 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Bun gasit.Am si eu o problema.Dimineata porneste foarte greu,adica dupa cateva secunde bune de invartit motorul.In timpul zilei porneste la sfert.Chiar daca sta masina nepornita cateva ore ,tot porneste foarte usor.De specificat ca bujiile sunt bune, le-am verificat si am gasit una arsa pe care ulterior am schimbat-o.Bateria este noua,de 2 saptamani.Am mai facut o incercare la bujii,adica am pus un bec de intensitate medie pe care l-am conectat un capat la o bujie(dar lasand sa functioneze in continuare si bujia respectiva) si celalalt capat la borna - a bateriei.Dimineata cand pornesc masina ma uit la acest bec si ce constat:
1. Dupa ce martorul de la bord care indica bujiile se stinge, becul mai sta aprins inca aproximativ 15 sec.
2. Dupa 15-20 sec se stinge becul, dau la automat, invarte de cateva ori si porneste.In momentul cand porneste, becul incepe sa clipeasca inca cateva minute,pana cand motorul ajunge probabil la o temperatura.
De specificat ca aceasta problema am intampinat-o si cand afara erau - 5 grade si cand sunt afara 10 grade.
Ce imi puteti spune despre acest lucru?
Stima
  • bogdanene

  • Mesaje scrise: 695
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2001 Y 20 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Nov 2005

  • Mesaj Privat
de preferat e ca bujia noua sa fie exact de aceeasi marca ca cea veche, deoarece difera de la producator la producator timpii de aprindere

Smile
  • bac06

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Zafira 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Intr-adevar bujiile care sunt pe motor sunt Beru ,iar pe cea care am schimbat-o am puso Febi.Pentru ca de asta am gasit. Dar sa fie asta problema?
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Pentru problema enuntata la inceputul acestui topic si descrisa foarte amanuntit de mine si altii in posturile anterioare, rezolvarea a fost BANALA in cazul meu:
- stiam, din cate imi explicase eduard33 (multumesc!) ca problema este doar de la senzorul de temperatura;
- am cumparat un senzor de temperatura dar nu am avut timp sa il schimb;
- cand am avut timp, aveam la indemana doar un patent - asa ca am reusit doar sa scot mufa si sa o pun la loc;
- de atunci, stupoare! Becul de bujii se aprinde pentru o fractiune de secunda si la 13, chiar si la 24.5 grd! Iar motorul porneste foarte repede. A trecut aproape o saptamana de atunci, scriu asa tarziu pentru ca am vrut sa testez la diferite temperaturi.

Concluzie: verificati senzorul de temperatura (a povestit eduard despre el chiar in acest topic) si conexiunea lui
Skip ads

  • sever iulian

  • Mesaje scrise: 1,325
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Insignia 2017 B20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2006

  • Mesaj Privat
si la mine se aprinde becul de bujii(sarma) pt o fractiune de secunda chiar si dupa 20gr c si atunci porneste la sfert. si chiar la 30gr c am pus un bec in loc de o bujie si in momentul cand invart electromotorul becul incepe sa clipeasca si tine asa cam 2 minute dar porneste mai greu. am comandat 2 senzori la 2 firme diferite, originalul era bosch 0281002170 si mi-au adus ceva made in italy si care au aceasi rezistenta cu senzorul original (i-am verificat la mai multe temperaturi). andrei ai putea sa-mi zici ce senzor ai pus?( ce marca si ce cod). si alta remarca: masina nu a fost pornita din ianuarie pana in 20aprilie si cand i-am dat cheie a luat-o la sfert. deci nu am nici o dezamorsare la pompa.
  • Drogas

  • Mesaje scrise: 1,260
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2006

  • Mesaj Privat
maiandrei a scris:- am cumparat un senzor de temperatura dar nu am avut timp sa il schimb;




Cat a costat si de unde l-ai luat ? Wink
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Sunt dator cu cateva clarificari:
- eu nici nu am reusit sa mai schimb senzorul - am dedus ulterior ca problema era la contactul imperfect din mufa, iar senzorul e OK.

Localizare senzori:

Senzorul responsabil de bujii este cel care trebuie verificat.
Termostatul cu senzorul sau nu fac obiectul discutiei de fata.


Noul senzor, pe care nu l-am mai montat si nici nu mai e nevoie, este:

l-am luat de la Eduard33 cu vreo 55 roni, nu mai stiu exact.
  • Cbr600

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Pitesti
  • Masina: Astra 2001 y20dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Cauza problemei descrise de Maiandrei nu este neaparat de la acel sezor de temperatura sau de la cablajul aferent. Eu am verificat cablajul am schimbat si senzorul, dar problema persista.
Skip ads

  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Si totusi, la mine acum se aprinde martorul de bujii pentru o fractiune de secunda pana pe la 25 grd, si porneste "la sfert"
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,832
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
stie cineva cat ar trebui aiba acel senzor la 25grade...?
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
@maiandrei: sa inteleg ca si la opel-uri se aprinde becul de preincalzire la bujii indiferent de temp ext. ? Sa fie si la mine (DTL) la fel ca la DTH ?

@Daniel: ai aici, adica 2 pagini inapoi.
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
@chiciuc: nu, nu se aprinde mereu. dar inca nu am aflat care e temperatura de prag. De exemplu, la 24.5 grd mie mi s-a aprins o fractiune de secunda.
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,832
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
@chiciuc: am citit 2 pagini mai inapoi. acolo iti arata cat are la 20 grade, la 40 etc. pe mine ma interesa la 25 grade pt a vedea daca imi da o valoare corecta. mai exact as vrea o caracteristica a acelui senzor intre 20 si 25 grade. la 40 grade deja nu ma mai intereseaza pt ca nu mai sunt probleme de pornire.
simplu...
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
pai ai 2 optiuni:
- astepti pana are cineva chef sa pandeasca o temperatura de 25 grade, sa mearga la senzor si sa masoare rezistenta (presupunand ca are si un ohmmetru bun)
- masori tu pe al tau la 20 de grade si nu mai depinzi de nimeni
  • sever iulian

  • Mesaje scrise: 1,325
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Insignia 2017 B20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2006

  • Mesaj Privat
al meu arata asa:la 20gr c=2500 ohmi la 25gr c=2100ohmi.si la mine intra o fractiune de secunda preincalzirea la 25gr.dupa temperatura asta intra bujiile doar cand rotesc electromotorul (am pus un bec in loc de o bujie si incepe sa clipeasca din momentul cand dau cheie). se opreste din clipit cand temperatura depaseste 40gr c sau dupa 180secunde.mie imi porneste bine cand intra preincalzirea. la temperatura de 30 gr c chiar daca intra bujiile in momemtul startului tot greu porneste.
  • adyghetiu

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Si eu aveam aceiasi problema cu Y20DTH dar am gasit un mecanic care mi-a dat solutia salvatoare (m-a rugat sa nu o spun la nimeni). Scoateti mufa care vine la senzorul responsabil cu bujiile si in capul mufei respective acolo unde ar trebui sa intre cei 2 pini de la senzor introduceti o rezistenta de 5,6Kohmi si va garantez ca se aprind bujiile tot timpul si masina o ia la sfert. Am incercat mai multe valori ale rezistentei si cu cat valoare rezistentei e mai mare bujiile stau mai putin aprinse Doar ca mai am de gasit o solutie si anume ca dupa ce merg cativa km se aprinde martorul motor de la bord. La asta pote ma ajutati voi Chiar daca se aprinde masina merge la fel fara nici o problema. Am incercat si la un amic care avea aceiasi problema cu pornirea si s-a rezolvat si la el. Cei la care a mers solutia dati o bere Smile
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR